Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
16 uren geleden, gTa zei:

Wat is de beste manier / het beste medium om een moto te koop te zetten?

Zou wel willen scheiden van m'n K13R, denk ik ... als ik er nog "iets" voor krijg.
Er zit hoogst waarschijnlijk nog een andere moto aan te komen en ik wil aftoppen op 2 stuks, geen 3. (Vnl. owv plaats, maar ook omdat de BMW waarschijnlijk niet meer zou worden gebruikt.)

Autoscout24? Tweedehands.be? Andere media die jullie consulteren als je een 2e hands moto wil zoeken?

15 uren geleden, ir_fuel zei:

WijKopenMotos? :D 

Dit zou ik zeker doen. Goed kuisen, goede fotos en met wat geluk vind je een Nederlandse dealer die die daar met 30k km minder kan verkopen en er op die wijze een extra cent voor over heeft. 

Geplaatst:

Zelf zoek ik eerst op autoscout wegens gebruiksvriendelijker dan 2de hands. Dan 2de hands en als het iets bijzonder is kijk ik ook op de moto parking. Daar krijg je direct alles van gans Europa.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 15/5/2024 om 22:14, CharlesV zei:

Ik zoek uitsluitend op 2dehands. 

Maar 't is wel een "niche"-moto die K1300R, hopelijk vind je snel een goeie koper. 

Benieuwd naar de opvolger! 

"Opvolger" niet echt. Wat ik beoog in huis te halen is van een toch sterk ander segment.

Inruilvoorstel gedaan bij een Hollandse dealer. Keer zien wat die biedt ervoor. Als dat een beetje treffelijk is van prijs, is me dat liever dan privé te gaan verkopen. Naar daar bollen, omruilen, terugbollen. Klaar.

10 uren geleden, Tjeu zei:

Dit zou ik zeker doen. Goed kuisen, goede fotos en met wat geluk vind je een Nederlandse dealer die die daar met 30k km minder kan verkopen en er op die wijze een extra cent voor over heeft. 

Wat zou je zeker doen? Wijkopenmotos.be bestaat niet, hé. :D

Sites die ik vaak raadpleeg (ook voor 2dehands moto's of onderdelen) zijn 2dehands.be, marktplaats.nl, autoscout24, mobile.de, kleinanzeigen.de, leboncoin.fr, leparking en leparking moto's.
Maar zelf adverteren (voor een motorfiets) deed ik nog nooit, vandaar mijn vraag aan mensen die dat misschien wel al deden, of weet hebben van de "beste" plaats om dat te doen.

Geplaatst:
49 minuten geleden, gTa zei:

Dat bestaat wel maar het heet anders: ikwilvanmijnmotoraf.be 

Daar heb je ook veel kans dat een NL handelaar die komt halen. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
13 uren geleden, gTa zei:

"Opvolger" niet echt. Wat ik beoog in huis te halen is van een toch sterk ander segment.

Inruilvoorstel gedaan bij een Hollandse dealer. Keer zien wat die biedt ervoor. Als dat een beetje treffelijk is van prijs, is me dat liever dan privé te gaan verkopen. Naar daar bollen, omruilen, terugbollen. Klaar.

Sites die ik vaak raadpleeg (ook voor 2dehands moto's of onderdelen) zijn 2dehands.be, marktplaats.nl, autoscout24, mobile.de, kleinanzeigen.de, leboncoin.fr, leparking en leparking moto's.
Maar zelf adverteren (voor een motorfiets) deed ik nog nooit, vandaar mijn vraag aan mensen die dat misschien wel al deden, of weet hebben van de "beste" plaats om dat te doen.

2de hands verkoopt snelst. Ik heb alles (krel of 50) op die wijze verkocht. 

En zie post hieronder, bestaat wel en zelf zo mijn SH300i verkocht. Kreeg er toen zo stuk meer voor dan particulier. 

Geplaatst:

Alright, ik leer bij! Het forum bewijst opnieuw z'n nut. ❤️  Merci voor jullie reply's!

Geplaatst:

Allez bon, 't spel is al aangemeld bij ikwilvanmijnmotoraf.be. Ben eens benieuwd; heb al meerdere goeie ervaringen met wijkopenautos, dus hopelijk loopt dit ook vlot.

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Allez bon, 't spel is al aangemeld bij ikwilvanmijnmotoraf.be. Ben eens benieuwd; heb al meerdere goeie ervaringen met wijkopenautos, dus hopelijk loopt dit ook vlot.

Naar mijn gevoel geldt voor beiden hetzelfde: hoe eerlijker je foto's en uitleg, hoe vlotter en correcter de afhandeling. Je oogst wat je zaait. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Tjeu zei:

Naar mijn gevoel geldt voor beiden hetzelfde: hoe eerlijker je foto's en uitleg, hoe vlotter en correcter de afhandeling. Je oogst wat je zaait. 

No worries, ik heb die handelswijze bwvs uitgevonden.

Geplaatst:

Oja, op tweedehands zeker ook je zoekertje in het Frans posten. Bijna de helft van wat ik verkocht heb was door de Franstalige advertentie. Vroeger kwamen die ook sneller naar boven bij mensen die op google zoeken. Ik schrijf er wel altijd in dat ik nederlandstalig ben, een Vlaming die een Franstalig advertentie vindt van een Gentenaar kan dat anders als louche bestempelen en niet op ingaan, zeker als het over een oude beemer gaat...

Geplaatst:

Deze week auto van mijn dochter verkocht via wijkopenautos.

In de garage kreeg ik 2500€

Zelf te koop gesteld voor 3500€ en paar potentiele kopers gehad tot ze de staat van het voertuig zagen

Aangeboden bij wijkopenautos, bod gehad van 4300€ en verkocht voor die prijs  

Geplaatst:

Gij hebt altijd chance met die mannen precies. De keren dat ik daar al iets aanbood altijd veel te laag bod gekregen en uiteindelijk voor meer gegaan particulier of bij overname.

Geplaatst:
1 uur geleden, Fr79 zei:

Gij hebt altijd chance met die mannen precies. De keren dat ik daar al iets aanbood altijd veel te laag bod gekregen en uiteindelijk voor meer gegaan particulier of bij overname.

Zelf nog maar 2 keer daar een auto aangeboden en inderdaad zeer succesvol verkocht. Mijn schoonouders op mijn aanraden vorig jaar ook daar geweest met hun beide auto's en dacht toch +2k meer gekregen dan wat ze in de garage gingen krijgen. En het ging niet over jonge auto'swaar 2k meer of minder misschien gemakkelijker realiseerbaar is maar over een VW Polo van 15j oud en Golf Cabrio van 10j oud. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Tjeu zei:

Oja, op tweedehands zeker ook je zoekertje in het Frans posten. Bijna de helft van wat ik verkocht heb was door de Franstalige advertentie. Vroeger kwamen die ook sneller naar boven bij mensen die op google zoeken. Ik schrijf er wel altijd in dat ik nederlandstalig ben, een Vlaming die een Franstalig advertentie vindt van een Gentenaar kan dat anders als louche bestempelen en niet op ingaan, zeker als het over een oude beemer gaat...

Waaay ahead of ya'. :D

Geplaatst:
1 uur geleden, Fr79 zei:

9 minuten geleden, toere zei:

Zelf nog maar 2 keer daar een auto aangeboden en inderdaad zeer succesvol verkocht. Mijn schoonouders op mijn aanraden vorig jaar ook daar geweest met hun beide auto's en dacht toch +2k meer gekregen dan wat ze in de garage gingen krijgen. En het ging niet over jonge auto'swaar 2k meer of minder misschien gemakkelijker realiseerbaar is maar over een VW Polo van 15j oud en Golf Cabrio van 10j oud. 

Ik heb de indruk dat ge daar "chance" kunt hebben vooral met minder goeie auto's.
Voor proper gerief, waar ge zelf automatisch ook de lat wat hoger legt, krijgt ge daar doorgaans een koude douche.

Geplaatst:
29 minuten geleden, gTa zei:

Ik heb de indruk dat ge daar "chance" kunt hebben vooral met minder goeie auto's.
Voor proper gerief, waar ge zelf automatisch ook de lat wat hoger legt, krijgt ge daar doorgaans een koude douche.

Heb mijn M4 daar toch succesvol verkocht of reken je die bij de minder goeie auto's?

Tis omdat het ne gelen was he??

Geplaatst:
4 minuten geleden, toere zei:

Heb mijn M4 daar toch succesvol verkocht of reken je die bij de minder goeie auto's?

Tis omdat het ne gelen was he??

Ah ja, da's juste. Bij mij was mijn E61 530xd er ook bij, die auto stond ook in fabelachtig mooie staat. ❤️

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Niet dat mijn M4 zo fabelachtig stond(alhoewel, check die foto) maar heb er "veel" geld voor gekregen

FB_IMG_1676965809230.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Stond machtig mooi, zeker met die velgen en de ton-sur-ton remklauwen. ❤️

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 5/17/2024 at 5:33 PM, Tjeu said:

Dat is toch semi-automatisch? Dat verschijnt dan in het Frans op 2iememain.be 

Geplaatst:
20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch semi-automatisch? Dat verschijnt dan in het Frans op 2iememain.be 

Je moet dat aanvinken "dit zoekertje ook in het Frans weergeven" of zoiets. En dan krijg je de mogelijkheid om per direct een franstalige versie op te stellen. 

Tenzij dat de laatste jaren veranderd is. Laatste wat ik verkocht heb is toch wel al jaar of twee geleden denk ik. 

Geplaatst:
5 minutes ago, Tjeu said:

Je moet dat aanvinken "dit zoekertje ook in het Frans weergeven" of zoiets. En dan krijg je de mogelijkheid om per direct een franstalige versie op te stellen. 

Welja, dat bedoel ik. En dat wordt automatisch vertaald eerst en daarna kan je dat aanpassen. Maar daar is toch niks vreemd aan dat je in Gent woont en een Franstalig zoekertje op 2iememain hebt staan?

Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Welja, dat bedoel ik. En dat wordt automatisch vertaald eerst en daarna kan je dat aanpassen. Maar daar is toch niks vreemd aan dat je in Gent woont en een Franstalig zoekertje op 2iememain hebt staan?

De maatschappij lijkt daar andere vooroordelen over te hebben. 
Wat voor een keer, in tijden van scammers en fishing langs alle kanten, ook niet zo erg is. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid