Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

Dju, op een haar na vandaag een Yamaha Tenere 600 3AJ gekocht. Had de verkoper gebeld en telefonisch akkoord gegaan met zijn (lage) vraagprijs, gezegd dat ik voorschot direct ging overschrijven, maar hij wou de geïnteresseerde persoon die later op de dag kwam niet teleurstellen 😩 Natuurlijk verkocht hé..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geconcentreerd sapje marketingtermen :D 

Bij "optimal packaging" moet ik meteen aan "minder goed bereikbare/herstelbare mechaniek" denken.
En inderdaad, het veel geslotener aandrijfgeheel ziet er ook effectief "toe" uit.

Visueel niet mis, ik vreesde wat voor de koplamp (in gecamoufleerde versie op de mules etc) maar headlight signature is wel nice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als het dan toch eens iets moderns zou moeten zijn: 

 

2024-Yamaha-XS850GP-EU-Legend_Red-Static

2024-Yamaha-XS850GP-EU-Legend_Red-Static

2024-Yamaha-XS850GP-EU-Legend_Red-Static

 

En dan met de volledige kuip zoals enkele dagen geleden voorgesteld 🙂 

Reelvideo-79127.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eens proberen configureren maar de site werkte niet. Ga eens zoeken naar een dealer voor een testrit. Op film klinkt het wel maar povertjes.

Cool ding

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Gisteren eens proberen configureren maar de site werkte niet. Ga eens zoeken naar een dealer voor een testrit. Op film klinkt het wel maar povertjes.

Cool ding

Euro 5 is nefast voor motorgeluid. CP3 klinkt echter wel zalig als je er zelf mee rijdt.
 

En nog steeds zeer tevreden van, aangenaam blok :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Dat is uiteindelijk het enige wat telt, toch?

Klopt, het mag altijd luider. Al is dat anno 2023 misschien een beetje asociaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Monterey Jack zei:

Gisteren eens proberen configureren maar de site werkte niet. Ga eens zoeken naar een dealer voor een testrit. Op film klinkt het wel maar povertjes.

Cool ding

Ik heb gisteren configuratie gemaakt en eens offerte-aanvraag ingediend. Zou daar wel dolgraag eens mee een testritje doen 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, CharlesV zei:

Met die Akrapovic zal dat toch wel in orde zijn? 

Die straatlegale Akra haalt niet veel uit en is zonde van het geld.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/10/2023 om 11:30, tuscani zei:

DucatiScrambler3.thumb.jpg.bda88a48bed74430f2aff8e5c1c64104.jpg

 

getverdekke toch. aangezien het een scam was (toch 95% zeker van :D ) en de phil hier zijn machine komt voorstellen zit ik ook in dat water weer te vissen.

Droom is nog steeds een s4rs, maar die zijn ondertussen bijna 20j oud en zitten nog steeds vast qua prijs.

Ducati-Monster-S4RS-prova-in-pista-2007.

Voor dezelfde prijs (meestal zelfs iets goedkoper) ga je dus naar een scrambler, maar dan zit je met een lichtere motor. de italian independent versie, die mijn voorkeur heeft, qua looks, zoals hierboven zit zelfs duurder.

De nineT, welke ik van bij de release een ferme machine vond is dan qua prijszetting hetzelfde maar dan spreken we over 2016 of jonger, en zal mechanisch ook nieuwer zijn. (abs, ....) maar ga je dan voor de "gewone", de G/S of de Sport (die zit weer duurder natuurlijk)

Deze bv gevonden,

_11837726(1).jpg.b6096af50f00d981e07aba64c1e1e258.jpg

maar dan vraag je meer foto's, en krijg je dit te zien. en als er tegenwoordig een keuring moet gebeuren.... stel ik mij de vragen met de pinkers en lichten.

_11837726(3)(2)(2).jpg.2f74f04f48dd2d7856c0880f59ca9714.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij uw rijbewijs A @tuscani?

Voor Duits gerief zou ik ook durven in DE kijken mocht ik jou zijn. Als je in BE koopt zou ik enkel kopen met keuring inbegrepen, dan ben jij op je gemak. 'T is tenslotte wel al voor een bepaald budget dat je koopt, dus keuring door de verkoper zou geen probleem mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, tuscani zei:

 

_11837726(1).jpg.b6096af50f00d981e07aba64c1e1e258.jpg

maar dan vraag je meer foto's, en krijg je dit te zien. en als er tegenwoordig een keuring moet gebeuren.... stel ik mij de vragen met de pinkers en lichten.

_11837726(3)(2)(2).jpg.2f74f04f48dd2d7856c0880f59ca9714.jpg

 

Knappe retro-fiets. 

Achterlicht en -pinkers zijn m.i. dingen die toch redelijk gemakkelijk kunnen naar keurbare exemplaren geswitched worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Nine-T neem je best de gewone versie, die heeft de meest hoogwaardige voorvork (upsd) en rijdt simpelweg 't aangenaamst. De hogere versies zitten wat relaxter en zijn heel dankbare all-year-round forenzerbikes, maar ik vond dat minder qua rijbeleving als 'specialleke', niet in het minst door de softe en wat onderdempte std voorvork. Je kan ze wel leuk maken qua looks, maar dat "urban G/S" gedoe, hoe nice 't ook is, is toch een andere richting dan een pure, road biased en op riding thrills focussende naked?

De Racer (met de kuip en clip-ons) heb ik nooit zelf kunnen rijden, wel geregeld plaats op genomen, ik wou dat maar iedereen die zo-ene heeft rijdt daar na enkele keren nooit meer mee wegen verrekte oncomfortabele zithouding. Was daardoor ook commercieel geen succes, maar wel bloedmooi. ('k Ga binnenkort clip-ons op m'n Guzzi steken en snel genoeg weten hoe moordend dat is voor polsen, m'n slechte schouder en rug, etc. Voor mij is een R9T wel "dubbelop" met de Guzzi en de Italiaan heeft de duidelijk véél emotionelere motor ... maar 't ding blijft mij charmeren, vooral de "grootserie easy of use" met de relatieve BMW betrouwbaarheid, gekoppeld aan die erg pure en onvervalste looks.)

 

That said: een S4R is a COMPLETE other ballgame. Dat is terug frame + BONKERS motor + looks ohne Ende = puristisch (en scary) rijplezier. Niet te vergelijken met een R9T.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-monster-s4r-ducati-monster-s4r-benzine-wit-1952c4b8-982c-4841-b347-51a9686d4c70?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=5&position=5&search_id=2mqg1kdve8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown

Doen, jong. Dat is -vind ik- aanvaardbaar geld voor zo'n extreem zalige machine. En alles wat recenter is dan pakweg 2016-2017 is qua ICE (internal combustion) belevingsplezier helemaal niet meer je dat...

De S4RS is wel nog een hele lap erbij. Dunno of ik dat terecht vind.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-monster-s4r-s4rs-benzine-wit-995372b8-8cfe-4efe-bc9d-d112aaa5535c?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=6&position=6&search_id=2mqg1kdve8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown

Wordt idd al een bedrag, dan.

 

Nu, een groot verschil lijkt me wel de mogelijke "zorgen" die je kan hebben om zoiets "altijd rijklaar" en "elke rit zorgenvrij" te hebben, vgl met een grootserie-ding als een R9T. Dat een Italiaan niet altijd kapot gaat bewijst mijn Guzzi b.v. ook, ik gebruik die vaak voor korte ritten h&t werk en dat ding doet altijd z'n ding ... maar een drupje olie, wat elektro-gremlins, etc ... dat moet je erbij willen nemen.

Tbh: de Scrambler heeft mij nog nooit helemaal kunnen vangen. Ik vind ze bijzonder duur voor wat 't is. Au fond niet zo héél anders dan de R9T (dat is daar dan ook een reactie op) maar m'n persoonlijk gevoel is dat je bij de R9T dan een voller product krijgt. Maar met een duidelijk ander motorkarakter ook wel weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, CharlesV zei:

Voor Duits gerief zou ik ook durven in DE kijken mocht ik jou zijn.

Ik heb niet de indruk dat die daar noemenswaardig goedkoper zijn, uiteraard wel een pak meer aanbod.

Voor alles wat je met gereduceerd vermogen zou willen (niet van toepassing op R9T) moet je niet naar daar gaan, natuurlijk. Dan is BE en FR de enige uitweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Bij de Nine-T neem je best de gewone versie, die heeft de meest hoogwaardige voorvork (upsd) en rijdt simpelweg 't aangenaamst. De hogere versies zitten wat relaxter en zijn heel dankbare all-year-round forenzerbikes, maar ik vond dat minder qua rijbeleving als 'specialleke'. De Racer (met de kuip en clip-ons) heb ik nooit zelf kunnen rijden, wel geregeld plaats op genomen, ik wou dat maar iedereen die zo-ene heeft rijdt daar na enkele keren nooit meer mee wegen verrekte oncomfortabele zithouding. Was daardoor ook commercieel geen succes, maar wel bloedmooi. ('k Ga binnenkort clip-ons op m'n Guzzi steken en snel genoeg weten hoe moordend dat is voor polsen, m'n slechte schouder en rug, etc. Voor mij is een R9T wel "dubbelop" met de Guzzi en de Italiaan heeft de duidelijk véél emotionelere motor ... maar 't ding blijft mij charmeren, vooral de "grootserie easy of use" met de relatieve BMW betrouwbaarheid, gekoppeld aan die erg pure en onvervalste looks.)

That said: een S4R is a COMPLETE other ballgame. Dat is terug frame + BONKERS motor + looks ohne Ende = puristisch (en scary) rijplezier. Niet te vergelijken met een R9T.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-monster-s4r-ducati-monster-s4r-benzine-wit-1952c4b8-982c-4841-b347-51a9686d4c70?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=5&position=5&search_id=2mqg1kdve8&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown

Doen, jong. Dat is -vind ik- aanvaardbaar geld voor zo'n extreem zalige machine. En alles wat recenter is dan pakweg 2016-2017 is qua ICE (internal combustion) belevingsplezier helemaal niet meer je dat...

Voor het monster ligt mijn aankoop enkel op de s4rs. Minder doe ik niet, wegens anders zeker spijt, dat ik niet all the way gegaan ben. De S heeft nog de geile marchesini velgen en de goudkleurige ohlins. Dit is voor mij gewoon puur op looks en afwerking, want ik ga nooit het volle potentieel gebruiken besef ik maar al te goed.  maar tis op den duur de leeftijd die me doet twijfelen.

https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-ducati/m2040499376-ducati-s4rs-bj-2007

 

full

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was nog aan 't editen, zie m'n vorige post.

En ge hebt gelijk, als de S4RS de énige is, dan mag je énkel dat nemen.
14-15k gaan die, zie ik. Persoonlijk? Ik denk dat ze dat, gelet op motorkarakter, bonkers vibes én bonkers looks, eigenlijk écht wel waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid