Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

nee, in UK, testauto van Lotus, maar nu eens in het wit (een van de nieuwe kleuren) en met de basisvelgen - waar ik wreed gelukkig mee ben, want het is die stijl dat ik hoopte, gewoon ne simpele old school spaakvelg  🥰 dus das al geld uitgespaard waarschijnlijk, geen upgrade velgen nodig 🤪

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

les gouts et les couleurs, maar wij vonden m in t echt echt super!  

zodra de kleuren en prijzen bekend zijn rijden we naar Oostende denk ik, denk niet dat ik ga wachten op de testrit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Toch een rare uitleg dat Bosch hen niet zou toelaten alle rijhulpen uit te schakelen op een prototype 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze er toch beter uitzien dan een Ferrari 296 GTB of Maserati MC20 (al zit hij in een andere klasse met maar de helft van het vermogen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Balleke zei:

Toch een rare uitleg dat Bosch hen niet zou toelaten alle rijhulpen uit te schakelen op een prototype 🤷‍♂️

Zal eerder commerciële uitleg zijn om ervoor te zorgen dat het ding niet geprakt wordt. Nu er steeds meer en meer infuencers het stuur nemen ipv mensen die kunnen rijden, is het wel vaker en vaker de policy dat ESP aan moet blijven, uit veiligheid. Je houdt die politiek dan beter aan voor iedereen, anders krijg je gezaag. En door de pattat door te schuiven naar een ander, krijg je dat het makkelijkst en zonder gezaag uitgelegd aan iemand die wel kan rijden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdant green lijkt precies op geen hol op de 2e foto hierboven

Nimbus ziet er dan wel weer epic uit 😮

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat ze die AMG motor niet open zetten op 421 pk, maar zal hoogstwaarschijnlijk met segmentatie te maken hebben

benieuwd hoe die nu zal aanvoelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PJH zei:

Who cares 😄 V6 ftw

Yup veel soepeler qua motor maar het taks verschil is gigantisch terwijl puur qua snelheid (ex top speed) de 4cil ook sneller zal zijn.

Vrees dat er niet veel V6 gaat verkocht worden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gelijk hebt in ons achterlijk land, maar dat het elders mss beter gaat zijn hopelijk. Een Lotus is en blijft een gevoelsauto, en dan is die manuele bak en 6 cilinder een dikke plus. En als je dan toch 120k of hoeveel ist gaat uitgeven, dan kan die 3-4k extra taks er ook nog vanaf imo.

Sound, loopcultuur, emotie, ..... dat allemaal laten schieten voor een paar 1000'jes op een nieuwe auto? Je zou gek moeten zijn imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, PJH zei:

Ik denk dat je gelijk hebt in ons achterlijk land, maar dat het elders mss beter gaat zijn hopelijk. Een Lotus is en blijft een gevoelsauto, en dan is die manuele bak en 6 cilinder een dikke plus. En als je dan toch 120k of hoeveel ist gaat uitgeven, dan kan die 3-4k extra taks er ook nog vanaf imo.

Sound, loopcultuur, emotie, ..... dat allemaal laten schieten voor een paar 1000'jes op een nieuwe auto? Je zou gek moeten zijn imo.

Ietske meer als 3-4k tax extra:

I4

Jaarlijkse verkeersbelasting € 440,55
Belasting op inverkeerstelling € 2.054,97

V6

Jaarlijkse verkeersbelasting € 1.877,56
Belasting op inverkeerstelling € 8.016,83

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Wutputt zei:

Ietske meer als 3-4k tax extra:

I4

Jaarlijkse verkeersbelasting € 440,55
Belasting op inverkeerstelling € 2.054,97

V6

Jaarlijkse verkeersbelasting € 1.877,56
Belasting op inverkeerstelling € 8.016,83

Call me nuts, maar toch vind ik die verschillen niet van die aard dat je kan zeggen "geen kat neemt die V6 nog"? Zelfs niet hier in Vlaanderen.

Ne purist/genieter die 120k neertelt (more like 140k with options) voor een mid engined Lotus sportauto, dan "moet" je die 6k extra BIV toch zien als (éénmalige) meerprijs voor de motor? (bovenop de meerprijs die Lotus verlangt)
Sure 't is veel geld, en daarna heb je nog eens jaarlijks 1,4k meer rijtax ook ... maar dat laatste is altijd zo geweest bij een 3,5-liter vs. een 2-liter. Ligt dus helemaal in de lijn van de verwachtingen.
Sure, 't is pijnlijk dat de staat zo ript, maar langer geleden was ELKE auto met 155 kW (= 211pk) en méér, d'office 200.000 BEF ofte 5.000 EUR BIV ... geldontwaarding meegerekend gaat die highway robbery dus al decennia lang z'n gangetje.
Vandaar dat ik niet snap dat daar nog zo hard over gevallen wordt. Het recente verleden, waarbij heel wat auto's door de compleet onrealistische co²-scores eigenlijk serieus goedkoper werden qua belastingen, is eigenlijk de uitzondering en niet de regel.

Wat in 't nadeel speelt is dat de V6 dan misschien te dicht bij b.v. een basis GT3 komt of bij een GT4 RS, waardoor die laatste dan weer enkele kopers van Lotus naar Porsche kunnen trekken. Maar dan nog...

 

En voor iemand komt zwaaien met "hier zie, nog enen die het niet kan om zo'n bedragen neer te tellen en dus maar wat uit zijn nek komt lullen": ik betaal binnen mijn budgetten ook serieuze taksen, mogelijks zelfs in verhouding méér dan bij 150k-200k sportauto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, flupke73 zei:

Ja, Frankrijk (tmc kan ondertussen al oplopen tot 50K€) en NL (BPM) zijn zoveel beter…

Daar betaalt niet iedere eigenaar opnieuw BIV... 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid