Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

Op basis van de reviews beklaag ik me de keuze nog niet. Enkel Harry zijn opmerking omtrent de sound t.o.v. de Evora vond ik zorgelijk. Maar daar valt ook wel een mouw aan te passen. De Evora was één van mijn leukste testritten, enkel zijn verouderde looks en afwerking binnenin waren een domper. De Emira heeft dit volledig weggewerkt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Salokin zei:

Op basis van de reviews beklaag ik me de keuze nog niet. Enkel Harry zijn opmerking omtrent de sound t.o.v. de Evora vond ik zorgelijk. Maar daar valt ook wel een mouw aan te passen. De Evora was één van mijn leukste testritten, enkel zijn verouderde looks en afwerking binnenin waren een domper. De Emira heeft dit volledig weggewerkt.

Is het optieaanbod nu al definitief? Hoe definitief is je spec? Of heb je enkel een slot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ICM zei:

Is het optieaanbod nu al definitief? Hoe definitief is je spec? Of heb je enkel een slot?

Bestelbon werd getekend, voorschot betaald. Op zich geen wens om spec nog aan te passen. Vandaag toch eens geïnformeerd of er al zicht is op leveringsdatum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Salokin zei:

Bestelbon werd getekend, voorschot betaald. Op zich geen wens om spec nog aan te passen. Vandaag toch eens geïnformeerd of er al zicht is op leveringsdatum.

Maar de mogelijk opties waren al allemaal gekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Eeste klasse

Optielijst is ook zeer beperkt. Motor, kleur (binnen - buiten), sport/touring, velgen. En we zijn er ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, PJH said:

't is een Evora vervanger é, geen Exige vervanger. Het is een straatauto, dus het is normaal dat hij het op circuit minder goed doet.

Jammer dat Lotus eigenlijk geen echte sportwagen meer heeft in't gamma nu 😞

Zal nog wel uitgemolken worden met een versie voor op circuit zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Maar geluid bevalt me niet, er zit geen timbre of drama in naarmate de toeren opbouwen. hopelijk idd aftermarket oplossing.

 

Is dat nog altijd niet dezelfde Toyota V6 motor van de Exige en Evora? Zal wel te maken hebben met europese wetgevingen omtrent geluid en uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en ik vind die persoonlijk zeer goed klinken. Enkel de redline ligt te laag naar mijn gevoel.

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een Exige blijft voor mij wel de droomauto. Puur racecar, geen compromissen 😍

Misschien als ik ouder word zal ik wat meer beginnen denken richting comfort 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
10 uren geleden, Salokin zei:

Komo-tec heeft een kit om het vermogen naar 490pk te brengen en revs naar 7150rpm.

Tenzij dat met garantie komt lijkt me zoiets (voorlopig) geen al te goed idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PieterA said:

Tenzij dat met garantie komt lijkt me zoiets (voorlopig) geen al te goed idee. 

Dat is toch gewoon dezelfde motor als vroeger, en die kits bestaan toch al jaren?

Ze hebben voor de Exige zelfs een 510pk kit geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch gewoon dezelfde motor als vroeger, en die kits bestaan toch al jaren?

Ze hebben voor de Exige zelfs een 510pk kit geloof ik.

My Toyota is fantastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/6/2022 om 20:05, ICM zei:

Ferm geluid

Ja inderdaad, 1 van de fabrikanten die vrijgesteld is van OPF of US spec uitlaat? :D Klinkt precies te goed om waar te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Stancke said:

Ja inderdaad, 1 van de fabrikanten die vrijgesteld is van OPF of US spec uitlaat? :D Klinkt precies te goed om waar te zijn...

Of een optionele uitlaat, te koop bij Lotus maar "enkel voor circuit".

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

Of een optionele uitlaat, te koop bij Lotus maar "enkel voor circuit".

Mmmm, dat zijn die toffe ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ze bij Morgan hetzelfde gaan doen. Ze spreken daar over een "aftermarket exhaust". Kan me alleen maar voorstellen dat je dat doet als je het niet in je standaard optielijst kan steken aka je krijgt het niet gehomologeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch gewoon dezelfde motor als vroeger, en die kits bestaan toch al jaren?

Ze hebben voor de Exige zelfs een 510pk kit geloof ik.

Krijg je daar zoveel pk uit? Dacht dat ze standaard al bijna tegen hun limiet zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid