Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Denniske zei:

Daar betaalt niet iedere eigenaar opnieuw BIV... 

BPM zit als het ware in de verkoopprijs van de auto en zakt ieder jaar, net zoals de BIV in BE ieder jaar zakt, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ICM zei:

BPM zit als het ware in de verkoopprijs van de auto en zakt ieder jaar, net zoals de BIV in BE ieder jaar zakt, toch?

Op een bepaald moment is de tweedehandswaarde van een bepaalde auto in NL hetzelfde als BE, met het verschil dat je hier nog x K eur BIV mag dokken. Jaarlijkse taks is ook veel hoger bij ons dan in NL. 

E92 M3 bv.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/16/2022 at 10:08 PM, gTa said:

Call me nuts, maar toch vind ik die verschillen niet van die aard dat je kan zeggen "geen kat neemt die V6 nog"? Zelfs niet hier in Vlaanderen.

Ne purist/genieter die 120k neertelt (more like 140k with options) voor een mid engined Lotus sportauto, dan "moet" je die 6k extra BIV toch zien als (éénmalige) meerprijs voor de motor? (bovenop de meerprijs die Lotus verlangt)
Sure 't is veel geld, en daarna heb je nog eens jaarlijks 1,4k meer rijtax ook ... maar dat laatste is altijd zo geweest bij een 3,5-liter vs. een 2-liter. Ligt dus helemaal in de lijn van de verwachtingen.
Sure, 't is pijnlijk dat de staat zo ript, maar langer geleden was ELKE auto met 155 kW (= 211pk) en méér, d'office 200.000 BEF ofte 5.000 EUR BIV ... geldontwaarding meegerekend gaat die highway robbery dus al decennia lang z'n gangetje.
Vandaar dat ik niet snap dat daar nog zo hard over gevallen wordt. Het recente verleden, waarbij heel wat auto's door de compleet onrealistische co²-scores eigenlijk serieus goedkoper werden qua belastingen, is eigenlijk de uitzondering en niet de regel.

Wat in 't nadeel speelt is dat de V6 dan misschien te dicht bij b.v. een basis GT3 komt of bij een GT4 RS, waardoor die laatste dan weer enkele kopers van Lotus naar Porsche kunnen trekken. Maar dan nog...

 

En voor iemand komt zwaaien met "hier zie, nog enen die het niet kan om zo'n bedragen neer te tellen en dus maar wat uit zijn nek komt lullen": ik betaal binnen mijn budgetten ook serieuze taksen, mogelijks zelfs in verhouding méér dan bij 150k-200k sportauto's.

Ja maar voor 140K zou ik graag geen chocolade versnellingsbak hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/16/2022 at 5:40 PM, William Blake said:

jammer dat ze die AMG motor niet open zetten op 421 pk, maar zal hoogstwaarschijnlijk met segmentatie te maken hebben

benieuwd hoe die nu zal aanvoelen

Dat is toch de A35 en niet de A45 motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/3/2022 om 22:08, gTa zei:

Call me nuts, maar toch vind ik die verschillen niet van die aard dat je kan zeggen "geen kat neemt die V6 nog"? Zelfs niet hier in Vlaanderen.

Ne purist/genieter die 120k neertelt (more like 140k with options) voor een mid engined Lotus sportauto, dan "moet" je die 6k extra BIV toch zien als (éénmalige) meerprijs voor de motor? (bovenop de meerprijs die Lotus verlangt)
Sure 't is veel geld, en daarna heb je nog eens jaarlijks 1,4k meer rijtax ook ... maar dat laatste is altijd zo geweest bij een 3,5-liter vs. een 2-liter. Ligt dus helemaal in de lijn van de verwachtingen.
Sure, 't is pijnlijk dat de staat zo ript, maar langer geleden was ELKE auto met 155 kW (= 211pk) en méér, d'office 200.000 BEF ofte 5.000 EUR BIV ... geldontwaarding meegerekend gaat die highway robbery dus al decennia lang z'n gangetje.
Vandaar dat ik niet snap dat daar nog zo hard over gevallen wordt. Het recente verleden, waarbij heel wat auto's door de compleet onrealistische co²-scores eigenlijk serieus goedkoper werden qua belastingen, is eigenlijk de uitzondering en niet de regel.

Wat in 't nadeel speelt is dat de V6 dan misschien te dicht bij b.v. een basis GT3 komt of bij een GT4 RS, waardoor die laatste dan weer enkele kopers van Lotus naar Porsche kunnen trekken. Maar dan nog...

 

En voor iemand komt zwaaien met "hier zie, nog enen die het niet kan om zo'n bedragen neer te tellen en dus maar wat uit zijn nek komt lullen": ik betaal binnen mijn budgetten ook serieuze taksen, mogelijks zelfs in verhouding méér dan bij 150k-200k sportauto's.

Sub 100k met opties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/3/2022 om 22:08, gTa zei:

Ne purist/genieter die 120k neertelt

1 uur terug, Salokin zei:

Sub 100k met opties. 

Akkoord, maar niet iedereen kan bij een dealer in West-Vlaanderen kopen.

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

op basis van deze foto's vind ik de "saaie" keuze meteen ook de beste (uit deze kleuren) : donkergrijs met diamond cut velgen 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Awesome velgen, dit ❤️ 

Nee man.

Er ontbreekt een glanzend stuk, en een stuk in het zwart gespoten. En die spaken, allez, toch veel te simpel? Moet minstens een gat in en 3 rechte hoeken bevatten.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, berengun zei:

op basis van deze foto's vind ik de "saaie" keuze meteen ook de beste (uit deze kleuren) : donkergrijs met diamond cut velgen 🥰

 

5 uren geleden, Joske zei:

Doe mij maar die blauwe naast die grijze. 😍

Zal ik dan de gele nemen   😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de inkepingen in die frunk, lijken dat allemaal accidentés. Precies allemaal niet op tijd kunnen stoppen en de kap staat wat kaduuk naar boven in't modden.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, TCT zei:

Door de inkepingen in die frunk, lijken dat allemaal accidentés. Precies allemaal niet op tijd kunnen stoppen en de kap staat wat kaduuk naar boven in't modden.

images?q=tbn:ANd9GcSNv7CuNs0MYnwShAFMEdpKCHdHFA7pfAMNnA&usqp=CAU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid