Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Capitol zei:

Er zou blijkbaar de keuze komen tussen een 6-cilinder en de 4-cilinder 2.0 van AMG.

Dan hoop ik toch de nieuwe M139, zeker in een lichte auto moet dat vuurwerk geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, uiteindelijk bleek het niet om de onthulling te gaan, maar werd enkel de naam 'Emira' voorgesteld met launch datum 6 juli. 

Nog even afwachten dus...

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Dan hoop ik toch de nieuwe M139, zeker in een lichte auto moet dat vuurwerk geven.

Blok uit de A45 :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Thebiemerke zei:

Blok uit de A45 :) 

 

3 uren geleden, PJH zei:

Dus geen manuele bak mogelijk dan? :(

Een soort Alpine A110 maar dan nog zotter.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, William Blake zei:

 

Een soort Alpine A110 maar dan nog zotter.

Een hypothetische 420pk met aut. achtbak gaat waarschijnlijk een beetje lichter zijn, en even snel zijn als V6 manueel. 

Voor elk wat wils, mooi toch.

 

Alhoewel ik dan eigenlijk verwacht dat ze 'm zullen afromen op 350bhp.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Thebiemerke said:

Blok uit de A45 :) 

Of de A35, kwestie van de kostprijs te drukken en afstand te houden met de V6.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, PieterA said:

Of de A35, kwestie van de kostprijs te drukken en afstand te houden met de V6.

inderdaad, A35 wordt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet wat voor prestaties die al levert in de A klasse van 1500kg+ belooft dat veel goeds. Al heeft die wel vierwielaandrijving, dat gaat er op de Lotus allicht niet op zitten. Als de CO2 dan ook onder de 200g/km zou kunnen blijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/1/2021 at 10:09 AM, PieterA said:

Of de A35, kwestie van de kostprijs te drukken en afstand te houden met de V6.

Afstand houden met de V6? Die verdwijnt toch ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Race7 said:

Als je ziet wat voor prestaties die al levert in de A klasse van 1500kg+ belooft dat veel goeds. Al heeft die wel vierwielaandrijving, dat gaat er op de Lotus allicht niet op zitten. Als de CO2 dan ook onder de 200g/km zou kunnen blijven..

En dat allemaal voor slechts 85.000 euro wschl :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoper dan een Cayman S gaan ze waarschijnlijk niet zijn jammer genoeg. Hopelijk toch onder de prijs van een GTS 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat soort bedragen echt moeilijk te verantwoorden voor een Lotus. Ok het zijn hele leuke auto's, maar de bouwkwaliteit en afwerking in vergelijking met een Porsche ... mja ...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe goed Porsches ook mogen zijn, ik blijf het toch wat het merk vinden dat de eerste de beste pummel (die niet al te veel van auto's kent) gaat kopen als 'm een paar euro's heeft geërfd/verdiend. Doe mij maar Lotus, dat is toch eerder voor de echte liefhebber 😉

 

P.s. kan de titel van het topic worden aangepast naar 'Lotus Emira'?

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Race7 said:

Hoe goed Porsches ook mogen zijn, ik blijf het toch wat het merk vinden dat de eerste de beste pummel (die niet al te veel van auto's kent) gaat kopen als 'm een paar euro's heeft geërfd/verdiend.

Allez merci eh! 

Ik denk dat er even goed oude(re) mannen zijn die een Lotus kopen omdat het er uit ziet als een sportwagen. Als midlifecrisis.

En dan niet boven de 1000 toeren gaan. Geen bochten pakken. En dan naar meetings gaan en er met moeite uit geraken.

Zo kan je alles veralgemenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Race7 zei:

Hoe goed Porsches ook mogen zijn, ik blijf het toch wat het merk vinden dat de eerste de beste pummel (die niet al te veel van auto's kent) gaat kopen als 'm een paar euro's heeft geërfd/verdiend. Doe mij maar Lotus, dat is toch eerder voor de echte liefhebber 😉

 

P.s. kan de titel van het topic worden aangepast naar 'Lotus Emira'?

Mja maar je moet je ook afvragen waarom mensen sneller ne Porsche kopen he. Service en servicepunten, 't rijdt ook gewoon érg goed, zit goed in elkaar, betrouwbaar, restwaarde. En er rijden tegenwoordig zoveel Porsches allerhande, SUV's en EV's incluis, dat het plots misschien wel snobistischer is een Lotus te kopen dan een Porsche.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Race7 said:

Hoe goed Porsches ook mogen zijn, ik blijf het toch wat het merk vinden dat de eerste de beste pummel (die niet al te veel van auto's kent) gaat kopen als 'm een paar euro's heeft geërfd/verdiend. Doe mij maar Lotus, dat is toch eerder voor de echte liefhebber 😉

Wat een gelul :lolz: Dat zijn gewoon steengoeie sportwagens, met een deftig dealer netwerk en met deftige service, waar je geen 9 maand moet wachten op een carrosserie-onderdeel als je eens brokken hebt.

Ik kan ze niet tellen, al die Lotus eigenaars die staan te kakelen over "Porsche killers", tot je ze tegen komt op circuit en ze gaan voor geen meter vooruit met dat ding. Ze zijn echt niet dik gezaaid, snelle piloten met een Lotus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Lotuzzz said:

Mja maar je moet je ook afvragen waarom mensen sneller ne Porsche kopen he. Service en servicepunten, 't rijdt ook gewoon érg goed, zit goed in elkaar, betrouwbaar, restwaarde. En er rijden tegenwoordig zoveel Porsches allerhande, SUV's en EV's incluis, dat het plots misschien wel snobistischer is een Lotus te kopen dan een Porsche.

 

Ik zou heel graag een Exige 350 Sport hebben, maar je hebt al om te beginnen geen dealers. Luik, Oostende, Antwerpen. Handig! En die in Luik ben ik 1 keer geweest en daar zien ze me nooit meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Race7 zei:

...ik blijf het toch wat het merk vinden dat de eerste de beste pummel (die niet al te veel van auto's kent) gaat kopen als 'm een paar euro's heeft geërfd/verdiend.

Enkele jaren geleden dacht ik nog net hetzelfde...  Pffff Porsche, das typisch een merk voor iemand die idd enige financiele buffer heeft opgebouwd en dat wil laten zien.

Nu dat ik zelf bijna 44 ben en het financieel kan en wil koop ik.........  yep een Porsche...

Waarom?  Wel bij mij omdat het toch een soort van jongensdroom is maar vooral omdat ik in deze fase van mijn leven geen twee of drie auto's wil.  Een 911 is als sportwagen een ideale allrounder: mooi, snel, goed, deftig dealernetwerk, mooie afwerking én ook nog iets of wat praktisch omwille van dat achterbankje. (vrouw en de kleine kunnen mee).

Los van dat alles houdt Porsche ook veel beter zijn waarde ivg met andere merken die mogelijks als alternatief kunnen dienen.  Audi RS, AMG, M, Giulia Quadrifoglio, ... daar verlies je itt een Porsche een pak meer geld op.

Het hangt er maw van af hoeveel soorten auto's je in je garage wilt hebben staan en hoeveel geld je daarvoor over hebt.  Eentje voor dit, eentje voor dat of eentje die zo goed als hij kan het beste combineert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, -krikke- said:

Pffff Porsche, das typisch een merk voor iemand die idd enige financiele buffer heeft opgebouwd en dat wil laten zien.

Nu dat ik zelf bijna 44 ben en het financieel kan en wil koop ik.........  yep een Porsche...

Het klopt dus? :D 

 

Nee serieus, ik was dezelfde mening toegedaan 12 jaar geleden, tot ik eens zelf met ene gereden had. En vanaf toen was het om zeep :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk klopt dat idd wel... 😁

Ik beklaag het mij al dat ik extra flappen heb uitgegeven aan die Bose upgrade...  volgens @dragonfly trekt dat nog steeds op geen hol...  Doemme toch, ik had zo graag kunnen meeboenken op de parking van de Kampenhoutse kermis... 🤫

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, -krikke- said:

Ik beklaag het mij al dat ik extra flappen heb uitgegeven aan die Bose upgrade...  volgens @dragonfly trekt dat nog steeds op geen hol...  Doemme toch, ik had zo graag kunnen meeboenken op de parking van de Kampenhoutse kermis... 🤫

Bose op een 911 is willen maar niet kunnen.

Je had maar Burmester moeten speccen 

😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bose op een 911 is willen maar niet kunnen.

Je had maar Burmester moeten speccen 

😛 

Ik doe in tweewielers eh...  Ben geen IT'er... 😬😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Race7 zei:

Doe mij maar Lotus, dat is toch eerder voor de echte liefhebber 😉

Als ik rond mij kijk, heb ik daar meer en meer mijn twijfels bij :(

Op rondritten van de Lotus club uit is het gemiddelde misschien 50 (km/h EN leeftijd)

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid