Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

Tuurlijk is een Porsche in hoofdzaak voor mensen die dat willen hebben en tonen,

alleen zorgen ze er wel voor dat de schone schijn goed onderbouwd is zodat ge niet voor aap staat. De enkeling die dat echt gebruikt verkoopt het voor de 99 anderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PJH zei:

Als ik rond mij kijk, heb ik daar meer en meer mijn twijfels bij :(

Op rondritten van de Lotus club uit is het gemiddelde misschien 50 (km/h EN leeftijd)

Wat een hoop gezever. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter met iets van Openroads meerijden dan 😀

Hopelijk kan het Geely budget wat doen aan de kwaliteit en de beperkte servicepunten. Persoonlijk woon ik dichter bij een Lotus dealer dan een Porsche garage, maar ik kan er inkomen dat dit voor lang niet iedereen het geval is.

Ze zijn in ieder geval van plan het volume flink op te krikken en het dealernetwerk uit te breiden. We zullen zien wat er van wordt..

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ir_fuel zei:

Hij zal het denk ik wel weten :lol: 

Zelf 5 jaar mee een CTLB (die bompaclub weet je wel) rondrit georganiseerd. De laatste keer met 85 wagens aan de start. 😉 

Dat een deel van het publiek al wat ouder is, dat klopt. Ik krijg ondertussen ook al wat leeftijd. 😥 Maar dat er tergend traag gereden wordt klopt m.i.. niet. Al zitten er natuurlijk wel tussen die gewoon een dag rustig willen genieten van een rondrit met roadbook. Niets mis mee toch?

 @PJH heeft waarschijnlijk graag dat echt iedereen op zijn rondrit zit te knallen dat het niet mooi meer is. Gaat lang duren dan. Hoe dat afloopt hebben wij als organisator zelf mogen ervaren. Je piept wel anders wanneer je als organisator je uitleg mag doen tegen de politie, naast een tegen een paal geparkeerde auto van een deelnemer. 

De laatste jaren een heel stuk minder deelgenomen. Het kan natuurlijk zijn dat het er ondertussen een heel stuk rustiger aan toegaat tijdens rondritten. Ik heb andere ervaringen.

 

aangepast door thiva
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, thiva zei:

 @PJH heeft waarschijnlijk graag dat echt iedereen op zijn rondrit zit te knallen dat het niet mooi meer is.

Nee, eigenlijk niet. Verre van zelfs. Mensen die echt keihard zitten te knallen zijn in mijn ogen extreem egoïstisch. Zij komen afgevlogen, komen voorbij en scheuren dan weg -> alle mensen kwaad, maar zij zijn weg. De deelnemers die er na komen en wel normaal doen krijgen dan de boze mensen op hun dak. Dat verpest het plezier voor quasi iedereen, gewoon omdat er een paar niet slim zijn.

Het hoeft ook niet altijd om snelheid te gaan bvb. Driften mag dan misschien wel leuk zijn, maar als ik het zie dan ga je simpelweg aangesproken worden. En als het niet de 1e keer is, dan ga je ook gewoon huiswaarts :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

En als het niet de 1e keer is, dan ga je ook gewoon huiswaarts :)

Kom kom kom, met hoeveel VET lossen we dat dan op?  😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/5/2021 om 12:23, binnenmuisarchitekt zei:

Allez merci eh! 

Ik denk dat er even goed oude(re) mannen zijn die een Lotus kopen omdat het er uit ziet als een sportwagen. Als midlifecrisis.

En dan niet boven de 1000 toeren gaan. Geen bochten pakken. En dan naar meetings gaan en er met moeite uit geraken.

Zo kan je alles veralgemenen.

 

😒 Ik voel me aangesproken 😛 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Rabbit said:

😒 Ik voel me aangesproken 😛 

:lolz:

Gij zijt een geval apart gij!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/2/2021 at 10:10 AM, ir_fuel said:

Afstand houden met de V6? Die verdwijnt toch ook?

Nee, komt er eerst met V6, later ook nog met een 2.0 vierpitter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Laatste ICE van Lotus
  • Two petrol engines available, including new-to-Lotus 2.0-litre turbocharged ‘i4’ from technical partner AMG
  • Much-loved and characterful 3.5-litre supercharged V6 from Exige and Evora to feature as ‘First Edition’ range-topper
  • Manual, automatic and Dual Clutch Transmission to maximise global appeal
  • Power output from 360 to 400 hp at launch
  • 0-62mph (0-100km/h) in less than 4.5 seconds
  • Top speed of up to 180mph (290km/h)
  • Target weight of 1,405kg in its lightest form
  • Prices will start from under £60,000 (under €72,000)
Link naar reactie
Delen op andere sites

1400kg.. 

A45 AMG motor met dubble clutch versnellingsbak naast de Camry 3.5l supercharged motor (manueel/automaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, mrbbs zei:

1400kg.. 

A45 AMG motor met dubble clutch versnellingsbak naast de Camry 3.5l supercharged motor (manueel/automaat)

Amper 50kg lichter dan de A45, toch wel opmerkelijk.

Voor de rest knappe specs, en het design is spectaculair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het echt wel kriebelt. En mijn vrouw is ook heel enthousiast. Maar wetende dat ik tussen de keuring van vorig jaar en die van dit jaar slechts 150 km gereden heb met mijn S1, lijkt het me niet het ideale moment. 🤨 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me echt af wie/wat ze hiermee gaan bereiken eigenlijk. 

Noem me ouderwets, maar ze bevonden zich in een niche met Alpine, waar ze dat goed deden. Nu komen ze af met een auto die 1400 kg weegt, en ene waarvan ze nota bene hopen dat ze er 4500 gaan van verkopen. Dat is evenveel als er exiges hebben verkocht van de S2.

Ze gaan daarvoor volk moeten wegsnoepen bij andere merken, en ik zie dat niet gebeuren. Ze hebben imo geen USP meer.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet lelijk .. maar een beetje "generiek" imho .. Er zit heel wat McLaren Artura, Maserati MC20, Artega, ... in.
En veel Lotus zie ik er eigenlijk niet in .. ook in de specs niet .. weegt amper 18kg minder dan een GT3 ...

En tegelijk heeft hij wel iets in .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het onderscheidende element niet echt.

Qua design erg generiek idd.

Hmmm, mss leuk alternatief voor een Alpine, maar die heeft toch stuk meer uitstraling 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

Ik zie het onderscheidende element niet echt.

Qua design erg generiek idd.

Hmmm, mss leuk alternatief voor een Alpine, maar die heeft toch stuk meer uitstraling 

Een Lotus heeft vaak een generiek design, ik zie daar weinig graten in. Het is imo net eigen aan Lotus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mooier dan de Alpine.

Alleen het gewicht he ... Ze positioneren zich hier als rechtstreekse Cayman concurrent.

Benieuwd wie daarvoor zijn Porsche gaat verkopen. Ik zie een Elise of Exige eigenaar toch niet wisselen, want dit is compleet iets anders.

Toch ver gekomen dat het bedrijf dat "light is right" altijd staat te verkondigen als lichtste tweezitter in het gamma een auto heeft die 400kg meer weegt dan een MX-5 :fp: .

De Alpine is ook 300kg lichter trouwens.

  • Vind ik leuk 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap ding :inlove:

Even zwaar als de Evora die er uit gaat, dus opzich geen zotte increase in gewicht wat toch opmerkelijk is gezien het ding wel voldoet aan de moderne eisen.

Maar 't is natuurlijk veel te zwaar om "Lotus" te zijn. Tegen dat dat ding op je oprit staat ben je wss 10k taksen kwijt (we spreken niet over 4 cilinders met een automaat er aan vast, uiteraard) en 100k lichter. Ik zie niet echt in hoe een Cayman rijder hiervoor gaat gaan, tenzij omwille van het design en om eens iets anders te hebben. Hopelijk gaat de rijdynamiek alles goedmaken.

Prachtig ding, maar ik denk dat we hem niet al te veel gaan zien :(

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid