Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

Geen idee of dat naast de kwestie is? Het gaat er over dat je nu geen moderne Exige meer kunt bouwen die 1 ton weegt. Ik ben daarmee akkoord want als je daar nu aan zou beginnen krijg je die niet tijdig op de markt waardoor die onder euro 7 valt en amper nog CO2 mag uitstoten. Dan moet je dus naar EV grijpen en dan weegt dat hok 1800kg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Geen idee of dat naast de kwestie is? Het gaat er over dat je nu geen moderne Exige meer kunt bouwen die 1 ton weegt. Ik ben daarmee akkoord want als je daar nu aan zou beginnen krijg je die niet tijdig op de markt waardoor die onder euro 7 valt en amper nog CO2 mag uitstoten. Dan moet je dus naar EV grijpen en dan weegt dat hok 1800kg?

Ze zijn aan die Lotus niet begonnen vorige week he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ze zijn 2 jaar geleden begonnen aan een Evora opvolger, niet aan een Exige opvolger :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk gaat de Lotus je een even grote smile bezorgen en is er ook publiek dat beseft dat ze nu in de mogelijkheid komen om met hun budget dit aankunnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, PJH said:

Precies nekeer verkeerd opgekrikt :D

Je zou toch moeten weten dat bij Lotus alles een functie heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, PJH zei:

Geen idee of dat naast de kwestie is? Het gaat er over dat je nu geen moderne Exige meer kunt bouwen die 1 ton weegt. Ik ben daarmee akkoord want als je daar nu aan zou beginnen krijg je die niet tijdig op de markt waardoor die onder euro 7 valt en amper nog CO2 mag uitstoten. Dan moet je dus naar EV grijpen en dan weegt dat hok 1800kg?

Maar deze is toch geen EV? Noch een hybride. Waarom moet deze zoveel wegen? Waarom moet dit hok hier minimaal 300 kilo meer wegen dan een Alpina en ook maar een vierpot onder de motorkap hebben liggen? Die 1400 kilo is ook het minimale gewicht e. Verwacht maar nog een goed schepje erbij voor de V6. Maw, gewicht is hetzelfde als de Maserati MC20. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik heb ook een dubbel gevoel op dit moment. De sprong in gewicht vind ik persoonlijk te groot. Moest het nu 1200 kg geweest zijn, dat zou nog aanvaardbaar geweest zijn aangezien er nu een “volledig” interieur inzit en toch wat dingen die een roadtrip bv wat aangenamer kunnen maken zoals audio, USB, mooiere afwerking, Apple CarPlay(?)….

400 PK valt dan naar mijn gevoel ook wat tegen (in combinatie met het gewicht) en het lijkt een stap terug tov een Exige 410/430. Maar als het nog steeds zou rijden en aanvoelen als een Lotus, zou ik me daar nog over kunnen zetten. Dat is dus voor mij het grootste vraagteken of dit nog gaat aanvoelen als een echte Lotus om mee te rijden. Om mee te “leven” zal de Emira wel leuker zijn dan een Elise of Exige, maar hoe zit het met het rijden, de besturing, de beleving, het pure,….

Wat de betrouwbaarheid gaat geven, tja dat gaan we nu nog niet kunnen weten.

 

Ik vind het model wel iets hebben, de velgen zijn dan weer minder mijn ding. Maar voor de rest ziet alles er toch mooier afgewerkt uit met enkele toffe details zoals de open module van de versnellingspook, de uitlaten, ….

 

Ivm het concurreren met een Cayman en Alpine. Persoonlijk zou ik de Emira verkiezen boven een Cayman of Alpine. Of ik mijn GT3 ervoor zou weg doen, dat is iets anders, dat kan ik zo niet zeggen. Maar dat is dan ook weer een ander budget. Daarvoor zou een deftige testrit zeker nodig zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Capitol zei:

De sprong in gewicht vind ik persoonlijk te groot.

11kg is zoveel niet é.

Het is een opvolger voor de Evora 400, niet voor de Exige ;)

Als je een goeie Exige wil moet je gewoon een Exige kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de opvolger van de Exige EN de Evora. Tov een Exige scheelt het 300 kg en dan nog eens 30 PK minder.

En met de Evora 400 heb ik gereden en die viel me tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, PJH said:

Als je een goeie Exige wil moet je gewoon een Exige kopen :)

Er worden geen Exiges meer gemaakt binnenkort

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Capitol said:

Tja ik heb ook een dubbel gevoel op dit moment. De sprong in gewicht vind ik persoonlijk te groot. Moest het nu 1200 kg geweest zijn, dat zou nog aanvaardbaar geweest zijn aangezien er nu een “volledig” interieur inzit en toch wat dingen die een roadtrip bv wat aangenamer kunnen maken zoals audio, USB, mooiere afwerking, Apple CarPlay(?)….

Een Exige V6 woog/weegt al 1200kg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Exige V6 woog/weegt al 1200kg.
 

Tja hangt er weer vanaf welk gewicht er genomen wordt. Ik dacht altijd 1100 kg en zo staat het ook op de site van Lotus: 410 bhp and 420 Nm meets an unladen weight of just 1110 kg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik snap niet dat we hier zeggen dat ze hiermee geen klanten zouden afsnoepen van de Cayman. Dat denk ik juist wel ! Gevoelsmatig koop ik dit eerder ! Qua emo (toch ook belangrijk) en “exclusiviteit” en ja ook looks wint deze auto het voor mij van de cayman.

Tel daarbij dat de afwerking minder spartaans is en je hebt een pakketje dat veel meer in de weegschaal werpt dan een Exige of Evora bij een breder publiek.

Komt daar nog de fiscaal vriendelijkere 2.0 bij .


Nogmaals dan snap ik de uitspraak niet dat we hier niet snappen waar ze hun klanten gaan halen. Ze zullen er zijn en ze gaan hun target ook halen. Vrij zeker van. En veel zekerder dan mensen die hier beweren dat ze de “koper” niet zien.

Afwachten wat de prestaties en rij eigenschappen zijn want die gaan ook nog wat gewicht in de weegschaal leggen (al dan niet)

Jij bent dan ook ene zonder oogkleppen. Ik ken gasten in mijn kenissenkring die niet eens wisten welk merk mijn Elise was. Die gaan dus no way in het gamma van Lotus grasduinen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Capitol said:

Tja hangt er weer vanaf welk gewicht er genomen wordt. Ik dacht altijd 1100 kg en zo staat het ook op de site van Lotus: 410 bhp and 420 Nm meets an unladen weight of just 1110 kg.

Ja idd, maargoed, het probleem is dat als ze vandaag die Exige zouden willen homologeren hij ook geen 1100kg meer zou wegen, want er moet weer een hoop extra passieve en actieve veiligheid in worden geschroefd. Je zit nu eenmaal met een veel zwaarder blok.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Rabbit said:

Jij bent dan ook ene zonder oogkleppen. Ik ken gasten in mijn kenissenkring die niet eens wisten welk merk mijn Elise was. Die gaan dus no way in het gamma van Lotus grasduinen.

Als je dat ding ziet staan denk je dat het een hyper-exclusieve sportwagen is. Badge doet er niet toe.

Als je een Elise ziet staan krijg je medelijden met de persoon die zich moet verplaatsen in dat klein stuk speelgoed.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mij straks een bad nemen om te kijken hoeveel ik nat weeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vooral prijsgewijs een krachttoer, deze Emira. Al zullen de betrouwbaarheid en het onderhoud weer een ander paar mouwen zijn. Maar dat kost bij een Porsche ook veel. 

En bloedmooi.

En die vermogens zijn toch dik ok. En ja, tis 1400 kg. Maar dat wil toch niet zeggen dat dat ding geen rijplezier gaat geven?

Ik begrijp het niet. Maar hoeft ook niet. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ir_fuel said:

Ik denk dat velen de prijs hier onderschatten.

Dat gaat niet voor minder dan 80K te koop staan in België. En dan heb je nog geen opties gepakt.

Al eens gezien hoe duur de Exige geworden is? En dan wordt  dit ineens 'een koopje'? Geloof ik nooit.

Dit

zal met een paar opties dik in de 80K zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Dit

zal met een paar opties dik in de 80K zijn 

Dat koop je toch altijd boven een M3? (indien je de extra ruimte daar niet nodig hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid