Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

60k BGP is inderdaad wel erg weinig voor zo iets imo. Wat kost een Cayman? Toch minstens 85 als je daar 2 opties opgezet hebt?

Edit: groot verschil wel tussen 718 en GT4 natuurlijk. Met 400bhp is dit dan een rivaal voor de GTS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, mrbbs said:

Bijna iedereen zal een Porsche Cayman kopen als ze zoiets willen. En als Alpine slim is en hun interieurs nog wat opwaardeerd (nav, key, old renault gear) ben ik zeker dat zij een deel van de taart gaan krijgen.

Gelukkig zijn er altijd die de horde schapen niet volgen om er sociaal bij te willen horen. Of dat aantal genoeg zal zijn om de nieuwe Lotus productiedoelen te halen is het nog te vroeg om hierover te oordelen. De prijs zal hier misschien wel helpen? Want dat vond ik bij een Evora altijd de dealbreaker in dat segment.

aangepast door Denthrax
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Parsifal said:

Succes van deze kist zal vooral liggen aan het feit dat het design lijkt op dat een 100.000 kostende sportwagen voor een fractie van de prijs.

Vrij zeker dat je deze ook gaat kunnen configureren tot 100k+ nadat de first editions eruit zijn.

Niet vergeten dat Evora op het einde ook een vanaf prijs had van 99k voor een GT410 ("instap" model).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat ze twee motoren aanbieden met ongeveer hetzelfde vermogen, de 2.0 is dan vooral voor de chinese markt te veroveren? Los van de prijs neem je toch meteen de v6 in zo een auto.

Mooie auto op zich maar inderdaad een vreemde keuze om nog meer in het vaarwater van Porsche te gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze auto echt super mooi. IRL gaat dat echt de max zijn, ben ik zeker van.

Als ze de prijs zo laag kunnen houden, wil ik het misschien zelfs overwegen na de 981. Vooral omdat hij als daily kan gebruikt worden. Maar wel geen cabrio jammer genoeg.

Al zal het verschil in taksen tussen een 3.5 en 2 liter gigantisch zijn. Alsook het geluid. En dan zal dat zo’n beetje het 981-718 gevoel zijn. 

Soit, ik ben toch wel enthousiast over dit ding! Ik kan er niet aan doen. Er komt wel een rilling over mijn lijf als ze zeggen dat het de laatste combustion engine is...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk meer "volwassen" auto van Lotus, lijkt me idd gepositioneerd in de Cayman categorie.

Als dit de laatste Lotus is met ICE, vraag ik me af wat de Elise & Exige gaat vervangen? Kan me moeilijk inbeelden dat deze met 1400 kg dezelfde rijsensaties als een Elise of Exige kan brengen.

Ziet er IMO wel erg knap uit! Klonk ook niet slecht op die launch presentatie. Maar dat zal de V6 wel geweest zijn :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat we hier zeggen dat ze hiermee geen klanten zouden afsnoepen van de Cayman. Dat denk ik juist wel ! Gevoelsmatig koop ik dit eerder ! Qua emo (toch ook belangrijk) en “exclusiviteit” en ja ook looks wint deze auto het voor mij van de cayman.

Tel daarbij dat de afwerking minder spartaans is en je hebt een pakketje dat veel meer in de weegschaal werpt dan een Exige of Evora bij een breder publiek.

Komt daar nog de fiscaal vriendelijkere 2.0 bij .


Nogmaals dan snap ik de uitspraak niet dat we hier niet snappen waar ze hun klanten gaan halen. Ze zullen er zijn en ze gaan hun target ook halen. Vrij zeker van. En veel zekerder dan mensen die hier beweren dat ze de “koper” niet zien.

Afwachten wat de prestaties en rij eigenschappen zijn want die gaan ook nog wat gewicht in de weegschaal leggen (al dan niet)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat velen de prijs hier onderschatten.

Dat gaat niet voor minder dan 80K te koop staan in België. En dan heb je nog geen opties gepakt.

Al eens gezien hoe duur de Exige geworden is? En dan wordt  dit ineens 'een koopje'? Geloof ik nooit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik snap niet dat we hier zeggen dat ze hiermee geen klanten zouden afsnoepen van de Cayman. Dat denk ik juist wel ! Gevoelsmatig koop ik dit eerder ! Qua emo (toch ook belangrijk) en “exclusiviteit” en ja ook looks wint deze auto het voor mij van de cayman.

Tot je 100km mag rijden naar je dealer om de 10e kinderziekte op te lossen, en 6 maand mag wachten op je stukken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Wutputt said:

Als dit de laatste Lotus is met ICE, vraag ik me af wat de Elise & Exige gaat vervangen?

Dit.

Er komt niks anders meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Super95 said:

Misschien dat de Elise een hybride wordt, het zou toch maar raar zijn dat ze hun succesnummer stopzetten.

Er worden geen Elises en Exiges meer gemaakt. Van beide modellen zijn er nu "final editions" beschikbaar en daarna is het gedaan. Dat is officieel bevestigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Van beide modellen zijn er nu "final editions"

Met digitale tacho 🤮

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Dimitri said:

Lijkt me ook vrij onmogelijk om een waardige opvolger te maken voor de Elise/ Exige in deze huidige tijden en normen imo.

Zoals reeds gezegd: als vandaag Mazda een roadster kan maken van 1ton met 184pk en nog een hoop luxe aan boord, waarom zou dat dan onmogelijk zijn?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, ir_fuel said:

als vandaag Mazda een roadster kan maken van 1ton

Wel duur voor een Mazda…

1/3

Ze zouden allemaal Gordon Murray als consultant moeten inhuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Phil said:

Ze zouden allemaal Gordon Murray als consultant moeten inhuren.

Ja die kan dat. 

Voor een schamele 2 miljoen euro per auto :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zoals reeds gezegd: als vandaag Mazda een roadster kan maken van 1ton met 184pk en nog een hoop luxe aan boord, waarom zou dat dan onmogelijk zijn?

Dat Mazdakrel rijdt wel al even rond natuurlijk. Gaat de komst van Euro 7 nu geen roet (hihi) in het eten gooien om nog nieuwe modellen met ICE te bouwen? Ik kan me niet inbeelden dat een constructeur nu nog aan iets nieuws gaat beginnen als dat op de deurmat ligt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Dat Mazdakrel rijdt wel al even rond natuurlijk. Gaat de komst van Euro 7 nu geen roet (hihi) in het eten gooien om nog nieuwe modellen met ICE te bouwen? Ik kan me niet inbeelden dat een constructeur nu nog aan iets nieuws gaat beginnen als dat op de deurmat ligt...

Dus als Mazda vandaag die MX-5 zou uitbrengen zou die 400kg zwaarder zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Mazda vandaag zou beginnen aan de ontwikkeling van een nieuwe MX5, dan zouden ze dat toch nooit meer doen met een 2L benzine omwille van de komende legislatuur? Stel dat ze 3 jaar nodig hebben om dat tot bij de klant te krijgen, dan komt de eerste auto op de markt in 2024. In 2025 hebben we 't spek aan ons been, dus dan kunnen ze die amper verkopen :s dus als ze er vandaag aan beginnen, dan zouden ze toch quasi zeker naar phev/ev gaan, waardoor een batterij nodig is en dat spel dus 400kg zwaarder zal zijn?

Ik hoop dat ik fout ben, ik ben absoluut nog niet klaar om hybrid/ev te rijden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PJH zei:

Als Mazda vandaag zou beginnen aan de ontwikkeling van een nieuwe MX5, dan zouden ze dat toch nooit meer doen met een 2L benzine omwille van de komende legislatuur? Stel dat ze 3 jaar nodig hebben om dat tot bij de klant te krijgen, dan komt de eerste auto op de markt in 2024. In 2025 hebben we 't spek aan ons been, dus dan kunnen ze die amper verkopen :s dus als ze er vandaag aan beginnen, dan zouden ze toch quasi zeker naar phev/ev gaan, waardoor een batterij nodig is en dat spel dus 400kg zwaarder zal zijn?

Ik hoop dat ik fout ben, ik ben absoluut nog niet klaar om hybrid/ev te rijden :(

Dat hebben ze toch al gecommuniceerd? Volgende generatie wordt de NF (niet de NE) en zal hybride zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, PJH said:

Als Mazda vandaag zou beginnen aan de ontwikkeling van een nieuwe MX5, dan zouden ze dat toch nooit meer doen met een 2L benzine omwille van de komende legislatuur? Stel dat ze 3 jaar nodig hebben om dat tot bij de klant te krijgen, dan komt de eerste auto op de markt in 2024. In 2025 hebben we 't spek aan ons been, dus dan kunnen ze die amper verkopen :s dus als ze er vandaag aan beginnen, dan zouden ze toch quasi zeker naar phev/ev gaan, waardoor een batterij nodig is en dat spel dus 400kg zwaarder zal zijn?

Ik hoop dat ik fout ben, ik ben absoluut nog niet klaar om hybrid/ev te rijden :(

Waarom sleur je dat er ineens allemaal bij? Dat is toch allemaal compleet naast de kwestie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Tot je 100km mag rijden naar je dealer om de 10e kinderziekte op te lossen, en 6 maand mag wachten op je stukken.

Yup dat is een absoluut probleem, ik koop alleszins niet in het eerste jaar en half. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid