Ga naar inhoud

Lotus Emira


Wutputt

Aanbevolen berichten

Weet echt niet wat te denken...... denk dat ik de auto in the flesh moet zien en rijden....... zo op papier heb ik een beetje vis noch vlees gevoel. Zeker geen opvolger voor de Exige imo, wel voor de Evora, maar dan verwacht je toch een update in prestaties vandaag de dag, en die zie ik ook nog niet direct......

Een supercar look met hothatch prestaties. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben alvast fan van de Emira looks en zal mogelijks de vervanger van de Exige worden.  Dit is in mijn ogen wat de Evora al lang had moeten zijn. Alleen sta ik versteld dat de eerste versies onder de 400pk range zitten... dus nog nog even wachten worden op de 430 / 470/ 490 / ... versies (of wachten op Komotec)

Noem het ouder worden, maar voor mij is het tijd om het spartaanse hoofdstuk af te sluiten. Ik had voor me zelf al uitgemaakt  te gaan uitkijken voor iets (non-mainstream) met wat met meer comfort en up to date interieur/infotainment.

 

aangepast door Denthrax
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Denthrax zei:

Ik ben alvast fan van de Emira looks en zal mogelijks de vervanger van de Exige worden.  Dit is in mijn ogen wat de Evora al lang had moeten zijn. Alleen sta ik versteld dat de eerste versies onder de 400pk range zitten... dus nog nog even wachten worden op de 430 / 470/ 490 / ... versies (of wachten op Komotec)

Noem het ouder worden, maar voor mij is het tijd om het spartaanse hoofdstuk af te sluiten. Ik had voor me zelf al uitgemaakt  te gaan uitkijken voor iets (non-mainstream) met wat met meer comfort en up to date interieur/infotainment.

 

Logische evolutie :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

maar dan verwacht je toch een update in prestaties vandaag de dag

Dat ding is trager dan een Elise. Imo idd een gemiste kans :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo had ik hem ook op het oog, maar dan met het black pack. Blijkt wel niet te configeren in combinatie met het lower black pack.

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Denthrax zei:

Zo had ik hem ook op het oog, maar dan met het black pack. Blijkt wel niet te configeren in combinatie met het lower black pack.

spacer.png

prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jokke_vlo said:

Die kar schreeuwt toch om iets van 430-470 pk range?

Duidelijk dat de huidige pk range voor de groene politiek is... hoor je ook tussen de lijnen in onderstaande:

 

Hier is ook sprake van een "driver pack" en 2 chassis setup opties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die kar schreeuwt toch om iets van 430-470 pk range?

Vraag is of dat er gaat komen. De V6 is er omdat ze die motoren liggen hebben. Ik hoorde echter een tijdje terug dat de echte reden voor het meteen afvoeren van alle andere modellen puur emissies is, en dat de V6 binnenkort niet meer verkocht zou kunnen/mogen worden.

Emira zou dus na verloop van tijd wel eens 4 cil only kunnen worden. Je hoort hier en daar dat dat al in 2024 zou zijn.

Dat wil dus ook zeggen dat verdere poweroutputstijgingen er gaan komen omwille van een mild hybrid versie van de AMG motor, wat dan weer de dood van de manuele bak zal zijn bij Lotus.

Sad times.

Maw: V6 manueel kopen nu, en daarna afzetten bij Komo-Tec of hopen op verdere powerpackages door Lotus zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Maverick said:

prijs?

Ik las zaken 50-75k? Geen idee of er al een precieze prijs gekend is. Alleszins "beperkt".

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Maverick said:

prijs?

Nog niet officieel bekend gemaakt.  (pre)reviewers spreken van startprijs onder de 60000 GBP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, PJH said:

Vraag is of dat er gaat komen. De V6 is er omdat ze die motoren liggen hebben. Ik hoorde echter een tijdje terug dat de echte reden voor het meteen afvoeren van alle andere modellen puur emissies is, en dat de V6 binnenkort niet meer verkocht zou kunnen/mogen worden.

Emira zou dus na verloop van tijd wel eens 4 cil only kunnen worden. Je hoort hier en daar dat dat al in 2024 zou zijn.

Dat wil dus ook zeggen dat verdere poweroutputstijgingen er gaan komen omwille van een mild hybrid versie van de AMG motor, wat dan weer de dood van de manuele bak zal zijn bij Lotus.

Sad times.

Maw: V6 manueel kopen nu, en daarna afzetten bij Komo-Tec of hopen op verdere powerpackages door Lotus zelf.

Het 2GR-FE blok is ondertussen reeds een oude generatie in het Toyota V6 gamma, welke in combinatie met een supercharger echt wel ten dode is opgeschreven als het op emissie aankomt.  Ik had verwacht, of eerlijk gezegd gehoopt, dat ze een van de recentere blokken als basis gingen nemen. Dat laatste is op zich nog niet bevestigd dat het nog steeds om de 2GR-FE gaat. 

We mogen ook niet vergeten dat de versnellingsbak steeds het grote pijnpunt en de limitatie is van de V6.  Ook hier een gemiste kans (zie DSG optie van Komotec). 

De V6 zou als eerste van de band gaan rollen. De vraag die ik me dan stel is voor hoe lang?

aangepast door Denthrax
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die kar schreeuwt toch om iets van 430-470 pk range?

Die komt er wel, gespreid over de volgende 7 jaar 😂 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Denthrax zei:

Het 2GR-FE blok is ondertussen reeds een oude generatie in het Toyota V6 gamma, welke in combinatie met een supercharger echt wel ten dode is opgeschreven als het op emissie aankomt.  Ik had verwacht, of eerlijk gezegd gehoopt, dat ze een van de recentere blokken als basis gingen nemen.

We mogen ook niet vergeten dat de versnellingsbak steeds het grote pijnpunt en de limitatie is van de V6.  Ook hier een gemiste kans (zie DSG optie van Komotec). 

De V6 zou als eerste van de band gaan rollen. De vraag die ik me dan stel is voor hoe lang?

Wel een zeer betrouwbaar blok met een schitterende sound....... miljaar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

+4 seconden om naar 100km/h te gaan. 

We zijn dus al uitgepraat, op dit topic mag een slotje. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, -krikke- zei:

+4 seconden om naar 100km/h te gaan. 

We zijn dus al uitgepraat, op dit topic mag een slotje. 😁

aid1204619-v4-728px-Stay-Out-of-a-Truck%27s-Blind-Spots-Step-3-Version-3.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen enkel USP meer. Lightweight was Lotus' handelmerk, dat is nu ook verdwenen.  Design is mossel nog vis.

We zullen ze niet teveel gaan zien, dat is zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik zie geen enkel USP meer. Lightweight was Lotus' handelmerk, dat is nu ook verdwenen.  Design is mossel nog vis.

We zullen ze niet teveel gaan zien, dat is zeker.

Meer als de Evora...... ik blijf er bij, te vroeg om echt te oordelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jokke_vlo said:

Meer als de Evora...... ik blijf er bij, te vroeg om echt te oordelen

Bijna iedereen zal een Porsche Cayman kopen als ze zoiets willen. En als Alpine slim is en hun interieurs nog wat opwaardeerd (nav, key, old renault gear) ben ik zeker dat zij een deel van de taart gaan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes van deze kist zal vooral liggen aan het feit dat het design lijkt op dat een 100.000 kostende sportwagen voor een fractie van de prijs.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid