ICM 24.885 Geplaatst: 18 september 2023 Geplaatst: 18 september 2023 1 minuut geleden, msxx zei: Monaco hebben ze ook niet gedomineerd. Singapore is zoals Monaco maar veel hobbeliger. Red Bull kan hun wagen veel lager afstellen doordat ze hun rijhoogte ongekend stabiel kunnen houden. Hierdoor hebben ze meer voordeel van het grondeffect dan anderen. Het was hier zodanig hobbelig dat ze last hadden van 'bottom out', onder andere bij het remmen. Als resultaat moeten ze hun auto hoger afstellen dan waar het concept voor bedoeld is. Ze vielen hierdoor volledig buiten hun performance window, vrijwel alle parameters waar ze mee werken moesten ze hierdoor herzien. Op Spa waren het de enige die niet volgas gingen op de Raidillon. Was de enige plaats waar ze problemen hadden, en door dit te doen konden ze de rest van de lage afstelling behouden in tegenstelling tot Singapore. 2 Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 18 september 2023 Geplaatst: 18 september 2023 Ze hadden vorige week trouwens al gezegd dat men van hun niks moest verwachten in Singapore. Ik ben vooral benieuwd naar zondag in Suzuka, de FIA heeft wijzigingen doorgevoerd aan de flexibiliteit in de vleugel. Op een stratencircuit valt dat niet op, maar op een snel circuit zoals Suzuka wel. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Ik denk dat we na de boeiende Singapore GP weer vertrokken zijn voor een Max demonstratie... 0.6 sec voor op P2 in de qualifs Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 31 minuten geleden, Maxime S zei: Ik denk dat we na de boeiende Singapore GP weer vertrokken zijn voor een Max demonstratie... 0.6 sec voor op P2 in de qualifs En bijna 0.8 op Perez... Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 23 september 2023 Auteur Geplaatst: 23 september 2023 Die jongen leeft in een andere wereld, als je dan ook nog ziet hoe relaxt die was op alle pr events deze week, vingers in de neus. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Chinese sporters-opvoeding gekregen hé Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 26 september 2023 Geplaatst: 26 september 2023 Ik had de indruk dat het tussen de twee Mclaren boys best wel koel was na de race. Niet? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 26 september 2023 Geplaatst: 26 september 2023 1 uur geleden, Maxime S zei: Ik had de indruk dat het tussen de twee Mclaren boys best wel koel was na de race. Niet? Tussen de Mercedes boys bedoel je? Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 3 oktober 2023 Geplaatst: 3 oktober 2023 The FIA announced Monday it's officially approved Andretti Global's Cadillac-backed Formula 1 expansion bid. Next, the team's bid to join the F1 grid will go to Formula 1 management for "commercial discussions" that will ultimately decide whether or not a new American team joins the championship. https://www.roadandtrack.com/news/a45413507/fia-approves-andretti-globals-formula-1-bid/ Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 En quasi gelijktijdig gaan de wegen van Andretti en Romain Grosjean uit elkaar. Grosjean neemt zelfs gerechtelijke stappen tegen zijn team. Toeval? Quote
Joske 922 Geplaatst: 7 oktober 2023 Geplaatst: 7 oktober 2023 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231007_94074518 De curbs zouden voor extra slijtage zorgen. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 8 oktober 2023 Geplaatst: 8 oktober 2023 Leuke race, niet vanwege de pitstops, maar vanwege het constante voluit gaan. En Red Bull heeft uiteindelijk maar met 5'tal seconden gewonnen. Quote
Salokin 8.985 Geplaatst: 8 oktober 2023 Geplaatst: 8 oktober 2023 Kan die Hamilton toch een stukje bleitn. Zelfs voor de race, ‘t is al om zeep, I’m a sitting duck. 1 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 8 uren geleden, Salokin zei: Zelfs voor de race, ‘t is al om zeep, I’m a sitting duck. Mgv, Carlos Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 Moet wel een intense race geweest zijn zeg. Nog nooit zo veel piloten horen/zien sukkelen met hun gezondheid Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 3 minuten geleden, Maxime S zei: Moet wel een intense race geweest zijn zeg. Nog nooit zo veel piloten horen/zien sukkelen met hun gezondheid Al een geluk dan dat er niet echt geraced is geweest. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 't Was inderdaad een saaie race. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 3 uren geleden, Maxime S zei: Moet wel een intense race geweest zijn zeg. Nog nooit zo veel piloten horen/zien sukkelen met hun gezondheid Die rookie die er halfweg gewoon mee moest stoppen Quote
Salokin 8.985 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 6 uren geleden, Polygoon zei: Die rookie die er halfweg gewoon mee moest stoppen Piste hij zichzelf nu onder? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 17 minuten geleden, Salokin zei: Piste hij zichzelf nu onder? Ik denk dat hij van zijne sus draaide. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Dit jaar ben ik naar Bakoe geweest voor de F1 race en eindelijk ook dit jaar Suzuka kunnen doen. Bakoe is zeker een aarader om te doen maar je moet wel een airbnb boeken naast het circuit of zitplaatsen nemen want in General Admission zie je niet veel. Maar Bakoe zelf en Azeirbedjan is zowiezo al wel eens de moeite om te bezoeken. Suzuka was ook zeker de moeite, ook zo een legendarisch circuit waarvan je de hoogte verschillen pas echt ziet als je er geweest bent. Je zou dan ook denken dat alles super georganizeerd is zoals we gewoon zijn van de Japanners maar niets was minder waar in dit geval. Ik verbleef in Nagoya, een uurtje van Suzuka. Er worden geen extra treinen ingezet dus is het een uurtje rijden als sardintjes samen gepropt en dan nog een half uur wandelen naar het circuit. Op zich was dat nog oke. Maar het was er heel warm en vochtig dus na een dagje rond wandelen op het circuit vrijdag was het de hel om terug te geraken. Vrijdag was al best druk omdat je die dag overal mag zitten en rond lopen. Dus weer half uur terug wandelen naar het station, dan 50 min wachten en dan nog eens een dik uur in de trein weer volledig samengepropt. Ik was dus blij dat ik terug in het hotel was. Zaterdag ben ik zelfs niet gegaan en ben ik in plaats daarvan het Toyota Museum gaan bezoeken. Wat trouwens een echte aanrader is. Zondag uiteraard wel gegaan om de race te zien. Ik had weer General Admssion genomen, voor 90 euro 1 van de goedkoopste F1 tickets van alle GP's denk ik. En op zich kan je op veel plekken komen om de race goed te zien. Enkel is er maar 1 scherm ter beschikking (die dan nog heel ver weg staat) om de koers te volgen dus ook dat was heel jammer dat er niet meer schermen stonden. Waar ik ook van verschoot was dat het eten en drank op het circuit niet duurder was als in de stad. Blijkbaar gewoonte van Japan om prijzen niet op te drijven. Dus dat was wel een plus punt. Hier een paar foto's van de drivers parade. 1 Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Foto's wat verkleint wat de kwaliteit jammer genoeg wel naar beneden haalt ma bond. Hier nog wat foto's van het weekend. Vrijdag oefen sessie: 2 Alpine F1 bolides samen op de foto op ander stuk van het circuit. Zondag race: Laatste ronde gevecht tussen Sainz en Russel: 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.