Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden, flupke73 zei:

Zalig, Japan lijkt me wel wat, maar dus best een auto huren

Tja weet niet of het vlotter gaat met de auto maar je zit wel pak comfortabeler ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/10/2023 om 10:57, flupke73 zei:

Zalig, Japan lijkt me wel wat, maar dus best een auto huren

Wel rijbewijs dan ginds laten vertalen naar het Japans bij de Japan Automobile Federation

Internationaal rijbewijs is daar niet geldig

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/10/2023 om 10:57, flupke73 zei:

Zalig, Japan lijkt me wel wat, maar dus best een auto huren

Gewoon een chauffeur nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, dragonfly zei:

HAM was de eerste rondes al duidelijk de snelste in track, dus daar speelde slijtage nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

HAM was de eerste rondes al duidelijk de snelste in track, dus daar speelde slijtage nog niet.

Verstappen was zijn banden aan het sparen. Op dat vlak is hij wat rustiger geworden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

HAM was de eerste rondes al duidelijk de snelste in track, dus daar speelde slijtage nog niet.

Of net wel door de extra brandstof, en op het einde was hij ook duidelijk sneller. Discussie is weinig relevant zolang je niet weet hoeveel mm er af is. 

Regels zijn regels, dus dq is terecht. Wel zonde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ICM zei:

HAM was de eerste rondes al duidelijk de snelste in track, dus daar speelde slijtage nog niet.

Deze kan ik niet volgen. De rijhoogte afstelling bepaalt de hoeveelheid opgewekte downforce, maar ook de slijtage van de plank. Hamiltons auto stond dus lager afgesteld. Dat voordeel speelt vanaf ronde 1?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, msxx zei:

Deze kan ik niet volgen. De rijhoogte afstelling bepaalt de hoeveelheid opgewekte downforce, maar ook de slijtage van de plank. Hamiltons auto stond dus lager afgesteld. Dat voordeel speelt vanaf ronde 1?

Klopt inderdaad 🙂  Hamilton had het ganse weekend een voordeel t.o.v. andere rijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, msxx zei:

Deze kan ik niet volgen. De rijhoogte afstelling bepaalt de hoeveelheid opgewekte downforce, maar ook de slijtage van de plank. Hamiltons auto stond dus lager afgesteld. Dat voordeel speelt vanaf ronde 1?

Je hebt gelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, dragonfly zei:

Klopt inderdaad 🙂  Hamilton had het ganse weekend een voordeel t.o.v. andere rijders.

Ze hebben dat bewust gedaan bij Merc, ze konden zijn geween niet meer aan en dus even een goed gevoel gegeven 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Monterey Jack zei:

Of net wel door de extra brandstof, en op het einde was hij ook duidelijk sneller. Discussie is weinig relevant zolang je niet weet hoeveel mm er af is. 

Regels zijn regels, dus dq is terecht. Wel zonde. 

Tgoh, in't verleden bij een ander team zijn daar boetes voor uitgedeeld, datzelfde team heeft ook maar een boete gekregen bij het overschrijden van de 'budgetcap'.

Ik vind kwalificatie buiten proportie alleszins, men spreekt zelfs nog niet over een mm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, TCT said:

men spreekt zelfs nog niet over een mm?

Technisch reglement is reglement. Als je daar ruimte voor interpretatie begint te geven is het hek van de dam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik ben akkoord hoor. Plankreglement is gekomen na de crash van Senna, voor de veiligheid.

Maar ik vind diskwalificatie buiten proportie als andere teams dat in het verleden niet hebben gekregen. Boete of seconden lijken me meer aanvaardbaar, want het is uiteindelijk ook 't asfalt dat niet vant beste was? Ook zijn er maar 4 auto's gecontroleerd, dus mogelijks zijn er nog 'cheaters' bevorderd? Allemaal weer heel Fia'isch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, TCT said:

Ook zijn er maar 4 auto's gecontroleerd, dus mogelijks zijn er nog 'cheaters' bevorderd?

Dat is in elke koers.

Ze kunnen niet het volledig technisch reglement controleren op elke auto he. Dan zijn ze 2 weken bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toto Wolf zal weer op het tafel geklopt hebben na dit nieuws. 

Maar idd regels zijn regels. Geen Hamilton fan hier maar hij zorgde deze keer wel voor nog een beetje fun on track. 
Er was deze keer ook wel een groter verschill tussen Russel en Hamilton....

Wat mij blijft verbazen is hoe het komt dat Perez plots zo traag is geworden. Hij heeft altijd wel zijn goede en slechte momenten in een seizoen maar nu is het toch wel heel triestig en ook al zo lang... . Weet hij al dat hij er uit ligt volgend jaar? Red Bull is kei hard dius kan toch niet anders dan dat hij er uit ligt volgend jaar? 
Op zich vind ik Perez een toffe piloot maar moest ik Red Bull zijn....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, TCT zei:

Hey, ik ben akkoord hoor. Plankreglement is gekomen na de crash van Senna, voor de veiligheid.

Maar ik vind diskwalificatie buiten proportie als andere teams dat in het verleden niet hebben gekregen. Boete of seconden lijken me meer aanvaardbaar, want het is uiteindelijk ook 't asfalt dat niet vant beste was? Ook zijn er maar 4 auto's gecontroleerd, dus mogelijks zijn er nog 'cheaters' bevorderd? Allemaal weer heel Fia'isch...

Boetes voor afgesleten plank?

Zelfs in 94 waren dat al dsq’s ((Schumi)

2 uren geleden, Polygoon zei:

Horner zal wel gaan klagen zijn toen hij zag dat Lewis wat dicht kwam.
Ik weet alleen niet wat Sjareltje mis gedaan heeft.

image.png.e4544392841962fe5d86d0fea2c5b4d0.png

 

Verstappen en Norris waren de andere twee en zij zijn legaal bevonden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken alle details niet van de F1, maar is een uitsluiting (van quali of race resultaat in functie van wanneer vastgesteld) niet altijd de straf bij gelijk welke overtreding van het technisch reglement?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid