Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik dacht dat er vooral problemen waren bij hun 790 en 890 modellen. Nokkenassen die inlopen, oliesproeier in versnellingsbak die niet voldoende is waardoor koppeling snel verbrand bij offroad rijden,...

Geplaatst:

Van de 1290, vooral in de SD lees ik toch ook veel problemen. 

Geplaatst:
37 minuten geleden, GTX zei:

Enkel elektronica, het blok zelf is enorm betrouwbaar.

Geplaatst:
Op 29/11/2024 om 17:56, Joske zei:

Zo kwalitatief was KTM de laatste tijd niet hoor. Veel problemen gehad met de laatste modellen. Vooral in de in sjina gebouwde ktm's. (bajaj bouwt volgens mij de kleine 2 cilinders al voor KTM)

Op 29/11/2024 om 17:57, Jan zei:

Goed uitgerust en ready to race mentaliteit klopt enigszins wel. Als ze starten dan toch :D.

Overproductie is blijkbaar 1 van de oorzaken.

@Joske de probleemkindjes van KTM worden nochtans geproduceerd in Oostenrijk

Op 29/11/2024 om 19:03, Joske zei:

@Jan ik heb in mijn hoofd dat het vooral de 390 modellen waren. Die lopen toch bij CF-moto van de band?

Kan zijn dat er nog zijn, ik hou vooral een oogje op wat nu met MV gaat gebeuren. Geruchten zijn dat de laatste schijf van de overname nog niet betaald is...

Op 29/11/2024 om 19:06, jan.van.gent zei:

Ik dacht dat er vooral problemen waren bij hun 790 en 890 modellen. Nokkenassen die inlopen, oliesproeier in versnellingsbak die niet voldoende is waardoor koppeling snel verbrand bij offroad rijden,...

Op 30/11/2024 om 10:50, GTX zei:

Op 30/11/2024 om 11:28, msxx zei:

Enkel elektronica, het blok zelf is enorm betrouwbaar.

En zo heb je dus direct een beeld op het probleem. 
Er zijn effectief behoorlijk wat problemen geweest met de kwaliteit, op verschillende vlakken bij verschillende modellen. 
Kwaliteitsproblemen zijn de nagel aan ieders merk doodskist. Dat kost handen vol geld om op te vangen en daarna blijf je nog jaren met een slechte reputatie. En die zorgt dan weer voor een afbouw aan verkoop, overstock, slechtere prijzen of contractbreuk bij onderaannemers, dealers die afhaken en geen stock mee nemen,... en plots kan het erg hard gaan, want de normale vaste kosten en gemaakte investeringen moeten nog steeds betaald worden. 

Ook de race afdeling die, vaak samen met Redbull, te hard in wil spelen op sensatie en te veel in de kijken wil staan is gewoon pokke duur. Dat legt een financiële druk op je ganse organisatie, terwijl al langer duidelijk is dat dit niet steeds resulteert in extra verkoop... Zeker hun stappen in de snelheidsbaanklasses lijken me moeilijk te verantwoorden. Dat zijn gewoon verlieslatende hobbies. En die helpen in niets met je imago van slechte kwaliteit en problematische elektronica. 

Die problemen komen ook logischer wijze uit hun businessmodel. Ze veranderen heel vaak en makkelijk van toeleverancier. Constant zetten ze de prijzen onder druk. Wie een zelfde onderdeel ook maar een halve procent goedkoper kan leveren, krijgt het proces. Zo zijn ze ooit van spatbord toeleverancier veranderd omdat een andere hetzelfde stuk 0,2 euro goedkoper kan produceren. 
Die race to the bottom kan je niet aanhouden zonder vroeg of laat kwaliteit issues te krijgen. En je kan die dan op je toeleverancier proberen te verhalen, maar in de race to the bottom is het voor die toeleveranciers een kwestie van te kiezen: ofwel erover blijven discussieren totdat je een hiaat in het contract hebt gevonden waardoor je niet aansprakelijk bent, ofwel gewoon de boeken dicht doen. In beide gevallen zal KTM zelf wel tussen moeten komen. 

Je toeleveranciers ook de kaas op hun boterham gunnen zorgt op lange termijn voor een meer duurzame relatie, meer vertrouwen, loyaliteit en automatisch meer kwaliteit. 

Een typisch voorbeeld van aandeelhouders die te veel macht en gelddorst hebben. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Volgens mij hoorde ik vandaag op de MVOCB clubdag dat KTM zich terug zou trekken uit de MotoGP.

Geplaatst:

Net ons zoontje (6j) ingeschreven voor dagje sportkamp bij Edirt in Mechelen. Iemand al ervaring mee?

image.png.94e030d0228db9e5a67fb839347532e4.png

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Ik heb er zelf al gereden, is wel eens leuk. Kan ook weinig misgaan.

Mijn zoontje (7) heeft bij iets gelijkaardigs, maar brakker, een half dagje gereden en dat was niet echt zijn ding. Zat toen amper begeleiding bij en ikzelf was ook niet mee. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Dawud zei:

Ik heb er zelf al gereden, is wel eens leuk. Kan ook weinig misgaan.

Mijn zoontje (7) heeft bij iets gelijkaardigs, maar brakker, een half dagje gereden en dat was niet echt zijn ding. Zat toen amper begeleiding bij en ikzelf was ook niet mee. 

Ook met zo'n dirtbike wil je zeggen?

Lijkt me wel eens plezant, ipv te karten.

Geplaatst:
1 minuut geleden, tuscani zei:

Ook met zo'n dirtbike wil je zeggen?

Lijkt me wel eens plezant, ipv te karten.

Was ook leuk, maar karten vind ik toegankelijker en eenvoudiger om sneller te gaan. Je moet wel een beetje affiniteit hebben met off road fietsen of wat meer durf hebben om er plezier in te hebben denk ik. Moto ervaring is niet persé nodig, je moet niet schakelen 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 2/12/2024 om 15:20, jan.van.gent zei:

Net ons zoontje (6j) ingeschreven voor dagje sportkamp bij Edirt in Mechelen. Iemand al ervaring mee?

image.png.94e030d0228db9e5a67fb839347532e4.png

Wij hebben het eens gedaan als teambuilding. Wel leuk! 
1 collega is wel een week moeten thuis blijven na een crash.

Geplaatst:
On 12/1/2024 at 7:40 PM, Joske said:

Volgens mij hoorde ik vandaag op de MVOCB clubdag dat KTM zich terug zou trekken uit de MotoGP.

KTM is bankroet, zou me dus niet verbazen.

• 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Vandaag was 't Dag v/d Motorrijder 2025. Initiatief van VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde), maar de organisatie is altijd in handen van de lokale politiezones (al dan niet in onderlinge samenwerking en/of met partners).

Ook PZ Gent zette opnieuw (2e jaar nu) in op een samenwerking met federale wegpolitie en SBAT, om zo een grootschalige DvdMR op te zetten. De 150 plaatsen waren in geen 2 weken uitverkocht. Vandaag een grote opkomst (minder dan 10% no-show).
We hadden 1200 kegels op het terrein, om een 15-tal verschillende oefeningen uit te zetten, opgedeeld in 2 "terreinen" waar elke groep van max 10 deelnemers max 30 minuten per terrein kon op oefenen, onder begeleiding (en met persoonlijk advies) van 20 politiemensen.

Men herkent mogelijks wel een gezicht vanaf 18:05 op https://www.vtmgo.be/vtmgo/afspelen/461ce47b-babd-46ee-8926-f554f8e45c4c

• Vind ik leuk 4
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Wie zin heeft om met een Chinees te rijden... Wel ferm gerief!

FB_IMG_1746513709665.thumb.jpg.6670346f3f608f69d7773dc98f879625.jpg

Geplaatst:

Ik weiger het principieel. Idem met auto's.

Dat er steeds beter gerief uit China naar hier komt waaien (2- en 4-wielers) ontken ik niet.

Geplaatst:
12 minuten geleden, gTa zei:

Dat er steeds beter gerief uit China naar hier komt waaien (2- en 4-wielers) ontken ik niet.

Begrijp ik 😉

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Niet beoordeeld bedoeld, maar waarom wel Jap rijden maar geen Chinees? Is toch relatief zelfde maar met 50 jaar verschil?

Geplaatst:

China speelt geopolitiek toch "vuile" spelletjes, waardoor ik hen ook liever niet meer sponsor dan nodig. 

Uiteraard ben ik niet blind/dom, en weet dat een heel groot percentage van wat we in EU kopen, daar gemaakt wordt. Maar als je de keuze hebt, toch liever iets wat tenminste ontwikkeld wordt in EU of andere landen die het spelletje "proper" spelen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden, jan.van.gent zei:

China speelt geopolitiek toch "vuile" spelletjes, waardoor ik hen ook liever niet meer sponsor dan nodig. 

Uiteraard ben ik niet blind/dom, en weet dat een heel groot percentage van wat we in EU kopen, daar gemaakt wordt. Maar als je de keuze hebt, toch liever iets wat tenminste ontwikkeld wordt in EU of andere landen die het spelletje "proper" spelen.

Opnieuw, wat is het verschil met Japan? Hun transitie is ook niet zonder slag of stoot verlopen... Tijdens WO2 stonden ze ook niet bepaald aan 'onze' kant... 

Geplaatst:

Ik heb altijd het gevoel dat het niet degelijk is, en op een moto is dat voor mij toch wel een probleem. Als ik bvb kijk naar die chinese quads van een paar jaar terug, of die imitatie Daxen, die roestten weg in de showroom.

Kan zijn dat het nu beter is ze, maar da's mijn gevoel.

Geplaatst:
1 minuut geleden, DDke zei:

Ik heb altijd het gevoel dat het niet degelijk is, en op een moto is dat voor mij toch wel een probleem. Als ik bvb kijk naar die chinese quads van een paar jaar terug, of die imitatie Daxen, die roestten weg in de showroom.

Kan zijn dat het nu beter is ze, maar da's mijn gevoel.

Net zoals overal zit er veel verschil tussen prijs knallers en duurdere zaken. Destijds voor een Chinees gewerkt, toen die Benelli over hadden genomen. Ironisch genoeg waren toen al de Chinese delen de probleem vrije en de Italiaanse de probleem stukken. Chinese blokken waren goed, Italiaanse draaiden steevast in de soep. Bij de buren werden toen de blokken voor BMW gemaakt en bij de andere buurman die voor Triumph. Je kon voor alles een afwerkingsniveau kiezen. Hoogste kwaliteit was echt af en top, meer prijsbewust was uiteraard minder van kwaliteit. Dat zijn helaas de eerste producten die naar onze markt zijn gekomen en voor een reputatie heeft gezorgd. 

Wat wel blijft is dat ze een andere focus hebben waardoor hun producten op sommige vlakken in onze ogen kunnen onderpresteren en op andere vlakken meer kunnen dan wat wij verwachten en die dus niet gevalideerd worden. 

Geplaatst:
37 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Alsook: waarom producten/mensen en politiek van zo een gigantisch land gewoon op een hoop gooien? Doen we toch ook niet met Amerika? Stopt er iemand met Google te gebruiken omdat Trump nuts is?

Geplaatst:
43 minuten geleden, Tjeu zei:

Opnieuw, wat is het verschil met Japan? Hun transitie is ook niet zonder slag of stoot verlopen... Tijdens WO2 stonden ze ook niet bepaald aan 'onze' kant... 

Je vergelijkt een land nu, met een land 80 jaar terug. Beetje gek, niet?
Waarom zou ik NU (niet 80 jaar terug) een land steunen waar ik het absoluut niet voor moet hebben...

Geplaatst:
26 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Je vergelijkt een land nu, met een land 80 jaar terug. Beetje gek, niet?
Waarom zou ik NU (niet 80 jaar terug) een land steunen waar ik het absoluut niet voor moet hebben...

Ik vergelijk niet, ik stel een vraag. Wat nu over China gezegd wordt, is niet anders dan wat destijds over Japan gezegd werd, inclusief kwaliteit. Maar plots komt daar een shift in. Ik pols naar de waarom en wanneer voor iemand die shift komt. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid