Ga naar inhoud

Moto's algemeen


Frekkel

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, gTa zei:

Ik zou nog eens een Luxemburg-rit moeten doen. Graag met de Guzzi, eigenlijk.

Was er gisteren 🙂

zal het volgende keer nog eens vragen 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga 't aan mezelf moeten vragen ook  😕  want de tijd ontbreekt me.
Zal vermoedelijk alleen kunnen als 't een last minute decision wordt, op een weekdag.
En dan nog ... zie het niet gebeuren nog in 2023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10/9/2023 om 22:01, gTa zei:

Ik ga 't aan mezelf moeten vragen ook  😕  want de tijd ontbreekt me.
Zal vermoedelijk alleen kunnen als 't een last minute decision wordt, op een weekdag.
En dan nog ... zie het niet gebeuren nog in 2023.

Maandag een dag verlof ingezet, Lux, Moezel of Eifel. Ben er nog niet uit 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Maandag een dag verlof ingezet, Lux, Moezel of Eifel. Ben er nog niet uit 🙂 

Ik kijk morgen of ik mijn agenda kan clearen, maandag. Let you know.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, msxx zei:

Maandag een dag verlof ingezet, Lux, Moezel of Eifel. Ben er nog niet uit 🙂 

 

21 uren geleden, gTa zei:

Ik kijk morgen of ik mijn agenda kan clearen, maandag. Let you know.

No chance, helaas. Merci om aan me te denken! Have fun & drive safely 🙂

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, msxx zei:

Maandag een dag verlof ingezet, Lux, Moezel of Eifel. Ben er nog niet uit 🙂 

have fun!

Ik vertrek zondag avond voor 3 dagen ardennen met de moto. Caravan net volgeladen zie.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag enkele keren aan je moeten denken.

Was ook met de moto op baan, vandaag. Een post of 4 moeten doen in centrum Gent. :D  Mijn maximumsnelheid was geen 230, zegt. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gTa zei:

Ik heb vandaag enkele keren aan je moeten denken.

Was ook met de moto op baan, vandaag. Een post of 4 moeten doen in centrum Gent. :D  Mijn maximumsnelheid was geen 230, zegt. :D 

Next time!

Moet zeggen, route was oprecht top. Feeling met de motor vanaf het middaguur ook. En dan dit weer nog, alles was zoals het moest zijn. Zeldzame dag 🙂 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

It is. Pijl mag aan beide uiteinden staan, bovendien. :D 

Too often:
- *vertrekt tijdig naar werk* "Much to do en zo. Early bird catches the worm en zo."
- (onderweg) "Damn, this niiiice."
- (sneller dan gedacht) "Ghoh, als ik 2 uur later begin dan gepland kan ik nog een leuk ritje maken.... tough decis... oké ritje it is."

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da idee van @gTa had ik vorige week ook een paar keer. Vroeg op om op tijd te beginnen om nog een omwegske naar huis te maken werd...

Zalig rustig op de baan 's morgens nog effe hier binnendoor en hier en...

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Begin de baantjes rond Gent beu te geraken. Heb 't al gehad dat ik naar 't werk vertrok en meer dan een uur later in de Vlaamse Ardennen via 't intercommeke een call aan 't doen was. :fp:  Ben daar wel mee gestopt. Maar 't is die Italiaanse bella ... ik kan daar ni van blijven. 😚

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

'k Begin de baantjes rond Gent beu te geraken. 

Één van de redenen dat ik de MX-5 verkocht heb. Die baantjes van Haspengouw kende ik inmiddels wel (en de snelheidslimieten daalden, en TC deed er zijn intrede, etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, msxx zei:

Één van de redenen dat ik de MX-5 verkocht heb. Die baantjes van Haspengouw kende ik inmiddels wel (en de snelheidslimieten daalden, en TC deed er zijn intrede, etc.)

En dan is een MX-5 eigenlijk nog zowat de énige (normalere) auto waar je aan lagere snelheden echt nog plezier uit kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

En dan is een MX-5 eigenlijk nog zowat de énige (normalere) auto waar je aan lagere snelheden echt nog plezier uit kan halen.

Klopt, maar kan ik zakelijk niet inzetten. Gebruikte hem vrijwel alleen om ritjes in de omgeving te maken en incidenteel nam ik hem mee naar mijn standplaats (als ik tijd had voor een omweg). 

Autorijden voor de fun is lastig geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de moto is 't inderdaad sneller gevonden, die fun.

Wel wat meer risico, zeker in dit jachtig verkeer met iedereen z'n ogen van 't verkeer afgewend omdat ze aan 't tokkelen zijn op de smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Met de moto is 't inderdaad sneller gevonden, die fun.

Wel wat meer risico, zeker in dit jachtig verkeer met iedereen z'n ogen van 't verkeer afgewend omdat ze aan 't tokkelen zijn op de smartphone.

I know.

Ga er vrijwel uitsluitend mee op dagtrip en vakanties. Zo ver mogelijk weg van drukke gebieden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik filter er dagelijks files mee. Tot nu toe nog geen fratsen gehad, wel al enkele keren een spiegel van een auto of camionette aangetikt maar tot nu toe altijd zonder schade. Fingers crossed.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, gTa said:

En dan is een MX-5 eigenlijk nog zowat de énige (normalere) auto waar je aan lagere snelheden echt nog plezier uit kan halen.

En zelfs dat is/wordt al te snel in Vlaanderen.

Het is erg ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo, ik ontzie het mij de laatste weken echt om de auto te nemen, het staat overal vast. 

DUS, mijn vrouw de dochter naar school laten brengen en ik met de moto ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel de vraag hier want het lijkt me toepasselijker voor degenen in dit topic:

Bestaan er bluetooth oortjes die even goed afsluiten als echte oordoppen? Ik heb momenteel de test gedaan met Airpods Pro, maar die blokkeren de gehooringang niet genoeg. Ik heb hier van in de autoracerij nog wel oordoppen op maat liggen die goed werken, maar daar zit weer zo een speciale fiche op, en geen standaard jack connector, dus daar kan ik ook niet veel mee aanvangen. 

Of zijn er van die bedrade oordoppen met speakers in, die je op een bluetooth module kan aansluiten, en 30dB dempen zoals de gemiddelde mousse oordop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid