Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, knight-rider zei:

Dan vraag ik mij toch wel 1f waar die "jonge rijken" zitten?

Crypto beleggers ! 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met een EQS 580 (dacht ik?) gereden dankzij @Carlito.

Bevindingen na een proefrit van +/- 15 km:

*Ding is SNEL. Op elke snelheid, ook bij 160km/u. Ga op de gas staan en het schiet vooruit. Wel erg weinig beleving.
*Auto is GROOT. Zowel binnen als buiten. Zeer veel been- en kofferruimte.
*Zitpositie is ronduit vreemd te noemen. Dashboard is heel hoog, waardoor zelfs wanneer je je stoel best hoog zet je nog steeds het gevoel hebt amper over het dashboard heen te kunnen kijken. En het is nu niet dat ik een klein ventje ben.
*Comfortabel, maar door het gebrek aan een brandstofmotor vallen wind- en rolgeluiden eens zo hard op. Waarschijnlijk zijn ze bij een gewone S-klasse even hard aanwezig, maar hier vallen ze gewoon veel harder op.
*Autonomie lijkt goed te zijn, bij batterijlading van +/- 90% gaf hij nog een rijbereik tussen 450 en 580 km aan.
*Door zeer brede B-stijl en zeer kleine achterruit opvallend weinig zicht rondom. Zicht in achteruitkijkspiegel quasi nihil en bij het 'even over je schouder heen kijken' om van rijvak te wisselen is de B-stijl zeer prominent aanwezig.

Ik ben nog steeds geen fan van elektrische auto's, en ik zal het waarschijnlijk nooit worden, maar als het dan toch móet is dit wel absoluut een fijn alternatief. Ik reed tot nu toe de nieuwe S-klasse enkel in 350d. Benieuwd om die in 580e te rijden en hopelijk is dat het perfecte compromis.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn overal, dus ook in België. Dikwijls zijn dit de kinderen/kleinkinderen van vermogende families die hun fortuin dus geschonken hebben gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit deze hoek vind ik 'm best wel knap.

Ik kijk uit naar de eerste foto's waarbij ze 'm wat verlaagd hebben, en er dikke aftermarket velgen hebben ondergelegd

spacer.png

spacer.png

Vanuit deze hoek is het helaas wat minder.

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2021 om 10:51, BMWMB zei:

Ik heb het geprobeerd, maar hij deed het niet. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan…

Instellingen nakijken 

ben nu met ene ah rijden en die remt zelfs af voor een afrit, verkeerslichten, afslag, rondpunt,..

je kan de stijl ook instellen zelfs, op comfort is dat een droom imho

verder beaam ik de hoge zitpositie

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo hoor lijkt het wel alsof de levertermijnen van de EQS kort zijn. Hoor net van een relatie dat zijn nieuwe EQS al binnen is… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Elwood zei:

Als ik dat zo hoor lijkt het wel alsof de levertermijnen van de EQS kort zijn. Hoor net van een relatie dat zijn nieuwe EQS al binnen is… 

Die heeft reservatie slot hé, al van begin dit jaar… Launch editie 

nu niet meer mogelijk te bestellen 450+ en hyperscreen, en klein jaar wachten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is wel extreem ruim, want ik ben net eens achter mezelf gaan zitten, en de beenruimte is gigantisch. Door de korte neus heb je een zeer lange cockpit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2021 om 21:58, William Blake zei:

Die heeft reservatie slot hé, al van begin dit jaar… Launch editie 

nu niet meer mogelijk te bestellen 450+ en hyperscreen, en klein jaar wachten 

Ha… dat wist ik niet natuurlijk…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid