Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur terug, BMWMB zei:

Dat is nu toch ook al met benzine en diesel. Bij mijn Tesla merk ik heel weinig verschil tussen mijn winterwielen en 1" zomerwielen. Voor mij maken de wielen de auto, dus dikke velgen zal ik altijd willen hebben.

De meeste auto's zullen en zouden straks maximum 18 inch mogen hebben. Batterijen zijn niet snel opgeladen, dus is het alleen maar logisch dat het verbruik zo laag mogelijk gehouden wordt waardoor je langere wachttijden kunt vermijden, maakt niet uit dat je thuis of op je werk gaat laden. Dat betekent dus minder krachtige elektrische motoren, kleinere banden/velgen en minder rubberverbruik. Ook het gewicht moet omlaag.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Timo zei:

De meeste auto's zullen en zouden straks maximum 18 inch mogen hebben. Batterijen zijn niet snel opgeladen, dus is het alleen maar logisch dat het verbruik zo laag mogelijk gehouden wordt waardoor je langere wachttijden kunt vermijden, maakt niet uit dat je thuis of op je werk gaat laden. Dat betekent dus minder krachtige elektrische motoren, kleinere banden/velgen en minder rubberverbruik. Ook het gewicht moet omlaag.

Gewoon smaller. 

Renault steekt toch standaard 20inch bij hun scenic. Groot voor de looks en smal voor het verbruik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

Gewoon smaller. 

Renault steekt toch standaard 20inch bij hun scenic. Groot voor de looks en smal voor het verbruik.

Smaller is toch niet veiliger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Timo zei:

Smaller is toch niet veiliger?

Waarom rijden rally wagens op smalle banden? Waarom heeft een porsche meer last van aquaplanning. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Timo zei:

De meeste auto's zullen en zouden straks maximum 18 inch mogen hebben. Batterijen zijn niet snel opgeladen, dus is het alleen maar logisch dat het verbruik zo laag mogelijk gehouden wordt waardoor je langere wachttijden kunt vermijden, maakt niet uit dat je thuis of op je werk gaat laden. Dat betekent dus minder krachtige elektrische motoren, kleinere banden/velgen en minder rubberverbruik. Ook het gewicht moet omlaag.

Inch maakt niet uit. 't Is de bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, tuscani said:

Gewoon smaller. 

Renault steekt toch standaard 20inch bij hun scenic. Groot voor de looks en smal voor het verbruik.

Groot voor de looks?

Om het in mtb termen te zeggen: wat rijdt comfortabeler over bulten en putten, een 26" wiel of een 29" van dezelfde breedte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tuscani zei:

Waarom rijden rally wagens op smalle banden? Waarom heeft een porsche meer last van aquaplanning. 

Dat bij rallyautos geldt enkel voor rallies op sneeuw, wanneer ze smalle banden gebruiken om door de bovenste laag te snijden en met hun spijkers meer grip te krijgen in de bevroren grond eronder  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Groot voor de looks?

Om het in mtb termen te zeggen: wat rijdt comfortabeler over bulten en putten, een 26" wiel of een 29" van dezelfde breedte?

En een grotere wielomtrek heeft niet enkel een minder steile aanvalshoek, maar ook een grotere contact patch (in de lengte). Dus kan dan smaller worden voor dezelfde 'grip'.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Groot voor de looks?

Om het in mtb termen te zeggen: wat rijdt comfortabeler over bulten en putten, een 26" wiel of een 29" van dezelfde breedte?

Als je comfort wil, dan moet je idd een zo hoog mogelijke band hebben. Nu is het wel zo dat de Fransen weten hoe ze een ophanging comfortabel moeten maken, dus denk ik wel dat zo'n Scenic nog steeds zeer comfortabel rijdt. Maar, soms moet je pijn willen lijden als je knap wil zijn. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, BMWMB said:

Als je comfort wil, dan moet je idd een zo hoog mogelijke band hebben. Nu is het wel zo dat de Fransen weten hoe ze een ophanging comfortabel moeten maken, dus denk ik wel dat zo'n Scenic nog steeds zeer comfortabel rijdt. Maar, soms moet je pijn willen lijden als je knap wil zijn. 😄

Gaat niet over bandhoogte, gaat over roldiameter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, BMWMB zei:

Als je comfort wil, dan moet je idd een zo hoog mogelijke band hebben. Nu is het wel zo dat de Fransen weten hoe ze een ophanging comfortabel moeten maken, dus denk ik wel dat zo'n Scenic nog steeds zeer comfortabel rijdt. Maar, soms moet je pijn willen lijden als je knap wil zijn. 😄

Hier volg ik jou toch ook in hoor. Ik zou ook altijd voor het iets mooiere kiezen. En die EQS ziet er gewoon leuker uit in die AMG trim. Ik vind het nog altijd geen beauty maar eens je begint te wennen aan de design taal apprecieer je hem toch meer. 

Juist spijtig dat je er geen trekhaak kan op krijgen. Onbegrijpelijk eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zeker een trekhaak op de EQS krijgen, zelfs op de 53 AMG. Enkel is het trekvermogen beperkt tot 750kg.

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de 450+, omdat deze voor mij snel genoeg is, omdat 'm de beste actieradius heeft, en omdat 'm qua budget ook nog net haalbaar is. Ik zou 'm ook in AMG-pack nemen, laten leveren met de standaard 19" velgen (die dan als wintervelg gebruikt gaan worden), en dan 22'ers van de 53 AMG apart bestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, om te fietsen zou dat idd wel gaan :)

Deze EQS zou voor mij sowieso keuze 1 zijn. Ondanks het feit dat ik zo een Audi GT ongelooflijk knap vind. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Idd, om te fietsen zou dat idd wel gaan :)

Deze EQS zou voor mij sowieso keuze 1 zijn. Ondanks het feit dat ik zo een Audi GT ongelooflijk knap vind. 

 

 

Ja, dat speelt bij mij dus ook. Ik vind de Audi etron GT ook zeer knap, en ben er ook zeker van dat 'm heel fijn gaat rijden. Enkel is de Mercedes ruimer en vooral praktischer met die grote achterklep (hond kan mee in de koffer), is 'm software-matig beter met leukere tools, en rijdt 'm veel verder met een volle batterij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

750kg? Ge kunt er dus een karreke mee trekken om naar het containerpark te gaan.

Ik denk vooral aan een fietsendrager, wat bij mijn Tesla niet kan, want een Model S is niet te krijgen met trekhaak. Voor onze paardentrailer zullen we de Velar moeten nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid