Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

Op 4/3/2022 om 23:08, BMWMB zei:

Mij zou dat ook niet storen, maar wel de combinatie met electro als hybride. Ofwel ga ja voor een ICE, ofwel voor een EV.

Of je gaat voor een ICE gecombineerd met een fiscaal voordeel en dat is wat volgens mij de meeste hybride-kopers drijft. Had ik liever een 8-cilinder ? Ja. Ben ik bereid daar de financiële gevolgen van te dragen ? Neen.

aangepast door Elwood
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eens graag gezien als ze de S-klasse ook als EV hadden uitgebracht, als 350, 450+, 580 en 53AMG, hoeveel mensen dan nog voor de 580 hybride zouden gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik had eens graag gezien als ze de S-klasse ook als EV hadden uitgebracht, als 350, 450+, 580 en 53AMG, hoeveel mensen dan nog voor de 580 hybride zouden gaan. 

Ik in ieder geval wel. Vooral omdat ik persoonlijk een EV op dit moment niet geschikt vind om regelmatig lange afstanden te doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Elwood zei:

Ik in ieder geval wel. Vooral omdat ik persoonlijk een EV op dit moment niet geschikt vind om regelmatig lange afstanden te doen.

Hier ook grote voorstander van hybride.

Ok, het liefst van al zou ik volledig elektrisch rijden. Heerlijk die stilte en rust in een auto.

Gisteren daarentegen terugkomen van de wintersport. Zelf 2 keer 5 minuten gestopt. Ik had echt medelijden met alle Belgische en Hollandse Tesla's, Taycans, EQS'en. Hoeveel langer doe je er over met een EV? Het is het niet waard voor mij op dit moment.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik medelijden met u, want als ik op vakantie ga, dan ben ik niet zo gehaast, en neem ik om de 2 á 3 uren een rustperiode om de benen te strekken, en om iets te eten/drinken. Dit wordt zelfs aangeraden voor de veiligheid. Tijdens zo’n rustperiode is mijn EV telkens weer geladen.

En hoeveel keren per maand ga je skiën? 😄
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, BMWMB zei:

Dan heb ik medelijden met u, want als ik op vakantie ga, dan ben ik niet zo gehaast, en neem ik om de 2 á 3 uren een rustperiode om de benen te strekken, en om iets te eten/drinken. Dit wordt zelfs aangeraden voor de veiligheid. Tijdens zo’n rustperiode is mijn EV telkens weer geladen.

En hoeveel keren per maand ga je skiën? 😄
 

 

Nou…

Zelfs mijn vrouw begon er tijdens de reis over, gelukkig nog geen EV…

Bij ons appartement: geen laadmogelijkheid

Bij de piste: geen laadmogelijkheid

Op de autobahn wel, maar nu konden we tenminste doorrijden. 7,5uur volgens gps was ook 7,5uur (incl stops)

Ik snap echt niet waarom we autonomie op zouden (willen) geven

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei mijn vrouw ook altijd, tot we voorbije zomer naar Zuid-Frankrijk reden, en ze moest toegeven dat het toch allemaal zo erg niet is als ze had gedacht. Integendeel zelfs, ze vond het zelfs ontspannender. 

Waar ben je gaan skiën?

Ik heb net via ABRP eens gekeken als wij met de e-tron GT naar Serfaus zouden rijden, 837km (via Bregenz), met max. snelheid 160km/u, dan ik op 1u en 15 minuten laden onderweg.

Laden ter plaatse kan altijd, want zelfs met een gewoon huishoudstopcontact kan je laden. Dat is dan wel maar aan 2,3kW/uur, wat wil zeggen dat in minder dan 2 dagen de batterij ook weer vol is. Ik weet niet hoeveel dagen dat jij gaat skiën, maar bij ons is dat toch steeds langer dan 2 dagen... Als wij naar zee gaan, dan laden wij ook aan dat vermogen aan het appartement. Meer dan snel genoeg... Men denkt altijd dat er een speciale lader moet zijn, maar dat is dus een fout gedacht. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat zei mijn vrouw ook altijd, tot we voorbije zomer naar Zuid-Frankrijk reden, en ze moest toegeven dat het toch allemaal zo erg niet is als ze had gedacht. Integendeel zelfs, ze vond het zelfs ontspannender. 

Waar ben je gaan skiën?

Onderweg snap ik het nog hoor, zie het probleem vooral op locatie. Kan nu gewoon zonder nadenken 🙂

Was in Beieren, op de grens met Oostenrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn vorige post aangepast, maar ik herhaal het even...

Laden ter plaatse kan altijd, want zelfs met een gewoon huishoudstopcontact kan je laden. Dat is dan wel maar aan 2,3kW/uur, wat wil zeggen dat in minder dan 2 dagen de batterij ook weer vol is. Ik weet niet hoeveel dagen dat jij gaat skiën, maar bij ons is dat toch steeds langer dan 2 dagen... Als wij naar zee gaan, dan laden wij ook aan dat vermogen aan het appartement. Meer dan snel genoeg... Men denkt altijd dat er een speciale lader moet zijn, maar dat is dus een fout gedacht. 

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik heb mijn vorige post aangepast, maar ik herhaal het even...

Laden ter plaatse kan altijd, want zelfs met een gewoon huishoudstopcontact kan je laden. Dat is dan wel maar aan 2,3kW/uur, wat wil zeggen dat in minder dan 2 dagen de batterij ook weer vol is. Ik weet niet hoeveel dagen dat jij gaat skiën, maar bij ons is dat toch steeds langer dan 2 dagen... Als wij naar zee gaan, dan laden wij ook aan dat vermogen aan het appartement. Meer dan snel genoeg... Men denkt altijd dat er een speciale lader moet zijn, maar dat is dus een fout gedacht. 

6 dagen, dus dat was wellicht een optie. Maar een auto staat niet bij het appartement zelf geparkeerd, maar enkele tientallen meters verder. En je weet dat niet als je boekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid is ervoor zorgen dat je met 50% batterij aankomt, zodat je bij het naar huis rijden vlot tot aan de eerste supercharger geraakt. Dan hoef je ter plaatse niks te regelen. 

Waar ben je gaan skiën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere maand wel een keer. Dus dan ga ik niet uren verliezen met opladen. Ik wil maximaal van het skiën genieten en niet op een parking langs de snelweg mijn tijd verdoen. Er bestaan gezelligere plekken.

Waar? Vorige maand Courchevel, gisteren ValTho, volgende maand Les Arcs.

En kom op, David, 1:15u laden met een grote SUV op 1000km met temperaturen van -9C. Dat geloof je nu toch zelf niet?! En nee, ik ga geen kleinere auto rijden dus dat is geen optie.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gemiddelde gezin maar 1x per jaar gaat skiën. Sommigen misschien nog eens 2de keer, maar zo dikwijls als jij gaat is eerder uitzonderlijk. Ik heb al dikwijls gezegd dat mensen die heel dikwijls lange afstanden doen, best nog geen EV kopen. Maar hier gaat het nu over de normale jaarlijkse trip naar het ski-oord.

-9°C. Dat is enkel maar de laatste km's, en dan nog putje winter. Mensen die de voorbije week zijn gaan skiën tijdens het krokusverlof, die hebben onderweg eerder +9°C gehad.

En qua SUV denk ik vandaag aan Tesla Model X of een BMW iX. Laat ons de laatste nemen. Opnieuw van thuis tot Serfaus (830km), met een iX, gemiddelde temperatuur 0°C, max 160 km/u. Dan kom ik op 2 uren laden onderweg. 

Als ik dat dus maar 1x per jaar zou doen, en met de rustmomenten die ik wil onderweg, zou dat perfect gaan. Ik ga toch geen hybride kopen om 1x per jaar tijdens de skitrip een uur uit te sparen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar dan is het toch niet overal en altijd voor iedereen ‘het beste’ om een EV te kopen. Zo kom je namelijk wel over. Ga eerst kijken naar de gewoontes en wensen van  iemand en doe dan persoonsgebonden uitspraken; ipv er algemeenheden uit te flappen.

Al geef ik wel toe dat je zegt ook in te zien van geen EV te kopen voor míjn gebruik. Maar wat is er dan mis met een PHEV? Ik rij ook genoeg elektrisch (nogmaals, heerlijk!) maar het kan ook heel vaak niet. Het gewicht van batterij en dubbele aandrijving mee te sleuren? Geef mij eens grote SUV waarmee je zonder beperkingen lange afstanden doet en toch een overall verbruik hebt van 6,1L; of een lange afstandsverbruik van 8L. Die bestaat niet, dus dan kom je altijd op een phev uit. Ik zou het liefst een iets grotere batterij hebben. Wie weet in de volgende auto …

 

Maar ik moet toegeven dat ik me naar de toekomst wel enigszins zorgen maak. Mijn theoretische range is geloof ik 56km. Ik heb er ooit 53km uitgehaald (al was dat een volstrekt idiote rijstijl). Nu in de wintermaanden (en degradatie batterij) zit ik aan 25km ofzo. Dus als die iX van 650km naar 325km gaat … dan wordt het allemaal wel erg interessant en ga je met 2 uur laden er niet komen. Dus sowieso wordt de volgende gelukkig nog een phev. En dan maar hopen dat ze over 5 jaar betere oplossingen hebben voor de lange afstands-ev-rijder.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit gezegd dat een EV het beste is voor iedereen. Ik heb al dikwijls hier gezegd dat een EV niet geschikt is voor mensen die dikwijls lange afstanden moeten doen, en die dat dan willen doen aan hogere snelheden. Moest ik heel dikwijls lange afstanden doen, en door Duitsland willen knallen, dan zou ik ook een hybride kopen. Een 545e of Panamera e-hybrid of een S580e. 

Wat ik wel wil zeggen is dat veel mensen wel perfect met een EV geholpen zijn, maar die het niet doen omdat ze er verkeerd over denken, of omdat ze niet willen veranderen.

En wat de toekomst betreft voor EV denk ik wel dat de actieradius zal vergroten, maar toch zal je er rekening moeten mee houden dat langere afstanden rijden langer zal duren...

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, msxx said:

6 dagen, dus dat was wellicht een optie. Maar een auto staat niet bij het appartement zelf geparkeerd, maar enkele tientallen meters verder. En je weet dat niet als je boekt.

En zelfs al sta je voor het appartement, waar ga je de kabel leggen? Uit het raam van je kamer? 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me daar ook niet mee bezig houden, en ervoor zorgen dat ik met minstens 50% batterij zou aankomen op bestemming. Zo hoef je niks aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/3/2022 om 13:25, D Squaloid zei:

Hier ook grote voorstander van hybride.

Ok, het liefst van al zou ik volledig elektrisch rijden. Heerlijk die stilte en rust in een auto.

Gisteren daarentegen terugkomen van de wintersport. Zelf 2 keer 5 minuten gestopt. Ik had echt medelijden met alle Belgische en Hollandse Tesla's, Taycans, EQS'en. Hoeveel langer doe je er over met een EV? Het is het niet waard voor mij op dit moment.

Waarom zou je voor die twee (?) keer dan gewoon geen ice huren en voor de rest EV rijden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tjeu Ne keer of 5 a 6 richting de Alpen, danwel zuid-Frankrijk. Dus dat is al meer dan dat.

Wekelijks een keer naar Amsterdam en terug, zonder gegarandeerde laadmogelijkheden ter plaatse. Laden onderweg wil ik niet. Met 400km wordt het dan erg krap.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, D Squaloid zei:

@Tjeu Ne keer of 5 a 6 richting de Alpen, danwel zuid-Frankrijk. Dus dat is al meer dan dat.

Wekelijks een keer naar Amsterdam en terug, zonder gegarandeerde laadmogelijkheden ter plaatse. Laden onderweg wil ik niet. Met 400km wordt het dan erg krap.

Voor sommige mensen is een EV op dit moment gewoon niet handig. Gisteren moest ik heen en terug naar Duitsland net geen 600km... 45 minuten in de file gestaan... Ik heb geen zin om met het zweet op mijn voorhoofd naar mijn meter te zitten staren of ik het red of niet...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, D Squaloid zei:

wil ik niet.

Daar komt het finaal op neer, je kan excuses zoeken wat je maar wil. De pro EV-rijders kunnen die allemaal weerleggen maar in the end komt het gewoon op het bovenstaande neer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik heb echt andere dingen te doen dan langs een zielige snelwegparking een uur te staan wortelschieten. En dat zowel tijdens mijn vakanties als wekelijkse trip naar NL.

Ik wil heel graag elektrisch rijden; maar niet op de huidige manier met míjn gebruik van auto. Als we het hebben over 700km realistische!!!!! range bij 0 graden in een grote, volgeladen SUV en dan opladen gedurende een kwartiertje om er nog eens 400km erbij te kunnen doen, dan zijn we aan het spreken. Anders is het voor mij een nogo.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, tuscani said:

Als je stil staat verbruikt die niet   ( of toch niet veel)

Hangt er vanaf hoe koud het buiten is 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid