Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Deze ochtend een EQS 580 afgehaald. Ik heb er nu enkel een anderhalf uur mee naar huis gereden, maar qua eerste indruk had ik precies toch veel meer verwacht.
Mijn verwachtingen liggen misschien te hoog of verkeerd, maar ik heb hier nu niet meteen een waanzinnig 'premium' gevoel in. Toch zeker niet voor het geld dat die dingen kosten. Ik was vooral benieuwd/enthousiast naar het 'hyperscreen' maar 't is echt imo toch allemaal wat overkill.

Ik weet nog niet waar het precies aan ligt, maar toen ik recent ook met een nieuwe S klasse reed had ik daar wel meteen een 'feel good' en 'de wereld daarbuiten zijn allemaal paupers' gevoel in. Bij deze totaal niet. Maar het zal misschien nog wat moeten groeien 🙂

vJfO1kn.jpg

p0vQBc4.jpg

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel ten nadele zijn.

De S gebruikt ook meer materialen, als ik op de foto's afga. Bij de EQS zit je eigenlijk met een dashboard dat heel monotoon is: bijna volledig glas met schermen. Bij de S heb je nog afwisseling met andere materialen, zoals leder of hout. Ik vermoed dat dat voor velen een luxueuzere indruk maakt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nog eens op de interieurfoto van zwoemba, en zoom eens in op de kunststof delen van de deuren, onderkant dashboard en middenconsole. Dat is allemaal van dat ruw generfd (nep)leder, wat gewoon niet past in zo’n dure auto. Bij een S-klasse kan je dat allemaal mooi in glad nappaleder krijgen, en bij de EQS niet, op de stoelen na. Ik heb nu een e-tron GT besteld, en ook deze is veel chiquer afgewerkt binnen. Voor mij is de EQS qua afwerking op het niveau van een E-klasse, wat zonde is voor deze hoge prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/3/2022 om 15:17, BMWMB zei:

Kijk nog eens op de interieurfoto van zwoemba, en zoom eens in op de kunststof delen van de deuren, onderkant dashboard en middenconsole. Dat is allemaal van dat ruw generfd (nep)leder, wat gewoon niet past in zo’n dure auto. Bij een S-klasse kan je dat allemaal mooi in glad nappaleder krijgen, en bij de EQS niet, op de stoelen na. Ik heb nu een e-tron GT besteld, en ook deze is veel chiquer afgewerkt binnen. Voor mij is de EQS qua afwerking op het niveau van een E-klasse, wat zonde is voor deze hoge prijs.

Audi heeft er altijd om bekend gestaan dat ze een zeer hoge afwerkingsgraad hebben binnenin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, SpeedExceed zei:

Audi heeft er altijd om bekend gestaan dat ze een zeer hoge afwerkingsgraad hebben binnenin!

Howel dat bij de meest recente lower tier modellen ook niet meer opgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij hier vooral om de gebruikte materialen, die de look and feel bepalen van het interieur. Dat grote scherm trekt heel veel aandacht, want de rest errond is veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Het gaat mij hier vooral om de gebruikte materialen, die de look and feel bepalen van het interieur. Dat grote scherm trekt heel veel aandacht, want de rest errond is veel minder.

akkoord

is ook wel de tendens bij MB sinds de laatste generatie, materiaalkeuze interieur gaat erop achteruit (zeker onder de knie)

Sklasse en GT blijven wel top, zeker met uitgebreid leder

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

akkoord

is ook wel de tendens bij MB sinds de laatste generatie, materiaalkeuze interieur gaat erop achteruit (zeker onder de knie)

Sklasse en GT blijven wel top, zeker met uitgebreid leder

S580e lijkt me dan de 'sweet spot' te zijn op dit moment?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/2/2022 om 13:57, zwoemba zei:

 

p0vQBc4.jpg

Wat kun je allemaal op dat meest rechtse scherm als passagier? Oogt wel heel storend zo en onnodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Timo zei:

Wat kun je allemaal op dat meest rechtse scherm als passagier? Oogt wel heel storend zo en onnodig.

Eigenlijk quasi alles van op het hoofdscherm, dus navi, infotainment, media, telefoon... Maar idd vrij onnodig allemaal. Het meest storende vind ik nog dat het redelijk wat reflecties geeft tijdens het rijden.

Jzx4E4V.jpg

cPFKprA.jpg

cgUqlGU.jpg

Z0BztKR.jpg

Op zich allemaal geen drama's, maar voor een auto in deze prijsklasse toch wat teleurstellend

 

  • Whut?! 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, zwoemba zei:

S580e lijkt me dan de 'sweet spot' te zijn op dit moment?

ja, heerlijke machine!

ze moeten die aandrijflijn in de GLE steken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, zwoemba zei:

S580e lijkt me dan de 'sweet spot' te zijn op dit moment?

Kan dit alleen maar beamen… bijna 6k op de teller en zeer tevreden.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Neen, ze hadden de aandrijflijn van de EQS in de S moeten steken.

mij stoort die subtiele sound en vibraties van de ICE niet, integendeel zelfs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Neen, ze hadden de aandrijflijn van de EQS in de S moeten steken.

Klopt.

Nu is het wat noch mossel noch vis. En dan wil je de S-klasse, maar die is dan niet full EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Elwood zei:

Kan dit alleen maar beamen… bijna 6k op de teller en zeer tevreden.

Gezond jaloers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

mij stoort die subtiele sound en vibraties van de ICE niet, integendeel zelfs

 

Mij zou dat ook niet storen, maar wel de combinatie met electro als hybride. Ofwel ga ja voor een ICE, ofwel voor een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/3/2022 om 15:14, zwoemba zei:

S580e lijkt me dan de 'sweet spot' te zijn op dit moment?

Vandaag eentje in de showroom zien staan. Wat een ketel 😍😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid