Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, D Squaloid zei:

Sorry maar ik heb echt andere dingen te doen dan langs een zielige snelwegparking een uur te staan wortelschieten. En dat zowel tijdens mijn vakanties als wekelijkse trip naar NL.

Ik wil heel graag elektrisch rijden; maar niet op de huidige manier met míjn gebruik van auto. Als we het hebben over 700km realistische!!!!! range bij 0 graden in een grote, volgeladen SUV en dan opladen gedurende een kwartiertje om er nog eens 400km erbij te kunnen doen, dan zijn we aan het spreken. Anders is het voor mij een nogo.

Utopisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt altijd op hetzelfde neer:  mensen die frequent langere afstanden rijden, die zeggen dat het niets voor hen is, omdat ze onderweg teveel moeten plannen en vrezen heel veel tijd te verliezen.  Of het nu @Jokke_vlo of  @D Squaloid , hun argumentatie is sterk gelijkend.

En dan komt @BMWMB vertellen dat het allemaal wel goed meevalt met zijn Tesla, en dat hij veel uitgeruster aankomt op zijn vakantiebestemming, omdat hij nu (gedwongen) rustmomenten heeft ingelast in zijn trip.

Grote verschillen:  businesstrip vs. pleasure enerzijds,  twee keer per jaar vs. wekelijks anderzijds.

Iedereen heeft gelijk, voor zijn eigen situatie en gebruik.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

komt altijd op hetzelfde neer:  mensen die frequent langere afstanden rijden, die zeggen dat het niets voor hen is, omdat ze onderweg teveel moeten plannen en vrezen heel veel tijd te verliezen.  Of het nu @Jokke_vlo of  @D Squaloid , hun argumentatie is sterk gelijkend.

En dan komt @BMWMB vertellen dat het allemaal wel goed meevalt met zijn Tesla, en dat hij veel uitgeruster aankomt op zijn vakantiebestemming, omdat hij nu (gedwongen) rustmomenten heeft ingelast in zijn trip.

Grote verschillen:  businesstrip vs. pleasure enerzijds,  twee keer per jaar vs. wekelijks anderzijds.

Iedereen heeft gelijk, voor zijn eigen situatie en gebruik.

Het komt er eigenlijk vooral op neer dat er steeds woorden in iemands mond worden gelegd.

@BMWMB loopt hier al gans de tijd te verkondigen dat voor de frequente veelrijders, een EV echt niet is wat je wil. 
Iemand die 1 keer per jaar gaat skiën en 1 keer per jaar naar de "kootdazuur" rijdt is geen frequente veelrijder en zou dat perfect kunnen doen met een EV, of een alternatief voor die uitzonderlijke rit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Als je stil staat verbruikt die niet   ( of toch niet veel)

Airco, radio, koelkast, zetelverwarming...  je zou nog versteld staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Elwood zei:

Voor sommige mensen is een EV op dit moment gewoon niet handig. Gisteren moest ik heen en terug naar Duitsland net geen 600km... 45 minuten in de file gestaan... Ik heb geen zin om met het zweet op mijn voorhoofd naar mijn meter te zitten staren of ik het red of niet...

In de file verbruikt een EV weinig, en het navigatie van uw auto geeft aan waar je kan laden, dus ik zie niet in waarom je zweethanden zou krijgen. Ik rijd liever met een EV een file in met de meter in reserve dan met een diesel of naft met de meter in reserve, en wetende dat het eerste tank-/laadstation 20km voorbij de file is. Een EV geeft u instructies om daar te geraken, en in de file verbruikt deze bijna niks, in tegenstelling tot een benzine of diesel. Veel mensen dramatiseren dat elektrisch rijden teveel, en zien het dus verkeerd. Ik vertrek morgen met mijn Tesla, of eerdaags met de e-tron GT met een lach op mijn gezicht voor een trip van 600km. Peanuts!

2 uren geleden, D Squaloid zei:

Sorry maar ik heb echt andere dingen te doen dan langs een zielige snelwegparking een uur te staan wortelschieten. En dat zowel tijdens mijn vakanties als wekelijkse trip naar NL.

Ik wil heel graag elektrisch rijden; maar niet op de huidige manier met míjn gebruik van auto. Als we het hebben over 700km realistische!!!!! range bij 0 graden in een grote, volgeladen SUV en dan opladen gedurende een kwartiertje om er nog eens 400km erbij te kunnen doen, dan zijn we aan het spreken. Anders is het voor mij een nogo.

Je zegt dat je regelmatig h/t Amsterdam moet doen, 400km, en dat dan met een EV SUV. In de terugweg zal je dan 1x even moeten bijladen, en NL staat vol met superchargers. Het navigatie van een EV geeft aan waar je moet laden, en die geeft aan hoe lang je moet laden om vlot terug thuis te geraken. Een uur laden? 😂 In de zomer 10 minuten, en in de winter 20 minuten... Dat is dus bijlange geen uur hé. Dit is dus idd de foute gedachte van de EV tegenstanders. 

2 uren geleden, Hazen zei:

Eindeloze EV discussies om dan het argument "wil ik niet" te gebruiken. :inlove: 

Daar gaat het om hé. Het willen, of niet willen. En die keuze is er vandaag nog.

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

komt altijd op hetzelfde neer:  mensen die frequent langere afstanden rijden, die zeggen dat het niets voor hen is, omdat ze onderweg teveel moeten plannen en vrezen heel veel tijd te verliezen.  Of het nu @Jokke_vlo of  @D Squaloid , hun argumentatie is sterk gelijkend.

En dan komt @BMWMB vertellen dat het allemaal wel goed meevalt met zijn Tesla, en dat hij veel uitgeruster aankomt op zijn vakantiebestemming, omdat hij nu (gedwongen) rustmomenten heeft ingelast in zijn trip.

Grote verschillen:  businesstrip vs. pleasure enerzijds,  twee keer per jaar vs. wekelijks anderzijds.

Iedereen heeft gelijk, voor zijn eigen situatie en gebruik.

400km is geen lange afstand hé. Jokke moet dikwijls naar Zwitserland, +800km, en door Duitsland aan hoge snelheden, en misschien ook een stuk via leuke wegen binnendoor. Neen, dan moet je geen EV nemen... Maar voor die 400km naar Amsterdam gaat dat dus perfect hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

In de file verbruikt een EV weinig, en het navigatie van uw auto geeft aan waar je kan laden, dus ik zie niet in waarom je zweethanden zou krijgen. Veel mensen dramatiseren dat elektrisch rijden teveel, en zien het dus verkeerd. Ik vertrek morgen met mijn Tesla, of eerdaags met de e-tron GT met een lach op mijn gezicht voor een trip van 600km. Peanuts!

Je zegt dat je regelmatig h/t Amsterdam moet doen, 400km, en dat dan met een EV SUV. In de terugweg zal je dan 1x even moeten bijladen, en NL staat vol met superchargers. Het navigatie van een EV geeft aan waar je moet laden, en die geeft aan hoe lang je moet laden om vlot terug thuis te geraken. Een uur laden? 😂 In de zomer 10 minuten, en in de winter 20 minuten... Dat is dus bijlange geen uur hé. Dit is dus idd de foute gedachte van de EV tegenstanders. 

Daar gaat het om hé. Het willen, of niet willen. En die keuze is er vandaag nog.

400km is geen lange afstand hé. Jokke moet dikwijls naar Zwitserland, +800km, en door Duitsland aan hoge snelheden, en misschien ook een stuk via leuke wegen binnendoor. Neen, dan moet je geen EV nemen... Maar voor die 400km naar Amsterdam gaat dat dus perfect hé.

Dat laatste volg ik niet, dat gaat, maar dat gaat niet perfect.

Je koopt een dikke SUV omdat je bepaalde eisen hebt, hij koopt geen Polo om wekelijks naar Amsterdam te rijden. Terwijl dat ook gaat.

Mijn woon-werk is momenteel 100km per dag, zelden meer. Ik heb nog ander vervoer voor langere verplaatsingen. Voor mij gaat een EV dus perfect als dagelijkse wagen.

Maar terwijl ik voor een dagelijkse wagen durf kijken naar iets met een praktische range vanaf 150km is die range totaal onaanvaardbaar in mijn hoofd als het gaat om iets zoals een EQV wat ik dan bekijk als een mogelijke vrijetijdswagen.

Ben ik nu voor of tegen EV?

 

S-Klasse of EQS? Volledig afhankelijk voor wat je het wil gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

 Een EV geeft u instructies om daar te geraken,

Denkt u dat een auto met verbrandingsmotor je niet de dichtstbijzijnde benzinepomp kan tonen ? Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen  "In een EV kan je ondertussen naar de radio luisteren..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel, maar hij gaat u niet zeggen hoe snel je maar mag rijden om je verbruik te drukken en je vermogen beperken om er zeker te geraken. Dat doet een EV wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BMWMB zei:

Dat wel, maar gij gaat u niet zeggen hoe snel je maar mag rijden, en je vermogen beperken om er zeker te geraken. Dat doet een EV wel. 

Ik ga dat niet doen nee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BMWMB zei:

You know what i mean. 

Als alle lichten van de brandstofmeter branden weet ik vanzelf wel dat ik niet plankgas moet rijden... daar heb ik nog geen computer voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Het komt er eigenlijk vooral op neer dat er steeds woorden in iemands mond worden gelegd.

@BMWMB loopt hier al gans de tijd te verkondigen dat voor de frequente veelrijders, een EV echt niet is wat je wil. 
Iemand die 1 keer per jaar gaat skiën en 1 keer per jaar naar de "kootdazuur" rijdt is geen frequente veelrijder en zou dat perfect kunnen doen met een EV, of een alternatief voor die uitzonderlijke rit.

Dat kan zijn, maar je moet op locatie nog altijd laadvoorzieningen zien te regelen. Dus ik zie hem nog even niet.

Over vijf jaar is dat vast allemaal goed geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, msxx zei:

Dat kan zijn, maar je moet op locatie nog altijd laadvoorzieningen zien te regelen. Dus ik zie hem nog even niet.

Afhankelijk of je hem ter plaatse nodig hebt, snap ik je punt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon uit interesse, degenen die zeggen "huur dan gewoon een auto voor die paar keer", hebben die dat al eens bekeken in de praktijk?

Bv: ik wil hier 5 dagen weg, 1000km enkele rit. Ik heb een EV en geen zin te laden heen en terug. "Huur dan een auto".

Ok. hertz.com, ik ga een auto huren. Ik vertrek dinsdag en ik kom zondag terug. Dinsdagmiddag auto ophalen. Zondag terugbrengen. Ah nee, zondag terugbrengen gaat niet. Dat moet op maandag, dus nog een dag erbij. Gelukkig ben ik zelfstandig en kan ik mijn uren regelen anders kan ik nog congé pakken op maandag om die auto terug te brengen. Je moet dat met 2 personen doen, want hoe geraak je anders terug thuis als je die auto terugbrengt. Dus hopelijk is de 2e persoon ook zelfstandig anders mag die ook congé vragen op het werk.

Goed, los daarvan, auto huren dus voor die trip: Je wil wat ruimte voor comfort en bagage, dus je gaat geen Ford Fiesta huren om 1000km aan een stuk mee te bollen.

Dan komen we uit bij:

Screenshot 2022-03-09 at 16.41.56.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.49.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.40.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.12.jpg

 

Kostelijke affaire zeg ik ... en dan krijg je 100% zeker de "of gelijkwaardig" en heb je dus geen idee waar je net 1000 euro voor afgetikt hebt.

En dat met een performante luxe kar van 40+K euro thuis op de oprit ... zoek de logica.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gewoon uit interesse, degenen die zeggen "huur dan gewoon een auto voor die paar keer", hebben die dat al eens bekeken in de praktijk?

Bv: ik wil hier 5 dagen weg, 1000km enkele rit. Ik heb een EV en geen zin te laden heen en terug. "Huur dan een auto".

Ok. hertz.com, ik ga een auto huren. Ik vertrek dinsdag en ik kom zondag terug. Dinsdagmiddag auto ophalen. Zondag terugbrengen. Ah nee, zondag terugbrengen gaat niet. Dat moet op maandag, dus nog een dag erbij. Gelukkig ben ik zelfstandig en kan ik mijn uren regelen anders kan ik nog congé pakken op maandag om die auto terug te brengen. Je moet dat met 2 personen doen, want hoe geraak je anders terug thuis als je die auto terugbrengt. Dus hopelijk is de 2e persoon ook zelfstandig anders mag die ook congé vragen op het werk.

Goed, los daarvan, auto huren dus voor die trip: Je wil wat ruimte voor comfort en bagage, dus je gaat geen Ford Fiesta huren om 1000km aan een stuk mee te bollen.

Dan komen we uit bij:

Screenshot 2022-03-09 at 16.41.56.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.49.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.40.jpgScreenshot 2022-03-09 at 16.41.12.jpg

 

Kostelijke affaire zeg ik ... en dan krijg je 100% zeker de "of gelijkwaardig" en heb je dus geen idee waar je net 1000 euro voor afgetikt hebt.

En dat met een performante luxe kar van 40+K euro thuis op de oprit ... zoek de logica.

 

Het blijft een hassle (en ik zou persoonlijk met de EV gaan).

image.png.353d331fcdd77b02028d9fccc99e26de.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

 

Het blijft een hassle (en ik zou persoonlijk met de EV gaan).

image.png.353d331fcdd77b02028d9fccc99e26de.png

Is dat een automaat? En welke periode heb je gepakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is dat een automaat? En welke periode heb je gepakt?

Geen idee. 
Eerste week paasvakantie met ongelimiteerde km's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Elwood zei:

Als alle lichten van de brandstofmeter branden weet ik vanzelf wel dat ik niet plankgas moet rijden... daar heb ik nog geen computer voor nodig.

Mijn Mercedes C450 gaf bij minder dan 50km toch geen actieradius meer aan. Als ik dan een file zou inrijden van een 5km lang, en het tankstation is nog 20km verder, dan zou ik toch stress hebben, want in de file verbruikt een ICE gewoon veel meer.

7 uren geleden, msxx zei:

Dat kan zijn, maar je moet op locatie nog altijd laadvoorzieningen zien te regelen. Dus ik zie hem nog even niet.

Over vijf jaar is dat vast allemaal goed geregeld.

Ik zou niet weten waarom dat nodig is. Tijdens een skivakantie staat mijn auto de ganse week stil. En als ik ter plaatse toch zou willen rondrijden, dan zorg ik ervoor dat 'm bij de laatste supercharger voor mijn eindbestemming volgeladen is. Ook ga je in de buurt altijd wel laders vinden. 

Sowieso kan je laden aan een gewoon stopcontact aan 2,1kW. Dus in 24u tijd is mijn Tesla voor 2/3 terug geladen. Of je zoekt een lader in de buurt. In Serfaus bijvoorbeeld staan 8 laders die 22kW kunnen laden, en op mijn app kan ik zien of ze vrij zijn. Maar, ik zou een hotel boeken waar ze laders hebben, en dat zijn er al behoorlijk veel. Het hotel waar wij altijd gaan, Hotel Fürgler, heeft 2 laadpunten. 

Ik zie dus echt het probleem niet. Je moet er inderdaad iets meer mee willen bezig zijn, en effe wat voorbereiden, maar het gaat echt perfect. Als je dit natuurlijk niet wil doen, dan moet je benzine, diesel of hybride kopen. Maar dan ligt het niet aan de auto of laadinfrastructuur, maar wel aan de chauffeur. 😄 

7 uren geleden, Polygoon zei:

Afhankelijk of je hem ter plaatse nodig hebt, snap ik je punt. 

Als je de auto niet nodig hebt, dan is het al helemaal geen punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, BMWMB zei:

Mijn Mercedes C450 gaf bij minder dan 50km toch geen actieradius meer aan. Als ik dan een file zou inrijden van een 5km lang, en het tankstation is nog 20km verder, dan zou ik toch stress hebben, want in de file verbruikt een ICE gewoon veel meer.

I

Wanneer mijn wagen net geladen is staat er 97km actieradius puur elektrisch. Wanneer ik hem uit de garage haal 89km... dus dat mes snijdt aan 2 kanten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat je met het uitrijden van de garage 10% actieradius kwijt bent? In geen geval.

Zou nogal straf zijn 10%… Maar geen schommelingen van 10km ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid