Ga naar inhoud

Het einde van de verbrandingsmotor


Maxime S

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Super95 zei:

Dit kan toch enkel als je je hypotheek kan inbrengen?

Ik begrijp niet wat mijn mobiliteitsbudget met mijn hypotheek te maken heeft? 

Ik ben niet dichter bij het werk gaan wonen, dus hypotheek of huur in mobiliteitsbudget inbrengen is voor mij niet van toepassing. Dat is enkel als je binnen de 10km van je werk gaat gaan wonen.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Super95 zei:

Tenzij je een goedkope auto en moto hebt begrijp ik dan niet hoe je voldoende netto geld uit je mobiliteitsbudget haalt om dit te kunnen betalen.

 

Idem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Super95 zei:

Tenzij je een goedkope auto en moto hebt begrijp ik dan niet hoe je voldoende netto geld uit je mobiliteitsbudget haalt om dit te kunnen betalen.

 

Het zijn idd wel tweedehandsjes. Ze hebben allemaal een topic hier dat je kan volgen.

Budget is 718 euro per maand bruto of ongeveer 500 euro per maand netto wanneer ik geen kosten inbreng. Bedrijfswagen zou een Octavia/Astra/... geweest zijn. Daar heb ik voor bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed voor u, maar moet dan iedereen zo gaan leven of zo? Dat is toch wat Groen wil he, hun wil en idealisme opdringen, mensen verarmen of verboden opleggen en ondertussen wegkijken van hoe duur ze het leven maken en hypocriet de zaken indelen (open markt economie etc....)

Enfin zie mijn post :D

 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Groen mag nog zo klein zijn, of amper de kiesdrempel halen. Ze krijgen toch heel wat voor elkaar waar de meerderheid van de bevolking niet voor gekozen heeft tijdens verkiezingen. Zei het Europees, zei het nationaal. En dat vooral stoort me nog het meeste. Waarom moeten we verplicht worden, waarom die greenwashing. Laat de mensen toch doen. 

Ik heb het hier, in andere topics nog gezet, regel een co2 uitstoot per gezin.
en ik ga het even heel cru en plastisch uitleggen, werkt altijd het beste qua binnenkomer 🙂
 

Wil je veel op reis, wil je een dikke wagen, wil je vlees eten --> koop dan bv geen kinderen.
Heb je 3 kinderen --> zal je maar 1x op reis kunnen of meer met de fiets moeten gaan.

begin ook al met cruiseboten af te schaffen, hebben volledig geen nut. Waarom een cruise boot in een LEZ binnen laten en een bommatje met haar oud dieseltje niet? Puur geld, dus puur polarisatie en het effect of de drijfveer dat we het voor het milieu moeten doen is volledig weg.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Goed voor u, maar moet dan iedereen zo gaan leven of zo? Dat is toch wat Groen wil he, hun wil en idealisme opdringen, mensen verarmen of verboden opleggen en ondertussen wegkijken van hoe duur ze het leven maken en hypocriet de zaken indelen (open markt economie etc....)

Enfin zie mijn post :D

 

Is er een partij die een programma heeft dat integraal de oplossing voor iedereen bevat? 

Is er een oplossing voor iedereen? En waarom blijf jij je band met groen maar op mij afspiegelen? Ik ben Groen niet e. Ik ken wel hun punten en visie wanneer het rond mijn werkgebied gaat en vul die hier aan als die tersprake komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tjeu zei:

Het zijn idd wel tweedehandsjes. Ze hebben allemaal een topic hier dat je kan volgen.

Budget is 718 euro per maand bruto of ongeveer 500 euro per maand netto wanneer ik geen kosten inbreng. Bedrijfswagen zou een Octavia/Astra/... geweest zijn. Daar heb ik voor bedankt.

Je wordt via het mobiliteitsbudget idd lager belast dan via de normale schijven van de personenbelasting: 38% ipv 50%. 

Bij mij lagen de bedragen wat anders en ik ben toch voor een bedrijfswagen gegaan uiteindelijk. Het is wel een auto waar ik nog mee kan leven als liefhebber en ik doe redelijk wat kilometers ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Liquid Li0n zei:

Groen mag nog zo klein zijn, of amper de kiesdrempel halen. Ze krijgen toch heel wat voor elkaar waar de meerderheid van de bevolking niet voor gekozen heeft tijdens verkiezingen. Zei het Europees, zei het nationaal. En dat vooral stoort me nog het meeste. Waarom moeten we verplicht worden, waarom die greenwashing. Laat de mensen toch doen. 

Ik heb het hier, in andere topics nog gezet, regel een co2 uitstoot per gezin.
en ik ga het even heel cru en plastisch uitleggen, werkt altijd het beste qua binnenkomer 🙂
 

Wil je veel op reis, wil je een dikke wagen, wil je vlees eten --> koop dan bv geen kinderen.
Heb je 3 kinderen --> zal je maar 1x op reis kunnen of meer met de fiets moeten gaan.

begin ook al met cruiseboten af te schaffen, hebben volledig geen nut. Waarom een cruise boot in een LEZ binnen laten en een bommatje met haar oud dieseltje niet? Puur geld, dus puur polarisatie en het effect of de drijfveer dat we het voor het milieu moeten doen is volledig weg.

Ben ik helemaal niet mee eens. Politiek doet Groen al jaren geen hol (op gebied van energie en klimaat). Niet als ze in de oppositie zitten, niet als ze in de regering zitten. Ze zijn al jaren hun identiteit kwijt en hollen wat alle kanten uit, zonder een echt standpunt in te nemen. Wat er rond mobiliteit, milieu en energie in regelgeving gegoten is, heeft Groen niets mee te maken, behalve de sluiting van de kerncentrale die nu ook is teruggedraaid. Ze hebben dus geen hol betekent en verwezenlijkt. 

Dat er een ecologische insteek is komt totaal niet van hen. Vlaanderen heeft trouwens meer ecologische aanpassingen gedaan dan België en op Vlaams niveau doet Groen niet mee. Zelf lokaal doen ze amper ergens iets. 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tjeu zei:

Ben ik helemaal niet mee eens. Politiek doet Groen al jaren geen hol (op gebied van energie en klimaat). Niet als ze in de oppositie zitten, niet als ze in de regering zitten. Ze zijn al jaren hun identiteit kwijt en hollen wat alle kanten uit, zonder een echt standpunt in te nemen. Wat er rond mobiliteit, milieu en energie in regelgeving gegoten is, heeft Groen niets mee te maken, behalve de sluiting van de kerncentrale die nu ook is teruggedraaid. Ze hebben dus geen hol betekent en verwezenlijkt. 

Dat er een ecologische insteek is komt totaal niet van hen. Vlaanderen heeft trouwens meer ecologische aanpassingen gedaan dan België en op Vlaams niveau doet Groen niet mee. Zelf lokaal doen ze amper ergens iets. 

 

De toekomst leefbaar houden is dan ook geen Groen standpunt, dat is veel breder.

Net daarom heb ik wel vertrouwen in de toekomst van de verbrandingsmotor en de liefhebberij in zijn geheel. Dat draagvlak zal er zijn op het moment dat we verstandig omgaan met onze mobiliteit.

Cru gezegd is elke groene bedrijfswagen, bakfiets, step, ... een stap dichter bij het behouden van de liefhebberij.

Je kan het feit dat de loodgieter zijn Panamera inruilt voor een Taycan zien als een gevolg van een "groene strijd" of als een "nestbevuiler" die niet langer de liefhebberij in gedrang brengt. (beiden zijn extreem, maar zo communiceren we blijkbaar dezer dagen :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergroening van het wagenpark is enkel gebaseerd op financiële voordelen. Wie doet dit uit zuivere ideologie? De Greta adepten van deze wereld? Neen hoor. Die rijden allemaal met een stokoude defender op rode mazout met tent erop en hebben tweedehands Duitse legerkledij aan met hun obligate Birkenstocks met zelfgebreide grijze geitenwollen sokken. En soms is hun coiffeur ook al jaren dood zo te merken. 
ik heb gezegd. 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Is er een partij die een programma heeft dat integraal de oplossing voor iedereen bevat? 

Is er een oplossing voor iedereen? En waarom blijf jij je band met groen maar op mij afspiegelen? Ik ben Groen niet e. Ik ken wel hun punten en visie wanneer het rond mijn werkgebied gaat en vul die hier aan als die tersprake komen. 

Ik ben het niet zo eens met jouw "visie", dat is er eentje, imo die dikwijls ver van de realiteit en het gezond verstand staat.  Ik herinner me trouwens een keiharde discussie over Cowboy fietsen. Ondertussen weten we allemaal wat de waarheid is of was............ die discussie geeft perfect het verschil aan imo. 

Zelf ben ik iemand die wat meer pragmatisch denkt, met de voetjes op de grond en als ik oplossingen zoek voor een probleem dat probleem ook echt aanpak ipv luchtkastelen te beloven of er in te geloven. 

Maar dat heeft idd te maken met je ideologische insteek en theoretisch denken. Mijn schoonbroer is ook zo, en toch komen we nog redelijk overeen. Alleen verschillen we enorm in de visie op dingen. 

Je bent toch in je standpunten redelijk Groen he, komaan. Je bekt dikwijls dezelfde zaken als hen....... maar goed we wijken toch weer af, ik had over verbrandingsmotoren en de politieke hypocrisie hier rond. 

Het gaat over het verdwijnen van de verbrandingsmotor en hoe hypocriet (ook de jouw dus deels) de groenlinkse visie hier in is. We kunnen gerust verder praten in het politiek topic :D😉 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Ben ik helemaal niet mee eens. Politiek doet Groen al jaren geen hol (op gebied van energie en klimaat). Niet als ze in de oppositie zitten, niet als ze in de regering zitten. Ze zijn al jaren hun identiteit kwijt en hollen wat alle kanten uit, zonder een echt standpunt in te nemen. Wat er rond mobiliteit, milieu en energie in regelgeving gegoten is, heeft Groen niets mee te maken, behalve de sluiting van de kerncentrale die nu ook is teruggedraaid. Ze hebben dus geen hol betekent en verwezenlijkt. 

Dat er een ecologische insteek is komt totaal niet van hen. Vlaanderen heeft trouwens meer ecologische aanpassingen gedaan dan België en op Vlaams niveau doet Groen niet mee. Zelf lokaal doen ze amper ergens iets. 

 

1 voorbeeld, gebonden aan het het onderwerp van dit topic: welke partij is tegen de salariswagens en zet dat bijna maandelijks op de agenda? Die fuzz hier rond komt bijna volledig van Groen (en een stukje Rood, maar die blijven daar toch meer mee op de achtergrond).  En zo zijn er nog genoeg voorbeelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, utah zei:

De vergroening van het wagenpark is enkel gebaseerd op financiële voordelen. Wie doet dit uit zuivere ideologie? De Greta adepten van deze wereld? Neen hoor. Die rijden allemaal met een stokoude defender op rode mazout met tent erop en hebben tweedehands Duitse legerkledij aan met hun obligate Birkenstocks met zelfgebreide grijze geitenwollen sokken. En soms is hun coiffeur ook al jaren dood zo te merken. 
ik heb gezegd. 

HELD ! 

Maar dat zeggen is politiek incorrect, terwijl het de nagel op de kop is ! Exact ook wat ik bedoel met hypocrisie en spreidstand

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Goed voor u, maar moet dan iedereen zo gaan leven of zo? Dat is toch wat Groen wil he, hun wil en idealisme opdringen, mensen verarmen of verboden opleggen en ondertussen wegkijken van hoe duur ze het leven maken en hypocriet de zaken indelen (open markt economie etc....)

Enfin zie mijn post :D

 

Je gebruikt de verkeerde term. Al dit heeft niks met Groen te maken, wel met jaloezie van zij die te lui zijn te werken. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Je gebruikt de verkeerde term. Al dit heeft niks met Groen te maken, wel met jaloezie van zij die te lui zijn te werken. 

al zijn die groen linkse ook vaak mensen die wel een goede job hebben, en toch nog jaloers zijn op de buurman en andere Jan modaals, dus heel verzuurd rondlopen of met hun bakfiets rondrijden en dan maar alles figuurlijk afbreken en willen veranderd zien (want zelf gaan ze er natuurlijk niet aan beginnen) en de prijs die ze daarvoor moeten betalen en dat het allemaal hypocriet of helemaal niet milieuvriendelijk is uiteindelijk, dat hebben ze niet door of liggen ze niet wakker van. Maar wel afgeven op de nuchtere en pragmatische medemens, want net DIE is in hun ogen tegen ALLES.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de analogie met paard/kar blijft opgaan: de technologie evolueert, we gaan van verbrandingsmotoren naar elektrische.  De eerste auto's waren ook veel minder handig in gebruik dan de vertrouwde paard met kar, maar dat is geëvolueerd.

En er zijn nog altijd mensen die hobbymatig of voor de sport paard rijden.   Maar waar het vroeger een werkdier was, is het nu een dure hobby geworden.

Ik vrees dat we met het concept 'auto' zoals we het nu kennen, dezelfde weg op gaan.

De technologische evolutie gaat echter bijzonder snel, veel sneller dan dat de auto met verbrandingsmotor is geëvolueerd.  Wie weet hoe we ons gaan verplaatsen tegen 2040 of 2060 (met een rollator, denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

de analogie met paard/kar blijft opgaan: de technologie evolueert, we gaan van verbrandingsmotoren naar elektrische.  De eerste auto's waren ook veel minder handig in gebruik dan de vertrouwde paard met kar, maar dat is geëvolueerd.

En er zijn nog altijd mensen die hobbymatig of voor de sport paard rijden.   Maar waar het vroeger een werkdier was, is het nu een dure hobby geworden.

Ik vrees dat we met het concept 'auto' zoals we het nu kennen, dezelfde weg op gaan.

De technologische evolutie gaat echter bijzonder snel, veel sneller dan dat de auto met verbrandingsmotor is geëvolueerd.  Wie weet hoe we ons gaan verplaatsen tegen 2040 of 2060 (met een rollator, denk ik)

dat kan je zeggen van de mens/arbeider zelf ook he, die wordt meer en meer ingeruild voor automatisatie en robotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

de analogie met paard/kar blijft opgaan: de technologie evolueert, we gaan van verbrandingsmotoren naar elektrische.  De eerste auto's waren ook veel minder handig in gebruik dan de vertrouwde paard met kar, maar dat is geëvolueerd.

En er zijn nog altijd mensen die hobbymatig of voor de sport paard rijden.   Maar waar het vroeger een werkdier was, is het nu een dure hobby geworden.

Ik vrees dat we met het concept 'auto' zoals we het nu kennen, dezelfde weg op gaan.

De technologische evolutie gaat echter bijzonder snel, veel sneller dan dat de auto met verbrandingsmotor is geëvolueerd.  Wie weet hoe we ons gaan verplaatsen tegen 2040 of 2060 (met een rollator, denk ik)

Snel? Ik vind net van niet. Wat is nu net de technologische evolutie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Snel? Ik vind net van niet. Wat is nu net de technologische evolutie? 

Volgens velen het gebruik van AI. En dan vooral in het gebruik van camerabewaking. Met wagens enkel de waterstof probeersels. De EV gaat enkel over langer rijden met een lichtere batterij. Industrieel / bouwtechnisch gaan we net achteruit. Circulaire economie. Hergebruik. Allemaal goed bedoelt. Maar ik zie niet meteen een technische evolutie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dat kan je zeggen van de mens/arbeider zelf ook he, die wordt meer en meer ingeruild voor automatisatie en robotten.

absoluut.  Waardoor er minder ongevallen, beroepsziektes,... zijn, en de productie efficiënter en goedkoper verloopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, utah zei:

Volgens velen het gebruik van AI. En dan vooral in het gebruik van camerabewaking. Met wagens enkel de waterstof probeersels. De EV gaat enkel over langer rijden met een lichtere batterij. Industrieel / bouwtechnisch gaan we net achteruit. Circulaire economie. Hergebruik. Allemaal goed bedoelt. Maar ik zie niet meteen een technische evolutie. 

Die technologie kan toch ook icm met een verbrandingsmotor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die technologie kan toch ook icm met een verbrandingsmotor? 

Hybride? Daarmee wordt je tegenwoordig verketterd. En zeker als het een SUV is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je kan 300km in 1 keer rijden op hernieuwbare energie.

Probeer dat eens met een verbrandingsmotor.

De nieuwe Tatra meer dan 300km. Op kolen, hout, afgedraaide olie, vodka, naft en rode mazout. Waarschijnlijk ook op mest. Maar kan je nog niet configureren. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid