Ga naar inhoud

Het einde van de verbrandingsmotor


Maxime S

Aanbevolen berichten

Op 28/2/2023 om 09:55, Liquid Li0n zei:

die warmtenetten en die centrale verwarmingen per wijk of gemeente doen me altijd denken aan die beelden uit Rusland vroeger (misschien nu nog) waar ze in putteke winter met het raam open zitten want ze kunnen de verwarming niet regelen en dat is foorheet er binnen in zo een appartement.

Het is toch nog altijd beter de ramen te moeten open zetten omdat het te warm is, dan niet te kunnen verwarmen en te bevriezen van de kou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/3/2023 om 16:15, knight-rider zei:

Het is toch nog altijd beter de ramen te moeten open zetten omdat het te warm is, dan niet te kunnen verwarmen en te bevriezen van de kou.

daarom heb je dus zo een russische griet nodig, om je warm te houden!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het communistische new york gebruiken ze ook stoomverwarming. En het is daar even goed geregeld als in, het is altijd te warm, tenzij op het einde, dan is het te koud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Liquid Li0n zei:

daarom heb je dus zo een russische griet nodig, om je warm te houden!

Met een Oekrainse kan je dat ook. En daarvan staan er redelijk want beschikbaar tegenwoordig. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet zo lang geleden hebben ze in Aalst de stoombuizen weggedaan, die liepen gewoon bovengronds naar den Amylum, maar vroeger ook naar de arbeiderswoningen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze gaan nu dubbel glas steken in het paleis en omschakelen van mazout naar gas :lolz: 

Trouwens @Maxime S zijn die top rallykarren tegenwoordig ook al geen hybride? En stel nu eens dat je om de 2kp's het service center binnengaat en de battery pack wisselt... Lijkt me praktische heel haalbaar en ik denk performance wise ook niet slecht.

en een bijkomend voordeel als je filmpjes bekijkt van de rally moet je niet meer het geluid opzetten of het is dat je graag de crashgeluiden erbij wil :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Naish zei:

En ze gaan nu dubbel glas steken in het paleis en omschakelen van mazout naar gas :lolz: 

Trouwens @Maxime S zijn die top rallykarren tegenwoordig ook al geen hybride? En stel nu eens dat je om de 2kp's het service center binnengaat en de battery pack wisselt... Lijkt me praktische heel haalbaar en ik denk performance wise ook niet slecht.

en een bijkomend voordeel als je filmpjes bekijkt van de rally moet je niet meer het geluid opzetten of het is dat je graag de crashgeluiden erbij wil :lolz:

Rally1's zijn inderdaad hybride. Maar vraag aan de piloten wat ze verkiezen en ze kiezen allemaal de WRC's van vorige generatie terug (die reden tot 2 jaar geleden). 
De hybrides zijn log, zwaar en moeilijker te besturen.

En om de 2KP's? Een EV rallyauto doet volgens mij nog geen 1 WRC KP uit. 
Op de Race Of Champions dit jaar werden voor enkele races EV's gebruikt. Dan moest men de jump uit het circuit halen (dmv een chicane), want dat verteerden die EV's blijkbaar niet. Maw, voor rally nog niet meteen geschikt. 
 

Oja zie hier hoe de bijna 40 jaar oude Audi S1 Group B, de 1 jaar oude elektrische Dakar Audi RSQ E-tron afkuist :D

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal sowieso anders zijn, maar valt op dat je enkel spreekt over hetgeen die wegvalt en nooit iets wat beter wordt. En dat is er ook. Maar ik volg je hoor 😉

En die vergelijking al gezien, maar dat is ook vergelijking tussen een sprinter en een marathonloper hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/3/2023 om 15:10, Naish zei:

Het zal sowieso anders zijn, maar valt op dat je enkel spreekt over hetgeen die wegvalt en nooit iets wat beter wordt. En dat is er ook. Maar ik volg je hoor 😉

En die vergelijking al gezien, maar dat is ook vergelijking tussen een sprinter en een marathonloper hé

Sprinter? 
Weet je wel hoe rally's er uit zagen in de Group B periode? 
700-800 km tegen de klok was geen uitzondering! 

Ik heb sowieso te weinig ervaring met hybrides / elektrische auto's om ervaring te kunnen delen. 
Voor mij is een auto 100% emotie. En die emotie voel ik (nog) niet bij elektrische auto's. Ze mogen 2000pk hebben... het boeit me niet.

Anyway: Goed gedaan van Italië en Duitsland. :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede zaak. vInd ik ook.

En plots springen die Oost Europese landen mee op de kar. Dat is zo dat als 1 iemand iets durft te zeggen, andere ook plots durven hun mond te openen.

Al is het wel raar dat er al zovele merken hebben gezegd enkel nog maar EV te maken. Dat is zoals zeggen dat je zonder limiet mag rijden op de snelweg maar uiteindelijk nog maar op enkele stukjes dit mag.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/3/2023 om 14:24, Naish zei:

En ze gaan nu dubbel glas steken in het paleis en omschakelen van mazout naar gas :lolz: 

Trouwens @Maxime S zijn die top rallykarren tegenwoordig ook al geen hybride? En stel nu eens dat je om de 2kp's het service center binnengaat en de battery pack wisselt... Lijkt me praktische heel haalbaar en ik denk performance wise ook niet slecht.

en een bijkomend voordeel als je filmpjes bekijkt van de rally moet je niet meer het geluid opzetten of het is dat je graag de crashgeluiden erbij wil :lolz:

 

Op 7/3/2023 om 15:10, Naish zei:

Het zal sowieso anders zijn, maar valt op dat je enkel spreekt over hetgeen die wegvalt en nooit iets wat beter wordt. En dat is er ook. Maar ik volg je hoor 😉

En die vergelijking al gezien, maar dat is ook vergelijking tussen een sprinter en een marathonloper hé

 

17 uren geleden, Maxime S zei:

Sprinter? 
Weet je wel hoe rally's er uit zagen in de Group B periode? 
700-800 km tegen de klok was geen uitzondering! 

Ik heb sowieso te weinig ervaring met hybrides / elektrische auto's om ervaring te kunnen delen. 
Voor mij is een auto 100% emotie. En die emotie voel ik (nog) niet bij elektrische auto's. Ze mogen 2000pk hebben... het boeit me niet.

Anyway: Goed gedaan van Italië en Duitsland. :D 

Doe geen moeite, Maxime. Dit is praat van mensen voor wie een auto gelijk staat aan imago en niet aan passie of emotie.

Ik ben het 200% met je eens. Rally (en autosport in het algemeen) gaat niet enkel over snel een afstand afleggen. Haal morgen het geluid weg in de rallysport en geen kat gaat nog kijken.
Passie voor autos en rijplezier is ook een totaalplaatje. Vooral in deze dagen waar je maar 70km/h meer mag, wat is het rijplezier dat je dan kan halen door met een EV te rijden? Nulkommanul. Het is een 5zits lijnbus. 

Goed te zien dat Duitsland en Italië tegenwind geven. Zowieso stel ik me al vragen bij de haalbaarheid. Je moet de rest van de wereld meekrijgen in dit verhaal. En de VS en India bvb al meekrijgen wordt interessant. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2023 om 11:06, The Swede zei:

Doe geen moeite, Maxime. Dit is praat van mensen voor wie een auto gelijk staat aan imago en niet aan passie of emotie.

:lolz: 

De max...

Gij verdraait toch makkelijk de mens zijn woorden hé... En nu ben ik plots geen liefhebber meer :lolz: 

Ik heb helaas de luxe van het niet te moeten doen met 1 auto... Dus dan is er de optie om speelgoed te hebben en voor mij is dat aanvullen met een EV (met de gekende beperkingen van thuis kunnen laden en niet frequent 350km plus te moeten doen) de betere oplossing. 

Alé liever een Taycan EV met een GT3 ernaast dan een Cayenne turbo en een simpele Carrera S 😉

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Alé liever een Taycan EV met een GT3 ernaast dan een Cayenne turbo en een simpele Carrera S 😉

KMK hé!

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Naish said:

Alé liever een Taycan EV met een GT3 ernaast dan een Cayenne turbo en een simpele Carrera S 😉

Of een Cayenne diesel en geen Carrera (S) ?

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je auto moeten verkopen omdat je de VAA niet kan betalen en je je privé het ding niet kunt permitteren. Ook al gebeurd. Ik ken er hier een paar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Of je auto moeten verkopen omdat je de VAA niet kan betalen en je je privé het ding niet kunt permitteren. Ook al gebeurd. Ik ken er hier een paar. 

Of mensen (want o wij Belgen zijn makke lammetjes en slikken zo veel) die uit principe liever waardeverlies slikten en geen VAA betaalden. In heb sindsdien steeds weinig of geen VAA betaald en hou me vandaag de dag nog steeds aan dat principe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Of je auto moeten verkopen omdat je de VAA niet kan betalen en je je privé het ding niet kunt permitteren. Ook al gebeurd. Ik ken er hier een paar. 

Zo zijn er vele denk ik, grote sier met auto op de zaak; maar privé, ho maar.. Maar 't zijn wel allemaal liefhebbers hoor. 't Mag alleen niet (te) veel kosten, want zo'n liefhebbers zijn het dan ook weer niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/3/2023 om 17:33, Maxime S zei:

700-800 km tegen de klok was geen uitzondering!

Laat ons zeggen totale km's waarvan een 2-300km's tegen de klok. 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Redfive zei:

Zo zijn er vele denk ik, grote sier met auto op de zaak; maar privé, ho maar.. Maar 't zijn wel allemaal liefhebbers hoor. 't Mag alleen niet (te) veel kosten, want zo'n liefhebbers zijn het dan ook weer niet..

Dus als liefhebber een auto kiezen die je graag wil is grote sier houden?

Uw financiële beperkingen of mogelijkheden bepalen of je een liefhebber bent of niet?

Ik kan zakelijk iets anders rijden dan privé door dat daar de prioriteiten en doelen anders liggen. Dat is toch niet iets om veroordeeld over te worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid