Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Dimitri zei:

Daar erger ik mij ook gigantisch aan, is echt storend voor de ogen en zeker 's nachts. Mercedes heeft dat ook al een tijdje op een bepaald model.

op de nieuwe E is dat subtieler gedaan, gelukkig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/2/2024 om 07:18, saabi zei:

Ik heb het niet zozeer over de voordelen. Het gevoel, de geur en uitzicht van echt leder zijn onovertroffen. En ik weet dat het standaard ‘leder’ bij BMW en waarschijnlijk veel andere merken grotendeels ook synthetisch is, en dat zie je eraan. Dat echt leder ‘leeft’ en er niet blijft uitzien alsof de wagen net geleverd is is net mooi in mijn ogen.  Het is gewoon een veel edeler product. Een mooie auto verdient dat. (In een Aston ga je ook geen kunstleder plaatsen denk ik dan)
 

dit gezegd zijnde zie ik geen meerwaarde voor skai en zou ik opteren voor een stoffen interieur, hoewel @Tommie wel gelijk heeft wat betreft het onderhoudsgemak, denk ik.

Op gevoel, uitzicht en geur ga je niet kunnen zeggen wat het merino leer is en wat het kunstleer is.

Op de voorstelling van de nieuwe 5 hadden we 2 wagen staan. Ik was met klanten aan het babbelen die bij hoog en laag beweerden dat het toch een duidelijk verschil was. Het leer in de ene wagen rook duidelijk naar leer, dat had je niet in de andere auto.

Beide wagens waren voorzien van kunstleer

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Asserti zei:

Op gevoel, uitzicht en geur ga je niet kunnen zeggen wat het merino leer is en wat het kunstleer is.

Op de voorstelling van de nieuwe 5 hadden we 2 wagen staan. Ik was met klanten aan het babbelen die bij hoog en laag beweerden dat het toch een duidelijk verschil was. Het leer in de ene wagen rook duidelijk naar leer, dat had je niet in de andere auto.

Beide wagens waren voorzien van kunstleer

Merino ken ik niet…nappa haal ik er van 5 meter afstand uit😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Dimitri said:

Daar erger ik mij ook gigantisch aan, is echt storend voor de ogen en zeker 's nachts. Mercedes heeft dat ook al een tijdje op een bepaald model.

VW ook.

Ik vind het op niks trekken.

Een doorlopende rode lijn achteraan ook niet trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, JanC said:

Mocht iemand dit 5 jaar geleden aftermarket hebben geïnstalleerd, het kot zou te klein geweest zijn.

Autofabrikanten hebben massaal overgenomen wat in de jaren 90 tuning scene schering en inslag was, en waar de "gewone burger" mee stond te lachen. Verlichting van de meest onnozele dingen, nep luchtsleuven, nep uitlaten, uitlaten die qua afmeting totaal niet in proportie zijn met de inhoud van de motor die onder de kap ligt, extreme bumperpakketten ...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, ex-Mooseman said:

image.jpeg.d3e254a98f7b1af488fc422ccb8c63dc.jpeg
zelfs die… (maar de uitwerking is wel heel cheap)

Wat is de volgende stap? Het logo ook verlicht maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat is de volgende stap? Het logo ook verlicht maken?

Natuurlijk.

image.png.05f87245c2515440028faebb184aaf50.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M5 wordt nog een stapje groter/zwaarder:

  • Will use S68 in hybrid setup (same as XM) tuned to 718hp. The gas engine contributes up to 577hp and 750Nm, the electric motor goes up to 194hp and 280Nm. The battery has 18.6kWh usable.
  • Compared to G60, it will be 36mm longer and 70mm wider, with a slightly longer wheelbase due to a different suspension geometry. The curb weight is 2435kg. Standard tires: 285/40/20 front, 295/35/21 rear.
  • G90 M5 sedan in production 07/24-02/31
  • G99 M5 Touring SOP 11/24
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Is er al nieuws of spypics van de Alpina G50 ?

Bestaat dat merk eigenlijk nog ? 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

G90 M5
 

  • Will use S68 in hybrid setup (same as XM) tuned to 718hp. The gas engine contributes up to 577hp and 750Nm, the electric motor goes up to 194hp and 280Nm. The battery has 18.6kWh usable.
  • Compared to G60, it will be 36mm longer and 70mm wider, with a slightly longer wheelbase due to a different suspension geometry. The curb weight is 2435kg. Standard tires: 285/40/20 front, 295/35/21 rear.
  • G90 M5 sedan in production 07/24-02/31
  • G99 M5 Touring SOP 11/24
  • 03/27 Interface switch to Panoramic Vision
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Asserti zei:

G90 M5
 

  • Will use S68 in hybrid setup (same as XM) tuned to 718hp. The gas engine contributes up to 577hp and 750Nm, the electric motor goes up to 194hp and 280Nm. The battery has 18.6kWh usable.
  • Compared to G60, it will be 36mm longer and 70mm wider, with a slightly longer wheelbase due to a different suspension geometry. The curb weight is 2435kg. Standard tires: 285/40/20 front, 295/35/21 rear.
  • G90 M5 sedan in production 07/24-02/31
  • G99 M5 Touring SOP 11/24
  • 03/27 Interface switch to Panoramic Vision

Is daar eigenlijk nog iemand echt geïnteresseerd in? Buiten degene die willen pronken op sociale media en stoplichtsprintjes willen winnen ala Carwow?

Nog straffere cijfers, hybride (uiteraard), nog meer vermogen, nog wat groter. Met andere woorden: je kan het vermogen nergens kwijt, weer een stuk zwaarder, nog maar eens een stuk afstandelijker en amper sound.

Geef mij dan maar een E39 of E60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/2/2024 om 16:20, -Fred- zei:

Mogelijks het mooiste wiel tot nu toe onder de 5 (M60 winterwiel)

BMW-i5-M60-13-2048x1286.jpg

BMW-i5-M60-14.jpg

BMW-i5-M60-1-scaled.jpg

Doe dat logo weg en ze denken dat je met een Toyota Camry, Nissan Altima of Kia Optima een Uber chauffeur bent.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Dimitri zei:

Is daar eigenlijk nog iemand echt geïnteresseerd in? Buiten degene die willen pronken op sociale media en stoplichtsprintjes willen winnen ala Carwow?

Nog straffere cijfers, hybride (uiteraard), nog meer vermogen, nog wat groter. Met andere woorden: je kan het vermogen nergens kwijt, weer een stuk zwaarder, nog maar eens een stuk afstandelijker en amper sound.

Geef mij dan maar een E39 of E60.

E- en in beperkte mate F-reeksen zullen imo toch echt de laatsten zijn die mijn interesse serieus kunnen vasthouden, ik ben het bij de G-reeksen een beetje kwijtgespeeld.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De achterkant van de nieuwe 5 heb ik afgelopen week een paar keer mogen 'bewonderen'. Gatlelijk is toch van toepassing. Hopelijk is de touring mooier... maar denkelijk sowieso 'teveel' auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, William Blake zei:

2.4t: zwaarder dan een AMG GT63S E-Perf, gaat echt nergens meer over die sport-hybrides 

De M5 CS gaat véél geld kosten op de tweedehandsmarkt binnenkort.
De nieuwe wordt 600 kg zwaarder, da's bijna 1/3...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, JanC said:

De M5 CS gaat véél geld kosten op de tweedehandsmarkt binnenkort.
De nieuwe wordt 600 kg zwaarder, da's bijna 1/3...

Wel meer pk's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Dimitri said:

Is daar eigenlijk nog iemand echt geïnteresseerd in? Buiten degene die willen pronken op sociale media en stoplichtsprintjes willen winnen ala Carwow?

Nog straffere cijfers, hybride (uiteraard), nog meer vermogen, nog wat groter. Met andere woorden: je kan het vermogen nergens kwijt, weer een stuk zwaarder, nog maar eens een stuk afstandelijker en amper sound.

De M3 is de nieuwe M5.

1 hour ago, ir_fuel said:

Wel meer pk's!

En minder CO's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/2/2024 om 13:21, ir_fuel zei:

Autofabrikanten hebben massaal overgenomen wat in de jaren 90 tuning scene schering en inslag was, en waar de "gewone burger" mee stond te lachen. Verlichting van de meest onnozele dingen, nep luchtsleuven, nep uitlaten, uitlaten die qua afmeting totaal niet in proportie zijn met de inhoud van de motor die onder de kap ligt, extreme bumperpakketten ...

de ventjes die dat toen mooi vinden, zijn ondertussen klant geworden zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid