Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Tommie zei:

550e heeft 6IL. 🙂  Maar inderdaad, voorlopig geen zuivere 6IL op de planning. Zund...

Er komt toch een 540i?

Of nietbij ons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, msxx zei:

Er komt toch een 540i?

Of nietbij ons?

Da's inderdaad de vraag. 't Is daar plots zeer stil rond wat betreft EU markt.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Maxime S zei:

Ik vind iets bizar / niet kloppen ter hoogte van de C-stijl en het achter venster op de onderste foto. 

Maar kweet gelijk niet wa. 

De spoiler op de koffer zou precies wat rechter mogen lopen ipv me af te buigen met het raam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Cyrano.ak zei:

“Met één blik in de spiegel van rijstrook veranderen”: wat vindt onze expert van de BMW i5?
Zeven wagens maken kans om op 26 februari tot Europese ‘Car of the Year’ verkozen te worden, waaronder de elektrische BMW i5 eDrive 40. HLN-autospecialist Joost Bolle - die ons land in de jury vertegenwoordigt - zet de troeven en minpunten van de finalist op een rij: “Ingenieurs krijgen de elektrische aandrijving steeds beter onder de knie.”

Joost Bolle 01-02-24, 09:27 Laatste update: 01-02-24, 13:27
Wat is dit?
De 5-Reeks is een vaste waarde in het autolandschap. Iedereen kent deze BMW, maar niet iedereen kan hem betalen. In ons land is ‘de 5’ in de eerste plaats een leasewagen, vaak alleen weggelegd voor de hogere manager. Niet voor niets wordt hij de ‘auto van de zakenman’ genoemd.

Dit neemt niet weg dat de 5-Reeks een bijzonder populair model is. Sinds hij in 1972 werd gelanceerd, werden er tien miljoen exemplaren van verkocht. Nu is hij voor het eerst als volledig elektrische versie uitgebracht.


Je voelt dat de BMW-ingenieurs de elektrische aandrijving steeds beter onder de knie krijgen.

HLN-autospecialist Joost Bolle
Waarmee scoort BMW hier?
Heel eenvoudig: qua rijgedrag en -gevoel is dit een van de best rijdende elektrische auto’s die ik het voorbije jaar in handen kreeg. BMW is erin geslaagd om de deugden van een goede reiswagen met diesel- of benzinemotor over te zetten naar een elektrisch model, dat per definitie veel zwaarder is.

Je voelt ook dat de ingenieurs de EV-aandrijving steeds beter onder de knie krijgen: het rijgevoel van de i5 voelt veel homogener dan bij de i4, die meer dan een jaar eerder op de markt kwam.


Ook goed om weten
Ik reed voor deze test met de volledig elektrische i5, maar in het gamma zitten ook nog altijd versies met (hybride) benzine- of dieselmotor (respectievelijk vanaf 69.450 en 59.900 euro). Die laat ik nu even links liggen, temeer omdat BMW die bij de persvoorstelling van de nieuwe 5-Reeks niet had voorzien. Dat is marketing. Automerken verkopen in Europa liever elektrische dan conventionele auto’s. Om zo makkelijker de Europese targets voor gemiddelde uitstoot te halen.

Uiteraard is BMW niet het enige merk dat zo handelt. Zo lanceerde Jeep recent in alle stilte een zeer interessant geprijsde versie met benzinemotor van zijn Avenger. Lees: zonder persvoorstelling en zonder reclame in de media.

Kenmerken
BMW
• Elektromotor
• Batterij 81,5 kW
• 340pk
• 405 Nm
• 193 km/u
• 0-100 km/u in 6 seconden
• 477 km (norm)
• 15,9 kWh/100 km (norm)
• 19,1 kWh/100 km (test)
• 5,06 meter
• Koffer 490 lit0
• Vanaf 73.700 euro

artikel.jpg

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben fan!

Komt er een i50-versie ook als middenmoot?

Een 550e moet ook wel tof zijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mankeert een kofferspoiler, kont is wel erg vlak nu.

Benieuwd of je niet de illusie van kleurverschil zou krijgen als de zijschorten in kleur zouden meegespoten zijn. Waarom zouden ze die anders zwart spuiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Cyrano.ak zei:

In NL is het een verschil van 2k tov sedan. Hopelijk snel ook de BE-prijzen.

 

De standaarduitrusting is identiek aan die van de Berline, met de toevoeging van chromen dakrails (zwart in combinatie met Shadow Line) en automatische bediening van de achterklep (316). De toeslag in vergelijking met de Berline versies bedraagt 2.600 € inclusief btw.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste paragraaf ivm budget. Wtf, kleinzielig ventje ofzo? Hij zal liever een Dacia testen waarschijnlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe touring... geen open dak, geen automatische rollo in bagageruimte, geen aparte achterruit die open kan, komaan zeg, platte besparingen onder het mom van electrificatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijken me inderdaad missers in dat segment.

Die rollo is nu echt iets wat ik vervelend vind:  je moet in de koffer zijn, zet dat ding omhoog, en doet de koffer terug dicht.  Je stapt in, kijkt in je spiegel, en de helft van je zicht is ingenomen door die rolhoes die nog omhoog staat.

En die apart openende achterruit:  eens je het gehad hebt, is dat wel verdomd handig, bv. als je redelijk nauw geparkeerd bent, of als je in een ruimte met een laag plafond staat.

Open dak...  je bent er voor of er tegen.   Wij gebruiken dat behoorlijk veel, maar ik weet veel mensen die dat geen twee keer per jaar open doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij eigenlijk af of ze telemetrie gebruiken om zo'n beslissingen te nemen?

Zou het er zo aan toegaan op een vergadering in München?

Quote

Volgens statistieken die de huidige G30 vloot naar onze servers stuurt, doet minder dan 7% van de gebruikers meer dan 5x per jaar het schuifdak open, en minder dan 2% de achterruit.

Deze beweegbare constructies kosten ons x% meer in productie, en y% meer aan herstellingen in de garantieperiode dan een niet-beweegbare versie.

Heeft het dan nog nut om deze zaken te behouden?

*iedereen in koor*: Abschaffen, verdammt!!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid