Ga naar inhoud

Jaguar lovers


abtler

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Ok, thx.

dat was de enige baan die lang en recht genoeg was in die tijd. hebben ze een paar keer gebruikt om topspeed te testen. 'k moet er altijd aan denken als ik eens naar de haan  ga.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Image of a Jaguar F-Type Sportbrake appears online! Its origins are unknown but it looks smashing! 

 

Shooting brake car designs were originally intended for people who liked to go and shoot at stuff in the countryside. These days though, they're for people who can't make up their minds. You see, they're designed to look like nice swoopy coupes, but with the space and practicality of a classic wagon body style. The Mercedes CLS Shootingbrake is a prime example, and it does look brilliant. But I can't ever imagine going hunting in it, which is a real shame.
 

So, what would happen if you took the stunning Jaguar F-Type and made that into a shooting brake? Well, I'm afraid it'd look like the thing you see above, which means you wouldn't be able to take that hunting for ostrich in the countryside either. But, there is an upside, and if you've been given the gift of sight, you'll be looking right at it. How ruddy brilliant does this look? 
 

We're not quite sure where this image has come from, some are suggesting that it's an official Jaguar image, while others are saying that someone with a computer and a dingy parents basement has fabricated it. Jaguars design boss Ian Callum neither confirmed nor denied that the car was one of his, but cheekily alluded to the fact that he could have something to do with it. Reports are also suggesting that at the F-Type launch in Spain an engineer may have let word slip regarding the existence of an F-Type Sportbrake.
 

Jaguar-Landrover have been trying some pretty daring things lately with strong financial support from relatively new Indian owners, remember the Range Rover Evoque Cabriolet? We wouldn't be at all surprised if this is in fact the real deal.

 

jaguar-f-type-shooting-brake-header.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Mooie Aventador.

wooow, in de verste verte zelfs zie ik daar maar weinig aventador in...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een F-type gezien/gehoord. Ik weet in godsnaam niet welke motorisatie dat het was, maar gadverdamme dat klonk plat.

Als ik me niet vergis was het de 6-cilinder die leuker klonk, de 8-cilinder minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een F-type gezien/gehoord. Ik weet in godsnaam niet welke motorisatie dat het was, maar gadverdamme dat klonk plat.

Als ik me niet vergis was het de 6-cilinder die leuker klonk, de 8-cilinder minder?

heb je de uitlaten gezien?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een F-type gezien/gehoord. Ik weet in godsnaam niet welke motorisatie dat het was, maar gadverdamme dat klonk plat.

Als ik me niet vergis was het de 6-cilinder die leuker klonk, de 8-cilinder minder?

Ik heb dat hier al eens gezegd, maar op basis van wat te horen valt in diverse internetvideo's. Don't take my word for it.

 

In ieder geval: het lijkt erop dat die V6 S behoorlijk beestig klinkt. Misschien is de gewone V6 plattekes van sound? Dat de V8 plattekes zou klinken, lijkt me niet waarschijnlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon me dan ook niet voorstellen dat het een V8 was, klonk véél te zacht.

6 cilinders dus sowieso maar het verschil tussen de V6 en de V6S is me nog niet duidelijk. Ik vermoed dat bij die laatste alles net dat ietsje meer is: meer grunt, nog net iets directer, en hoogstwaarschijnlijk een vettiger-prettiger geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een mens ontmoet met een 2006 Quattroporte Executive GT, en heeft blijkbaar ook nog een Jag XJ-S.

Van die laatste wil hij de motor volledig laten reviseren.

Hij woont in Frankrijk, en zoekt daar (of in zuid-België) een specialist voor die karren.

Iemand tips?

 

Misschien een Frans Jaguar-forum, of specifiek XJ-S-forum?

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Geinig: zaterdag door toeval (1) enkele kilometers kunnen passagieren in een vorige generatie XJ én (2) zondag een twintigtal km achter 't stuur van een vorige generatie XJR kunnen zitten.

 

Zo'n ketel dus:

 

18464882.jpg

 

Allebei de ketels waren van ergens 2006-2007, dus al enige jaartjes oud. En wat opviel: veel slijtagepunten. Piepende en klapperende ophanging, beide eigenaars al redelijk wat kosten gehad (geen goedkope ketels dus om mee te bollen), ... maar WTF die XJR rijdt BEESTIG!! Wel weeral dat veel te bekrachtigde stuur, maar voor de rest: heerlijk ding! Superstil bij rustig rijden, machtige grom bij 't peren, verrassend speels en licht eigenlijk en als je wil wordt dat een regelrechte hooligan. :inlove:

 

'k Zou er niet mee inzitten om daar dagelijks mee te bollen, jaha!

 

Wat gaan die dingen 2nd hand? 20% van oorspronkelijke nieuwwaarde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid