Ga naar inhoud

Jaguar lovers


abtler

Aanbevolen berichten

zal ik ze dan omgekeerd nemen.

de oude coupé (met kleine lichtjes)

190rh0q9xtrnyjpg.jpg

:D

Oude is inderdaad nog mooier .... maar daar pas ik niet in. De serie III past net :)

*maakt notitie: op zoek gaan naar foto's uit mijn jeugd toen de ooms nog rondreden met serie III coupe 6 en 12 cilinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude is inderdaad nog mooier .... maar daar pas ik niet in. De serie III past net :)

*maakt notitie: op zoek gaan naar foto's uit mijn jeugd toen de ooms nog rondreden met serie III coupe 6 en 12 cilinder.

Die 7cm is inderdaad beter.

2+2 van de SII past ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De 6 cilinders zijn wel een pak duurder zeker ? Hoe komt dat ?

 

Klopt gedeeltelijk.

 

Je hebt de Series I (3.8/4.2), Series I.5 (4.2), Series II (4.2) en Series III (V12)

 

Series I zijn het duurst, zeker de allereerste uitvoeringen.

Daarna komt de Series 1.5 (Series I qua looks, maar verbeteringen onderhuids van de Series II, gebouwd in 1967 en 1968).

 

Series II zijn het goedkoopst over het algemeen, gezien het feit dat ze de "lelijke" styling hebben met de grote achterlichten.

 

Series III is iets duurder dan Series II omdat het een V12 is. Maar eentje in slechte staat kan goedkoper op de kop getikt worden omdat zo een V12 geen lachertje is om aan te werken/te reviseren/afstellen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat dat de enige knappe zijn :D

Ja is wel waar, zeker die laatste versies met de mottige koplampen zijn lelijk. Maar ik dacht dat sommige ook gewoon liever de 6 cilinder hadden, omdat die leuker reed, lichter , hitsiger motorkarakter. Maar volgens Carlo dan toch niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4.2 wel, 3.8 heeft koeling problemen

6 rijdt lichtvoetiger omdat V12 ook zwaarder is.

V12 rijdt gemakkelijker wegens koppel en betere bekrachtiging van de systemen. 3.8 is een ramp met een gebrek aan synchronisatie van de lagere versnellingen, hoewel dat bij de charme van de Oldtimers hoort ook wel.

Als je echter groter bent dan 1m80 kan je in de Coupé en cabrio wat krap zitten in de 6 cilinders. Dat heb je In de V12 niet dankzij het lange chassis van de 2+2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand dit nog niet gespot btw? 

 

 

Ik gok op een productieversie van het C-X17 Concept onder de naam "Jaguar F-Pace". (Klinkt wat lame?)

 

Teasershot:

 

10906270_10152525758705880_3988817895789

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun visie:De Jag is voor de weg en de RR Sport/Discovery voor op het terrein.

Dus zouden ze elkaar niet te veel in de voeten mogen lopen.

Maar ik betwijfel het toch. Hangt ook wat af van de prijs die ze hem gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun visie:De Jag is voor de weg en de RR Sport/Discovery voor op het terrein.

Dus zouden ze elkaar niet te veel in de voeten mogen lopen.

Maar ik betwijfel het toch. Hangt ook wat af van de prijs die ze hem gaan geven.

Marketing communicatie van RR is net hard afgestapt van dat off-road gedoe tov vroeger. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid