Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, brjefs zei:

Met een tent inderdaad. Liefst op wandelafstand van het circuit.

Probeer 1 of 2 dagen op voorhand te gaan met je tent. Dan raak je zonder probleem binnen in het circuit mét je auto.
Jaaaren zo gedaan. Altijd hilarisch! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
2 hours ago, Monterey Jack said:

In een van de andere races is er een dode gevallen deze ochtend 😞 

 

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/275745/18-jarige-dilano-van-t-hoff-overleden-na-horrorcrash-op-spa

Vreselijk... wat een klap 😞 

Ik maak me dan de bedenking: had die race niet eerder geneutraliseerd moeten worden in zo'n omstandigheden? Ze knallen aan dik 200km/h over de Kemmel straight, en je ziet dan geen steek ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd hetzelfde verhaal @janvkn, en dit jaar ook. Ze rijden rondes na mekaar achter SC wegens nat circuit, en dan zit iedereen te zeiken over "VROEGER ZOU MEN WEL RACEN" en "WAT EEN MIETJES!", en als ze dan losgelaten worden krijg je dit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, ir_fuel said:

Het is altijd hetzelfde verhaal @janvkn, en dit jaar ook. Ze rijden rondes na mekaar achter SC wegens nat circuit, en dan zit iedereen te zeiken over "VROEGER ZOU MEN WEL RACEN" en "WAT EEN MIETJES!", en als ze dan losgelaten worden krijg je dit.

Idd, maar ze vergeten dan wel: als er nog zo een paar ongevallen gebeuren is 't binnenkort helemaal gedaan met de Raidillon, de Kemmel straight of zelfs Francorchamps in 't algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ir_fuel said:

De Lambo Supertrofeo heeft de ganse race achter SC gereden. Die hebben geen ronde gekoerst.

Da's zoals de Formule 1 GP van Spa in 2021 dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, janvkn zei:

Idd, maar ze vergeten dan wel: als er nog zo een paar ongevallen gebeuren is 't binnenkort helemaal gedaan met de Raidillon, de Kemmel straight of zelfs Francorchamps in 't algemeen.

Wordt al toe opgeroepen vanuit F1 kringen inmiddels…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onpopulaire mening: ze MOETEN racen, ook in de regen. 't is net dan dat de skills nog meer bovenkomen.

Met nuance: maar er hoeven geen doden te vallen, dus misschien moeten we iets doen aan de veiligheidscel en dus ook de looks van de auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Onpopulaire mening: ze MOETEN racen, ook in de regen. 't is net dan dat de skills nog meer bovenkomen.

Met nuance: maar er hoeven geen doden te vallen, dus misschien moeten we iets doen aan de veiligheidscel en dus ook de looks van de auto's.

Ik denk dat je niet veel kan doen tegen aan 200km/h in de flank gegrepen worden. Zelfs als je de perfecte ondoordringbare veiligheidscel zou kunnen maken is de kracht gewoon veel te groot om te overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, PJH said:

Onpopulaire mening: ze MOETEN racen, ook in de regen. 't is net dan dat de skills nog meer bovenkomen.

Sorry, maar je kent er geen bal van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, janvkn said:

Ik denk dat je niet veel kan doen tegen aan 200km/h in de flank gegrepen worden.

Of aan 200km/h rechtdoor rijden met je ogen dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Of aan 200km/h rechtdoor rijden met je ogen dicht.

Zouden ze niks met het asfalt kunnen doen, dat je die spray niet hebt? Soort van zoab?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de F1 zijn ze de mogelijkheden tot spatborden aan het bekijken + de rol van de diffuser. Maar als je per band 20+L per seconde afvoert, of wat is het... Dat moet ergens heen he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

In de F1 zijn ze de mogelijkheden tot spatborden aan het bekijken + de rol van de diffuser. Maar als je per band 20+L per seconde afvoert, of wat is het... Dat moet ergens heen he. 

60L met de extreme wets

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Fille said:

60L met de extreme wets

Die ze nooit gebruiken ... als het giet gebruiken ze intermediates, en als het nog harder giet leggen ze de boel stil.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die ze nooit gebruiken ... als het giet gebruiken ze intermediates, en als het nog harder giet leggen ze de boel stil.

Want te veel spray! 😏

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dramatische gebeurtenis. Doet zeker geen goed aan de reputatie van het circuit (al zeker niet bij de F1 bazen). 
Ze hadden gewoon niet moeten starten... is de enige juiste optie vrees ik. Heel saai voor de toeschouwers, maar zo'n spijtig ongeval krijg je nooit goed gepraat. Nooit. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/7/2023 om 20:15, Lotuzzz zei:

In de F1 zijn ze de mogelijkheden tot spatborden aan het bekijken + de rol van de diffuser. Maar als je per band 20+L per seconde afvoert, of wat is het... Dat moet ergens heen he. 

https://the-race.com/formula-1/f1-set-for-first-track-test-of-wet-weather-wheel-arches/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 2 weken later...

blijft een geniale foto. 

Een limousine die leidt voor een resem sportieve GT's :inlove::D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2024 om 09:27, Maxime S zei:

blijft een geniale foto. 

Een limousine die leidt voor een resem sportieve GT's :inlove::D

Dat was toch maf hé.

"We hebben een koersauto nodig! Kijk eens in de showroom wat we hebben staan!"
- Domestic komt met een berline aandraven.
"Ja dat zal het moeten doen. Oké, vijst die bumpers er af en haal de radio er uit, dan issem klaar."
- En nog andere ophanging chef?
"Ha ja, en brede banden ook nog, juist. En heb je nog een uitlaat die meer lawaai maakt?"
- Tuurlijk chef, we hebben nog 3 lopende meter alu-buis van de dakwerken van de loods?
"Top. Dan zijn we klaar."

Wat een tijden. ❤️ 

Vooral die 'bumpers moeten er af' vind ik zo zalig. :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid