Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Maxime S zei:

Gek hé hoeveel sneller! :o 

Kumpen heeft inderdaad één keer gewonnen denk ik. Met de Corvette C06. wEet niet meer welk jaar...

Is dat gek. Da's GT1 :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, dragonfly zei:

Die 2 Safety Cars zijn een drama. Verpest altijd de race 😞 

In het concept van iedereen mag en kan winnen, iedereen een beker niet he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Waky zei:

In het concept van iedereen mag en kan winnen, iedereen een beker niet he :D

Zelfs dat niet want die komt gewoon willekeurig de baan op. Dus als 2de kan je opeens een halve ronde verliezen ook al reed je maar 10 seconden achter de eerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Weerom, dat is geen close field door BoP, maar door  teams en piloten die maximaal presteren. Ga eens kijken in de (Pro)AM klasse hoe groot de verschillen zijn in de einduitslag? Die reden nochtans dezelfde koers met dezelfde auto's.

Jawel he, door de BoP en iedereen die op hoog niveau rijdt blijft het veld zo hard bijeen. Geen piloot/wagen die het veld zodanig overstijgt om een ronde voorsprong te nemen tussen 2 safety cars in.  In de amateur klasse is dat iets anders, daar liggen de rondetijden meerdere seconden uiteen en nog véél meer op een natte baan. 

Waarom is er in de F1 geen close field? Zijn nochtans ook allemaal top teams en piloten. Mercedes rijdt daar gewoon weg van de rest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, dragonfly zei:

Zelfs dat niet want die komt gewoon willekeurig de baan op. Dus als 2de kan je opeens een halve ronde verliezen ook al reed je maar 10 seconden achter de eerste.

Ja maar zouden ze dat in races zoals gisteren niet wat professioneler kunnen aanpakken? Met respect van 'gaps' ? 

Al zullen er altijd winnaars en verliezers zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Waky said:

Jawel he, door de BoP en iedereen die op hoog niveau rijdt blijft het veld zo hard bijeen. Geen piloot/wagen die het veld zodanig overstijgt om een ronde voorsprong te nemen tussen 2 safety cars in.  In de amateur klasse is dat iets anders, daar liggen de rondetijden meerdere seconden uiteen en nog véél meer op een natte baan. 

Je moet lezen wat ik schrijf :)

@Lotuzzz steekt het dicht op mekaar blijven van het veld op de BoP. Ik zeg dat het niet enkel door BoP komt, maar door het niveau van de piloten. Anders zouden de AM's ook dicht bij mekaar blijven, dankzij de BoP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijden op nat waren 2:36 en. Dat is bijna als op droog rijden. De rijlijnen waren er ook naar. Geef die mannen banden die niet pakken en ik denk dat de tijden al meer uiteenliggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Le Capri Mauve said:

De tijden op nat waren 2:36 en. Dat is bijna als op droog rijden. 

Wat? :D De snelste ronde op droog was 2:18. Dat is toch nog een serieus verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge er wat electronica tegenaan gooit kunt ge aan elke auto zeggen in welk venster van een paar seconden ze door start moeten. Dan is na de safetycar de afstand met voorligger ongeveer hetzelfde als ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

Hoe?

Waarom zou je op Francorchamps bv. niet met slow zones kunnen werken? Het gaan er minder zijn dan op de Nürburgring, maar 't is nu niet dat het zo'n kort circuit is.

Allez, als er een incident is aan Stavelot, moet de Raidillon toch niet geel zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat? :D De snelste ronde op droog was 2:18. Dat is toch nog een serieus verschil.

is't waar :) Oeps. ik had stukken in kwalificaties gekeken en zag daar tijden van 2:30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

5m15 lang, aerodynamisch een enorm voordeel

VITAPHONE and AF CORSE MOTOROLA lead FIA GT heading for the Total 24 Hours  of SPA - automobilsport.com

Ja ok... maar je had ook Corvettes en 911en... 

Maar het geluid van de MC12. Ik herinner het mij nog altijd zo goed. De downshifts op het einde van de Kemmel straight met de bijhorende backfires. :inlove: Dat komt nooit meer terug helaas! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat dat technisch nog wel haalbaar is, maar dat zal administratief wel een heel gedoe zijn zeker? Dan moet dat op alle circuits van de kalender veronderstel ik.

Op de Nuerburgring doen ze wat ze willen, want dat is een losstaand event.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

5m15 lang, aerodynamisch een enorm voordeel

VITAPHONE and AF CORSE MOTOROLA lead FIA GT heading for the Total 24 Hours  of SPA - automobilsport.com

Was ook nog de oude bus-stop chicane tot 2007. Zot hoe die piste veranderd is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maxime S said:

Door met 5 of 6 SC's te werken ofzo? :D 

Ze wisten met 1 SC de leider soms al niet te vinden. En als ze hem dan vonden reed hij binnen :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Een 911 GT1, daar zit minder 911 in dan in mijn Boxster :D 

Nee ik ben verkeerd... er was toen geen 911 GT1.

Er was dat ene jaar dat een 911 GT2 won door die regenachtige omstandigheden... voor de GT1's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid