gewoon ik 7.039 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 Ik ken die vrachtwagen motoren vooral als gensets (of boegschroefmotoren) en dan draaiem die 1500 of 1800 toeren. En als boegschroef worden die mishandeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 10 hours ago, CAS said: Ongeluk gisteren was trouwens met een nieuwe Scania met automatische afstandsregeling en remmen. Als de chauffeur wat beter is zal ik eens vragen hoe het zat. vreemd, ben wel benieuwd hoe dat gekomen is. kan gerust een stommiteit van een andere weggebruiker zijn. 10 hours ago, CAS said: Niet dat er nooit een fout bij een chauffeur ligt, er rijden er te dicht op elkaar, of niet oplettend genoeg, maar er zijn veel situaties waar je zelfs met 100m er tussen er toch nog op kan belanden. over het algemeen houdt men geen hol afstand hier in belgie. sommigen gaan bij mij bumperkleven op het linkervak, ik ga naar het middenvak en ze voegen achter mij terug in, op dezelfde afstand van mijn bumper. tijdens de lockdown met weinig verkeer (en het linkervak vrij) nog altijd bumperklevers, alsof de gewoonte té diep zit ingeworteld. anders ook wel camions bij de werken destijds in sint-niklaas die gaan bumperkleven (of flitsen met hun lichten) als ik 75 op de teller rijd waar de werken toelaten. moet ik sneller dan toegelaten rijden, of naar het linkervak gaan zodat ze mij rechts voorbij kunnen gaan. On 6/5/2020 at 3:36 PM, CAS said: Dat al die mannen met plus 100dkm uiteraard niet kunnen rijden. Met alle respect, maar ik ga er niet meer op in gaan op dat gepeupel dat amper 3ton kan controleren. voor het meeste gepeupel is autorijden geen job waar ze betaald voor worden, en de eisen qua verantwoordelijkheid liggen toch wel wat hoger voor iemand die met 20 à 40 keer zoveel gewicht rondrijdt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 12 uren geleden, ir_fuel zei: Ik heb daar ook geen last van, maar ik zie niet in hoe het de automobilist zijn schuld is als een camion op de staart van een file in knalt. Niet. Zie onder. 10 uren geleden, ex-Mooseman zei: 99 pct van de camions knalt ook niet vanachter in een file. Die ene wel. Er passeren daar per uur hoeveel camions? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 294 Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Op 4/6/2020 om 17:14, teus_ zei: E17 ter hoogte van destelbergen. Heb er nog niet vastgezeten, maar da's precies een kegelbaan voor camions ginder. Ik ga waarschijnlijk een open deur intrappen voor velen, maar de E17 is sowieso dé vracht-o-strade van Vlaanderen. Dan is het statistisch gezien ook normaal dat daar de meeste ongevallen met vrachtwagens plaatsvinden. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 3 uren geleden, Goesting zei: Ik ga waarschijnlijk een open deur intrappen voor velen, maar de E17 is sowieso dé vracht-o-strade van Vlaanderen. Ex-mooseman wees er ook al op en het is wel van belang eh. Gemakkelijk te cocluderen dat camionneurs laks zijn maar de lat ligt wel hoog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 allez vooruit, daar gaan we weer. in plaats van willebroek-temse-gent mogen omrijden via antwerpen en zelzate. Quote De E17 in Destelbergen is sinds dinsdagmorgen 4 uur weer volledig open voor het verkeer, na een dag vol verkeershinder. Maandagmorgen was de snelweg volledig dicht gegaan in de richting van Gent na een ongeval met drie vrachtwagens. Die waren gebotst in de staart van een file door de werkzaamheden in Gentbrugge. Een van de vrachtwagens was geladen met duizenden liters lijm. De E17 in Destelbergen heeft in de loop van de nacht een nieuwe laag asfalt gekregen. Quote "Op die plaats passeren tienduizenden vrachtwagens per week", zegt VRT-verkeersspecialist Hajo Beeckman. "Veel chauffeurs hebben nog altijd een vals gevoel van veiligheid op de weg. Door corona is er nog altijd 20 procent autoverkeer en 5 procent minder vrachtverkeer op de snelwegen." Doordat er minder structurele files zijn, zouden chauffeurs wel eens laten verrassen als er toch ergens een file staat. "Een noodstop met zo'n groot voertuig is soms heel moeilijk." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/15/alweer-zwaar-ongeluk-e17/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 2.019 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 Toch niet meer normaal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 Die ribbelstroken lijken een goed idee. alleen, waar legt ge ze? De staart van de file ligt niet op voorhand vast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 3 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Die ribbelstroken lijken een goed idee. Voor de blinde chauffeurs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 Zojuist, Lotuzzz zei: Voor de blinde chauffeurs voor de chauffeurs die met belangrijker dingen bezig zijn op hun smartphone. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 3 hours ago, Le Capri Mauve said: Die ribbelstroken lijken een goed idee. alleen, waar legt ge ze? De staart van de file ligt niet op voorhand vast. dynamische snelheidsborden, en chauffeurs die ze respecteren. bij de meeste werken vertragen de mensen pas wanneer de werken effectief beginnen, niet wanneer de borden aangeven dat ze moeten vertragen. als je die borden respecteert haalt men je rechts in, of krijg je camions die gaan bumperkleven of met hun lichten flikkeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 16 juni 2020 Delen Geplaatst: 16 juni 2020 15 minuten geleden, teus_ zei: dynamische snelheidsborden, en chauffeurs die ze respecteren. bij de meeste werken vertragen de mensen pas wanneer de werken effectief beginnen, niet wanneer de borden aangeven dat ze moeten vertragen. als je die borden respecteert haalt men je rechts in, of krijg je camions die gaan bumperkleven of met hun lichten flikkeren. Dat kan allemaal zijn maar er is een verschil tussen vervelend weggedrag dat eventueel een beetje gevaar toevoegt en losweg in de staart van de file rijden omdat ge het niet op tijd ziet. Dit gaat over het laatste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PieterA 906 Geplaatst: 17 juni 2020 Delen Geplaatst: 17 juni 2020 On 6/16/2020 at 2:24 PM, teus_ said: dynamische snelheidsborden, en chauffeurs die ze respecteren. 9 op de 10 keer stroken die dynamische borden niet met de realiteit. Niet moeilijk dat niemand ze dan nog respecteert... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 4.006 Geplaatst: 17 juni 2020 Delen Geplaatst: 17 juni 2020 Op 16/6/2020 om 14:24, teus_ zei: dynamische snelheidsborden, en chauffeurs die ze respecteren. bij de meeste werken vertragen de mensen pas wanneer de werken effectief beginnen, Zoals wanneer ze een rijstrook afzetten via dat rode X bovenaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 17 juni 2020 Delen Geplaatst: 17 juni 2020 5 uren geleden, Dawud zei: Zoals wanneer ze een rijstrook afzetten via dat rode X bovenaan. Nee, dat is anders. Daar is altijd een merkbare reden voor. @PieterA heeft gelijk vind ik, de geloofwaardigheid van een bord dat 200m voor je op 50 springt, en dan weer op 110 en dan terug naar 70, zonder aanwijsbare reden, is schering en inslag. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.280 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 18 uren geleden, PieterA zei: 9 op de 10 keer stroken die dynamische borden niet met de realiteit. Niet moeilijk dat niemand ze dan nog respecteert... Klopt, rond Gent is dat al jaren een pest. Lege E40 en de borden staan op 70 of 90 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 1 uur terug, dragonfly zei: Klopt, rond Gent is dat al jaren een pest. Lege E40 en de borden staan op 70 of 90 Das omdat die Gentse sossen al in hun bed liggen als jij passeert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 (aangepast) 4 hours ago, dragonfly said: Klopt, rond Gent is dat al jaren een pest. Lege E40 en de borden staan op 70 of 90 god, ja, daar zeg je zoiets. ik vind het maar droevig hoe veel dingen perfect mogelijk zijn, maar onbenut blijven. iets met de complexiteit van een eindwerk elektronica-ICT, daar moeten we 10-20 jaar op wachten en betaalt de overheid een fortuin voor. intelligente verkeerslichten, bijvoorbeeld. het aantal keren dat het licht op rood springt, niemand passeert en het dan weer groen wordt. maar als het is om te flitsen aan kruispunten, dan is precies àlles mogelijk. 18 juni 2020 aangepast door teus_ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 33 minuten geleden, teus_ zei: god, ja, daar zeg je zoiets. ik vind het maar droevig hoe veel dingen perfect mogelijk zijn, maar onbenut blijven. iets met de complexiteit van een eindwerk elektronica-ICT, daar moeten we 10-20 jaar op wachten en betaalt de overheid een fortuin voor. intelligente verkeerslichten, bijvoorbeeld. het aantal keren dat het licht op rood springt, niemand passeert en het dan weer groen wordt. maar als het is om te flitsen aan kruispunten, dan is precies àlles mogelijk. Ik vraag me dat al 20j af. Hoe moeilijk is het om 5 detectielussen op 25m van elkaar te leggen in elke straat die op een kruispunt met lichten uitkomt. En waar de file het langste is, steeds het snelste groen. Dat programmeert een klein kind met zijn robotlego in 10 minuten, een tiener met een arduino op 5 minuten. Een professionele installatie mag wat deftiger zijn, moet uitbreidbaar zijn, moet rekening houden met nog een paar andere parameters (bv regen, lichtsterkte, tijdstip van de dag, signaal hulpdiensten, signaal bus, voetgangerslichten enz), en moet wat deftigere hardware hebben, maar zo heel erg rocket science is dat allemaal niet. Maar in die 20j is er ofwel niemand die hieraan gedacht heeft ofwel niemand die hiervoor budget geroken heeft. Ik vind dat vreemd. Ik zie misschien iets over het hoofd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 politiek denkt niet dat ze daar veel stemmen mee gaan ronselen. ze gaan liever de heel dringende zaken bekijken om de schade in te perken, of blitse projecten opzetten met veel media-aandacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 43 minuten geleden, Bompa zei: Ik vraag me dat al 20j af. Hoe moeilijk is het om 5 detectielussen op 25m van elkaar te leggen in elke straat die op een kruispunt met lichten uitkomt. En waar de file het langste is, steeds het snelste groen. Dat programmeert een klein kind met zijn robotlego in 10 minuten, een tiener met een arduino op 5 minuten. Een professionele installatie mag wat deftiger zijn, moet uitbreidbaar zijn, moet rekening houden met nog een paar andere parameters (bv regen, lichtsterkte, tijdstip van de dag, signaal hulpdiensten, signaal bus, voetgangerslichten enz), en moet wat deftigere hardware hebben, maar zo heel erg rocket science is dat allemaal niet. Maar in die 20j is er ofwel niemand die hieraan gedacht heeft ofwel niemand die hiervoor budget geroken heeft. Ik vind dat vreemd. Ik zie misschien iets over het hoofd. Zo'n detectielus of eender welke vorm is niet onfeilbaar. Lussen in het wegdek detecteren al geen fietsers, dus moet het licht af en toe gewoon op rood. Je onderschat het probleem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 En welke gevallen denk je dat je onthoudt, die 10 keer dat het goed gaat, of die éne keer dat het tegenslaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.039 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 en dan heb je de lijn die gaat eisen dat ze onmiddellijk voorrang krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 11.156 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 Detectielussen kunnen zelfs niet alle moto's detecteren. Maar, er moeten wel camera's zijn die zo'n dingen aan kunnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.565 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 In Nederland detecteren ze nochtans fietsers. Ze hebben daar wel iets zot, een aparte rijbaan voor de fietsers... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.