Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
26 minuten geleden, Kaneda zei:

X7 met PHEV ? Ik dacht het niet. Op het moment dat wij onze XC90 kochten, was de X7 alleen maar diesel, tenzij het nu veranderd is...

Diesel werd het dus niet, mijn vriendin en ook de boekhouder waren tegen 😏

Nee, klopt, maar wel een leuke diesel die je liever zou hebben dan een phev  :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, Krikkie zei:

Nee, klopt, maar wel een leuke diesel die je liever zou hebben dan een phev  :D

Maak dat mijn vriendin en onze boekhouder wijs... 😉

Geplaatst: (aangepast)
52 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ik wil niet stoppen wanneer de auto het me zegt maar wanneer ik het wil.

Dit...

Enfin, ttz, als je tank leeg is, moet je ook wel stoppen, of je het nu wilt of niet, maar point made...

Edit : ik ben geen 'EV-hater' maar op dit moment is dat nog niet 'bruikbaar en comfortabel' ; de technologie zal ongetwijfeld verbeteren, daar heb ik vertrouwen in, en "100% opladen in 5 minuten zonder schade aan je batterij" komt er vast en zeker aan, maar tot die tijd wil ik graag nog nostalgischerwijze genieten van comfortabel autorijden...

Ben ook motorrijder en daar zijn ze ook al bezig met elektrische en hybride motoren, maar de interesse is algemeen gezien laag te noemen, nog minder dan bij auto's. Mijn merk, Kawasaki (heb een Z900RS en ben daar best wel trots op 😊 ) neemt het voortouw qua hybrides en het interesseert me wel, maar er is momenteel weinig tot geen interesse, zelfs de dealer wil er nog geen in de showroom.

Enfin, ooit wordt het beter maar tot die tijd...

aangepast door Kaneda
Geplaatst:

Ik begrijp dat er mensen zijn die bang zijn van verandering. 😄 Elke uitleg is goed om het niet te doen, en bij het oude te blijven. Gelukkig zijn er mensen die wel willen en durven veranderen, want anders reden we nu nog met paard en kar. 

Geplaatst:
19 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik begrijp dat er mensen zijn die bang zijn van verandering. 😄 Elke uitleg is goed om het niet te doen, en bij het oude te blijven. Gelukkig zijn er mensen die wel willen en durven veranderen, want anders reden we nu nog met paard en kar. 

ik vind dat toch wat een makkelijke reactie.  Ieder geval is anders.  Voor de ene is het zijn enige wagen, voor de andere aan aftrekpost van de belastingen op de zaak terwijl er nog een (of meerdere) leuke ICE in de garage staat voor de weekends.  

Voor wagens op de zaak wordt het bijna verplicht door aftrekbaarheid, dus daar is EV gewoon financieel interessant
Voor mensen met meerdere wagens kan het eventueel interessant zijn (voor mij persoonlijk, een R5 erbij zie ik nog wel zitten)
Voor mensen waarbij het de enige wagen is begrijp ik dat ICE op dit moment gewoon veiliger is gezien de huidige stand van zaken : (RW op zijn minst onzeker, betrouwbaarheid niet overal in lijn met ICE, techniek die nog snel aan het evolueren is, ....).   

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
41 minuten geleden, berengun zei:

ik vind dat toch wat een makkelijke reactie.  Ieder geval is anders.  Voor de ene is het zijn enige wagen, voor de andere aan aftrekpost van de belastingen op de zaak terwijl er nog een (of meerdere) leuke ICE in de garage staat voor de weekends.  

Voor wagens op de zaak wordt het bijna verplicht door aftrekbaarheid, dus daar is EV gewoon financieel interessant
Voor mensen met meerdere wagens kan het eventueel interessant zijn (voor mij persoonlijk, een R5 erbij zie ik nog wel zitten)
Voor mensen waarbij het de enige wagen is begrijp ik dat ICE op dit moment gewoon veiliger is gezien de huidige stand van zaken : (RW op zijn minst onzeker, betrouwbaarheid niet overal in lijn met ICE, techniek die nog snel aan het evolueren is, ....).   

Dat dus.

Over vijf tot tien jaar zal de afweging wel naar EV neigen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
54 minuten geleden, berengun zei:

en dan vergeet je het belangrijkste argument nog. Vele kunnen thuis niet laden.

Moest je thuis kunnen laden, dan zou je idd binnenkort zoiets als een 2de hands Renault 5 ofzo kunnen kopen, best modern, niet duur, mooi en dat strikt houden voor maandag tot vrijdag heen/terug naar kantoor te rijden. 'S avonds en in het weekend, voor de weekendjes weg of reizen (voor werk of privé) kan je dan je andere auto(s) gebruiken. Dan kan je nog altijd wel oplossingen vinden, zoals verhuren aan je vennootschap.

En dat argument van...de vriendin of de boekhouder, WTF...het is niet de vriendin haar auto of luistert zij altijd zo goed naar u als ze weer met nieuwe jas, schoenen of een sjakos afkomt??  En wat betreft de boekhouder, uiteraard gaat die voor het optimaalste, maar je kiest nog altijd zelf. jij bent zijn klant en hij is je baas niet. Als je een bepaalde auto wil, koop je een bepaalde auto. Je gaat vermoedelijk geen boterhammetje minder eten als je met een diesel of benzine rijdt of met een EV maar krijgt wel smiles per miles in de plaats.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid