Ga naar inhoud

d_s

Aanbevolen berichten

Mijn vader gebruikt een kaart van Power (tankt altijd in Lichtervelde, krijgt zo'n 5cent/liter dacht ik). Power beperkt zich nog steeds tot West- en Oost-Vlaanderen als ik me niet vergis, maar dat volstaat ruimschoots.

Een kostenloze shell-kaart voor internationale verplaatsingen. Maar gezien de weinige meerwaarde die deze biedt, zoekt hij meestal de goedkopere pomp op en betaalt daar met Visa of dergelijke (adhv die vergelijkende borden langs de Franse autostrades. Een rijbereik van 800 km is dan uiteraard wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader gebruikt een kaart van Power (tankt altijd in Lichtervelde, krijgt zo'n 5cent/liter dacht ik). Power beperkt zich nog steeds tot West- en Oost-Vlaanderen als ik me niet vergis, maar dat volstaat ruimschoots.

Een kostenloze shell-kaart voor internationale verplaatsingen. Maar gezien de weinige meerwaarde die deze biedt, zoekt hij meestal de goedkopere pomp op en betaalt daar met Visa of dergelijke (adhv die vergelijkende borden langs de Franse autostrades. Een rijbereik van 800 km is dan uiteraard wel handig.

Wauw 5cent korting op de maximumprijs van de brandstof. Als ik bij een ander tankstation tankt dan Power, heb ik meestal al meer dan 5 cent winst gedaan de liter.

In Drongen is er zo een, met net erna een Shell : als je de prijzen vergelijkt vraag je je af hoe het komt dat de Power nog open is. Zo een verschil (zeker 7cent de liter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw 5cent korting op de maximumprijs van de brandstof. Als ik bij een ander tankstation tankt dan Power, heb ik meestal al meer dan 5 cent winst gedaan de liter.

In Drongen is er zo een, met net erna een Shell : als je de prijzen vergelijkt vraag je je af hoe het komt dat de Power nog open is. Zo een verschil (zeker 7cent de liter)

Het kan ook meer zijn dan die 5cent. Als ik me niet vergis stelt elk Powerstation wel zijn eigen prijzen. Drongen was altijd stukken duurder dan zowel Lichtervelde als Torhout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook meer zijn dan die 5cent. Als ik me niet vergis stelt elk Powerstation wel zijn eigen prijzen. Drongen was altijd stukken duurder dan zowel Lichtervelde als Torhout.

Het valt mij wel op dat de meeste Powerstations wel tegen de maximumprijs aanzitten en niet kijken naar de concurrentie in de streek. Het feit dat ze blijven draaien, moet zijn dat ze een bepaald doelpubliek aanspreken.

De stations waar jij het over hebt ken ik niet : ik ken wel die in Nevele, Brugge, Drongen, nog ergens een rond Gent en die prijzen zijn echt te zot voor woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er ook mensen die een tankkaart van hun bedrijf gekregen hebben? Weet iemand hoe dat juist in zo'n werk gaat? Moet je wat loon laten vallen? Ik schat dat dit afhankelijk is van werkgever tot werkgever. Je wordt op die tankkaart ook nog door de overheid belast, niet? Welke bedragen moet ik hierbij in het achterhoofd houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je werkgever je een tankkaart geeft die rechtstreeks op de firma gefactureerd wordt, kost dit je niks.

Soms heb je ook beperkte tankkaarten, die je toelaten om bijvoorbeeld zo'n 150euro/maand te tanken. Alles hangt vooral af hoe je het overeengekomen bent op je werk. Een tankkaart is een mooie extra verloning als baas (en meestal ook werknemer) ten opzichte van extra loonkost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de firma geen controle krijgt niet nee.

Dus als je een bedrijfswagen krijgt, met tankkaart, kan je daar nog op belast worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je een bedrijfswagen krijgt, met tankkaart, kan je daar nog op belast worden?

Elke vorm van verloning moet belast worden in ons apenland. Zelfs ne GSM en ne laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er ook mensen die een tankkaart van hun bedrijf gekregen hebben? Weet iemand hoe dat juist in zo'n werk gaat? Moet je wat loon laten vallen? Ik schat dat dit afhankelijk is van werkgever tot werkgever. Je wordt op die tankkaart ook nog door de overheid belast, niet? Welke bedragen moet ik hierbij in het achterhoofd houden?
En als je nu geen auto krijgt, maar wel een tankkaart, hoe zit dat?

Ben nu ook wel eens benieuwd.

je bent uiteraard beter af met een km-vergoeding indien je niet te ver van je werk woont en veel werk-werk doet.

Ik doe 65 km woon-werk verkeer per dag en krijg vanaf morgen een tankkaart. In de mail stond "een LUKOIL tankkaart waarmee je kan tanken in België (ook voor privé gebruik)". Goed of niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's te zien of je veel werk-werk doet.

Doe je er geen, dan heb je een mooie extra.

Doe je er veel, ben je beter af met km-vergoeding.

(aangezien woon-werk niet vergoed wordt, of in sommige gevallen 50 euro of wat per maand, ongeacht de afstand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's te zien of je veel werk-werk doet.

Doe je er geen, dan heb je een mooie extra.

Doe je er veel, ben je beter af met km-vergoeding.

(aangezien woon-werk niet vergoed wordt, of in sommige gevallen 50 euro of wat per maand, ongeacht de afstand).

Mooie extra it is, thanks Bompa! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's te zien of je veel werk-werk doet.

Doe je er geen, dan heb je een mooie extra.

Doe je er veel, ben je beter af met km-vergoeding.

(aangezien woon-werk niet vergoed wordt, of in sommige gevallen 50 euro of wat per maand, ongeacht de afstand).

Oeps, ik rijd altijd op CC

Thanks Tommie

aangepast door msxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...
  • 3 jaren later...

Welke zijn de aan te raden tankkaarten voor zowel brandstof als laadpalen? Graag 1 kaart indien mogelijk.

Ik heb altijd op het bedrijf kunnen tanken of had een Total-tankkaart wegens reeds bestaande structuur, dus ik ken eigenlijk niet zo veel hiervan.

Een nationale dekking en enigzins correcte prijs is wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DRIVER-W zei:

Welke zijn de aan te raden tankkaarten voor zowel brandstof als laadpalen? Graag 1 kaart indien mogelijk.

Ik heb altijd op het bedrijf kunnen tanken of had een Total-tankkaart wegens reeds bestaande structuur, dus ik ken eigenlijk niet zo veel hiervan.

Een nationale dekking en enigzins correcte prijs is wel belangrijk.

Ik heb een kaart van modalizy en ben daar wel tevreden van. Goeie dekking qua tankstations en laadpalen, van prijzen heb ik geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DRIVER-W zei:

Zijn er ook aanbieders die per toeval een smart cable aanbieden? Ik vind het 'moeilijk' om de juiste info te vinden op internet.

Wat bedoel je met aanbieders? Die smart cable lease of je mee in de wagen of koop je apart. Het verbruik kan je dan gaan doorrekenen aan je WG of bedrijf of ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's de vraag: zijn er bedrijven die tankkaarten aanbieden, die ook de smartcable aanbieden?

Als dat niet zo is, welke smartcable moet je dan kopen? Er zijn ondertussen zoveel kabels op de markt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/6/2023 at 8:23 AM, DRIVER-W said:

Welke zijn de aan te raden tankkaarten voor zowel brandstof als laadpalen? Graag 1 kaart indien mogelijk.

Ik heb altijd op het bedrijf kunnen tanken of had een Total-tankkaart wegens reeds bestaande structuur, dus ik ken eigenlijk niet zo veel hiervan.

Een nationale dekking en enigzins correcte prijs is wel belangrijk.

Mijn Travelcard kan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid