Alexis 5.392 Geplaatst: 17 juni 2015 Delen Geplaatst: 17 juni 2015 Daarentegen bestaat er geen E30 coupé! Daar is het een tweedeurs 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 17 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2015 E36 Coupé op zich is mooier, maar een sedan kan ook knap zijn. (stomme originele verhoudingen-negerende auto size) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 17 juni 2015 Delen Geplaatst: 17 juni 2015 E36 4deurs M3 als daily, moet zalig zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beau 3.909 Geplaatst: 17 juni 2015 Delen Geplaatst: 17 juni 2015 Betere imagehost gebruiken. Imageshack sucks Snap je toch niet dat mensen imgur na al die jaren nog niet kennen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 18 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2015 Betere imagehost gebruiken. Imageshack sucks Ik heb die foto niet zelf geupload hoor. Gewoon via google images gevonden. Ik upload altijd via Flickr (of TinyPic als het snel-snel moet gaan). ImageShack zuigt idd, en ik weiger dan ook al jaren om dat te gebruiken (om zelf iets te uploaden).. E36 323ti gaat nu ook zeker niet meer door, er zit blijkbaar een gat in het motorblok. Ter gelegenheid/afscheid nog een E36 Compact drift filmpje. (iets te veel clubbing en te weinig auto imo, maar goed.. wel knap gefilmd en gemonteerd) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.604 Geplaatst: 18 juni 2015 Delen Geplaatst: 18 juni 2015 Da's de bedoeling ja Mag ik 'm swaffelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.604 Geplaatst: 18 juni 2015 Delen Geplaatst: 18 juni 2015 Ja, maar enkel op de uitlaat, als ie goed heet staat Bij voorbaat bedankt voor je gastvrijheid! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 18 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2015 Ook nog grappig.. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
McLovin 1.193 Geplaatst: 18 juni 2015 Delen Geplaatst: 18 juni 2015 "Hold on a sec, but it's a compact" Kerel heeft inderdaad coole filmpjes staan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 18 juni 2015 Delen Geplaatst: 18 juni 2015 Toch had ik zeer blij geweest met een 323ti als daily... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 23 juni 2015 Delen Geplaatst: 23 juni 2015 Ik had dat als daily en was daar zeer blij mee. Echt een fantastisch bakje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoldenEye 10 Geplaatst: 30 juli 2015 Delen Geplaatst: 30 juli 2015 Daarentegen bestaat er geen E30 coupé! Daar is het een tweedeurs Enkel e30 M valt onder Coupe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 30 juli 2015 Delen Geplaatst: 30 juli 2015 Enkel e30 M valt onder Coupe Nope. Technisch gezien niet. Heeft met rear leg room te maken, zie ook hier. "Technically, a coupe is defined as a fixed-top car with less than 33 cubic feet of rear interior volume. Typically a car with less than 33 cubic feet of rear interior volume has only two doors, hence the common practice of associating two doors with the term “coupe.” However, there are plenty of vehicles out there which have only two doors but more than 33 cubic feet in the rear. These cars, while their manufacturers may call them coupes, are technically two-door sedans. A few examples of two-door sedans are the Ferrari 612 Scaglietti, Mercedes CL-Class, Chevy Monte Carlo, and surprisingly, the Mazda RX-8 (although that’s a bit of a different story.)" 2-door sedan Ook interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bmwm-optic 1.300 Geplaatst: 8 augustus 2015 Delen Geplaatst: 8 augustus 2015 Ik had dat als daily en was daar zeer blij mee. Echt een fantastisch bakje. hoe stuurt dat? te vergelijken met de z3 qp? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 8 augustus 2015 Delen Geplaatst: 8 augustus 2015 hoe stuurt dat? te vergelijken met de z3 qp? Oeh, moeilijke vraag. Zeker als jij die stelt, omdat je met een "mjah, ok" geen genoegen neemt. :-) Grotendeels dezelfde techniek, toch grondig andere auto's, niet in het minst door 't compleet verschillend concept. Een '3 compact is een gekapte '3 met 'mindere' achteras die niet meer helemaal de uitgekiende balans van een gewone '3 heeft. En de Z3 coupé is een GT'tje met een gewichtsbias richting achteras (zitpositie, koetswerk, ...). Is de steering rack hetzelfde, denk het niet? Ik herinner me de Z3 QP als een auto met een rotatiepunt dat ver naar achteren ligt. Een initiële instuurreactie die OK is, maar niet messcherp of snedig. Een "lange" neus om te sturen, draaiend rond z'n benzinetank en met een achterkant die (well within grip level) mooi "binnen" de lijn blijft. Tot je de gripgrens nadert, waar 'ie heel intens overkomt omdat je zo ver naar achter zit en waar 'ie (als tractie gebroken wordt) uitbreekt rond een punt ter hoogte van de motor. Met een heel goed te balanceren uit-de-lijn-gewicht (inclusief jezelf). 't Komt me voor alsof de Z3 coupé een auto is die eerder goed rijdt under load. En dan nog: een Z3 coupé is geen sportauto, noch een lichtgewicht, noch hyperstrak ... dus echt comfy en controleerbaar en voldoende neutraal en door iedereen te rijden. 't Gaat mij 'm dus om het verschil met de compact. Ik herinner me de '3 compact als een "verkorte '3", bedoelend dat 'ie meer rond de motor draaide (evenwicht van de E36 is weg en er komt wat bias naar voor) en waar de kont veel meer uit de lijn aanvoelt (iets meer eigen wil, niet zo goed op vooras afgestemd, minder mechanische grip). Het initiële instuurkarakter is iets heviger (er zich d'office meer load op) maar dat gaat snel over naar een wereld van ruis. Want heel veel beweging in 't chassis (zacht opgehangen), wordt bijwijlen onderstuurd, meer body roll, veel hogere zitpositie. Dat evolueert (naargelang de auto naar de gripgrens gaat) naar een auto met minder structuur in z'n reacties. Voorbij de gripgrens draaide 'ie meer rond z'n middelas (zeker niet verder naar achter), heftiger reagerend dan de Z3 maar duidelijk minder zuiver/precies. 't Komt me voor dat de '3 compact een auto is die under load nogal een wildebras is. De '3 compact is conceptgedwongen hooligan (gesteld dat 'ie de power heeft om te spelen, i.e. 323ti en niks anders), de Z3 coupé is pas hooligan als je de power die 'ie heeft (zelfs als 2.8) gebruikt om 'm te laten zwijnen. (Alles hierboven spreken we over kleine verschillen en absoluut niet vertaalbaar naar vergelijkingen met andere auto's of te lezen als een schets van de beide auto's op zich, maar enkel bedoeld om de kleine verschillen zo uit te vergroten zodat het contrast tussen de twee kan worden omschreven) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bmwm-optic 1.300 Geplaatst: 9 augustus 2015 Delen Geplaatst: 9 augustus 2015 Bedankt Gilles, soms twijfel ik nog om terug een fun kist bij te kopen, maar met al die motoren hier is dat echt overkill. De auto is fraulein haar keuze, zij wil niet (terug) met een oude doos de baan op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 9 augustus 2015 Delen Geplaatst: 9 augustus 2015 '3 compact (E36) en Z3 coupé zijn toch oude dozen, denk ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 10 augustus 2015 Delen Geplaatst: 10 augustus 2015 Ook al weet ik dat het motorkarakter in zo'n Z3 Coupé minder mijn ding zou zijn, ik zie me dat ooit wel nog hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beemerke05 22 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Halfweg dit jaar deed ik inderdaad mijn 323ti weg, maar tegen dat de koper hem kwam halen was de motor helaas kapot... Nog ongeveer de helft van gekregen toen... Maar ben ondertussen weer 1 aan het zoeken Al kan het zomaar een 325ti worden ook Ik zal eens betere foto's zoeken van mijn Compactje, op de eerste foto staat hij achter mijn vorige daily. Aangezien ik nooit lang E36-loos blijf is er een project aangekomen (wat ik nog uitgebreid voorstel en sommigen hier al kennen). Een E36 M3 Sedan 3.0 met de 6-bak van de 3.2 in Daytonaviolett met witte zetels. Al enkele keren mee gereden zo, en dat is toch echt een funbak! Topic volgt kortelings 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Een sedan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beemerke05 22 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Een sedan Inderdaad! De hoofdreden van aankoop feitelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Persoonlijk ben ik geen fan van witte zetels, maar verder wel een machtige ketel ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beemerke05 22 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Persoonlijk ben ik geen fan van witte zetels, maar verder wel een machtige ketel ! Zat volgens chassis een zwart leder interieur in, als we op 1 vallen zal dit er wel inkomen. Hoewel dit beter geeft in het echt en best in correcte staat is, we shall see Gaan hem eerst wat opfrissen voordat er zo'n dingen gedaan worden, we zouden er wel eens mee willen knallen ipv in een hangar te zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Top ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 oldtimer review van autoblog: http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-3-serie-e36-1990-2000-occasion-video-aankoopadvies-82412 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.