Ga naar inhoud

BGDC TEAM - BMW E46 M3


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Das ook waar, potverdikke!

Zou wel eens een filmcrew jullie een dag of 2 laten volgen. Ben eens benieuwd wat er daar allemaal gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het doet me denken aan al die mensen die op trackdays rondetijden niet belangrijk vinden maar achteraf wel komen toveren met seconden alsof het niks is omdat ze nekeer X of Y hebben kunnen volgen en die zijn besttijd was ….

Oei, oei, het steekt precies dat je me niet kon losschudden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind van mezelf dat ik goed aan een stuur kan draaien.

 

Tot ik nog eens ga karten of me met de Scooby on track durf te begeven 

 

 

:(

 

't Is net hoe meer je je in een hobby verdiept, hoe bescheidener je jezelf zal opstellen en je eigen grenzen kennen: Eens achter een écht snelle mountainbiker een singletrack afleggen, om de oren gereden worden door goeie kartpiloten...

 

En pas als je je grenzen en zwakke punten kent, kan je eraan werken en ze verleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met jouw aversie tegen de upgrades die de motor gehad heeft bij de vorige eigenaar?

- Al zaken aan opgemerkt die mogelijks gaan uitdraaien op een defect?

- Of zijn die aanpassingen teruggedraaid?

- Of ben je 100% tevreden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een zeer goede vraag, waar ik eigenlijk ook niet direct (tis we maar kom) een antwoord op heb.

 

Denk dat we bij ongeveer de beste motorbouwer uit de Benelux geweest zijn, ik denk te mogen zeggen DE beste (en die naam houden we liever wat weg van de openbaarheid), een ware grot van Ali Baba trouwens. Tis ne kerel die voor heel veel grote raceteams werkt (de Lambo, SLS, Aston Martin race en andere blokken ligger er gewoon op stock), kerel heeft een voorraad van 4000 motoren. En mocht ik het niet gezien hebben, ik zou het niet geloven.

 

Conclusie is dat onze motor in de huidige setup het geen 40 draaiuren zal uithouden. Heb trouwens toch heel wat blokjes zien sneuvelen dit jaar (om diverse redenen).

 

In feit zou je aan dit tempo je blok dus moeten laten verstevigen en we hebben dan ook de vraag gesteld (gisteren) wat volgens hen de verschillende mogelijkheden zijn, met dien verstande dat het om betrouwbaarheid eerst gaat !

 

Een volledig raceblok, met zowat alles in gesmeed of gedraaid alu met garantie op (24 uurs garantie, maw je mag er een 24 uurskoers mee rijden, heb je brokken wordt het gratis hersteld) geeft met gemak 430pk en is zeer betrouwbaar. In sprint setup geven die blokjes (3.2 liter met als basis het M3 blok dus) zelfs 470 pk.

 

Die 470 versie is geen optie....en die 430 eigenlijk ook niet. De prijs van zo een blok is niet ver van de prijs die we voor de hele auto hebben betaald.....

 

Ik wacht nu op een antwoord om een beter beeld te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn menig Jerre , betrouwbaarheid is key. Maar de vraag is wat het kost ? De auto is snel genoeg nu maar de motor is mogelijk niet echt geschikt om zo intensief te gebruiken. De motor verstevigen gaat altijd wat extra vermogen brengen maar is niet het doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In dat opzicht blijft de mooiste raceklasse de Carrera Cup of de Porsche Supercup. Zeer snelle wagens, geen hulpmiddelen (zelfs geen abs), en beperkte afstelmogelijkheden.

heb daar onlangs op tv een reportage van gezien. die schuwen niet echt wat trek en duwwerk zeg. :lol:

zelfs in hun eigen teamstal vechten ze het uit. (je zal het team misschien kennen ('t zijn 2 felblauwe wagens) ) zelfs hun teambaas zat bijna met de handen in het haar als hij ze tegen elkaar zag racen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs binnen een team is de rivaliteit tussen twee piloten niet evident. Niet altijd makkelijk om die gevoelens te onderdrukken want je wil uiteindelijk altijd de snelste zijn, zeker als je met dezelfde auto rijdt.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb daar onlangs op tv een reportage van gezien. die schuwen niet echt wat trek en duwwerk zeg. :lol:

zelfs in hun eigen teamstal vechten ze het uit. (je zal het team misschien kennen ('t zijn 2 felblauwe wagens) ) zelfs hun teambaas zat bijna met de handen in het haar als hij ze tegen elkaar zag racen.

 

Heb mijn teamgenoot er dit jaar ook uitgereden maar 't was niet express en we lagen er alletwee af.

Maar ideaal is het inderdaad niet om met hetzelfde niveau bij elkaar in een team te rijden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet aangewezen om veel boven de 8000tpm te gaan zeker? En die display die uw versnellingen weergeeft, waarom springt die soms op X? Slecht contact?

En die info die linksonder tijdens het filmpje wordt weergegeven, hoe wordt die info verkregen?

 

Iig proficiat met de overwinning ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid