Ga naar inhoud

BGDC TEAM - BMW E46 M3


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Regen: iets softere vering en rollbar ook al omdat je dat sneller kan veranderen....

Maar deze auto staat mooi in mix zelfs iets meer regen gericht (wat hem ook iets minder scherp maakt in het droge)

De GT3 die stond puur voor droog en was quasi onbestuurbaar in het nat ..... Hard, scherp gebalanceerd . Dat mis ik wel wat een uitgesproken afstelling geeft nog een andere dimensie. Die ultieme scherpte is zalig.

Maar ok dit is racing en dan moet alles snel gaan en moet je ook op alles voorbereid zijn dus een mix....

Maar ik blijf bij de piloot die moet leren een wagen en de omstandigheden aan te voelen en daar het beste uithalen . Het ultieme scherpe snelle rondje zonder verkeer is hier eerder de uitzondering, maar dat maakt het net zo leuk ook.... Rekening houden met veel factoren en je daar het best aan aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kunnen niet spelen met afstellingen want we hebben het materiaal er niet voor bij. En IMHO is dat ook zwaar overschat op ons niveau. 

 

Ik herinner mij nog een trainingske van onze Sjokko vlo met zijne Cup. Gewoon een algemene uitlijning erop en met da spel naar Zolder. Ginder zitten die mannen met gelijkaardig materiaal af te stellen en uit te lijnen en whatnot, om dan uiteindelijk niet sneller te zijn.

 

Zie gewoon dat ge een goeie basis-setup hebt, en zorg dan dat ge kunt rijden zoals Marc Goossens voor ge begint per circuit/temperatuur/weersomstandigheid de uitlijning en de demping van de vering aan te passen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zou opteren voor een vermindering van negatief camber, omdat je dan in rechte lijn al een bredere voetafdruk hebt wat het remmen zal bevorderen (wat altijd een pijnpunt is in de regen). Bovendien kunnen de anti-rollbars dan vrij stijf blijven omdat de wagen niet meer teveel mag gaan hellen omdat hij dan over zijn punt zou zitten en dus op de buitenkant van de band zou gaan leunen. Maar misschien ben ik mis.

 

Stof tot nadenken, suspension voodoo :inlove:

 

Minder camber. ARBs op zachtste stand of zelfs gewoon ontkoppelen aan ene kant.

 

Als ge geen gerief bij hebt om uit te lijnen, enkel de arbs loskoppelen.

 

 

 

 

 

 

Of gewoon niks doen en rijden naar de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PMR is vergunningvrij. Je gaat er niet over heel het circuit mee geraken, maar op Zolder vanaf de Rea tot aan de Sacramentsheuvel moet toch wel lukken. Denk wel niet dat vox geweldig gaat lukken in zo een racewagen, maar kan natuurlijk mis zijn. Accessoires zoals luidsprekertjes in de helm, PTT-toetsen en oortjes kan je vrij goedkoop kopen op eBay. De tijd van officiële Kenwood oortjes aan 150€/stuk is gelukkig voorbij.

 

ON3WOO, 73!

 

 

Er bestaat ook nog zoiets als het wedstrijdreglement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 2 en niet met 3 ;) Ik rijd twee uur, Bart 1

 

 

Valt inderdaad niet te onderschatten

 

Het leek toch zo in elk geval :D :D

 

 

Geert was de snellere chauffeur...........

 

Dat zeg ik niet want straks denk je dat ik hier alleen ben om je af te breken :D Probleem met die klasses is dat je allemaal een andere auto hebt en als buitenstaander dus niet goed weet wie met wat rijdt. ik rijd dan de Rotax-Max klasse en dat zou allemaal hetzelfde moeten zijn maar dat is het totaal niet dus het verschil zal bij jullie nog groter zijn.

 

Feit dat jullie nu een nieuwe auto hebben en 2x winnen is daar het bewijs van. Maar je moet het uiteraard nog altijd doen :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

PMR is vergunningvrij. Je gaat er niet over heel het circuit mee geraken, maar op Zolder vanaf de Rea tot aan de Sacramentsheuvel moet toch wel lukken. Denk wel niet dat vox geweldig gaat lukken in zo een racewagen, maar kan natuurlijk mis zijn. Accessoires zoals luidsprekertjes in de helm, PTT-toetsen en oortjes kan je vrij goedkoop kopen op eBay. De tijd van officiële Kenwood oortjes aan 150€/stuk is gelukkig voorbij.

 

ON3WOO, 73!

 

@@wooter

 

73 :lolz:

 

QRL, QRP, QRX,... pa gebruikt ze constant :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je moet zoeken naar is het de piloot, is het de auto is het dit of dat..... Soms werkt dat op mijn zenuwen ja. Doe gewoon je ogen eens open dan, denk ik bij mezelf.....

Ik ga hier nog toch ook eens deftig op antwoorden....

Drie dingen ( en dat zal deels weer dikkenekerig overkomen al zijn ze waar) , voeg ze samen en dan spreek je niet over ti's den auto.

1. Zoals altijd herhaal ik dat racen een teamsport is en geen individu hoe graag de piloot dat bij winst ook anders laat uitschijnen in vele gevallen. Net zoals de concurrentie of jaloersen onder ons het op de auto steken. Team zeg ik u: het is een mix

2. Met onze oude BMW waren we de verrassing op Zandvoort met de snelste rondetijden enz.... Dat kon je nu toch echt moeilijk op de auto "steken" maw ook met er andere auto kunnen we helemaal vooraan rijden !

3. Porsche 997 cup, Exige , GT3RS name it... Met al die auto's worden tijden gedraaid waar je heel weinig gelijkaardig materiaal van terug kan vinden.

Er is zo een Franse Porsche site waar trackday tijden worden bijgehouden , wel ja daar staan deze tijden meestal ook helemaal vooraan . En dat is geen toogpraat elke tijd heeft zijn eigen video .

Tja ........ Ik probeer zo een dingen niet te veel te zeggen maar soms voel je je in je eer gekrenkt. Ik weet ook wat je er allemaal moet voor over hebben en welke wilskracht er voor nodig is.

Bij dit alles mag je trouwens nooit denken dat je de man bent maar enige fierheid mag toch?

En al die mensen die dat "ook kunnen" waar zijn die?

Stap in uw oude m3, uw kleine Lotus Elise whatever en do it !

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je moet zoeken naar is het de piloot, is het de auto is het dit of dat..... Soms werkt dat op mijn zenuwen ja. Doe gewoon je ogen eens open dan, denk ik bij mezelf..... Ik ga hier nog toch ook eens deftig op antwoorden.... 

 

Je moet je niet zo aangevallen voelen :D

 

Dus voor de 17de keer proficiat met jullie resultaat en 'k zal mijn opmerkingen niet meer ventileren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de frustratie wel. Ik merk het ook. Hoe beter de resultaten hoe meer ik ook verhalen hoor van "diene kan ik aan ze met gelijkaardig materiaal" of "mijne maat die rijdt Jokke zo naar huis" (en dan heb ik het niet over dit forum, maar gewoon gesprekken met mensen allerhande). Ik zou zelfs durven zeggen aan die mensen dat als ze het aandurven en een beetje proper rijden ze het altijd mogen komen bewijzen met hetzelfde materiaal. Daar kan altijd over gesproken worden.

 

In den BGDC lopen er zo rond die het kunnen en ook doen. Nen John Rasse, de mannen van PSG, … die staan er en ze doen het tenminste.

 

Het doet me denken aan al die mensen die op trackdays rondetijden niet belangrijk vinden maar achteraf wel komen toveren met seconden alsof het niks is omdat ze nekeer X of Y hebben kunnen volgen en die zijn besttijd was ….

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat @@dragonfly niet liever zou willen dan het bewijzen, maar ik vrees dat hij het niet kan (financieel).

 

Nog geen derde piloot nodig, anders kan het probleem opgelost worden é :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de frustratie wel. Ik merk het ook. Hoe beter de resultaten hoe meer ik ook verhalen hoor van "diene kan ik aan ze met gelijkaardig materiaal" of "mijne maat die rijdt Jokke zo naar huis" (en dan heb ik het niet over dit forum, maar gewoon gesprekken met mensen allerhande). Ik zou zelfs durven zeggen aan die mensen dat als ze het aandurven en een beetje proper rijden ze het altijd mogen komen bewijzen met hetzelfde materiaal. Daar kan altijd over gesproken worden.

 

Ik heb nergens gezegd dat ik het sneller zou kunnen en dat het alleen de auto is hé. Als je nu nog gaat beweren dat het materiaal er niet toe doet vrees ik dat je in de motorsport niets te zoeken hebt ;)

 

Ik maakte alleen een vaststelling dat je met de nieuwe auto 2x los vooraan zit, dat kan aan 10 andere factoren liggen maar feit is dat de auto zelf wel een belangrijke factor speelt.

Vandaar dat er in mijn laatste zin ook stond: "je moet het nog altijd doen ook!" Ik ken inderdaad ook genoeg mensen die met een Veyron nog niet zouden winnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat @@dragonfly niet liever zou willen dan het bewijzen, maar ik vrees dat hij het niet kan (financieel).

 

Bewijzen niet want geen idee hoe ik het zelf zou doen maar zou het wel eens willen proberen.

 

Helaas is het financieel niet haalbaar, ken iemand die nauw betrokken is en geregeld sleutelt voor teams. Bij hem eens geïnformeerd naar de prijs en ik heb de plannen snel laten varen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte alleen een vaststelling dat je met de nieuwe auto 2x los vooraan zit, dat kan aan 10 andere factoren liggen maar feit is dat de auto zelf wel een belangrijke factor speelt.

Vandaar dat er in mijn laatste zin ook stond: "je moet het nog altijd doen ook!" Ik ken inderdaad ook genoeg mensen die met een Veyron nog niet zouden winnen :)

 

Dat was (IMO!) met de oude niet anders geweest met dezelfde piloten achter het stuur.

 

En waarom jij dat hier allemaal persoonlijk opneemt weet ik ook niet hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat @@dragonfly niet liever zou willen dan het bewijzen, maar ik vrees dat hij het niet kan (financieel).

 

 

Ik denk dat je van een kale reis gaat thuis komen en er niks bewezen kan worden. Hoe zeker ben ik: 100%

 

Straffe uitspraak maar even straf als jullie veronderstellingen dat het ook maar zou kunnen.

 

Wil dat zeggen dat de Jokke zoveel beter is aan de basis: totaal niet ! Er zijn er met veel meer talent (en  ook minder centen)

 

Maar snel zijn met een auto is niet zo eenvoudig dan je denkt. Die laatste secondjes gaan stelen, de koers veilig uitrijden (je materiaal echt leren aanvoelen), doorzicht, wisselende lijnen, car control, gebruik van power. Er komt zo enorm veel bij kijken. Kijk in ons team hebben al twee karters meegereden, en ik durf te zeggen beide heel snel. Beiden ook met redelijk veel trackday ervaring, denk je echt dat dit zelfs na een paar uren rijden mee kunnen? 

 

Echt volgens mij hebben er hier een paar een zeer laag petje op over autoracen. Doe eens de moeite om te kijken tegen wie je allemaal moet rijden en welk uitslagen die mensen in kart en autoracerij hebben bij mekaar gefietst.

 

Ik meen echt dat er hier een paar het spelleke totaal onderschatten. Nogmaals ik ben zelf geen groot talent, maar denk je nu echt dat je deze sport snel onder de knie zou hebben? Vergeet dat maar !

 

Ik spreek (met die karters) over rondetijd verschillen van 4 tot 8 sec per ronde ! Die mensen kunnen even snel of sneller worden, maar dat vraag enorm veel training en doorzetting. Punt. 

 

En bij deze mag je het komen proberen.  Je mag met onze wagen komen testen op Spa.

Een uur. Als je kosten rijdt dok je. En anders betaal je een bak naft en de inschrijving van de trackday.

Overrevs: dokken.  

 

Het gaat me niet over het feit om te bewijzen dat je goed bent al dan niet, wel om het feit dat je de sport hier ongelooflijk onderschat imo. Wat typisch is voor alle tooghangers (wielrennen, voetbal) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik me aangesproken voelen? :D

Ge gaat het wel heel ver zoeken, geen seconde aan gedacht. Ik doelde op vrij snelle wagens die helemaal niet veel hoeven te kosten, ook daarmee kan je bewijzen echt snel te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid