Ga naar inhoud

BGDC TEAM - BMW E46 M3


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Ik ken mensen die nooit in een kart gezeten hebben en op hun 40e direct in een raceteam zijn gestapt. De enige ervaring = hun B rijbewijs.

 

Iedereen denkt van zichzelf dat hij goed kan rijden hé :)

 

En inderdaad meestal gewoon omdat ze het kunnen betalen. Als ik weer ging racen met de kart ben ik 3 maanden elk weekend gaan trainen.

Met een auto zou ik dat ook doen vooraleer ik meedoe aan de wedstrijd maar niet iedereen denkt daar inderdaad zo over.

 

Nuja Stan heeft toch ook 1 jaar getrained voor hij in de muur reed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat het een absolute topper is (kan eigenlijk ook niet echt vergelijken), maar hij heeft meer talent dan ik.

 

Daarmee bedoel ik, dat staat los van ervaring, training of geld. Mocht ik die zaken in dezelfde verhouding hebben, ik zou niet 'zo snel' zijn.

 

Hij heeft nu alvast meer ervaring dan jou. Hoe was die in het begin van zijn carrière?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dan altijd aan Koen Wauters denken.

 

Die kerel is zanger. Die zingt liedjes. Die verdient serieus geld en gaat dan ook maar racen. En Dakar. *zucht*

 

Maar die kerel blijkt serieus aan een stuur te kunnen draaien!

 

Nietwaar @@Naish ?

 

Fuck zeg... Wat was me dat...

Maar ja, dat was wel in de Karting hééé :D

 

Ik onthou ook nog 1 ding, ik was gekwalificeerd en jij niet, nietwaar @@ICM :ninja:

 

Koen Wauters is niet zo snel. Zijn (regelmatige) teammaat Kumpen is ettelijke seconden sneller op Spa bv.

 

Die was er toen ook bij, en die heeft toen gewonnen, maar na een paar ronden race kwamen Kumpen en Wouters mij toch vlotjes dubbelen en zaten toen op elkaars hielen (kan gespeeld zijn ook natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen denkt van zichzelf dat hij goed kan rijden hé :)

 

En inderdaad meestal gewoon omdat ze het kunnen betalen. Als ik weer ging racen met de kart ben ik 3 maanden elk weekend gaan trainen.

Met een auto zou ik dat ook doen vooraleer ik meedoe aan de wedstrijd maar niet iedereen denkt daar inderdaad zo over.

 

Nuja Stan heeft toch ook 1 jaar getrained voor hij in de muur reed?

Tot ge uw stuur is aan een topper geeft die met knal dezelfde wagen ffkes 3 secondjes sneller gaat. Back on earth........ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot ge uw stuur is aan een topper geeft die met knal dezelfde wagen ffkes 3 secondjes sneller gaat. Back on earth........ 

 

Inderdaad, zoals mijn mecanieker die in Kerpen na 4 ronden 3 tienden sneller was dan al de rest van de dag.

 

Dus je mag je niet zo aangevallen voelen, ik weet maar al te goed wat het allemaal inhoudt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck zeg... Wat was me dat...

Maar ja, dat was wel in de Karting hééé :D

 

Ik onthou ook nog 1 ding, ik was gekwalificeerd en jij niet, nietwaar @@ICM :ninja:

 

 

Die was er toen ook bij, en die heeft toen gewonnen, maar na een paar ronden race kwamen Kumpen en Wouters mij toch vlotjes dubbelen en zaten toen op elkaars hielen (kan gespeeld zijn ook natuurlijk)

 

Ik was 10kg dikker. NU ZOU HET GEEN WAAR ZIJN.

 

Dat was Kumpen niet, maar dienen TCT, Jeffrey van Hooydonk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, dat was op 200 man of zo, die zich wel voor karting interesseerden, waar dat duo achteraan startte in een groep van de 10 beste karters van die bende, en die stonden quasi direct vooraan. Tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was 10kg dikker. NU ZOU HET GEEN WAAR ZIJN.

 

Dat was Kumpen niet, maar dienen TCT, Jeffrey van Hooydonk. 

 

Naar de kapper geweest??? :D

 

Kan zijn, was wel de kleine van dat kartinggedoe daar zeker, of vergis ik mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind van mezelf dat ik goed aan een stuur kan draaien.

 

Tot ik nog eens ga karten of me met de Scooby on track durf te begeven 

 

 

:(

 

En het leuke is, er gaat altijd iemand zijn die het beter of sneller of mooier kan. En dat is precies hoe het moet zijn, dan is er iemand waar je van kan leren. En ja, dat is soms frustrerend. Zowel met de motor als met de kart als met de tennis is dat juist hetzelfde. En net ook de reden van die hobbies. Het uiterste uit jezelf halen en beseffen dat je nooit uitgeleerd bent. Zalig!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het leuke is, er gaat altijd iemand zijn die het beter of sneller of mooier kan. En dat is precies hoe het moet zijn, dan is er iemand waar je van kan leren. En ja, dat is soms frustrerend. Zowel met de motor als met de kart als met de tennis is dat juist hetzelfde. En net ook de reden van die hobbies. Het uiterste uit jezelf halen en beseffen dat je nooit uitgeleerd bent. Zalig!

 

Gezonde mentaliteit die je in elke sport moet hanteren als je ooit de beste wil worden - of althans die ambitie hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck zeg... Wat was me dat...

Maar ja, dat was wel in de Karting hééé :D

 

Ik onthou ook nog 1 ding, ik was gekwalificeerd en jij niet, nietwaar @@ICM :ninja:

 

 

Die was er toen ook bij, en die heeft toen gewonnen, maar na een paar ronden race kwamen Kumpen en Wouters mij toch vlotjes dubbelen en zaten toen op elkaars hielen (kan gespeeld zijn ook natuurlijk)

 

 

Wauters reed al toen ik als 8-jarige snotter m'n eerste 24h van Zolder bijwoonde. Die kan wel iets, maar sheer speed zal er inderdaad wat ontbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen Wauters is niet zo snel. Zijn (regelmatige) teammaat Kumpen is ettelijke seconden sneller op Spa bv.

 

Mja, je moet hem toch niet onderschatten. Afgelopen seizoen heeft 'ie toch een paar dingen gedaan waar ik enkel chapeau kan op zeggen, vooral in de regen dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezonde mentaliteit die je in elke sport moet hanteren als je ooit de beste wil worden - of althans die ambitie hebt. 

 

Nooit zal ik de beste worden. Ik wil enkel het beste uit mezelf halen.

 

Dit jaar al zwaar in de hekken beland omdat ik een bal wilde retourneren en absoluut niet af wilde geven. Schaafwond op mijn knie omdat ik op een gravelplein naar een bal moest duiken (vond ik zelf). Als de passie er niet meer is, dan valt een complete dimensie in mijn leven weg.

Daarnaast rijd ik tegenwoordig ook mijn voorband compleet rond, niet omdat ik me erop geconcentreerd heb, maar het is wel een teken van progressie. En die progressie geeft me vleugels :inlove: 

Hopelijk ben ik (zo tegen mijn vijftigste) in staat om wat zaken op een andere manier te beleven, anders gaat dat een teleurstellend laatste 1/2e leven worden :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, je moet hem toch niet onderschatten. Afgelopen seizoen heeft 'ie toch een paar dingen gedaan waar ik enkel chapeau kan op zeggen, vooral in de regen dan...

Ik herinner me iets met een Viper in de regen? Ander seizoen wel. Niet makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, je moet hem toch niet onderschatten. Afgelopen seizoen heeft 'ie toch een paar dingen gedaan waar ik enkel chapeau kan op zeggen, vooral in de regen dan...

 

Ik heb niet gezegd dat hij niet kan rijden he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even zijn tijden gaan opzoeken...... is toch al wel redelijk hoog niveau en zeker voor een AM rijder !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat hij niet kan rijden he.

 

Ja, ik zeg het maar :) Ik ben echt positief verrast van Koen na afgelopen seizoen.

 

@Jokke_vlo: ik zou er mij toch minder druk proberen in te maken, in al de 'toogpraat'. Het hoort gewoon bij het spelleke imo :) Maar ik kan me inderdaad wel inbeelden dat het ferm moet tegensteken na een tijd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zeg het maar :) Ik ben echt positief verrast van Koen na afgelopen seizoen.

 

@Jokke_vlo: ik zou er mij toch minder druk proberen in te maken, in al de 'toogpraat'. Het hoort gewoon bij het spelleke imo :) Maar ik kan me inderdaad wel inbeelden dat het ferm moet tegensteken na een tijd.

 

Zolang hij nog maar afkomt naar de kartings. Hopelijk is hij op dat gebied niet teveel gegroeid. Vorig jaar nog leuke battles gehad :inlove:

 

En als de toogpraat hem niet aanstaat tracteren we hem er wel ene B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar denk ik 1x gekart met de mannen van hier (en goed op mijn kloten gehad) :)

 

Plan is om dat deze winter iets meer te doen, maar dan zou ik 10kg moeten verliezen. Soit daarnet al een uur en 10 minuten op de hometrainer gezeten. De conditie op punt stellen en enkele kg verliezen is echt mijn doel deze winter !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid