Ga naar inhoud

BGDC TEAM - BMW E46 M3


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Tja als je moet zoeken naar is het de piloot, is het de auto is het dit of dat..... Soms werkt dat op mijn zenuwen ja. Doe gewoon je ogen eens open dan, denk ik bij mezelf..... Ik ga hier nog toch ook eens deftig op antwoorden.... Drie dingen ( en dat zal deels weer dikkenekerig overkomen al zijn ze waar) , voeg ze samen en dan spreek je niet over ti's den auto. 1. Zoals altijd herhaal ik dat racen een teamsport is en geen individu hoe graag de piloot dat bij winst ook anders laat uitschijnen in vele gevallen. Net zoals de concurrentie of jaloersen onder ons het op de auto steken. Team zeg ik u: het is een mix 2. Met onze oude BMW waren we de verrassing op Zandvoort met de snelste rondetijden enz.... Dat kon je nu toch echt moeilijk op de auto "steken" maw ook met er andere auto kunnen we helemaal vooraan rijden ! 3. Porsche 997 cup, Exige , GT3RS name it... Met al die auto's worden tijden gedraaid waar je heel weinig gelijkaardig materiaal van terug kan vinden. Er is zo een Franse Porsche site waar trackday tijden worden bijgehouden , wel ja daar staan deze tijden meestal ook helemaal vooraan . En dat is geen toogpraat elke tijd heeft zijn eigen video . Tja ........ Ik probeer zo een dingen niet te veel te zeggen maar soms voel je je in je eer gekrenkt. Ik weet ook wat je er allemaal moet voor over hebben en welke wilskracht er voor nodig is. Bij dit alles mag je trouwens nooit denken dat je de man bent maar enige fierheid mag toch? En al die mensen die dat "ook kunnen" waar zijn die? Stap in uw oude m3, uw kleine Lotus Elise whatever en do it !

 

Take a chillpill mate ;)

 

Je jaagt je véél te snel op....kijk naar je "meningsverschil" met STA. Hij maakt een overduidelijk sarcastische opmerking en letterlijk overal is hij plots de gebeten hond...Da's nu ook weer niet nodig hé ;)

Er is hier nu toch niemand (met verstand) die nog maar durft te twijfelen aan uw capaciteiten als je dergelijke filmpjes ziet, of als je ziet hoe je je Lotus over Ecuyers navigeert.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge gaat het wel heel ver zoeken, geen seconde aan gedacht. Ik doelde op vrij snelle wagens die helemaal niet veel hoeven te kosten, ook daarmee kan je bewijzen echt snel te zijn. 

 

Het was dan ook niet al te serieus bedoeld. Scusi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je van een kale reis gaat thuis komen en er niks bewezen kan worden. Hoe zeker ben ik: 100%

 

Straffe uitspraak maar even straf als jullie veronderstellingen dat het ook maar zou kunnen.

 

Wil dat zeggen dat de Jokke zoveel beter is aan de basis: totaal niet ! Er zijn er met veel meer talent (en  ook minder centen)

 

Maar snel zijn met een auto is niet zo eenvoudig dan je denkt. Die laatste secondjes gaan stelen, de koers veilig uitrijden (je materiaal echt leren aanvoelen), doorzicht, wisselende lijnen, car control, gebruik van power. Er komt zo enorm veel bij kijken. Kijk in ons team hebben al twee karters meegereden, en ik durf te zeggen beide heel snel. Beiden ook met redelijk veel trackday ervaring, denk je echt dat dit zelfs na een paar uren rijden mee kunnen? 

 

Echt volgens mij hebben er hier een paar een zeer laag petje op over autoracen. Doe eens de moeite om te kijken tegen wie je allemaal moet rijden en welk uitslagen die mensen in kart en autoracerij hebben bij mekaar gefietst.

 

Ik meen echt dat er hier een paar het spelleke totaal onderschatten. Nogmaals ik ben zelf geen groot talent, maar denk je nu echt dat je deze sport snel onder de knie zou hebben? Vergeet dat maar !

 

Ik spreek (met die karters) over rondetijd verschillen van 4 tot 8 sec per ronde ! Die mensen kunnen even snel of sneller worden, maar dat vraag enorm veel training en doorzetting. Punt. 

 

En bij deze mag je het komen proberen.  Je mag met onze wagen komen testen op Spa.

Een uur. Als je kosten rijdt dok je. En anders betaal je een bak naft en de inschrijving van de trackday.

Overrevs: dokken.  

 

jokke : rustig.

 

Ik weet dat ik dat niet kan en ik denk niet dat ik dat ooit beweertd* heb. Ik ben wel heel schitterend in toogpraat. Ik ga dat dus zeker niet komen proberen. Tenzij het circuit leeg is en jij belooft niet te lachen met mijn rondetijden.

 

Ik zeg enkel dat dragonfly oprecht interesse heeft in hetgeen je doet (ahja anders zou hij niet in een kart kruipen en daarmee gaan racen). Uiteraard ziet hij dingen anders, maar hij ziet het ook vanuit een ander standpunt. Jij zit er middenin op dat moment, wat wij zien op de filmpjes is maar een fragment : jij weet en ziet wat er allemaal rond de auto gebeurt, wij niet. Als hij dan vraagt waarom je die lijn zo pakt, is dat ook net omdat hij niet kan weten dat jij gedwongen wordt door een andere om die lijn zo te nemen.

 

En dat oefenen is logisch é : die karters zijn ook niet zo goed geworden door 1x per jaar in een kart te stappen.

 

Ik onderschat dat racen zeker niet, ik beoefen zelf een sport die door weinigen als sport aanzien wordt. Maak je daar niet druk in, ik heb dat ook lang gedaan. Finaal heeft het geen zin, omdat ze het niet kunnen vatten : ze zien/voelen het niet en willen dat ook niet doen.

 

*zie hieronder

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Take a chillpill mate ;)

 

Je jaagt je véél te snel op....kijk naar je "meningsverschil" met STA. Hij maakt een overduidelijk sarcastische opmerking en letterlijk overal is hij plots de gebeten hond...Da's nu ook weer niet nodig hé ;)

Er is hier nu toch niemand (met verstand) die nog maar durft te twijfelen aan uw capaciteiten als je dergelijke filmpjes ziet, of als je ziet hoe je je Lotus over Ecuyers navigeert.

 

Iets met druppels en een emmer, en dan krijg je een toevallig "slachtoffer", al dan niet terecht.

 

Weerom, ik snap het wel want ik hoor het ook genoeg over dezelfde persoon. Je draait je nikkel af om ergens goed in te worden en dan hoor je al van minstens 10 verschillende personen, die belange na niet allemaal dezelfde effort leveren of geleverd hebben, dat ze wel rondjes rond hem heen zouden rijden moesten ze hetzelfde materiaal hebben. Tja … Op den duur kan dat op je systeem werken.

 

Het ironische is, ik ken mensen die het kunnen, maar die hoor ik dat dan weer niet zeggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dragonfly heeft geen slecht inzicht want zag dat van die bochtenspeed van de andere piloot ;) was een goede analyse (denk ik) onzen data man is overbelast daar weet ik binnenkort meer over.....

 

Idd op den duur werkt dat gigantisch op je systeem, dat klopt. De slachtoffers zijn dus random gekozen :D , als je al die (en nee dat is dikwijls echt niet sarcastisch) grootspraak moet geloven moet ben je zowat de traagste van het pak en kan je beter met, ikzegmaarwat, de velo gaan rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ironische is, ik ken mensen die het kunnen, maar die hoor ik dat dan weer niet zeggen.

 

Ik heb dat hier ook nog nergens gezegd dus dan moet jokke iets beter communiceren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets met druppels en een emmer, en dan krijg je een toevallig "slachtoffer", al dan niet terecht.

 

Weerom, ik snap het wel want ik hoor het ook genoeg over dezelfde persoon. Je draait je nikkel af om ergens goed in te worden en dan hoor je al van minstens 10 verschillende personen, die belange na niet allemaal dezelfde effort leveren of geleverd hebben, dat ze wel rondjes rond hem heen zouden rijden moesten ze hetzelfde materiaal hebben. Tja … Op den duur kan dat op je systeem werken.

 

Het ironische is, ik ken mensen die het kunnen, maar die hoor ik dat dan weer niet zeggen.

 

hoge bomen vangen veel wind.

Feit is wel dat jokke met racing nog niet zo lang bezig is (corrigeer mij als ik fout ben) en dat dit velen doet denken dat het simpelkes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoge bomen vangen veel wind.

Feit is wel dat jokke met racing nog niet zo lang bezig is (corrigeer mij als ik fout ben) en dat dit velen doet denken dat het simpelkes is.

 

Dat is trouwens iets dat ik nooit gesnapt heb in de racerij. Heel veel gasten die daaraan meedoen hebben nog nooit een gewone trackday gedaan. Die beginnen direct met "koersen" (en dan heb ik het niet enkel over BGDC, maar vooral over de duurdere kampioenschappen zoals een BRCC of zelfs een FIA GT ofzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. Ik ben altijd van het gedacht geweest dat je eerst moet leren wandelen voor je gaat lopen.

 

Een snuggere persoon zou dat inderdaad denken. Maar als je veel geld hebt, waarom je dan gaan bezig houden met simpele trackdays als je ineens "into the real world" kan stappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. Ik ben altijd van het gedacht geweest dat je eerst moet leren wandelen voor je gaat lopen.

 

Ik vind dat niet raar. Het is een sport. Als je begint op jonge leeftijd met karten en dan door te groeien naar iets anders, kom je wel terecht in een of andere dure klasse.

 

De mensen die op de leeftijd van jokke of sta of die van mij beginnen met racen, gaan eerst trackdays doen en zo de overstap maken. Je zoekt de volgende stap, de volgende uitdaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat niet raar. Het is een sport. Als je begint op jonge leeftijd met karten en dan door te groeien naar iets anders, kom je wel terecht in een of andere dure klasse.

 

De mensen die op de leeftijd van jokke of sta of die van mij beginnen met racen, gaan eerst trackdays doen en zo de overstap maken. Je zoekt de volgende stap, de volgende uitdaging.

 

Ik ken mensen die nooit in een kart gezeten hebben en op hun 40e direct in een raceteam zijn gestapt. De enige ervaring = hun B rijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, het gaat om mannen van jokke of sta of mijn leeftijd die zichzelf inkopen in een team of zo? Bizar.

 

Nu dat heb je in het zeilen ook : ze hebben geld, het is hun interesse en ze willen direct meegaan met een bepaalde klasse (prestige). Dus kopen ze een boot en een team en ze gaan ervoor. Of ze kopen een plekje aan boord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken mensen die nooit in een kart gezeten hebben en op hun 40e direct in een raceteam zijn gestapt. De enige ervaring = hun B rijbewijs.

 

mijn euro viel net met sta zijn reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik ben maar van een paar dingen 100% zeker...

  1. Ik zou veel trager zijn dan Jokke
  2. Ik zou gegarandeerd veel brokken rijden als ik zo close zou gaan racen
  3. Ik zou regelmatig mijn geduld verliezen
  4. Ik zou regelmatig mij laten meeslepen en daardoor fouten maken
  5. ...

Ik zou graag ingaan op het aanbod van Jokke om daarmee te gaan rijden, maar ik weet dat ik ga moeten dokken en mijn zakken zijn niet diep genoeg :(

 

Ooit als ik het financieel zou kunnen, dan zou ik het willen doen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dan altijd aan Koen Wauters denken.

 

Die kerel is zanger. Die zingt liedjes. Die verdient serieus geld en gaat dan ook maar racen. En Dakar. *zucht*

 

Maar die kerel blijkt serieus aan een stuur te kunnen draaien!

 

Nietwaar @@Naish ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En door dat soort volk krijg je dus nu koerswagens die alsmaar makkelijker te rijden worden voor de "gentlemen driver". Tractiecontrole, ESP, airco, … noem maar op. Het zit er allemaal op tegenwoordig.

 

In dat opzicht blijft de mooiste raceklasse de Carrera Cup of de Porsche Supercup. Zeer snelle wagens, geen hulpmiddelen (zelfs geen abs), en beperkte afstelmogelijkheden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dan altijd aan Koen Wauters denken.

 

Die kerel is zanger. Die zingt liedjes. Die verdient serieus geld en gaat dan ook maar racen. En Dakar. *zucht*

 

Maar die kerel blijkt serieus aan een stuur te kunnen draaien!

 

Nietwaar @@Naish ?

 

 

Koen Wauters is niet zo snel. Zijn (regelmatige) teammaat Kumpen is ettelijke seconden sneller op Spa bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En door dat soort volk krijg je dus nu koerswagens die alsmaar makkelijker te rijden worden voor de "gentlemen driver". Tractiecontrole, ESP, airco, … noem maar op. Het zit er allemaal op tegenwoordig.

 

In dat opzicht blijft de mooiste raceklasse de Carrera Cup of de Porsche Supercup. Zeer snelle wagens, geen hulpmiddelen (zelfs geen abs), en beperkte afstelmogelijkheden.

 

eenheidsklasses dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen Wauters is niet zo snel. Zijn (regelmatige) teammaat Kumpen is ettelijke seconden sneller op Spa bv.

 

Ik zeg niet dat het een absolute topper is (kan eigenlijk ook niet echt vergelijken), maar hij heeft meer talent dan ik.

 

Daarmee bedoel ik, dat staat los van ervaring, training of geld. Mocht ik die zaken in dezelfde verhouding hebben, ik zou niet 'zo snel' zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken mensen die nooit in een kart gezeten hebben en op hun 40e direct in een raceteam zijn gestapt. De enige ervaring = hun B rijbewijs.

Ik ook.

 

Stan van Samang (Bart van Samang is dat wel !) is niet Koen Wauters, das duidelijk. 

Koen is een degelijk piloot !

 

En den andere die ik ken heeft wel eerst trackdays gedaan met volgende erelijst:

- Een Porsche 997 GT3 perte totale

- Een Ferrari 458 GT3 in den decor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid