Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

De fast lap is eigenlijk wel boeiend om zien hier. Maar misschien ligt dat gewoon aan mij, nu ik autos wat beter aanvoel dan een paar jaar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mij niet verbazen als die extra souplesse de auto veel beheersbaarder maken. Ik heb daar eens een filmke van gepost van Tim Schrick die een Lotus aanpaste met dikkere banden en zachtere veren. Ineens kon ge gemakkelijk op een kleine ruimte werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28 november 2017 om 08:49, PJH zei:

Je had die nooit mogen wegdoen imo.

True. Voor mij ook de enige auto waarvan ik spijt heb dat ik 'm verkocht heb. 

Maar soms is de honger naar iets anders te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een motor zeg :inlove: wat een verschil met die variabele kleppentiming als je hoog in toeren komt

 

 

aangepast door 3000
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, 3000 zei:

Wat een motor zeg :inlove: wat een verschil met die variabele kleppentiming als je hoog in toeren komt

 

 

Holy shit. *gaat naar de Pistonheads classifieds* 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pjh, waarom ben je voor de compressor gegaan? Als je dat filmpje hierboven ziet is dat blok als atmo toch een hoop sensatie, doet die compressor geen afbreuk aan de toerengeilheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allow me to demonstrate binnen een week of 3 :D

Nee, supercharged was een bewuste keuze. Ik ben een fameuze atmo adept omdat een goeie atmo normaal een lineaire vermogensopbouw heeft tot aan de redline. Bij de Exige is dat niet zo, die hebben zo'n systeem zoals de VTEC blokken. Alles behalve lineair dus. Hoewel de rush naar redline best verslavend is, is vtec gewoon een synoniem voor dood onderin, de supercharger lost dit probleem volledig op.

Atmo:

20060316_exige_dyno_best.jpg

Exige S240 software op een Elise (zelfde motor):

hks_elise_exhaust_dyno.jpg

Het grootst merkbare verschil is trouwens niet alleen de lineariteit, maar ook de low down torque. De Exige gaat vooral gebruikt worden voor rondritten, en dan is het niet opportuun om continue 8500RPM te zitten draaien. Ik zou de buurt te veel wakker maken ;) Met de SC heb je best al wat performance bij 3k rpm, is het vanaf 5 al een raket en als je echt wil is er nog meer bij 8.5 :) Een normale Exige is pokke traag onder de 6200.

Naar betrouwbaarheid toe is de SC versie ook beter (zegt het internet) omdat je hem niet continue moet liggen afjagen, verbruikt hij minder en houdt hij zijn waarde hoog.

Het moest dus SC zijn, wat vreemd is want ik ben eigenlijk number one fan van atmo blokken. AMG V8 anyday, maar bij de Exiges is SC echt wel the way to go. De SC doet de hele dynamiek van die kar maal 3.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard niet. 192 is ook een zalige kar, maar dan zou ik mss een Elise pakken voor 6-7k minder en daar nitron's onder leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in't echt viel full oranje nog mee. Maar ik ben wel van plan om het aan te passen. Carbon is alleen zooooo duur :/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die carbon rommel maar zijn, dit is geen M3 die je persé moet personaliseren. Ook geen van die bandenstickers aub :D 

Gewoon genieten van die kar. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is niet echt personaliseren want Lotus bouwde ze zelf ook zo. Ik weet trouwens niet wanneer een Exige alles zwart heeft, en wanneer niet.

_MG_7818.jpg

(fotocredit: mayo)

_MG_7818b.jpg

(photoshop credit: mezelf)

Persoonlijk vind ik zwarte accenten het mooiste en het agressiefste. En een Exige moet agressief zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid