PJH 17.518 Geplaatst: 28 november 2017 Delen Geplaatst: 28 november 2017 Moet een droom zijn om je garage open te trekken en dat te zien staan 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.661 Geplaatst: 28 november 2017 Delen Geplaatst: 28 november 2017 Zegt mij niks."Srolt nog een paar keer naar boven" Nope niks.[emoji16] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 552 Geplaatst: 28 november 2017 Delen Geplaatst: 28 november 2017 Je bedoelt zo: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 28 november 2017 Delen Geplaatst: 28 november 2017 Je had die nooit mogen wegdoen imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.409 Geplaatst: 28 november 2017 Delen Geplaatst: 28 november 2017 2 uren geleden, PJH zei: Moet een droom zijn om je garage open te trekken en dat te zien staan je wordt wakker en naast je ligt een netje mandarijntjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 29 november 2017 Delen Geplaatst: 29 november 2017 Because stuff sold by the gram will always be more exciting than stuff sold by the pound Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 29 november 2017 Delen Geplaatst: 29 november 2017 De fast lap is eigenlijk wel boeiend om zien hier. Maar misschien ligt dat gewoon aan mij, nu ik autos wat beter aanvoel dan een paar jaar terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 29 november 2017 Delen Geplaatst: 29 november 2017 Vind ik ook. Valt op dat die nog fameus rolt en duikt. Edit: ook in de regen, zoals te zien met de oranje Exige: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.226 Geplaatst: 29 november 2017 Delen Geplaatst: 29 november 2017 42 minuten geleden, PJH zei: Vind ik ook. Valt op dat die nog fameus rolt en duikt. Ik dacht zelfs dat de eerste Elises geen ARB hadden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 29 november 2017 Delen Geplaatst: 29 november 2017 Het zou mij niet verbazen als die extra souplesse de auto veel beheersbaarder maken. Ik heb daar eens een filmke van gepost van Tim Schrick die een Lotus aanpaste met dikkere banden en zachtere veren. Ineens kon ge gemakkelijk op een kleine ruimte werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thiva 124 Geplaatst: 29 november 2017 Delen Geplaatst: 29 november 2017 Op 28 november 2017 om 08:49, PJH zei: Je had die nooit mogen wegdoen imo. True. Voor mij ook de enige auto waarvan ik spijt heb dat ik 'm verkocht heb. Maar soms is de honger naar iets anders te groot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 980 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 (aangepast) Wat een motor zeg wat een verschil met die variabele kleppentiming als je hoog in toeren komt 4 december 2017 aangepast door 3000 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 20 minuten geleden, 3000 zei: Wat een motor zeg wat een verschil met die variabele kleppentiming als je hoog in toeren komt Holy shit. *gaat naar de Pistonheads classifieds* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 pjh, waarom ben je voor de compressor gegaan? Als je dat filmpje hierboven ziet is dat blok als atmo toch een hoop sensatie, doet die compressor geen afbreuk aan de toerengeilheid? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Allow me to demonstrate binnen een week of 3 Nee, supercharged was een bewuste keuze. Ik ben een fameuze atmo adept omdat een goeie atmo normaal een lineaire vermogensopbouw heeft tot aan de redline. Bij de Exige is dat niet zo, die hebben zo'n systeem zoals de VTEC blokken. Alles behalve lineair dus. Hoewel de rush naar redline best verslavend is, is vtec gewoon een synoniem voor dood onderin, de supercharger lost dit probleem volledig op. Atmo: Exige S240 software op een Elise (zelfde motor): Het grootst merkbare verschil is trouwens niet alleen de lineariteit, maar ook de low down torque. De Exige gaat vooral gebruikt worden voor rondritten, en dan is het niet opportuun om continue 8500RPM te zitten draaien. Ik zou de buurt te veel wakker maken Met de SC heb je best al wat performance bij 3k rpm, is het vanaf 5 al een raket en als je echt wil is er nog meer bij 8.5 Een normale Exige is pokke traag onder de 6200. Naar betrouwbaarheid toe is de SC versie ook beter (zegt het internet) omdat je hem niet continue moet liggen afjagen, verbruikt hij minder en houdt hij zijn waarde hoog. Het moest dus SC zijn, wat vreemd is want ik ben eigenlijk number one fan van atmo blokken. AMG V8 anyday, maar bij de Exiges is SC echt wel the way to go. De SC doet de hele dynamiek van die kar maal 3. 3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.226 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Zo is dat. Maar als pauper zou ik tegen een 192 ook geen neen zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Uiteraard niet. 192 is ook een zalige kar, maar dan zou ik mss een Elise pakken voor 6-7k minder en daar nitron's onder leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 552 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Dus je hebt er (eindelijk) eentje gekocht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Yes. toepasselijke video: Mine: (fotocredits: mayonaise) 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 17 minuten geleden, PJH zei: Yes. Hier hoort dan het worteltaart stuk waar iedereen roept: "Slecht eh!" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.226 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Op 11/28/2017 om 06:56, PJH zei: Moet een droom zijn om je garage open te trekken en dat te zien staan Zeker met die zwarte accenten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 in't echt viel full oranje nog mee. Maar ik ben wel van plan om het aan te passen. Carbon is alleen zooooo duur :/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Laat die carbon rommel maar zijn, dit is geen M3 die je persé moet personaliseren. Ook geen van die bandenstickers aub Gewoon genieten van die kar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 't is niet echt personaliseren want Lotus bouwde ze zelf ook zo. Ik weet trouwens niet wanneer een Exige alles zwart heeft, en wanneer niet. (fotocredit: mayo) (photoshop credit: mezelf) Persoonlijk vind ik zwarte accenten het mooiste en het agressiefste. En een Exige moet agressief zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 4 december 2017 Delen Geplaatst: 4 december 2017 Geen stress, zo iets gaat het niet worden: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.