Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Ik hoop zo hard dat Rossi kampioen gaat worden, maar het gaat moeilijk worden. Hij gaat op een of andere manier net dat 1%tje meer moeten vinden om Lorenzo te kloppen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop zo hard dat Rossi kampioen gaat worden, maar het gaat moeilijk worden. Hij gaat op een of andere manier net dat 1%tje meer moeten vinden om Lorenzo te kloppen.

 

Veel gaat afhangen van Bridgestone vrees ik. Beide rijders hebben een andere voorkeur, Lorenzo verkiest banden waarbij de zijkant extra grip biedt. Rossi rijdt daar minder sterk mee. Probleem is dat Bridgestone dus elke race andere banden neemt. Alle keren als die banden met 'extra grip' voorhanden zijn rijdt Lorenzo ijzersterk. Zijn die er niet dan gaat het minder, dan is Rossi meestal sterker.

 

Ik gun het beide rijders wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indianapolis was nu toch bezwaarlijk saai te noemen. Lorenzo die er alles uitperst, Marquez die blijft volgen en er uiteindelijk nog over gaat. Dat was zware strijd, weliswaar zonder veel inhaalmanoeuvres. En dan nog een paar achtergrondgevechtjes.

 

Ik begin wel fan te worden van die Ianonne, die jongen kan met een fiets rijden!

En ik begin serieus medelijden te hebben met Hayden. Zou zo iemand niet beter de overstap naar de superbikes maken en zien dat hij daar vanvoor mee doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorenzo draait tijden met uiterste precisie. Zit ook zuiverder lijnen te rijden dan Marquez.

Marquez is een super piloot, dat wel. Maar geef Iannone zelfde machine en ik wil nog eens zien wie beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Silverstone en regen, boeiende race. Bij de start rijdt Lorenzo weg. Marquez en Rossi schuiven ook door. Rossi komt voor Marquez en dan rijden ze naar Lorenzo toe en gaan door. Marquez blijft mooi in het zog van Rossi en leek zijn moment te gaan kiezen naar het einde van de race toe. Te lang gewacht dus want hij valt er vantussen. Lorenzo zakt ondertussen verder terug door een fout bij de helmkeuze. Zijn vizier dampt aan, niet wenselijk tijdens het rijden. 

 

Rossi lijkt makkelijk te gaan winnen maar zijn voorsprong slinkt dan snel. Te vroeg gedacht dat het binnen was en te veel gas terug genomen. Petrucci en Dovi komen dichter maar uiteindelijk pikt Rossi de draad weer op en wint zijn eerste (!) gp op Silverstone. Tevens de 16e podiumfinish op rij!

 

11953126_10153804517775769_3855071636982

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moto2 was minder spannend. Zarco was duidelijk de snelste. Wel veel bandenproblemen en valpartijen door tot op de draad versleten regenbanden.

11951958_10153804233440769_1442938914529

Moto3 daarentegen was een heus valfestijn. De ene na de andere ging de grond op in de regen. In het begin geschrokken van Maria Herrera. Wist niet eens dat er vrouwen meededen en die reed op plek 5. Viel er wel uit later. Livio Loi nam aan de finish diezelfde vijfde plek in beslag.

 

11960094_10153804778775769_2543908835234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig van Crutchlow, hoe goed was die bezig! Z'n teammaat Miller ook heel goede start, van P16 naar P5 ofzo ...om dan z'n eigen teammaat onderuit te knallen :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante race! Met plezier gekeken. Inderdaad erg spijtig van Crutchlow, al denk ik dat Miller 'm hoe dan ook voorbij zou zijn gegaan ... tenware die te vaak over de lijn ging (kan ik wel inkomen) en sowieso ergens op den dek zou zijn beland, sooner or later. En Marquez, mjah, 'k had 't niet verwacht maar 't is toch geen alleenstaand geval meer, dit jaar. En dichter bij Rossi komen lukte 'm ook niet echt, 'k had eerder de indruk dat 'ie al langere tijd moest aanklampen dan dat 'ie controlerend achter Rossi bleef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook genoten vd koers...gekeken in uitgesteld relais maar kende de uitslag nog niet dus het was wel spannend.

 

Ik denk dat Marquez wel ietsje meer overschot had dan Rossi maar hij raakte er gewoon niet voorbij. Omgekeerd denk ik ook dat Rossi het moeilijk zou gehad hebben een Marquez terug voorbij te gaan. Maar MArquez is gevallen dus we gaan het nooit weten. Rossi alleszins heel slim gereden. Ferm ook van Petrucci en Dovi.

 

Jammer van Lorenzo...wat een zielige fout van het aandampen vh vizier. Hoe kan dat op dat niveau??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook genoten vd koers...gekeken in uitgesteld relais maar kende de uitslag nog niet dus het was wel spannend.

 

Ik denk dat Marquez wel ietsje meer overschot had dan Rossi maar hij raakte er gewoon niet voorbij. Omgekeerd denk ik ook dat Rossi het moeilijk zou gehad hebben een Marquez terug voorbij te gaan. Maar MArquez is gevallen dus we gaan het nooit weten. Rossi alleszins heel slim gereden. Ferm ook van Petrucci en Dovi.

 

Jammer van Lorenzo...wat een zielige fout van het aandampen vh vizier. Hoe kan dat op dat niveau??

 

Er zijn wel meerdere fouten gemaakt gisteren. Het hele startgebeuren was ook niet wat het zou moeten zijn. Een Dry race geven terwijl het al miezert. Uiteindelijk allemaal binnen en klaar gaan staan om vanuit de pits te vertrekken met 20 a 30 rijders om dan toch rood te gaan en de start uit te stellen naar 13u25. Toppunt vanal is dat ze dan toch nog een Wet race gaven. Ze hadden beter van bij de start gewoon Wet race gegeven en dan konden de teams zelf uitmaken wat ze gingen doen. Slicks, regenbanden, ... Had nog wat meer spektakel opgeleverd denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van dat vizier ... klopt dat écht? Ik kan me dat bijna niet inbeelden. :oops: Oké, pakt dat Lorenzo een bazeke is gelijk ik, die zweet als een paard bij inspanningen, dan gaat zo'n helm inderdaad goed aandampen. Maar toch... dan zet je toch je vizier een klikje open? Af en toe spat er dan wat water op/in je neus en als je 't kwalijk treft in je ogen, maar dan dampt dat niet aan. Ik vraag me af of dat niet gewoon een petite manque de couilles was dat nadien een draai wordt gegeven? (Ik volg MotoGP nog niet zo lang en weet niet of Lorenzo eerder wel/niet een regenrijder is. Wild guess, dus.)

 

Vond jij dat Marquez een betere indruk maakte, @@Mich? 'Ie kwam er wel altijd weer bij, ja, maar toch niet met de vingers in de neus, leek me. Ik zou durven denken dat achter iemand rijden in zo'n omstandigheden makkelijker is dan ervoor (omgekeerd dus op 't droge), omdat je hetzelfde tempo kan volgen zonder risico op crashen, zolang je geen fout maakt. Ik leid dat een beetje af uit het gevecht daarachter, voor de laatste podiumplaats en 4-6. Je zag vaak dat iemand 'm er perfect naast kon zetten, maar in plaats van (zoals op het droge) 'm mooi naast/inside de voorligger te houden bij 't aanremmen van de bocht, toch weer de ander liet voor gaan. Misschien zie ik 't verkeerd. We gaan 't inderdaad nooit weten maar het leek me dat Rossi comfortabeler/zekerder dat tempo kon rijden in die omstandigheden, dan Marquez. Zou inderdaad tof geweest zijn om de laatste ronden gezien te hebben met die twee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch zo'n stand waarbij er een minimaal spleetje is? Tenzij dat bij racehelmen niet bestaat owv gewicht of veiligheid, kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch zo'n stand waarbij er een minimaal spleetje is? Tenzij dat bij racehelmen niet bestaat owv gewicht of veiligheid, kan ook.

 

Tis meestal alles of niets bij die helmen. In de Moto3 was er ook iemand die hetzelfde probleem had en die reed met open vizier op de rechte stukken, als hij even in de kuip kon schuilen. Maar dat vergt extra handelingen en concentratie om steeds open en dicht te doen. Kans op fouten is dus groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat Marquez ietsje sneller was, maar ik zag hem ook eerder vallen dan Rossi. Hij bleef er denk ik wel doelbewust achter.

 

Achteraf bekeken had Rossi het bij het recht eind ;) uiteraard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinlock is normaal genoeg maar zat er mss niet in hé

 

Zouden die met een Pinlock vizier rijden? Geen idee van eigenlijk. Schitterend concept wel, op mijn huidige helm moet ik het nog doen met zo een speciale plakker. Volgende wordt sowieso eentje met pinlock :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden die met een Pinlock vizier rijden? Geen idee van eigenlijk. Schitterend concept wel, op mijn huidige helm moet ik het nog doen met zo een speciale plakker. Volgende wordt sowieso eentje met pinlock :D

 

Geen idee, nu heb ik Pinlock en zou idd niets anders meer willen. Voor de karting in de regen had ik een oranje vizier met pinlock, werkte ook super!

Alleen de spray blijft bij momenten een probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, nu heb ik Pinlock en zou idd niets anders meer willen. Voor de karting in de regen had ik een oranje vizier met pinlock, werkte ook super!

Alleen de spray blijft bij momenten een probleem

 

Rijden jullie karting met tear-offs? Bij langere wedstrijden dan? Helpt natuurlijk niet tegen spray, misschien eens nanolex voor op de ramen ofzo proberen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden jullie karting met tear-offs? Bij langere wedstrijden dan? Helpt natuurlijk niet tegen spray, misschien eens nanolex voor op de ramen ofzo proberen :D

 

Tear-off zit erop om je duur spiegelvizier te beschermen maar nog nooit moeten aftrekken in een race. Duurt meestal ook maar 20 minuten.

 

Nanolex voor in de regen is nog een gedacht want je zit zo laag dat je soms echt niets meer ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tear-off zit erop om je duur spiegelvizier te beschermen maar nog nooit moeten aftrekken in een race. Duurt meestal ook maar 20 minuten.

 

Nanolex voor in de regen is nog een gedacht want je zit zo laag dat je soms echt niets meer ziet.

 

Nanolex zelf zal niet lukken denk ik, ga je eens aan de mannen van Wax-it moeten vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid