Jump to content

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack
 Share

Recommended Posts

Ook wel interesse in! @@Wax-it.be @@Simoni

 

Heb nu ook een pinlock vizier (net nieuwe helm gehaald) en nog niet in de regen mee gereden ... maar ... ik vraag me af of ik die Nanolex glasscoating gewoon op een vizier van een motorhelm kan aanbrengen? Mogelijks helpt dat om spray tot minuscule bolletjes te vervormen die sneller elkaar opzoeken en zo van je vizier afrollen. Desnoods een om-de-zoveel-seconden links/rechts-kijkbeweging die je vizier meteen weer clean maakt. (Deed ik tot nu toe ook, maar vizier leek wel sticky glue voor waterdruppels miljaar...)

Link to comment
Share on other sites

Misschien Gyeon Cancoat ofzo? Iets dat op kunststof ook gaat hechten, volgens mij is Nanolex enkel voor glas?

Link to comment
Share on other sites

Ja, denk het ook, maar ... op auto's zit ook kunststof, zoals de koplampen en achterlichten e.d. Misschien hecht dat daar ook wel op?

Link to comment
Share on other sites

Voor op 't plastic vizier van een helm werkt de Ultra glass niet. Het oppervlak moet eerst ontvet worden en dat kan 't al beschadigen, de solventen in het product zelf ook.

 

Wat wel werkt is nanolex Urban Glass, omdat dit eigenlijk gewoon een klassieke synthetische sealant is, dit product vormt eerder een waterafstotend laagje bovenop het plastic. DE duurzaamheid is een stuk lager maar de roll off snelheid ligt ook een stuk lager, het effect is dus sneller waar te nemen.

 

Gyeon Cancoat heb ik nog niet getest, kan interessant zijn maar op eigen risico! ;)

Link to comment
Share on other sites

Voor op 't plastic vizier van een helm werkt de Ultra glass niet. Het oppervlak moet eerst ontvet worden en dat kan 't al beschadigen, de solventen in het product zelf ook.

 

Wat wel werkt is nanolex Urban Glass, omdat dit eigenlijk gewoon een klassieke synthetische sealant is, dit product vormt eerder een waterafstotend laagje bovenop het plastic. DE duurzaamheid is een stuk lager maar de roll off snelheid ligt ook een stuk lager, het effect is dus sneller waar te nemen.

 

Gyeon Cancoat heb ik nog niet getest, kan interessant zijn maar op eigen risico! ;)

 

Ik zou zeggen, zal die cancoat eens proberen maar ik rijd nooit in de regen dus veel nut heeft dat niet. Zou dat een vizier aantasten?

Link to comment
Share on other sites

Voor op 't plastic vizier van een helm werkt de Ultra glass niet. Het oppervlak moet eerst ontvet worden en dat kan 't al beschadigen, de solventen in het product zelf ook.

 

Wat wel werkt is nanolex Urban Glass, omdat dit eigenlijk gewoon een klassieke synthetische sealant is, dit product vormt eerder een waterafstotend laagje bovenop het plastic. DE duurzaamheid is een stuk lager maar de roll off snelheid ligt ook een stuk lager, het effect is dus sneller waar te nemen.

 

Gyeon Cancoat heb ik nog niet getest, kan interessant zijn maar op eigen risico! ;)

Thx! Ik heb de gewone, dacht ik? (Ultra) Voor enkel maar m'n vizier ga 'k nu niet meteen de Urban in huis halen. Net nieuwe helm, die hebben toch ook ietwat coating voor regendruppels. Maar toch interesse om dat bij gepaste gelegenheid in de toekomst eens te testen!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rossi is inderdaad 2 toeren te laat naar binnen gegaan.  Wat een GP wel!

Schitterend van Redding, valt hij in het begin van de GP en ligt die nu op een onverhoopte 3e plaats.

Link to comment
Share on other sites

Wat een klapper van Lorenzo  :shock: Rossi en Lorenzo zijn beiden tactisch in de fout gegaan door te blijven rijden. Marquez was de slimste en de terechte winnaar.

Link to comment
Share on other sites

MotoGP :inlove:

Wat een race!!

 

Heerlijk om ze te zien schaatsen, miljaar. In auto's is de grijze zone tussen nat en droog ook scary, maar op een tweewieler knal je wel d'office op 't tarmac. Dikke dikke kudos & verdorie ik heb in de laatste jaren nog NOOIT zo op 't puntje van m'n stoel gezeten, genietend van hoe ze op hun fietsen zaten.

 

Serieuze klapper van Lorenzo, amai. Koude achterband die los liet onder acceleratie?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

MotoGP :inlove:

Wat een race!!

 

Heerlijk om ze te zien schaatsen, miljaar. In auto's is de grijze zone tussen nat en droog ook scary, maar op een tweewieler knal je wel d'office op 't tarmac. Dikke dikke kudos & verdorie ik heb in de laatste jaren nog NOOIT zo op 't puntje van m'n stoel gezeten, genietend van hoe ze op hun fietsen zaten.

 

Serieuze klapper van Lorenzo, amai. Koude achterband die los liet onder acceleratie?

 

Achterwiel begon te 'zwabberen' bij het uitaccelereren. Koude band + koude/vochtige piste + iets te enthousiast op het gas. Kan gebeuren.

Link to comment
Share on other sites

Het wordt hoog tijd dat ze in moto GP ook gaan werken met rechtstreeks contact met de rijders. Verschillen van 10 seconden per ronde zijn wel al heel veel. Bord met IN is blijkbaar niet genoeg om hen te overtuigen.

Misschien was het wel een bewuste keuze van Rossi om zo lang mogelijk op zijn regenbanden te blijven rijden, wegens het zeker stellen van zijn kampioenschap aspiraties. Maar met een band aan gort is het evengoed eraf kegelen als je te veel eist.

Heeft Marquez een goede zaak gedaan? Zal wel, als hij een eerste plaats kan bijschrijven op zijn palmares.

Heeft Rossi een goede zaak gedaan met te blijven rijden tot wanneer het onmogelijk werd? Niet echt, want als Lorenzo bleef zitten, was hij zijn voorsprong in het kampioenschap zo goed als kwijt.

En het is nu wel al bewezen dat Lorenzo de betere piloot is op de Yamaha.

Ergens hoop ik wel dat Rossi nog eens kampioen wordt. En deze dan opdraagt aan Supersic.

Het blijft spannend.

Moto 2 raakt onze Belg niet weg uit de onderste regionen. Ik vraag me af indien hij voor Kalex zou kiezen, of het dan beter zou zijn.

Moto 3 verwachtte ik meer van de Sniper. Maar goed, die zit in zijn leerjaren. Dat komt nog wel volgens mij.

Link to comment
Share on other sites

Overal performance bewijst hij toch met zijn poles + het feit dat hij al eerste weg is. Rossi is de slimmere, maar daarom niet de snellere van de 2. Hij rekent meer als hij rijdt, en neemt minder risico's dan Lorenzo.

Regenrijden is niet het beste wat Lorenzo kan. Daarvoor zitten er betere in het pak. Zoals bijvoorbeeld Baz, Vinales en Bautista. Ook Iannone heeft al bewezen dat hij in de regen zijn plan kan trekken.

Maar best of all was indertijd Crivillé en Doohan.

Link to comment
Share on other sites

Waar zijn die tijden dat hij voor den dikken uit Luik reed....

Batta zeker?

 

Ik weet dat de kuipen en al gespoten werden in Stekene bij Heylens.

Link to comment
Share on other sites

Het wordt hoog tijd dat ze in moto GP ook gaan werken met rechtstreeks contact met de rijders.

Neen.

Hoe meer je overlaat aan de piloot, hoe "eerlijker" de koers vind ik. Het is al technologisch genoeg geworden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions