Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Pos. Rider Bike Nation Points 1 Valentino ROSSI Yamaha ITA 296 2 Jorge LORENZO Yamaha SPA 285 3 Marc MARQUEZ Honda SPA 222 4 Andrea IANNONE Ducati ITA 188 5 Dani PEDROSA Honda SPA 165

 

Volgende race wordt volgens mij de beslissende race.  Hometrack van Lorenzo waar Rossi nog nooit echt super was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 punten voorsprong voor Rossi, dus als Lorenzo de twee laatste races wint, en Rossi eindigt er telkens tweede, wint Den Doktoor het kampioenschap met 1 punt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorenzo gaat geen 2 keer winnen, het wordt nog spannend. Volgende race gaat het nog dichter bij elkaar brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Race was heerlijk ja, da's een goed besteed uurtje om deze race opnieuw te bekijken.

 

Iannone ook amai, lekker agressief maar niet erover.

 

ik heb gisteren ook net naar 'hitting the apex' gekeken, machtig, wat een helden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iannone :party: Echt zalig om te zien hoe 'ie met 't mes tussen de tanden reed. Was "hanging in there" in de tragere/technischer stukjes maar zelfs daar moest 'ie nauwelijks of niet lossen. Wel gek hoeveel extra paarden die Ducati moet hebben. Zo soeverein voorbij je tegenstander knallen, dat is geen 2-3 pk verschil, me dunkt...  Hoe zit dat in MotoGP, zijn alle motoren gelijk qua cilinderinhoud en max. toerental e.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gek hoeveel extra paarden die Ducati moet hebben. Zo soeverein voorbij je tegenstander knallen, dat is geen 2-3 pk verschil, me dunkt...  Hoe zit dat in MotoGP, zijn alle motoren gelijk qua cilinderinhoud en max. toerental e.d.?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksmachines zijn allemaal max. 1000cc, max. 4 cil., max. boring 81mm, met max. 5 motoren per seizoen. En dan nog de open klasse. Dat vind ik vrij snel.

Zijn er nog andere dingen? 'k Stond te kijken van het verschil in top end speed tussen vnl. de Yamaha en de Ducati.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gTa : neen zijn niet allemaal gelijk, hangt af van je resultaat jaar ervoor. Best een googlen want vrij complex :D

 

Zijn wel allemaal gelijk. De enige verschillen zitten hem in het aantal liter benzine + de compound van de banden. Ducati heeft ondertussen ook dat benzine voordeel niet meer wegens goeie uitslagen gereden begin seizoen. Dus hebben ze enkel nog een zachtere compound die ze mogen gebruiken (waardoor ze vaak "te ver" naar voren staan/stonden in quali), maar dat was hier ook niet van tel in de race.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een race!!! Fabuleus. Al moeten beide Yamaha piloten toch met een wrang gevoel zitten. Lorenzo was de getipte winnaar, en Rossi laat zich de kaas vh brood halen door Iannone.

Het blijft zeeeeerrrr spannend!!! [emoji12]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q2 van vandaag

Sepang, Saturday, October 24, 2015

Pos. Num. Rider Nation Team Bike Km/h Time Gap 1st/Prev.

1 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 331.5 1'59.053

2 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 332.6 1'59.462 0.409 / 0.409

3 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 326.4 1'59.726 0.673 / 0.264

4 99 Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 325.9 1'59.737 0.684 / 0.011

5 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 327.1 2'00.199 1.146 / 0.462

6 29 Andrea IANNONE ITA Ducati Team Ducati 338.0 2'00.224 1.171 / 0.025

7 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 330.6 2'00.423 1.370 / 0.199

8 25 Maverick VIÑALES SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 325.2 2'00.478 1.425 / 0.055

9 38 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 329.3 2'00.652 1.599 / 0.174

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rossi op de front row voor Lorenzo.   :inlove:

 

De reactie van Lorenzo was wel sprekend toen ze hem niet in de front row paddock lieten nadat Rossi zijn plaatsje had ingepikt in zijn laatste rondje ... gaat een spannende race worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een aanloop tot de race van morgen. :inlove:

 

Rossi een beetje cocky in de press conference. Cue: Spain vs. Italy. :lol:  Eerste stint Q2 waar Marquez Lorenzo towt. :Tweede stint Q2, Rossi komt buiten en Iannone neemt 'm op sleeptouw :lol:  (Slim gezien wel, gezien de fabulous top speed van de Ducati. Deed 'm uiteindelijk niks, blijkt.)

 

Balen voor Lorenzo toen 'ie dacht dat 'ie in parc fermé mocht... :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow boy :(

Zat er wel aan te komen... Het was wachten tot wanneer marques rossi eruit kegelde. Hopelijk niet express gedaan door rossi :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie kan beginnen : beweegt Rossi z'n linkerpoot omdat 'ie Marquez eruit stampt, of omdat Marquez ertegen rijdt?

Iig, zelfs al stampte ie niet: niet slim. Vanuit menselijk standpunt niet verwonderlijk, maar niet slim. Niet vergeten: 'ie plantte zelf het zaadje op donderdag.

En voor hetzelfde geld Was Marquez idd aan het afstoppen. Kan best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marques had hem zelf ak twee keer een tik gegeven natuurlijk. Volgens mij ging rossi even teken doen en het is pas toen marques op richting rossi leunde dat rossi zijn knie uitstak ...

Wel spijtig van de hele race en de afsluiter van het seizoen. Maar ik vrees dat het anders wachten was tot marques hem eraf kegelde :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid