Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Qua spanning van de race - maybe.

Qua meeleven inzake pilotage - absoluut niet, voor mij.

+1

Het was interessant van de eerste tot de laatste ronde omdat er constant vanalles aan het gebeuren was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen.Hoe meer je overlaat aan de piloot, hoe "eerlijker" de koers vind ik. Het is al technologisch genoeg geworden.

Kan ik wel volgen. Skills zijn hier nog belangrijker dan in andere disciplines. Maar moeilijk te begrijpen dat Rossi met een verlies van 8 tot 10 seconden per ronde, niet binnen komt.

Via intercom kon hij waarschijnlijk veel vroeger binnen geroepen zijn. Kampioenschap veiliger stellen.

Zo heb ik een paar jaar geleden, tijdens de 8 uren van Francorchamps (team WXT) ondervonden dat je niet meteen doorhebt dat bijvoorbeeld de band aan het leeglopen is via het ventiel. Band aan gort bij het binnen komen in de pitbox. Sebastien Legrelle bijvoorbeeld , draaide rond met een band die zelfs rond de velg draaide bij hard accelereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batta zeker?

Ik weet dat de kuipen en al gespoten werden in Stekene bij Heylens.

Francis. Heeft heel veel gedaan voor Suzuki. Tot ze de kraan dichtdraaiden als het duurder werd. Heeft toch een rol gespeeld in de WSB.

Heylens was een heel goede spuiter van onderdelen. Weet nu wel niet of deze nog bestaat.

Belgen zijn wel meer betrokken bij motorraces. Zo werd vroeger alles van HRC regelmatig gespot in Aalst. Motoren kwamen daar binnen, na een race. En werden de kuipen gespoten in Denderhoutem bij Vijverman.

Hoofd van de HRC had zelfs een dakappartement in Aalst op de Parklaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Francis. Heeft heel veel gedaan voor Suzuki. Tot ze de kraan dichtdraaiden als het duurder werd. Heeft toch een rol gespeeld in de WSB.

Heylens was een heel goede spuiter van onderdelen. Weet nu wel niet of deze nog bestaat.

Belgen zijn wel meer betrokken bij motorraces. Zo werd vroeger alles van HRC regelmatig gespot in Aalst. Motoren kwamen daar binnen, na een race. En werden de kuipen gespoten in Denderhoutem bij Vijverman.

Hoofd van de HRC had zelfs een dakappartement in Aalst op de Parklaan.

Heylens is moeten stoppen maar dat is al heel lang geleden.

Is dan later wel herbegonnen maar zonder winkel.

Hrc heeft inderdaad altijd in Aalst gezeten in het industriepark.

Misschien nu nog, ik weet het niet.

Heb daar nog gewerkt aan de parking en het was leuk om zien hoe de top mecaniciens aan het werken waren aan een wasmachine uit de hospitality truck terwijl de dure GP machines daar naast stonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WTF, die laatste ronden!!!

 

Zot :lol:

 

Pedrosa is een onnozel kalf.

 

Waarom? Moest Rossi hetzelfde doen was het werelds. Ik vond dat het al bij al nog netjes ging, op het scherpst van de snee, dat wel.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedrosa! :party: Gotte give it to the man. Zo'n druk van Rossi maar nooit plooien of 'n foutje maken en mooi elke aanval gepareerd. Derde keer goeie keer in bocht 4 en 'm mooi op/over de limiet nog terugpakken in bocht 7 ... dus niet eens moeten wedden op z'n extra paarden op de back straight. Kudos! Wat een heerlijke battle!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Moest Rossi hetzelfde doen was het werelds. Ik vond dat het al bij al nog netjes ging, op het scherpst van de snee, dat wel.

Tuurlijk was het mooi, maar ik had Rossi de 2de plek wel gegund. Dus was het een kalf. Zo simpel is dat.

 

Anderzijds heb ik ook wel een beetje compassie met kleine Dani. Net als hij denkt eens een gooi te kunnen doen naar het kampioenschap botst hij op een sterkere teammaat. Hayden, Stoner, Marquez. Of als hij eens in een lekkere flow zit wordt hij onderuit gereden door o.a. Simoncelli en Marquez. Breekt hij iets en is zijn seizoen weer om zeep. Gaat hij toch een beetje ervaren als een lege ruimte op zijn palmares denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker datte. Moet frustrerend zijn. Maar gisteren heeft 'ie dat verdomd goed gedaan.

Tof om te zien dat de Ducati's steeds minder achterstand oplopen op Honda en Yamaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net 'Hitting the apex' bekeken. Knap. Brad Pitt stoorde me nooit, 't verhaal (de verhalen) zijn goed gebracht en er zit een juiste mix actie / emotie in.

 

Ik herinner me nog Simoncelli's seizoen, ik volgde MotoGP niet klokvast maar zag de meeste races ... ik vond 't maar een onverantwoorde gek ... en zie, enkele races later was 'ie al heen. Daar slik je toch even van. Altijd maar dat oordelen vanuit de zetel (zoals Lorenzo in de film ook zei), da's makkelijk.

 

Liked it! Aanrader!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu pedrosa echt eens indrukwekkend was komen er geen comments. Strange.

 

Mja, wie is er dan ook pedrosa fan?

 

Was wel redelijk leuke gp. Het leek erop dat Lorenzo ermee zou gaan weglopen maar plots komt Pedrosa daar zo maar even uit de achtergrond afgereden aan 1,5 sec per ronde sneller :o

 

Op en over Rossi, en dan op naar Lorenzo. Deze laatste snapt het allemaal niet goed en krijgt daar een mentale klap van de hamer waarop Rossi hem dan ook nog eens in de fout dwingt en zo de voorsprongt neemt die hem waarschijnlijk het kampioenschap zal bezorgen.

 

Motogp :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toffe race, leek in eerste opzicht niet spannend maar werd het zeer zeker wel. Wat een winnaar :inlove:  Dubbel en dik verdiend. Mooie interviews ook achteraf, fair & square, geen lulkoek.

 

Blijft verdomme een spannend WK. Hoeveel races nog, 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid