Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Lijkt me ook dat er sowieso iéts aan zat te komen. Maar toch: Rossi haalde hem wel agressief naar buitenkant bocht, daar waar Marquez voorheen eigenlijk vooral (op scherp snee) racete...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beelden van bovenaf: lijkt me dat Marquez eerst tegen hem rijdt (stuurt in) waarop Rossi's voet van de peg gaat. Of ie echt duwt met de knie durf ik niet zeggen, lijkt er wel op.

Maar het komt me voor dat zoiets niet ongestraft kan. Dat toelaten betekent dat je tolereert dat rijders elkaar agressief gaan behandelen, vind ik.

Tenzij Marquez echt aan het afstoppen was. Maar dan nog.

En nu de ceremonie. Lorenzo zo uitgejouwd, volledig onterecht imo, dat ie wegloopt snap ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar trek je de lijn? Kijk je naar wat er vooraf ging kon het ook al vroeger fout gegaan zijn. Eigenlijk heb je een soort vlag nodig waarmee je aangeeft aan een rijder "hey, jou inhaalactie was niet zuiver kerel, sta die plaats maar terug af!" Dat zou marques gekalmeerd hebben en de boel niet hebben laten escalleren.

Voor het incident kon het 2 keer gebeurd zijn maar dan de fout van marques.

Het is gewoon geescalleerd tot het fout ging, je moet die escallatie kunnen vermijden zonder ingrijpende actie zoals ze nu hebben met een drivethrough of DQ

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in dezen Rossi-fan, hé. Laat dat duidelijk zijn.

Mich: tot ik cijfers zie, durf ik niet zwart op wit beweren dat Marquez afstopte. Indien wel, is het statement van Rossi terecht. Zeker als ie niet duwde (wat ik vermoed, zie hoger). Marquez vocht verwoed, op (en misschien over) scherp vd snee, maar nooit door Rossi vd lijn af te duwen. Hij verloor openlijk de nerves niet, Rossi wel (misbaar enkele kerenł. Als je dan al voor psych racing bent (jij hebt daar de wits en cool alvast voor): Marquez stak dat beter weg dan Rossi. En Rossi nam Marquez wél mee naar buitenkant bocht (zijn uitleg in parc fermé was pure lulkoek, trouwens).

Ik dénk niet dat ie stampte maar zijn move blijft very questionable... ténzij Marquez echt afstopte, maar dat gaan wij hier nooit for sure weten.

Stél dat Rossi wél duwde, dan is dsq m.i. helemaal terecht. Sorry, maar da's geen racen meer. Ik zou jou eens willen zien als iemand jou dat flikt.

That said (en echt m'n boon voor Rossi wegcalculerend en objectief denkend): ik vermoed dat Marquez heel bewust irriteerde en mogelijks wat afstopte (het vertraagt sowieso, zo battlen), wat Rossi uiteraard furieus gemaakt zal hebben, en ik denk dat Marquez hem (meerdere keren zelfs) eerst aanreed en dat Rossi niet bewust eerst stampte. In dat opzicht zou het mij niet verwonderen dat er geen sanctie komt. Terecht, dan.

Ik vind het sowieso gedrag dat niet op track thuis hoort. Dat van Rossi méér dan dat van Marquez. En ik weet waarover ik spreek, want ik ben zelf zéér ontvlambaar in zo'n omstandigheden en herken me dus perfect in Rossi's reactie. Ik heb enkele jaren competitiesport achter de rug waar ik zeer "op z'n Jokkes" reageerde. (met alle respect en sympathie) Geleerd: meer wel dan niet ben je als competitor slachtoffer van je eigen dergelijk gedrag/emotionaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In normale omstandigheden zou Marquez achter Rossi blijven zodat die het kleine gat zou dicht rijden.

Het was duidelijk alleen zijn bedoeling om Rossi weg te houden van Lorenzo.

Van bovenaf zie je inderdaad duidelijk dat M tot 2x toe gaat in leunen en eerder daardoor ten val komt.

Raar ook dat er geen melding kwam "investigation racing incident".

Verder valt het weer op dat Pedrosa weer vooraan rijdt als het seizoen op zijn einde loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enfin: mijn objectieve en subjectieve visies zijn duidelijk. Ik vrees dat Rossi in Valencia een héél moeilijke taak zal hebben.

Als Lorenzo straks de titel pakt zal dat alvast zeer verdiend zijn, én onbezoedeld. Ik hoop nog altijd dat Rossi 'm pakt, wel. Ook verdiend, maar met toch een semifinale met wrang smaakje.

Trouwens, het feit dat Marquez binnen kwam ipv door te rijden (tenzij technische problemen) én in geen velden of wegen te bekennen was, zegt ook wel eea... Mocht die volledig zuiver op de graat zijn in het geheel, had die ook anders gereageerd denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar ook dat er geen melding kwam "investigation racing incident".

.

Dat was er wel. Incident will be investigated after the race

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was er wel. Incident will be investigated after the race

Oeps, deze heb ik dan gemist.

Zeg nu niet dat het meer dan 1x in beeld is geweest hé. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beslissing is ook politiek natuurlijk. Het overgrote deel van motogp draait nog deels rond Rossi, gaan ze in hen eigen vel snijden door Rossi het kampioenschap af te nemen op basis van een beslissing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze Rossi zijn punten niet afnemen rijdt Marquez Rossi er gewoon af op Valencia hoor. Sorry Rossi fans maar hij heeft hem er express afgekegeld, mooi zichtbaar vanuit de helikopter

 

@@gTa : zijn voetsteuntje was afgebroken, kon dus niet verder racen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik zei dat ik het geen slimme zet vond. Hij zet zich hoe dan ook in de zwakkere positie, hoe terecht (if so) het 'statement' ook moge zijn. Donderdag heeft 'ie zelf de rel gestart. En ik blijf vinden dat Marquez z'n "doel" (hoe unfair we dat ook mogen vinden) strategisch/politiek gezien veel beter heeft verpakt dan Rossi, die helemaal over de rooie ging door frustratie/woede (wat ik kan begrijpen, ik ben net dezelfde). Marc kan je zéker agressieve inhaalmanoeuvers verwijten (met contact), maar inhalen is nog racen. Marc zette zich ertussen op plaatsen die bijna onmogelijk leken, maar wel op/rond de rijlijn. Wat Rossi deed is niet meer racen, da's een robbertje vechten.

 

Los van het incident: Rossi maakte ook een fout na de race. Had hij in parc fermé interview gezegd dat 'ie Marc inderdaad uit colère mee nam naar buitenkant bocht om 'm duidelijk te maken dat 'ie niet opgezet was met dat hinderen, en dat Marc instuurde tegen 'm en zo z'n eigen val veroorzaakte ... dan was dat alvast veel beter geweest, vanuit politiek oogpunt. Met de quatsch-uitleg die 'ie nu gaf, heeft 'ie het zich politiek gezien zeer moeilijk gemaakt, nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beslissing is ook politiek natuurlijk. Het overgrote deel van motogp draait nog deels rond Rossi, gaan ze in hen eigen vel snijden door Rossi het kampioenschap af te nemen op basis van een beslissing?

Zal zeker meespelen. Hoewel Marquez wel eens de volgende Rossi zou kunnen zijn, uiteraard. Maar het merk Rossi is zo waardevol, het voelt mij aan alsof je bijna je eigen gouden kip zou slachten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politiek gezien alvast een puike beslissing van MotoGP. :lol:

 

 

Ze nemen niks af nu, geven toch aan dat het niet helemaal koosjer was, maar laten de strijd nog open. (Ook al is het daarmee wel ongeveer beslecht...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politiek gezien alvast een puike beslissing van MotoGP. :lol:

Ze nemen niks af nu, geven toch aan dat het niet helemaal koosjer was, maar laten de strijd nog open. (Ook al is het daarmee wel ongeveer beslecht...)

Denk niet dat de andere rijders Rossi een strobreed in de weg gaan leggen in Valencia :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Politiek gezien alvast een puike beslissing van MotoGP. :lol:

 

 

Ze nemen niks af nu, geven toch aan dat het niet helemaal koosjer was, maar laten de strijd nog open. (Ook al is het daarmee wel ongeveer beslecht...)

 

 

Denk niet dat de andere rijders Rossi een strobreed in de weg gaan leggen in Valencia :D

 

Belachelijke bestraffing, hoe groot Rossi ook is dat kan niet door de beugel. Voor de actie was de race stevig maar gebeurde er niets speciaal. Omdat je dat niet kan hebben mag je uw tegenstanders onderuit trappen? Belachelijk, daarvoor ook al van zijn voeten maken omdat Marquez vecht voor de plaats. 

 

Ik vind het gewoon zielig van Rossi

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijke bestraffing, hoe groot Rossi ook is dat kan niet door de beugel. Voor de actie was de race stevig maar gebeurde er niets speciaal. Omdat je dat niet kan hebben mag je uw tegenstanders onderuit trappen? Belachelijk, daarvoor ook al van zijn voeten maken omdat Marquez vecht voor de plaats.

Ik vind het gewoon zielig van Rossi

Ik ben zowel fan van marques en van rossi, maar het zou niet de eerste keer zijn dat marques niet afgeeft en in zijn enthousiasme zijn tegenstander mee onderuit haalt ...

Rossi had terecht iets om over te klagen na twee keer zelf aangereden te worden, dat keurt zijn actie niet goed, maar er ging sowieso "iets" gebeuren ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, blijkbaar zou lorenzo rossi ingehaald hebben in de tweede ronde onder gele vlag ... Het gaat hier nog een kermis worden :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er iets ging gebeuren dat kan, maar nu waren er nog geen acties die gevaarlijk waren. Dat naar buiten drijven is puur bewust, dat doe je toch niet? Dan zoek je toch gewoon zelf de problemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid