Jump to content
Phil

BMW G30 5 Reeks

Recommended Posts

vince522    1,635
vince522
7 minutes ago, gTa said:

Ik vind de 530e heel wat aangenamer gemotoriseerd dan een 520d, ja. Zou altijd mijn keuze zijn, behalve om heel veel km af te leggen (let's say 50k/jaar of meer).

Ik zou het eerder laten afhangen van het type afstanden dat je moet doen, ex-collega’s van mij ergeren zich dood aan de kleine tankinhoud van een 530e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa

Kan ik inkomen. Hier ook al gelezen. Zelf nul ervaring mee, als je daar maar enkele km mee bolt ervaart ge dat niet, hé.
Wat is de autonomie dan met zo'n 530e? Toch wel minimum 400km, hoop ik? En hoeveel liter past er in een 520d, misschien is dat ook fel verminderd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
6 minutes ago, gTa said:

Kan ik inkomen. Hier ook al gelezen. Zelf nul ervaring mee, als je daar maar enkele km mee bolt ervaart ge dat niet, hé.
Wat is de autonomie dan met zo'n 530e? Toch wel minimum 400km, hoop ik? En hoeveel liter past er in een 520d, misschien is dat ook fel verminderd?

40l tank

Als je een lange snelwegrit doet een kleine 500km dus. Met dagelijks opladen bij doe ik 800 a 1100km tussen tankbeurten 

  • Like 1
  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa

Op een constante snelwegrit doet de electroshizzle nauwelijks iets inzake rijbereik, correct? Bij kortere ritten met veel wisselende snelheden vind ik de PIH wel een aangename plus bieden, maar 'k heb daar eigenlijk nooit een stuk autostrade mee gereden.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
16 minutes ago, gTa said:

Op een constante snelwegrit doet de electroshizzle nauwelijks iets inzake rijbereik, correct? Bij kortere ritten met veel wisselende snelheden vind ik de PIH wel een aangename plus bieden, maar 'k heb daar eigenlijk nooit een stuk autostrade mee gereden.

Zal niet veel schelen inderdaad. Doet wel wat hoor, gaat koppel aanvullen/overnemen als je bergop moet maar geen flauw idee hoeveel km je daardoor wint. Als ik 's avonds Brussel-Gent doe aan 125 dan zakt het elektrisch bereik 1 a 2 km als er genoeg overschot is voor het laatste stukje stadsverkeer elektrisch te doen. 

Anderzijds: alle ringwegen zijn 100 of minder nu. Wegenwerken,... Vanaf je onder de 110 gaat neemt de elektromotor over.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB
40l tank
Als je een lange snelwegrit doet een kleine 500km dus. Met dagelijks opladen bij doe ik 800 a 1100km tussen tankbeurten 

500km is toch al niet slecht. Met een EV haal je dat vandaag niet op de snelweg, en tanken gaat een pak sneller dan laden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vince522    1,635
vince522
1 hour ago, gTa said:

Kan ik inkomen. Hier ook al gelezen. Zelf nul ervaring mee, als je daar maar enkele km mee bolt ervaart ge dat niet, hé.
Wat is de autonomie dan met zo'n 530e? Toch wel minimum 400km, hoop ik? En hoeveel liter past er in een 520d, misschien is dat ook fel verminderd?

Het rijbereik van mijn 520d was gemakkelijk >1100km, voornamelijk snelwegkilometers. Tankinhoud is 66l

Kan mij inbeelden dat heel wat 530e eigenaars de batterijen niet consequent gaan opladen en het rijbereik niet maximaliseren. Dat gecombineerd met een suboptimaal traject zal het rijbereik significant verminderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
46 minuten geleden, vince522 zei:

Het rijbereik van mijn 520d was gemakkelijk >1100km, voornamelijk snelwegkilometers. Tankinhoud is 66l

Kan mij inbeelden dat heel wat 530e eigenaars de batterijen niet consequent gaan opladen en het rijbereik niet maximaliseren. Dat gecombineerd met een suboptimaal traject zal het rijbereik significant verminderen.

In de F11 dan? Of al een G31? (of wat is de code van de huidige, ik weet ze echt niet meer van buiten)
Dacht dat dat ook significant verminderd was owv gewicht = verbruik = co²-uitstoot, of vergis ik me?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vince522    1,635
vince522
8 minutes ago, gTa said:

In de F11 dan? Of al een G31? (of wat is de code van de huidige, ik weet ze echt niet meer van buiten)
Dacht dat dat ook significant verminderd was owv gewicht = verbruik = co²-uitstoot, of vergis ik me?

 

De mijne was een G30 preLCI

Wel gespecced met de lichtse velgen in het gamma, styling 619, eigenlijk een velg van de 7-reeks. Light is right 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
Zojuist, vince522 zei:

De mijne was een G30 preLCI

Okay, thx. 66 liter meezeulen voor een 2-liter diesel = idd een pak rijbereik :D

Vind ik wel overroepen (of onnodig), behalve misschien op reis.
Tenzij je massa's km maalt voor 't werk, dan is 't misschien wel leuk om maar 1 keer per week te moeten tanken ipv 2 keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
2 hours ago, BMWMB said:

500km is toch al niet slecht. Met een EV haal je dat vandaag niet op de snelweg, en tanken gaat een pak sneller dan laden.

@BMWMB is that you :shock:

 

:D Is een beetle hetzelfde verhaal als een EV eigenlijk. Rond de kerktoren rijden en ritten tot 200km ofzo allemaal perfect. Doe je vaker langere afstanden dan heb je de nadelen. Vaker tanken,... 

Eigenlijk is een Plug-in misschien enkel nuttig als je een zeer uiteenlopend gebruik hebt. Bijvoorbeeld wekelijks op en af tussen 2 verblijven. 1/2 dagen met 500 a 1000 km en de rest rond de kerktoren.

Minder kan je binnenkort zeker met ev, verder altijd beter met een Diesel. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marvin    181
Marvin
2 hours ago, gTa said:

Okay, thx. 66 liter meezeulen voor een 2-liter diesel = idd een pak rijbereik :D

Vind ik wel overroepen (of onnodig), behalve misschien op reis.
Tenzij je massa's km maalt voor 't werk, dan is 't misschien wel leuk om maar 1 keer per week te moeten tanken ipv 2 keer.

Ik vind dat handig maar ik zit ook (bijna) in het geval dat je beschrijft.

Vroeger met een Audi A3 2.0 TDI met 50 liter tank en verbruik rond de 5,1 liter (wat op zich weinig was) moest ik iedere 5 werkdagen ongeveer gaan tanken, kon max 850 km rijden (zonder reserve want dat was risky om heen en terug thuis te geraken met de afstanden die ik meestal deed - tussen 140 en 170 km). Het irriteerde mij eigenlijk dat ik zo vaak moest tanken, want het was geen verbetering ten opzichte van mijn Skoda Fabia 1.2 TDI met 45 litertank (die minder verbruikte en dus gelijkaardig rijbereik had).

Minder tanken is voor mij een comfortkwestie. Staat op het niveau van de zelfdimmende binnenspiegel ♥️

Met mijn C 180 d nu 66 liter en lager verbruik (4,6) waardoor ik eerder 1200 km kan rijden (met reserve eerder 1400) en dus 2 à 3 werkdagen later moet tanken. Klinkt weinig, maar 't scheelt wel als je eens een week door kan komen zonder tanken 😛 uiteraard pre-corona allemaal.

Ben wel benieuwd wat het zou zijn met hybride. Ik rij vrij defensief dus denk dat ik redelijk wat elektrische kilometers zou kunnen rijden. Maar of dat de kleinere tank zou kunnen compenseren in mijn geval? I guess we'll never know. Jammeeeur.

Edited by Marvin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
18 minutes ago, Marvin said:

Ik vind dat handig maar ik zit ook (bijna) in het geval dat je beschrijft.

Vroeger met een Audi A3 2.0 TDI met 50 liter tank en verbruik rond de 5,1 liter (wat op zich weinig was) moest ik iedere 5 werkdagen ongeveer gaan tanken, kon max 850 km rijden (zonder reserve want dat was risky om heen en terug thuis te geraken met de afstanden die ik meestal deed - tussen 140 en 170 km). Het irriteerde mij eigenlijk dat ik zo vaak moest tanken, want het was geen verbetering ten opzichte van mijn Skoda Fabia 1.2 TDI met 45 litertank (die minder verbruikte en dus gelijkaardig rijbereik had).

Minder tanken is voor mij een comfortkwestie. Staat op het niveau van de zelfdimmende binnenspiegel ♥️

Met mijn C 180 d nu 66 liter en lager verbruik (4,6) waardoor ik eerder 1200 km kan rijden (met reserve eerder 1400) en dus 2 à 3 werkdagen later moet tanken. Klinkt weinig, maar 't scheelt wel als je eens een week door kan komen zonder tanken 😛 uiteraard pre-corona allemaal.

Ben wel benieuwd wat het zou zijn met hybride. Ik rij vrij defensief dus denk dat ik redelijk wat elektrische kilometers zou kunnen rijden. Maar of dat de kleinere tank zou kunnen compenseren in mijn geval? I guess we'll never know. Jammeeeur.

Ik tank nu even frequent als vroeger

3x 1 reeks 16d 900km door tank van 55?L

320i g21 900km door tank van 66?L

330e g20 8 a 900 km door 40l tank en dagelijks opladen

Wil dus zeggen 1x week, meestal op zondag, gaan tanken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa

Ik doe der ook altijd maar voor 50 euro in. Zo voel ik de prijsstijgingen niet!

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommie    4,709
Tommie
2 uren geleden, gTa zei:

Ik doe der ook altijd maar voor 50 euro in. Zo voel ik de prijsstijgingen niet!

Doet me denken aan die ex-collega van @Alexanderr bij Dreamland!

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    16,707
ICM
13 minutes ago, Tommie said:

Doet me denken aan die ex-collega van @Alexanderr bij Dreamland!

Doet me denken aan een "collega" die voor de eerste keer een job kreeg met een tankkaart. Had nog nooit voor meer dan 10 euro getankt.

"zeg, dat duurt wel lang hé, dat voltanken"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    16,707
ICM

Dezelfde die mee moest naar een klant. Afgesproken op de luchthaven.

"zeg, heb jij het adres van de luchthaven van Zaventem voor mij?"

ja vent

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
2 uren geleden, ICM zei:

Doet me denken aan een "collega" die voor de eerste keer een job kreeg met een tankkaart. Had nog nooit voor meer dan 10 euro getankt.

"zeg, dat duurt wel lang hé, dat voltanken"

Steek die eens in een EV :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
2 uren geleden, Tommie zei:

Doet me denken aan die ex-collega van @Alexanderr bij Dreamland!

Als ik aan Dreamlalexanderrland-verhalen denk, komt bij mij steevast eerst een ander verhaal naar boven!

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,815
Mich
Doet me denken aan een "collega" die voor de eerste keer een job kreeg met een tankkaart. Had nog nooit voor meer dan 10 euro getankt.
"zeg, dat duurt wel lang hé, dat voltanken"

Tv icoon Bart Peeters is toch nog straffer... had als eerste wagentje een turbo-diesel gekocht en is op zoek naar een tankstation voor zijn eerste tankbeurt bijna zonder gevallen want hij vond nergens een station waar hij “turbodiesel” kon tanken
  • Like 1
  • Funny 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
timvan    25
timvan

ik ga binnenkort een nieuwe wagen bestellen en het zal hoogstwaarschijnlijk een 5x0 e touring worden.   Een van de keuzes die ik nog moet maken is een 520 e of een 530 e als ik zo naar de specs kijk zie ik weinig verschil  de electro motor is hetzelfde en de pk's van de motor 163pk vs 184pk  zijn ook quasi hetzelfde. 

Enige verschil zit in de combinantie 204 vs 292pk  of is er een fout op de BMW website? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Phil
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • Soul
      By Soul
      https://www.bmwblog.com/2021/03/11/bmw-8-series-gran-coupe-spy-photos/
       
      &
       




      https://www.motorauthority.com/news/1131538_2023-bmw-8-series-gran-coupe-spy-shots
    • davy
      By davy
      Wat zou je kiezen met een budget van +/- €45.000,00
      1) BMW M4 coupé 431pk  pre LCI met  +/- 50.000km

      2) BMW M2 LCI 370pk met +/- 50.000km

      3) BMW 1M coupé 340pk met +/- 60.000km

      4) Iets anders...
    • Matistkindt
      By Matistkindt
      Is een bmw M sportuitlaatsysteem mogelijk op een bmw x5 g05 45e? Zo niet, kan dit achteraf veranderd worden? Waarom is dit niet mogelijk?
      tx
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions