Ga naar inhoud

Land Rover lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Zonder die speciale uitlaten wil zeggen dat gewoon geen 5.0 benzine is maar een lichtere motorisatie. (Ik zie hem ook liever zonder die opvallende uitlaten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahzoo, ik dacht dat de SV Autobiography sowieso met de 5.0 benzine kwam. Wat is dan het verschil aan de SV tov de gewone autobiography? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Stabilo Boss:

ahzoo, ik dacht dat de SV Autobiography sowieso met de 5.0 benzine kwam. Wat is dan het verschil aan de SV tov de gewone autobiography? 

Nee, je kan de lange SV Autobiography ook met de 4.4 V8 diesel krijgen, en dan heeft 'ie geen zichtbare uitlaten.

De SV is die hyperluxueuze. Two-tone lak beschikbaar, specifieke velgen en wat andere opsmuk langs buiten, standaard 4 aparte zitplaatsen met verlengde middenconsole achteraan, enz.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Stabilo Boss:

ook geen fan van dat SVO pack trouwens. dat je 4 van die pijpen op een sdv6 kan krijgen zelfs...

land-rover-range-rover-2017-svo-design-p

Ik vind 't ook lelijk.

En 12.000 euro. :blink: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet passen op een Range. Maar de rest van dat pakket past dan weer wel. 

Zou op een of andere manier toch moeten kunnen dat pakket krijgen zonder de uitlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Stabilo Boss:

ook geen fan van dat SVO pack trouwens. dat je 4 van die pijpen op een sdv6 kan krijgen zelfs...

land-rover-range-rover-2017-svo-design-p

Een grote hockeystick B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Weet er iemand waarvoor die rubberen "tjoep" dient rechts onder de veerschotel bij een freelander? Heb nieuwe schokdempers gestoken maar bij de nieuwe was het onderdeel er niet bij...

20170920_084823.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Volgende week neemt onze familie afscheid van vader zijn bordeaux 2004 RR TD6. Toch wel jammer. Zelf ook behoorlijk wat kilometers mee afgemaald. 

922185_10151537994819146_1351903002_o.jp

Uiteindelijk heeft hij het 300.000km uitgezongen. 

Wat het kost om met zo een beest te rijden? 

Wel, wij zitten aan ongeveer 70.000 euro voor de taksen, verzekering, onderhoud en herstellingen. Daarbij komt dan nog eens 39.000liter brandstof aan gemiddeld 1 euro (?) en het waardeverlies van 60.000 euro over de jaren heen. 

Reken dus op 0,56 euro de kilometer. Met de doorsnee kilometervergoeding van 0.34 euro/km kom je er niet. 

Evenwel, ondanks de kwalijke reputatie van deze wagens, heeft de wagen mijn vader maar een keer in de steek gelaten. Na een onderhoud is de automaat vast komen te zitten in achteruit, en hebben ze hem af moeten slepen. Maar voor de rest zijn we er nooit ergens mee gestrand. En iedere kilometer is een waar genot geweest. Ondanks de wagen wat log is en de 3.0D van BMW een héls kabaal maakt, is en blijft het een ongelofelijk heerlijke kar! 

Waarom dan weg doen? Kosten... Zowat gans het onderstel is aan vervanging toe. Alles piept en kraakt op een ongehoorde wijze. Het is echt beschamend om je ermee door het verkeer te begeven. Daarnaast is ook de servopomp zijn pluimen aan het verliezen en slipt de multiriem opnieuw door. En uiteraard mag hij nergens nog binnen in een LEZ. 

De vervanger is een vrij onverwachtse keuze geworden : een nieuwe Hyundai Grand Santa Fé. Grotendeels wegens ongelofelijk veel auto voor uw geld en anderzijds wegens de ruimte (voor 7 inzittenden) en de uitrusting. En uiteraard ligt de onderhoudskost van zo een wagen een PAK lager dan van een RR. Daarenboven gaf Hyundai nog eens 7.000 euro (!) voor de Range (los van een mooie korting, waardoor de totaalprijs incl alle aanvinkbare opties onder de 50.000 euro uitkomt), dus vader was snel over de streep getrokken. Hij is ervan overtuigd dat hij ook met de Hyundai 13 jaar zal rijden, net als met de Range en daarvoor met zijn Safrane 3.0V6. Nu, gezien de GSF afgestemd is op de gezapige Amerikaanse markt, zou het wel eens kunnen dat de wagen hem effectief goed bevalt. Maar toch... Het is geen Range... 

maxresdefault.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tjeu said:

Wel, wij zitten aan ongeveer 70.000 euro voor de taksen

Is dat inclusief opnieuw inschrijven? 

Ik blijf dat zo'n ongelooflijk mooie auto vinden. Ik heb al lang geen auto meer gezien dat zo'n indruk op mij maakte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat inclusief opnieuw inschrijven? 
Ik blijf dat zo'n ongelooflijk mooie auto vinden. Ik heb al lang geen auto meer gezien dat zo'n indruk op mij maakte. 
Nee. Door VAA destijds uit bedrijf gehaald, dat telt niet mee in de kosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost zo'n Santa Fe +60k dan ?[emoji44]
Grand santa fe. Dat is 21cm verschil (4m91 lang, is groter dan de range binnenin). En ja, basisprijs is 58.000. gewone santa fe begint aan 16.000 minder.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al het feit dat je vader die Range in zo'n kleur koos verdient bakken respect.
Dat was eigenlijk mijn keuze. Ik blijf bordeaux een pracht kleur vinden voor grote wagens.
Het was destijds de eerste rode in België. Later in het Antwerpse nog eens eentje gespot, maar meer niet (van dit model). In Engeland zie je ze veel meer in deze kleur daar ze gebruikt werd als kleur om de wagen te lanceren. Ook in de brochure nam dit bordeaux de bovenhand.

Voor het vasteland werd een ander kleur gekozen. Ik dacht donkerblauw.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid