Jokke_vlo 14.823 Geplaatst: 12 juni 2018 Delen Geplaatst: 12 juni 2018 Als Ik macho ben kan Ik zo 3 aanrijdingen hebben. Telkens Ik gevaar zag (deur toe, plotse lijnafwijking) heb ik gekozen om niet door te zetten. Dat is defensief. Het is uiteindelijk voor de rest geen file rijden.Vergeet ook niet dat je met zo een Funcup alleen op bochtensnelheid kan inhalen. Achterblijven tot het rechte stuk is geen optie. De CSL is hiervan een voorbeeld. Ben die uiteindelijk even moeten gaan intimideren of Ik reed er nu nog achter.Nee in deze verschillen we van mening al begrijp Ik heel goed je interpretatie.Tja die GT3RS is idd wat vroeg. Maar die ging zo traag dat ik echt dacht aan een inlap ronde. De kans dat die toch de bocht ging induiken was zeer klein. Maar ik hield er (gelukkig) rekening mee.Soit zo ervaar ik het he. En feit is dat (vandaar defensief) Ik her ben die het ongeluk vermijd met die BMW he. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Moest ik een prijsbewuste FWD zoeken waarmee ik regelmatig circuit op kon ik zou een Suzuki Swift Sport pakken. Rent4Ring gebruikt die. Robuust en plezant. En dan zou ik de zwaarste belastingen mijden want sleet is onevenredig met belasting. De mechaniek respecteren qua. Geen Zolder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 384 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Panamera houden en huren voor circuit zou ik zeggen.. Je hebt dan (normaalgezien) altijd een auto die in topconditie is en je kan zorgenloos (evt verzekerd) rondjes maken op circuit, geen kloterij met sijtlage en braak). 's Avonds stap je terug in je daily Pana.. Beste van beide werelden. Je kan dan ook eens vanalles proberen op circuit, hoeft niet altijd een funcup te zijn hé. Verandering van spijs doet eten 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 15 uren geleden, Jokke_vlo zei: Soit zo ervaar ik het he. Ik denk dat het moeilijk inschatten is vanachter de pc. Op 2.30 zie ik toch zo'n momentje waarvan ik vermoed dat die chauffeur het niet zo netjes vond. Ik denk dat hij instuurt en jij zet er hem naast. Al kan dat in de wagen anders overgekomen zijn. Voor hetzelfde geld had hij u gezien en hield hij in. Of stuurde hij later in om een gat te laten. Of stuurde hij te vroeg in en moest jij anticiperen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.229 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 2 uren geleden, Le Capri Mauve zei: Moest ik een prijsbewuste FWD zoeken waarmee ik regelmatig circuit op kon ik zou een Suzuki Swift Sport pakken. Rent4Ring gebruikt die. Robuust en plezant. En dan zou ik de zwaarste belastingen mijden want sleet is onevenredig met belasting. De mechaniek respecteren qua. Geen Zolder. Alleen Croix-en Ternois en consoorten dan? Swift is om je op de openbare (land)weg te amuseren imho Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Ik zou niet durven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.823 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 2 uren geleden, Frekkel zei: Ik denk dat het moeilijk inschatten is vanachter de pc. Op 2.30 zie ik toch zo'n momentje waarvan ik vermoed dat die chauffeur het niet zo netjes vond. Ik denk dat hij instuurt en jij zet er hem naast. Al kan dat in de wagen anders overgekomen zijn. Voor hetzelfde geld had hij u gezien en hield hij in. Of stuurde hij later in om een gat te laten. Of stuurde hij te vroeg in en moest jij anticiperen. Tuurlijk maak je niet iedereen blij........... mijn eerste keer on track heb ik ook veel gevloekt op mannen van wie ik dacht dat ze zot waren Langs de andere kant moet je toch eerst je macho idee van je af gooien de dag dat je on track gaat. Sommigen met PK's onder de voet moet je al eens met diezelfde voeten op de grond zetten, dat ook. Soit als je veilig in file wil rijden moet je niet naar circuit komen he. Dat is ook altijd leuk: "ik kom daar niet om tijden te rijden", "ik doe dat niet om de snelste te zijn", "je moet respect hebben voor iedereen". En daarna hoor je de verhalen aan de toog of in de paddock. "ik heb 2.35 gereden" "ik heb die Porsche gepakt" "how man ik heb daar zo ne coureur met ne funcup op slicks uitgeremd voor Eau Rouge, wat een actie, nen echte koersauto he". Dat is natuurlijk ook de charme (als alles goed gaat). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Ge hebt defensief rijden in het verkeer, defensief op circuit beginners, defensief gevorderden en defensief racen. Ge kunt gerust trackdays hebben waar iedereen uit elkaars buurt moet blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.823 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Je weet dat op de meeste trackdays alle type chauffeurs aanwezig zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Je weet dat de organisator kan beslissen wat mag. De chauffeur beslist dan of het regime te braaf of te wild is voor hem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Die Engelse organisatoren zijn daar heer en meester in, enkel links inhalen en niet in de bocht. Ben nog altijd op zoek naar die idioot die rechts pinken is rechts inhalen heeft uitgevonden :') 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.823 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 46 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Je weet dat de organisator kan beslissen wat mag. De chauffeur beslist dan of het regime te braaf of te wild is voor hem. Nog niet veel van gezien........... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.218 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 1 hour ago, Waky said: Die Engelse organisatoren zijn daar heer en meester in, enkel links inhalen en niet in de bocht. Ja amai ... Zonder pks ben je dus het haasje. En van Eau Rouge tot Combes links rijden en niemand mag voorbij Lekker veilig 1 hour ago, Waky said: Ben nog altijd op zoek naar die idioot die rechts pinken is rechts inhalen heeft uitgevonden :') In de V8 Supercars doen ze het allemaal zo. Snap ook totaal niet wie dat heeft uitgedacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.958 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Op 12/6/2018 om 15:19, Salokin zei: Inderdaad, met twee trackuitstappen per jaar, niet echt zinvol om een trackkar te kopen. Mja kar is daar niet voor gemaakt. Ophanging is te zwak om je deftig te amuseren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 31 minuten geleden, ir_fuel zei: In de V8 Supercars doen ze het allemaal zo. Snap ook totaal niet wie dat heeft uitgedacht. Ah ok Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 24 minuten geleden, dragonfly zei: Mja kar is daar niet voor gemaakt. Ophanging is te zwak om je deftig te amuseren Iersi, meneer is ne funcup gewoon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 256 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 4 uren geleden, Waky zei: Die Engelse organisatoren zijn daar heer en meester in, enkel links inhalen en niet in de bocht. 3 uren geleden, ir_fuel zei: Ja amai ... Zonder pks ben je dus het haasje. En van Eau Rouge tot Combes links rijden en niemand mag voorbij Lekker veilig klopt. wist niet wat ik hoorde toen ik in april op spa ging rijden met 'javelin'. vind het nog altijd totaal onlogisch, maar die engelsen houden zich daar netjes aan. moet wel zeggen dat er heel gedisciplineerd werd gereden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.218 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 12 minutes ago, #166 said: klopt. wist niet wat ik hoorde toen ik in april op spa ging rijden met 'javelin'. vind het nog altijd totaal onlogisch, maar die engelsen houden zich daar netjes aan. moet wel zeggen dat er heel gedisciplineerd werd gereden. Dat is idd ideaal voor beginnende circuit-rijders. De dag dat je je daar aan begint te ergeren weet je dat het tijd is voor iets anders 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 6 uren geleden, Jokke_vlo zei: Nog niet veel van gezien........... Als ge nog eens naar Ecuyers komt kan ik er u op wijzen bij de briefing, dan weet ge dat ook weer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.218 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thiva 124 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 2 uren geleden, ir_fuel zei: Dat is idd ideaal voor beginnende circuit-rijders. De dag dat je je daar aan begint te ergeren weet je dat het tijd is voor iets anders Dat is voor iedereen anders. Veel mensen appreciëren het bijvoorbeeld dat dat de regel is bij Lotus on track. Dat maakt dat je veel relaxter kunt genieten van je trackday zonder kamikazes om je heen. Mensen die onnodig links gaan/blijven rijden worden ook op de regels gewezen. Ja kan er dus geen spelletje van maken om links te rijden. Mij zou je bijvoorbeeld nooit zien op een Skylimit trackday omdat daar veel teveel idioten rondrijden. Ik zou er geen probleem mee hebben rechts of in de bocht ingehaald te worden door een piloot die weet wat hij doet, maar op dergelijke trackdays is dat laatste dikwijls niet het geval. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.958 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 6 uren geleden, Waky zei: Iersi, meneer is ne funcup gewoon Je lacht maar dat is dus daardoor hé Vroeger, wauw ik rijd op circuit en dat gaat snel. Nu, gvd die ophanging is veel te zacht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.218 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 13 hours ago, thiva said: Mij zou je bijvoorbeeld nooit zien op een Skylimit trackday omdat daar veel teveel idioten rondrijden. Ik zou er geen probleem mee hebben rechts of in de bocht ingehaald te worden door een piloot die weet wat hij doet, maar op dergelijke trackdays is dat laatste dikwijls niet het geval. Langs ene kant idd. Langs de andere kant, hoeveel aanrijdingen gebeuren er op andere trackdays? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.250 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 On 6/8/2018 at 3:41 PM, ir_fuel said: Ik kan u zelfs de video's nog vinden waar het over gaat. Dat gaat over mongolen bij Skylimit die denken dat ze met hunne Audi tegen uwe GT3 RS op slicks koers moeten rijden, u proberen blokkeren, u inhalen als ge wat vertraagt voor een tragere voor u etc etc etc. Als het niet teveel zoekwerk is, kun je die nog eens posten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 21 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2018 Hou uw Panamera , believe me. En huur een Funcup.Goedkoopste mogelijke oplosslng, geen geloop of miserie, veel duels en fun. Ik zou geen splitseconde twijfelen In uw geval. Maar goed Ik weet hoe dat gaat ze geloven je nooit ge moet het ondervinden. Een cayman s of een “gewone” 991 vergeet dat he. Diegene die me , niet waar[mention=49]icm[/mention] en[mention=517]salokin[/mention] , met de GTS op circuit gezien hebben weten wat ik bedoel. Ge vreet uw stuur op, echt. En ja een gemodde oude BMW is leuk maar helemaal niet zorgeloos ! Dat is constant geloop als je daarmee echt gaat tracken. Imo zijn er maar enkel rwd Auto’s echt geschikt. FWD is de Megane wel ok (maar een fwd gaat snel vervelen). Geschikte wagens zonder zware mods GT4GT3Lotus Elise cup, club racer en paar andere varaiantenLotus Exige Lotus is voor daily use misschien niet ideaal dat vraagt een zekere mindset. Maar goed In uw geval: Panamera houden en Funcup huren. My 2 cents Jokke : kan je me zeggen waarom je met een GTS je stuur opvrat ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.