Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Grotere afbeelding gevonden, ik zie er niet meteen branding op...

2021-ducati-diavel-1260-lamborghini-detail-wheel.jpg

Geplaatst:
7 hours ago, gTa said:

Afscheid van het trellis frame, dacht ik. De motor wordt ook een dragend onderdeel.

monster-photomontage-2021.jpg

Ducati_MY21_Monster_821_3.jpg

(zijn renders) 

Oei 

Nee

Kort  kontje kan ik wel smaken, maar de rest. Afwachten ?

Nu ja, wisselen staat toch niet op de planning want het geluid zal wel weer een stap terug zijn :( 

Geplaatst:
6 uren geleden, Monterey Jack zei:

Oei 

Nee

Kort  kontje kan ik wel smaken, maar de rest. Afwachten ?

Nu ja, wisselen staat toch niet op de planning want het geluid zal wel weer een stap terug zijn :( 

Niets wat een aftermarket uitlaat niet kan oplossen:D

Geplaatst:

Ik had deze nog niet gezien :oops: must've missed it somehow.

@msxx de vgl met de mk.2 maakt 't voor mij nu plots duidelijk, die dingen die jij jouw bike "verwijt", die komen hier ook allemaal naar boven

Een mk.3 GT, mmmmmmmmmmm

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, gTa zei:

Ik had deze nog niet gezien :oops: must've missed it somehow.

@msxx de vgl met de mk.2 maakt 't voor mij nu plots duidelijk, die dingen die jij jouw bike "verwijt", die komen hier ook allemaal naar boven

Een mk.3 GT, mmmmmmmmmmm

Of de R :) 

Geplaatst:
12 uren geleden, msxx zei:

Of de R :) 

Oranje en blauw zijn Elliott z'n favoriete kleuren (met stip, zelfs).
Ik toon 'm eens een grote foto van de 2020 blauw/oranje Super Duke R...
... Renske ziet dat en zegt: "Waauw, zo wijs!  Waarom koopt ge dát niet?"

:D 

Euh, verdoeme. Nog nooit serieus overwogen, maar ...
... denk wel dat het toch een waardig opvolger zou zijn van m'n K.

Alleen: bagage-opties. Even naar zoeken.
Hepco & Becker hebben niet echt iets (ruims), SW Motech ook maar zozo.

Heb jij weet van goeie aftermarket merken voor KTM bagagerie?

Geplaatst:

Hmmmm, er zijn opties. :inlove: 

Ik heb al een SW Motech Speedpack (Wide).

EVO Speedpack Hecktasche 75-90 l. Ballistic Nylon. Gratisbeigabe: Tentbag.

DIe past perfect op de buddy seat bagageplaat van Hepco & Becker:

6707603_00_01_sportrack_shop_1.jpg

... als je daar bovenop de verbredingsplaat monteert ...

image.png.e648d8908aaf6f6bb8fcee343eef14c5.png

Bij SW Motech zelf hebben ze kleine (kortere reizen) zijkoffers en topkoffer:

gpt_04_915_16000_b_5_xl.jpg

(dit zelfs combineerbaar met de Hepco & Becker bagageplaat waarop de SW Motech Speedpack komt, maar dan zonder de onderste sidepods)

gpt_04_915_60000_b_2_xl.jpg

Opties :inlove: 

Op die laatste afbeelding ook de motorspoiler van SW Motech, alsook de tubular engine/tank protector bars (in oranje).

O en voor de plezierritjes alle junk achteraan er af halen, nog een propere tailtidy monteren en klaar:

IMG_1733.thumb.jpg.ddff0068eee984dfbd88193549f66afc.jpg

(ik zou er zelfs nog de voetsteunen voor duo afhalen)

Wat een kontje :inlove: 

Enige waar ik niet gek van ben, is het glanzend zwart van de velgen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, gTa zei:

Hmmmm, er zijn opties. :inlove: 

Ik heb al een SW Motech Speedpack (Wide).

EVO Speedpack Hecktasche 75-90 l. Ballistic Nylon. Gratisbeigabe: Tentbag.

DIe past perfect op de buddy seat bagageplaat van Hepco & Becker:

6707603_00_01_sportrack_shop_1.jpg

... als je daar bovenop de verbredingsplaat monteert ...

image.png.e648d8908aaf6f6bb8fcee343eef14c5.png

Bij SW Motech zelf hebben ze kleine (kortere reizen) zijkoffers en topkoffer:

gpt_04_915_16000_b_5_xl.jpg

(dit zelfs combineerbaar met de Hepco & Becker bagageplaat waarop de SW Motech Speedpack komt, maar dan zonder de onderste sidepods)

gpt_04_915_60000_b_2_xl.jpg

Opties :inlove: 

Op die laatste afbeelding ook de motorspoiler van SW Motech, alsook de tubular engine/tank protector bars (in oranje).

O en voor de plezierritjes alle junk achteraan er af halen, nog een propere tailtidy monteren en klaar:

IMG_1733.thumb.jpg.ddff0068eee984dfbd88193549f66afc.jpg

(ik zou er zelfs nog de voetsteunen voor duo afhalen)

Wat een kontje :inlove: 

Enige waar ik niet gek van ben, is het glanzend zwart van de velgen.

Voila, opgelost ?

Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

Voila, opgelost ?

Blijft over: ik zocht een bike om te kunnen forenzen (daily) door weer & wind, met toch enigerlei bescherming. :D 

Geplaatst:

Ne scooter.

@Tjeu voor ervaringen gevraagd 

Geplaatst:
16 minuten geleden, gTa zei:

Blijft over: ik zocht een bike om te kunnen forenzen (daily) door weer & wind, met toch enigerlei bescherming. :D 

Saaie goedkope tweedebike, Deauville of zo ? 

Geplaatst:
12 minuten geleden, msxx zei:

Saaie goedkope tweedebike, Deauville of zo ? 

Hmmmno thanks. Jij rijdt toch ook niet met een 114d voor je werkkm? :D

Geplaatst:
8 minuten geleden, gTa zei:

Had ik geweten hoe weinig km ik zou doen in 2020? Dan zeker wel :D 

Geplaatst:
14 uren geleden, gTa zei:

Werken met emotie?

618EC571-53E3-4488-ACA9-97340DC1E317.png

Geplaatst:

Dit swingt alle kanten op. :lol: 

Ik zou eens met een 1200 moeten rijden. De 1260 Diavel kon me niet meteen overtuigen, wel qua zithouding en (behoorlijke) wendbaarheid en rijgedrag, de motor evenwel niet.

Geplaatst:
7 minuten geleden, gTa zei:

Dit swingt alle kanten op. :lol: 

Ik zou eens met een 1200 moeten rijden. De 1260 Diavel kon me niet meteen overtuigen, wel qua zithouding en (behoorlijke) wendbaarheid en rijgedrag, de motor evenwel niet.

Het is winter he, dan mag je al eens wat zotter uit de hoek komen :D  For the record: ik zou het niet overwegen :D 

Maar een separate woon-werkmotor zou ik zeker wél overwegen.

Geplaatst:
10 minuten geleden, msxx zei:

Het is winter he, dan mag je al eens wat zotter uit de hoek komen :D  For the record: ik zou het niet overwegen :D 

Maar een separate woon-werkmotor zou ik zeker wél overwegen.

Als ik m'n buikgevoel volg, komt er als pleziermoto iets dat jou niet gaat aanspreken. :D  Een ouwere 6-cilinder. Om m'n midlife crisis en SAMCRO-samenhorigheidsgevoel wat te proberen uppen. :D 

Werkmoto zou dan idealiter wel de rij-eigenschappen en 'kicks' moeten kunnen bieden voor een occasionele rit met jou in de Eifel/Lux en voor de jaarlijkse reis.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Als ik m'n buikgevoel volg, komt er als pleziermoto iets dat jou niet gaat aanspreken. :D  Een ouwere 6-cilinder. Om m'n midlife crisis en SAMCRO-samenhorigheidsgevoel wat te proberen uppen. :D 

Werkmoto zou dan idealiter wel de rij-eigenschappen en 'kicks' moeten kunnen bieden voor een occasionele rit met jou in de Eifel/Lux en voor de jaarlijkse reis.

Ideale motorpark bestaat dan ook niet uit 1 moto he

Toeren 'around town': Monster, Griso, ... 

Reizen: Allroad of zelfs zwaarder (BMW 1600?)

Dag-sjees-trip: Streetfighter V4 of Superduke R

Geplaatst:
3 minutes ago, msxx said:

Ideale motorpark bestaat dan ook niet uit 1 moto he

Toeren 'around town': Monster, Griso, ... 

Reizen: Allroad of zelfs zwaarder (BMW 1600?)

Dag-sjees-trip: Streetfighter V4 of Superduke R

Je vergeet de plezantste imo, een offroad machien :D 

Geplaatst:
1 minuut geleden, jan.van.gent zei:

Je vergeet de plezantste imo, een offroad machien :D 

Ha, ja!

En wellicht nog een trackbike ook :D 

Geplaatst:

Allemaal juist, maar 'k ga me toch tot één, mogelijks twéé machines moeten beperken. :D 

(1) Wat ik zeker wil, is een vrijetijdsmachine waar ik met plezier en beleving (d.i. sound en motorkarakter, actief rijden i.e. zo veel mogelijk zelf doen) maar ook op ontspannen manier mee kan "plezierritjes" doen. Dus geen nijdige machine die bokt als je geen 14.000 tpm doet en je dwingt om continu tussen de 170 km/u (bebouwde kom) en 280 km/u te rijden en enkel bochten kan nemen als je kneedown gaat. (Ik overdrijf uiteraard.)  Idealiter iets waar ik ook m'n zin/goesting inzake "het moet iets persoonlijks zijn, geen 13 uit 't dozijn" in kwijt kan. Het mag graag wat ouder zijn, wat 'authentieker' qua looks, graag ook zo veel mogelijk staal, alu, rubber en leder (ofte: zo weinig mogelijk plastic). Ik betrap me vaak op het idee dat ik graag iets wil dat trager is dan mijn huidige K13R, of toch zeker even soepel/smeuïg traag kan rijden als mijn K13R. Liefst zo analoog mogelijk, veiligheidsuitrusting (zoals een 6-axis Bosch met bochten-ABS en tractiecontrole en riding modes etc) hoeft eigenlijk niet.
Daar lijkt een (visueel naar eigen hand gezette) F6C me echt wel te kunnen scoren. Maar een Triumph Bobber (om met opzet iets recents te noemen) of een Honda CB750 (als oudere contender) zouden zeker ook welkom zijn.

(2) Het andere is dan iets dat zeer modern moet zijn (owv de allernieuwste gebruikersfaciliteiten en vooral rijveiligheidssystemen), om daar woon/werk mee te doen op een manier die nog wel tot de verbeelding spreekt (een Deauville does the job maar daarop sterf je wel elke rit van verveling, trust me, I've driven one), met voldoende comfort en bescherming (immers ook gebruik bij regen) én -last but not least- op een zo betrouwbaar mogelijke manier.  Dus: ouwere Duc als 'werkpaard', I don't think so. Liefst iets nieuws, dus, waarop garantie geldt en met een nabij en modern dealernetwerk ter ondersteuning. (Ter info: ik houd in deze scenario's rekening met dagelijks forenzen Gent-Bxl. Gewoon even bredere kijk aanhouden, zegt.)
Maar die machine moet terzelfdertijd ook toelaten om een snediger/sportiever dagtrip (Lux bv) te doen en me daar tegemoet komen qua "awe" (snedig en competent weggedrag, krachtig met verbluffende prestaties, ... iets waarmee je dus een Luxemburgse B-road kan afjakkeren en na die paar km met een grijns van oor tot oor zit en echt wel "fieuw! wat een beest" nablaast) én tegelijk ook in staat zijn om een motorreis met wat bagage te doen (incl. tent).

Koploper momenteel voor (2) is en blijft de S1000XR, al is die (zoals ik 'm wil) erg duur. In mindere mate passend zijn ook de F900XR (heel pak betaalbaarder, maar nog altijd duur voor de power die je krijgt) en de KTM 1290 SDR (ticks all boxes behalve de beschutting tegen weerelementen wegens full-on naked bike). Die laatste is een moderne doorslag van mijn huidige fiets en lijkt me wel 't meest te beroeren vanuit emotioneel standpunt.

Koploper momenteel voor (1) is die F6C. Ik blijf daar terug naar toe draaien, hoe intens ik ook andere opties bekijk. Zo'n Moto Guzzi Griso 8V S.E. (zeker de Tenni) blijf ik ook awesome vinden, maar die zijn zeer schaars én de goeie zijn erg duur...

Mocht ik de KTM willen nemen als nieuwe daily machine ... dan zou ik de aankoop ervan nog best wat kunnen uitstellen en 't gewoon nog even verder doen met m'n huidige K1300R. Daar zit ik even bloot op, die kan me nog altijd (enorm) plezieren en tenzij die binnenkort een grote, onvoorziene kost gaat hebben, lijkt me dat nog altijd een betrouwbare machine ook. Zuiver qua centen bekeken, is dus de K13R nog even houden (in de overweging om die later te vervangen door een KTM1290SDR) en daar een F6C naast zetten, de goedkoopste optie. In het licht van COVID en de maatregelen (en het effect op "kantoorjobs") lijkt het er niet op dat ik al snel ga moeten starten met forenzen, dus die optie blijft zeer valabel.

Geplaatst:

@msxx

Edit: dat interview ook alweer :lolz:  het stukje over the backseat en "the corn flakes" :lolz: 

Geplaatst:
14 minuten geleden, gTa zei:

@msxx

Mixed feelings.... beter dan een GS of net zo goed: Prestatie

Maar hoe sportief is dit nog?

Geplaatst:
10 minuten geleden, msxx zei:

Maar hoe sportief is dit nog?

Plenty, hoor ik daar toch. "Probleem" zit 'm in de bandenkeuze voor vooraan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid