Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Bell vind je niet zo makkelijk in grote aantallen (modellen & maten) in onze buurt, vrees ik. En zoiets passen en - indien mogelijk - testen is écht wel nuttig.

RAD biedt die mogelijkheid wel. Ze hebben sinds kort ook AGV, check zeker eens de SportModular. Geen integraalhelm maar een systeemhelm, maar wel lichter dan quasi alle integraalhelmen én een zonnescherm (al gebruik ik dat zelf ook niet zo vaak). Ze hebben ook HJC en dat lijkt me echt goed spul, die RPHA11 en RPHA70 bv vond ik bijzonder goed aanvoelen. Shark past mij langs geen kanten qua pasvorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passen is uiteraard een vereiste, maar er zijn indd weinig aanbieders hier in de buurt. 

Systeemhelm komt er niet in wegens circuitrijden. 

Ik heb de rpha10, en voor zijn geld is dat indd een steengoeie helm. Ik heb het net eens gecontroleerd en de 11 heeft nog steeds maar 3 sterren. Quasi iedere Bell, Shoei of Shark heeft er vijf. Sinds mijn crashje neem ik zoiets toch ook mee in mijn overweging voor aankoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, didn't know maar als dat klopt (en ik twijfel er niet aan dat 't klopt) dan is dat inderdaad een valabel punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTR verkoopt voor geen meter. Al heel wat acties en reclame voor gedaan, maar gewoon amper vraag naar. Is pertang wel een zalig beestje en goed afgewerkt. Mensen die bij Indian shoppen zoeken dat heritage gevoel. Zelfde probleem als wat HD had met hun V-Rod
 

Jammer om te horen, ben wel fan zonder ermee te hebben gereden. Reviews zijn altijd lovend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, had daar absoluut geen idee van @Dawud. En ook wel stiekem fan van, paar keer grondig testgezeten op salons, dat is echt (meer dan) OK!

Inderdaad: https://www.autoscout24.be/nl/lst-moto/indian/ftr-1200?lm_premium=true&sort=price&desc=0&ustate=N%2CU&size=10&page=1&atype=B&fc=1&qry=&lm_premium=true 
= bijna geen énen met gereden km :silly: , in gans Europa maar 5 aangeboden door particulieren :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's komen van 1 van de 5 particuliere annonces Europawijd (!), omschrijving: "nooit ingeschreven want heeft enkel in living gestaan wegens zo mooi, wel eens gerold en alle terugroepacties gekregen, ook zadel in garantie vervangen, ..." --> :lol:  Van die ocharme 5 stuks is er dan alvast 1 die zelfs niet eens gereden heeft. :cry: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Motoplus (20) staat een "summiere" vergelijkende test. De Alpinestars Tech Air 5 komt er zeer goed uit, vooral qua oppervlakte die beschermd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Frekkel zei:

Knock yourself out

https://sharp.dft.gov.uk/

Zalig, kende ik niet. Eens door snuisteren. Hopelijk vind ik detailcijfers, niet enkel een aantal sterren.

 

Edit: mijn huidige heeft maar ***, die AGV SportModular heeft al ****. Shoei GT-Air ook maar ***.
De nieuwe BMW System 7 Carbon zit er nog niet in, de GT-Air II ook niet.

Hmm. Niet onnuttig, die website, maar ook niet à jour.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, gTa zei:

Zalig, kende ik niet. Eens door snuisteren. Hopelijk vind ik detailcijfers, niet enkel een aantal sterren.

 

Edit: mijn huidige heeft maar ***, die AGV SportModular heeft al ****. Shoei GT-Air ook maar ***.
De nieuwe BMW System 7 Carbon zit er nog niet in, de GT-Air II ook niet.

Hmm. Niet onnuttig, die website, maar ook niet à jour.

Suggesties kunnen doorgemaild worden waarna ze aan de slag gaan. 

Impactzones werken met kleuren die bepaalde 'gewichten' vertegenwoordigen volgens bepaalde normen. Uitleg moet je maar eens lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deed ik, snap het. Leuk, maar vollediger/actueler marktbeeld zou leuk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het Volkswagen Golf equivalent in de moto wereld?

Een moto die ideaal is om mee te beginnen, niet te uitgesproken rijdt, niet te duur is in aankoop/onderhoud en makkelijk opnieuw te verkopen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Wat is het Volkswagen Golf equivalent in de moto wereld?

Een moto die ideaal is om mee te beginnen, niet te uitgesproken rijdt, niet te duur is in aankoop/onderhoud en makkelijk opnieuw te verkopen is. 

Cb 600, er6n, mt07. Zoiets.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Frekkel zei:

Cb 600, er6n, mt07. Zoiets.

Fully agreed met Frekkel, @Polygoon. Dat zijn de gedoodverfde 'quality opstappers', of toch enkele ervan.

Qua nieuwe bikes, vandaag te koop, mogen daar zeker nog (in alfabetische volgorde) aan toegevoegd worden:

  • BMW G 310 R
  • BMW G 310 GS
  • BMW F 750 GS
  • enkele Ducati's Scrambler (er is één 400cc versie en veel verschillende 800cc modellen)
  • Honda CB 500 (in verschillende versies: F, R, X)
  • Honda CB 650R --> ik denk dat @Frekkel eigenlijk deze bedoelde
  • Honda NC750 (in verschillende versies)
  • Kawasaki Z 400 --> naar ik lees in veel tests echt een topper in de "opstapper"-categorie; looks zijn evenwel niet zo evident
  • diverse Kawasaki's 650
  • Suzuki 650 (SV en DL elk in div. versies)
  • Yamaha MT-03
  • Yamaha XSR700 (aanrader!! onderhuids MT-07 maar met leukere looks)
  • de nieuwe Yamaha Tracer 700

Zeer valabele kandidaten maar een tik minder mainstream (aka "VW Golf"):

  • KTM 390 Duke (en ook hun designerbroertjes van bij Husqvarna)
  • KTM 390 Adventure
  • Moto Guzzi V7 III (in verschillende versies)
  • Triumph 900cc Street Twin & Street Scrambler

Wat minder evident (om uiteenlopende redenen) en eerder als de "Dacia Logan/Duster" te betitelen van de motorwereld, maar zeker ook het vermelden waard owv hun prijs:

  • de Benelli's 302, Leoncino, 502 C, TRK 502, enz.
  • Brixton Crossfire 500 misschien?
  • mogelijks de SWM's met grotere motoren (450 en 600cc)
  • ...

 

In het vet mijn 'advies' inzake zeker te bekijken bikes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Fully agreed met Frekkel, @Polygoon. Dat zijn de gedoodverfde 'quality opstappers', of toch enkele ervan.

Qua nieuwe bikes, vandaag te koop, mogen daar zeker nog (in alfabetische volgorde) aan toegevoegd worden:

  • BMW G 310 R
  • BMW G 310 GS
  • BMW F 750 GS
  • enkele Ducati's Scrambler (er is één 400cc versie en veel verschillende 800cc modellen)
  • Honda CB 500 (in verschillende versies: F, R, X)
  • Honda CB 650R --> ik denk dat @Frekkel eigenlijk deze bedoelde
  • Honda NC750 (in verschillende versies)
  • Kawasaki Z 400 --> naar ik lees in veel tests echt een topper in de "opstapper"-categorie; looks zijn evenwel niet zo evident
  • diverse Kawasaki's 650
  • Suzuki 650 (SV en DL elk in div. versies)
  • Yamaha MT-03
  • Yamaha XSR700 (aanrader!! onderhuids MT-07 maar met leukere looks)
  • de nieuwe Yamaha Tracer 700

Zeer valabele kandidaten maar een tik minder mainstream (aka "VW Golf"):

  • KTM 390 Duke (en ook hun designerbroertjes van bij Husqvarna)
  • KTM 390 Adventure
  • Moto Guzzi V7 III (in verschillende versies)
  • Triumph 900cc Street Twin & Street Scrambler

Wat minder evident (om uiteenlopende redenen) en eerder als de "Dacia Logan/Duster" te betitelen van de motorwereld, maar zeker ook het vermelden waard owv hun prijs:

  • de Benelli's 302, Leoncino, 502 C, TRK 502, enz.
  • Brixton Crossfire 500 misschien?
  • mogelijks de SWM's met grotere motoren (450 en 600cc)
  • ...

 

In het vet mijn 'advies' inzake zeker te bekijken bikes.

Wat een post weeral :inlove:.

Eens wat research doen naar elks, bekijken wat mijn "doel" is op een tweewieler etc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ninja 400 (gekuipte Z400) is ook een topper net zoals de Z650/Ninja 650.

Veel hangt ook af van wat je wenst uit te geven en wat je er inderdaad allemaal mee wenst te doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Fully agreed met Frekkel, @Polygoon. Dat zijn de gedoodverfde 'quality opstappers', of toch enkele ervan.

Qua nieuwe bikes, vandaag te koop, mogen daar zeker nog (in alfabetische volgorde) aan toegevoegd worden:

  • BMW G 310 R
  • BMW G 310 GS
  • BMW F 750 GS
  • enkele Ducati's Scrambler (er is één 400cc versie en veel verschillende 800cc modellen)
  • Honda CB 500 (in verschillende versies: F, R, X)
  • Honda CB 650R --> ik denk dat @Frekkel eigenlijk deze bedoelde
  • Honda NC750 (in verschillende versies)
  • Kawasaki Z 400 --> naar ik lees in veel tests echt een topper in de "opstapper"-categorie; looks zijn evenwel niet zo evident
  • diverse Kawasaki's 650
  • Suzuki 650 (SV en DL elk in div. versies)
  • Yamaha MT-03
  • Yamaha XSR700 (aanrader!! onderhuids MT-07 maar met leukere looks)
  • de nieuwe Yamaha Tracer 700

Zeer valabele kandidaten maar een tik minder mainstream (aka "VW Golf"):

  • KTM 390 Duke (en ook hun designerbroertjes van bij Husqvarna)
  • KTM 390 Adventure
  • Moto Guzzi V7 III (in verschillende versies)
  • Triumph 900cc Street Twin & Street Scrambler

Wat minder evident (om uiteenlopende redenen) en eerder als de "Dacia Logan/Duster" te betitelen van de motorwereld, maar zeker ook het vermelden waard owv hun prijs:

  • de Benelli's 302, Leoncino, 502 C, TRK 502, enz.
  • Brixton Crossfire 500 misschien?
  • mogelijks de SWM's met grotere motoren (450 en 600cc)
  • ...

 

In het vet mijn 'advies' inzake zeker te bekijken bikes.

Niet akkoord. Alle 400cc's zou ik eerder catalogeren als Twingo rs'en. Of zelfs gewone twingo's in het geval van de BMW 310's. 

De Duc's hebben teveel karakter om met een golf vergeleken te worden en zijn naar mijn mening niet toegankelijk genoeg voor iedereen.

De Honda NC750 is veel meer Dacia Duster dan VW Golf. Veel moto voor weinig geld. Maar ontwikkeld met een bepaalde markt in het achterhoofd.

De Suzuki was ik vergeten en mag er zeker ook bij.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frekkel zei:

Niet akkoord.

Respectful disagreement :inlove: 

Je hebt oerbasic VW Golfjes met 1-liter 3-cilindermotortjes met 90 pk ook, hé. (Nu al, en straks komen nog de 75pk modelletjes als ze 't motorenpalet vervolledigen.) Het zijn sowieso lastige vergelijkingen (auto-moto) maar een 400cc motorfiets met een 35-45 pk mag je daar zéker mee vergelijken, imo. Als je de moto-pendant van de 50-65pk stadsmusjes wilt, dan kom je bij de 125'ers uit (e.a.) met max. 15 pk die je met rijbewijs A1 kan rijden in Duistland, vind ik.

Belangrijker, echter, dan te focussen op dat "Golf of geen Golf" is de werkelijke vraag. Dan is die "Golf" helemaal niet zo belangrijk als de criteria die met het voorbeeld Golf worden gepoogd te duiden:

  • toegankelijk (in contrast met 'niet voor beginners' zoals een KTM SRM of een Dorsoduro)
  • degelijke basiskwaliteit (in contrast met 'goedkope brol' zoals Sym of misschien ook 'overmatig duur voor beginner' zoals, euh, Horex b.v.)
  • doorsnee tot goede competenties (in contrast met "rijdt voor geen meter" b.v. een Harley*)
  • brede inzetbaarheid (in contrast met "nicheproduct met zeer specifiek, eng doel" zoals supermotards of trials of mx'en)
  • hogere veiligheidsstandaard (in contrast met "levensgevaarlijk ding")
  • breed gewild, ook nadien (in contrast met "krijg je later aan de straatstenen niet meer kwijt" owv welke reden dan ook)

Ik kan de bal ferm mis slaan, maar m.i. beantwoordt mijn uitgebreide lijst zeer zeker wél aan die verwachtingen of criteria. Als dat niet zo is, zal Polygoon dat dan wel (met recht en reden) komen melden.

Principieel gezien vind ik het ook veel waardevoller om iemand die nieuw is in een domein, een bredere kijk te geven (en nadien te begeleiden in het zoeken naar wat echt goed past), dan van in 't begin te hard op enkele specificiteiten van de vraag in te zoomen en daarop een minder wijde kijk op de zaak te bieden.

That said: respectfully disagreed.

 

* nuance: als je een Harley koopt owv de flair, het karakter, de pedigree, de authenticiteit, ... en om vooral rustige flaneerritjes rechtdoor te doen -> all fine!

Edit: toegegeven, ik voegde onderaan wat low budget merken toe, maar dat vooral omdat ik daar de laatste tijd eigenlijk verrassend positieve (as in: veel positiever dan de verwachte "you pay peanuts and get shit") tests van lees. Beetje parallel met meer en meer Chinese auto's die ook absoluut niet meer de abominabele standaard van Landwind (heette dat merk toch? een 10-tal jaar geleden hier gepoogd te landen maar zo onveilig dat ze verboden werden) hebben, maar beter en beter worden.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ge bij ne moto nie naar het 'golf' verhaaltje kunt kijken. Of toch minder. Een moto koopt ge met meer een doel dan een auto vind ik. Aankoop van een moto is veel minder rationeel dan een auto vind ik.

Om elke dag te commuten zijn er andere 'beter' dan voor 's zondagse ritjes Luxemburg of de Eifel. En smaak...

Uiteindelijk komt dat laatste wel veel naar boven.

Ik ken bv iemand die zijn woon werk kilometers met een fireblade doet/deed. Zat toen op een bepaald moment op 89000km op die blade.

Enduro/off-road is nog een heel ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

De Duc's hebben teveel karakter om met een golf vergeleken te worden en zijn naar mijn mening niet toegankelijk genoeg voor iedereen.

Monster 797 is dat wel, maar erg duur :( 

Voor de rest, weinig aan toe te voegen. 5-600cc Jap van enkele jaren oud en je verliest daar helemaal niets op + betrouwbaar. Naked kopen om op lage snelheid u al te amuseren. Dat is het zowat :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat @gTa het meest heeft "begrepen" wat de insteek van mijn vraag was.

Ik ben als leek wat research aan het doen naar een moto waar ik mee kan leren rijden, eentje die me de liefde voor tweewielers kan doen ontdekken. Buiten de occasionele 70cc scooter heb ik nagenoeg geen ervaringen op tweewielers, ergo: "de golf waar je je eerste rijervaringen mee hebt". Ik ben dus inderdaad op zoek naar de (spreekwoordelijke) golf. Een moto, die mij kan doen verliefd worden op het tweewiel rijden, maar die me ook kan bij staan in de eerste onervaren km's alsook bij het behalen van het "volledige" rijbewijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Ducs Scrambler zijn er net gekomen om zeer toegankelijk te zijn (en ze zijn dat ook), ze zijn b.v. minder sporty of "puur" dan de Monsters (die een minder comfy rijhouding hebben, for starters, maar ook veel vinniger/sportiever sturen). Dat is zeer zeker wél een "Golfke", 't was net de bedoeling van Ducati om daar echt grote hopen van te verkopen. Last time I checked zijn dat ook de verkoopstoppers van 't merk (de lagere prijs helpt, natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid