Ga naar inhoud

Mercedes AMG GTC vs Porsche 992 cabrio S/4S


Timo

MB vs Porsche  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. MB vs Porsche

    • AMG GT Cabrio
    • Porsche 992 cabrio


Aanbevolen berichten

Prijzen zitten dicht bij elkaar/amper verschil. Voornamelijk qua looks, wat draagt de voorkeur?

Ik zag afgelopen week nog zo'n AMG rijden, die achterkant is absurd lekker met het dak er af. 

mercedes-benz-amg-gt-amg-gt-c-S4034294-1

mercedes-benz-amg-gt-amg-gt-c-S4034294-2

 

porsche-911-992-carrera-cabriolet-s-2dr-

porsche-911-992-carrera-cabriolet-s-2dr-

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, dragonfly said:

2x een wijvenbak 😞 

Toch maar de Mercedes

Oei waarom? 

Doe mij maar de AMG, voelt een pak specialer dan een 911.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maverick zei:

Verstand en lange termijn = Porsche

Hart en impuls aankoop = Benz.

Dit.

Voor mezelf, tussen deze twee, zou 't toch de AMG worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, vince522 zei:

Oei waarom? 

Doe mij maar de AMG, voelt een pak specialer dan een 911.

Cabrio is toch nooit zo mooi als coupé?

AMG is idd specialer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die AMG is waanzinnig knap. En als we het verschil in sound gaan vergelijken (en dat is zeker niet onbelangrijk bij open rijden)...

Dan is nog de vraag hoe het verschil in sturen is, maar puur op looks, presence en geluid: de AMG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij GT C Roadster (moet de widebody hebben)

qua power, beleving, sound, boite, ... waanzinnige auto

Porsche 911 Cabrio vind ik niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me nog nooit kunnen vinden in het stuurgedrag van de moderne Mercedes sportwagens, idem ophanging.

Ja de Merc heeft mooier geluid en is ook qua looks minstens evenwaardig

Echter ......in theorie zou ik de Mercedes kopen maar in praktijk de Porsche, vrees ik. Ik vrees langzaam Porschist te worden, een woord waar ik als auotoliefhebber eigenlijk allergisch aan ben

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik heb me nog nooit kunnen vinden in het stuurgedrag van de moderne Mercedes sportwagens, idem ophanging.

Ja de Merc heeft mooier geluid en is ook qua looks minstens evenwaardig

Echter ......in theorie zou ik de Mercedes kopen maar in praktijk de Porsche, vrees ik. Ik vrees langzaam Porschist te worden, een woord waar ik als auotoliefhebber eigenlijk allergisch aan ben

Dacist is erger hé 😉.

OT de Porsche, because Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik heb me nog nooit kunnen vinden in het stuurgedrag van de moderne Mercedes sportwagens, idem ophanging.

Ja de Merc heeft mooier geluid en is ook qua looks minstens evenwaardig

Echter ......in theorie zou ik de Mercedes kopen maar in praktijk de Porsche, vrees ik. Ik vrees langzaam Porschist te worden, een woord waar ik als auotoliefhebber eigenlijk allergisch aan ben

je vond de GT R toch super? of heb ik dat verkeerd begrepen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de 992 ook zitten kijken richting de AMG GT, maar die viel in mijn geval weer af door het ontbreken van de achterbank... Opleggen op een cayman naar 911 voor achterbank en dan in dat budget de AMG GT ernaast zetten is niet de bedoeling :D

Maar in cabrio vind ik de 992 minder door het nogal lompe gat... Dus in cabrio de Merc voor mij :D

Past ook beter naast de 992 coupe :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

voor mij GT C Roadster (moet de widebody hebben)

Gisteren nav deze poll even in de configurator gedoken.

Om bij de poll-voorwaarden te blijven en mijn Monopoly-budget te respecteren, heb ik 't bij het 476pk basismodelleke gehouden. (Plenty power enough, lijkt me.)
Heeft sper, dus check. Zelfs één van de auto's waarvan ik het basismodel wel zou willen én dan nog eens op z'n standaardwielen ook :lol: (voor én achter 19" Y-spaak, knap). Zou precies wel de gestuurde ophanging nemen, en een full leder binnenkant met de Performance-zetels. Voor de rest zit daar al bijna alles op.

Hoeveel korting geeft gullie daar nu weer op? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

550pk. 4L V8. 0 - 100 in 3.7 seconden. Top van boven de 300, 4-wiel sturing, 

Wijvenbak

Ok ...

Looks hé 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ge dat van een MX-5 zegt, ja. Van een AMG GT? :tct: 

Da moet zowat de bruutste cabrio van de laatste jaren zijn. Zijn breedheid wordt nog extra in de verf gezet door het dak dat eraf is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Base spec:

$_57.jpg

Mooie lijnen, breedte, stance, sexy kontje, ellenlange motorkap ... daar is toch echt niks verkeerd mee.

Gek genoeg vind je wel meer C's dan gewone :D  (nou ja "gek", ze zijn dikker met de brede voorkant, maar kosten ook wel een heel pak meer).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat maakt wel gans die auto IMO.

Ja, dacht ik ook, tot ik nu die foto's bekijk van de gewone. Daar is toch niks verkeerd mee, vind ik. :inlove:  Veel minder bruut, heel wat eleganter, nog altijd bloedmooi, en goed rijden zal dat ook wel doen (zonder 4-wiel-sturing en elektronische sturing van 't sperdiff).

 

Mooi gemaakt schuifding waar je de gewone of de S kan vergelijken met de C (en de R), qua breedte:

https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/models/amg-gt/roadster-r190/design/models-comparison.module.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, gTa said:

Ja, dacht ik ook, tot ik nu die foto's bekijk van de gewone. Daar is toch niks verkeerd mee, vind ik. :inlove:  Veel minder bruut, heel wat eleganter, nog altijd bloedmooi, en goed rijden zal dat ook wel doen (zonder 4-wiel-sturing en elektronische sturing van 't sperdiff).

 

Mooi gemaakt schuifding waar je de gewone of de S kan vergelijken met de C (en de R), qua breedte:

https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/models/amg-gt/roadster-r190/design/models-comparison.module.html

Shit, ik zie het verschil niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Shit, ik zie het verschil niet.

gewone en S zijn identiek
de C is vooraan dezelfde breedte maar achteraan breder (herken je meteen aan de verticale luchtsleuven achter de achterwielen, en de horizontale net onder het kofferdeksel)
de R is dan nog eens een tik breder vooraan

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

gewone en S zijn identiek
de C is vooraan dezelfde breedte maar achteraan breder (herken je meteen aan de verticale luchtsleuven achter de achterwielen, en de horizontale net onder het kofferdeksel)
de R is dan nog eens een tik breder vooraan

Danke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMG GTC Roadster: 176k basis 😦 30-40k verschil met 991 cabrio... 

Dan mag de poll iets uitgebreider zijn:

Ferrari Portofino: 197k

ferrari-portofino.jpg

Maserati Grancabrio: 146k

140135-2018-maserati-granturismo-5.jpg

Jaguar F-type SVR Cabriolet: 152k

2017-Jaguar-F-Type-SVR-convertible-front

Aston Martin Vantage Volante: +/- 170k

558990.jpg

De steal: Porsche 718 Spyder: 96k (+ wat onder tafel)

Porsche-718-Spyder-2.jpg

Vraag mij af hoeveel mensen hier de GTC of 992 cabrio boven alleen al de Spyder zouden pakken.

(En aan 200k, 206k en 212k zit ge al aan respectievelijk een Huracan, DB11 volante en een 570s...)

aangepast door JerryLambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid