Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, GTX zei:

Wat is jouw maximale budget? Kijk eens naar Klever. Ik haal vlot 45 en zelfs meer zonder tureluus te draaien. 

Als ik tijd heb, mijn eerste bevindingen eens neer schrijven. Ondertussen al een goede 200km afgelegd en tot hier toe zeer tevreden.

€5800€ incl BTW. 

 

Ok, ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Fred zei:

Je hebt minstens een rijbewijs AM nodig. Dus nog een ander type dan?

Eentje waar je bewezen hebt dat je ook op 2 wielen je plan kan trekken 🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje misschien. Ik zie van hieruit al dat dit ... het niet zal worden :D Het publiek dat een speedpedelec koopt heeft andere criteria dan enkel design. En als ze dat laatste al belangrijk vinden kunnen ze al terecht bij Strömer hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Fred zei:

Beetje misschien. Ik zie van hieruit al dat dit ... het niet zal worden :D Het publiek dat een speedpedelec koopt heeft andere criteria dan enkel design. En als ze dat laatste al belangrijk vinden kunnen ze al terecht bij Strömer hé.

Is die vanmoof niet goedkoop ? tov een stromer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta je er zelf niet tussen of kijk ik erover? Je was toch een voorstander voor een beperking? Of is het voor u eerder prioriteit om de snelheid tout courts naar beneden te halen, en niet zo zeer de tuning van de motoren.  ( aanpassen wielomtrek :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter heeft zich zaterdag een Urban Arrow bakfiets aangeschaft, om de kleinzoon in te vervoeren.

Standaard 400W model, voor een dagelijks ritje van zo'n 20km heen en terug.

Ook wel eens benieuwd om die te testen binnenkort.

 

urban-arrow-cx-400w-black-family-005922-1_1024.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/10/2021 om 20:19, tuscani zei:

Sta je er zelf niet tussen of kijk ik erover? Je was toch een voorstander voor een beperking? Of is het voor u eerder prioriteit om de snelheid tout courts naar beneden te halen, en niet zo zeer de tuning van de motoren.  ( aanpassen wielomtrek :D

Wij staan daar niet tussen omdat we een andere mening hebben. Zoals je weet zien wij eerder een probleem met Speedpedelecs. Ik vind dit een beetje kop in de grond steken eerlijk gezegd. Het probleem speedpedelec is veel groter, maar dat durft de industrie niet he, daar hebben ze geen ballen voor, alles voor de omzet. Een beetje zoals de politiek, men durft niet lange termijn denken en komt dan af met het "bestrijden" van een "kleiner" probleem. Het verleggen van de focus zeg maar.

Pas *****verdomme uw wetten en structuur op termijn aan ipv je hiermee bezig te houden. Dat is mijn mening, Scott denkt in de coulissen hetzelfde. 

Ik herhaal:

A cat: tot 25

B cat: tot 32 fietshelm verplicht

Speedpedelec= moto (zwaardere specifieke speedpedelec helm, verplicht op de openbare weg, kledij: nader te onderzoeken). 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, tuscani zei:

@Jokke_vlo zou zeggen dat hij een heel agressieve geometrie heeft, door de stand van het zadel tov het achterwiel. :D

 

Haha ja ziet er snel uit zo in zij aanzicht hé 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wij staan daar niet tussen omdat we een andere mening hebben. Zoals je weet zien wij eerder een probleem met Speedpedelecs. Ik vind dit een beetje kop in de grond steken eerlijk gezegd. Het probleem speedpedelec is veel groter, maar dat durft de industrie niet he, daar hebben ze geen ballen voor, alles voor de omzet. Een beetje zoals de politiek, men durft niet lange termijn denken en komt dan af met het "bestrijden" van een "kleiner" probleem. Het verleggen van de focus zeg maar.

Pas *****verdomme uw wetten en structuur op termijn aan ipv je hiermee bezig te houden. Dat is mijn mening, Scott denkt in de coulissen hetzelfde. 

Ik herhaal:

A cat: tot 25

B cat: tot 32 fietshelm verplicht

Speedpedelec= moto (zwaardere specifieke speedpedelec helm, verplicht op de openbare weg, kledij: nader te onderzoeken). 

 

 

 

 

Helemaal mee eens, met die selectie.

Maar er zullen eerst nog wat doden moeten vallen, vooraleer we zover zijn, vrees ik :(

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, bud wijzer zei:

Haha ja ziet er snel uit zo in zij aanzicht hé 😉

 

je ziet ze meer en meer die modellen. stond vorige week naast eentje aan de lichten en was wat aan het praten met de bestuurder toen het weer groen was. Dat het gemakkelijk is om zo snel te vertrekken als het elektrisch is. :D maar 100m verder was ik hem kwijt, omdat ik tussen de wagens begon te laveren en hij moest blijven wachten. toeval wil dat ik hem 4km verder weer tegen kwam. (hij kwam weer bij mij, omdat we de stad buiten waren en het gewoon rechte baan was.) kreeg de opmerking dat ik ook wel snel genoeg was, zonder batterij. *fier*

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, in de stad lijkt me dat soms niet echt een winst te hebben. oké je mag wel fietsstraten in, maar je zit wat vast met de behendigheid van zo'n ding. eens rechte baan, ga je natuurlijk sneller vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

 

je ziet ze meer en meer die modellen. stond vorige week naast eentje aan de lichten en was wat aan het praten met de bestuurder toen het weer groen was. Dat het gemakkelijk is om zo snel te vertrekken als het elektrisch is. :D maar 100m verder was ik hem kwijt, omdat ik tussen de wagens begon te laveren en hij moest blijven wachten. toeval wil dat ik hem 4km verder weer tegen kwam. (hij kwam weer bij mij, omdat we de stad buiten waren en het gewoon rechte baan was.) kreeg de opmerking dat ik ook wel snel genoeg was, zonder batterij. *fier*

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, in de stad lijkt me dat soms niet echt een winst te hebben. oké je mag wel fietsstraten in, maar je zit wat vast met de behendigheid van zo'n ding. eens rechte baan, ga je natuurlijk sneller vooruit.

In het geval van mijn dochter, is het amper agglomeratie wat ze gaat moeten doen, dus dat past perfect, denk ik.

Time will tell.

Levertijd, van 6 weken, viel me nog niet tegen.

Een witte had ze zo uit voorraad kunnen nemen, en had mijn persoonlijke voorkeur, eerlijk gezegd, maar de schoonzoon, zag zich daar niet meer rijden. Wat mij betreft kan je met zo'n ding niet genoeg opvallen in het verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

En het blijft een bakfiets. of hij nu wit of zwart is, hij is zijn mannelijkheid toch kwijt eens hij daar opzit. :D

 

 

Dat weet ik nog niet zo zeker.

Ik denk dat veel jonge vrouwen tegenwoordig liever een vent op een bakfiets, dan in een sportwagen zien 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wij staan daar niet tussen omdat we een andere mening hebben. Zoals je weet zien wij eerder een probleem met Speedpedelecs. Ik vind dit een beetje kop in de grond steken eerlijk gezegd. Het probleem speedpedelec is veel groter, maar dat durft de industrie niet he, daar hebben ze geen ballen voor, alles voor de omzet. Een beetje zoals de politiek, men durft niet lange termijn denken en komt dan af met het "bestrijden" van een "kleiner" probleem. Het verleggen van de focus zeg maar.

Pas *****verdomme uw wetten en structuur op termijn aan ipv je hiermee bezig te houden. Dat is mijn mening, Scott denkt in de coulissen hetzelfde. 

Ik herhaal:

A cat: tot 25

B cat: tot 32 fietshelm verplicht

Speedpedelec= moto (zwaardere specifieke speedpedelec helm, verplicht op de openbare weg, kledij: nader te onderzoeken). 

 

 

 

 

Kan me hier ook wel in vinden maar zou de snelheid van de speedpedelec dan niet om hoog moeten? De meesten raken niet aan 45 en dan lijkt het mij ook niet veilig om tussen het verkeer in een zone 70 te gaan rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, bud wijzer said:

Dat weet ik nog niet zo zeker.

Ik denk dat veel jonge vrouwen tegenwoordig liever een vent op een bakfiets, dan in een sportwagen zien 😉

Ze wonen in Gent zeker? :lolz: 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, GTX said:

Kan me hier ook wel in vinden maar zou de snelheid van de speedpedelec dan niet om hoog moeten? De meesten raken niet aan 45 en dan lijkt het mij ook niet veilig om tussen het verkeer in een zone 70 te gaan rijden. 

70 per uur op ne velo?

Koop dan een elektrische scooter. Waarom zou je dan nog moeten/willen trappen of aan het concept fiets vast houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

70 per uur op ne velo?

Koop dan een elektrische scooter. Waarom zou je dan nog moeten/willen trappen of aan het concept fiets vast houden.

fietsvergoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

70 per uur op ne velo?

Koop dan een elektrische scooter. Waarom zou je dan nog moeten/willen trappen of aan het concept fiets vast houden.

Of het goed zou zijn om 70 per uur op een fiets te kunnen, is iets anders.

Feit is, dat een huidige speed-pedelec niets te zoeken heeft op een baan waar 70 gereden wordt. Vandaar mijn vraag of die snelheid dan niet om hoog zou moeten. Misschien is de enige logische oplossing om geen e-bikes meer toe te staan die sneller dan 32 kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, GTX said:

Feit is, dat een huidige speed-pedelec niets te zoeken heeft op een baan waar 70 gereden wordt. Vandaar mijn vraag of die snelheid dan niet om hoog zou moeten. Misschien is de enige logische oplossing om geen e-bikes meer toe te staan die sneller dan 32 kunnen.

Interessant. Een brommer die 45 gaat moet daar namelijk ook al jaar en dag rijden. Wat is het verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid