Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Boodschap begrepen! En dat is ook de reden dat ik graag je bevindingen lees. nuchter, to the point zonder doekjes.

mijn mes is wat minder bot geworden. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ps : Ja die fiets ziet er mooi uit maar kan perfect door andere gebouwd worden. Sommige merken doen dat al maar het en blijft een zeer kleine niche segment. Laat ons eerlijk zijn je koopt dat omdat je dat clean en mooi vindt en je door de miljoenen aan marketing die je er zo ingepompt krijgt. Van Moof is ook zo een speler, groter, maar even verlies latend. Fietsen voor hippies…

Ik volg je frustratie volledig, het verlieslatende Cowboy krijgt alle aandacht en lof.

Als het dan toch gemakkelijk is, wil je Cowboy dan niet graag de doodsteek geven met een soortgelijk product (clean, geïntegreerd en onderhoudsarm)? Het grote voordeel is alvast dat je die giga marketingkost niet hoeft te maken, krijg je dat niet rendabel? 
 

Soms zijn dat ook zo van die kip/ei-discussies hé. Er worden veel meer 'gewone' e-bikes verkocht, maar zolang er geen Cowboy-achtige fietsen in de showrooms staan, worden die ook alleen maar via het internet verkocht en blijft dat een geval in de marge. 🤷‍♂️

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Logic zei:

Ik volg je frustratie volledig, het verlieslatende Cowboy krijgt alle aandacht en lof.

Als het dan toch gemakkelijk is, wil je Cowboy dan niet graag de doodsteek geven met een soortgelijk product (clean, geïntegreerd en onderhoudsarm)? Het grote voordeel is alvast dat je die giga marketingkost niet hoeft te maken, krijg je dat niet rendabel? 
 

Soms zijn dat ook zo van die kip/ei-discussies hé. Er worden veel meer 'gewone' e-bikes verkocht, maar zolang er geen Cowboy-achtige fietsen in de showrooms staan, worden die ook alleen maar via het internet verkocht en blijft dat een geval in de marge. 🤷‍♂️

 

 

 

Die bestaan al en er komen ook van die fietsen. Ik ben totaal niet afgunstig of gefrustreerd trouwens. Als ik 8 miljoen verlies moet maken om 8 miljoen omzet te scoren  dan pas ik. Noem het verstand. Het enige wat ik doe is de waarheid zeggen, OMDAT MEN MIJ AAN DE KASSA vroeg. En ja dan zeg ik of niets of mijn mening waarvan ik weet dat ze enorm kort bij de waarheid ligt (en ja ik zeg gewoon wat ik denk waarom zou dat frustratie zijn). 

aangepast door Jokke_vlo
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Met alle respect (en ik kan je smaken) maar je verhaal is zever. Meer nog op je opmerking over Bafang na is het complete fictie gebaseerd op een rijke fantasie en vergelijkingen die compleet nergens op slaan. Perfect het discours waarom slimme mensen (met deze een compliment) in zo een verhaal mee gaan.

Ik heb geen tijd om nu uitvoerig te antwoorden maar enkele zaken (en Ik herhaal deels)

- bakken geld gooien (echt bakken) voor een product zonder usp met GIGANTISCHE verliezen jaar na jaar daar snap ik echt niet het “knappe” van. Jij ziet in die gasten visionairs (ik zou niet weten waarom). Ik oplichters. (Kom daar op terug)

- dat vergelijk met Tesla : Allez serieus op wat stoelt dat in hemelsnaam? Er worden in Europa alleen al atm +5.000.000 e bikes per jaar verkocht. Cowboy verkoopt er daar positief afgrond 10.000 van dat is 0.2% en dat is de nieuwe Tesla (aka het merk dat de bakens verzet en een groot markt aandeel heeft)? Qua absurde vergelijking kan dat tellen.

- Wij verkopen met de Scott groep 1.500.000 fietsen om maar iets te zeggen.  Voor de Benelux heb ik voor 2024 net geen 100.000 fietsen besteld. Ik produceer er daarvan 40.000 zelf….. maar ja Cowboy dat is de nieuwe Tesla. Mag ik dan op mijn tenen getrapt voelen bij zoveel gelul en hippie uit de nek gezwets waar ik licht ongesteld van wordt, zonder enige kennis van de markt an sich? Het nieuwe Tesla, dat na de boom van de E bike markt 0.2% aandeel heeft op de Europese markt hippie hippie jee !

- Technologie stelen……. daar komt de volgende billen kletser ! Daar valt NIETS te stelen NUL KOMMA NUL NUL NUL NUL. Ze hebben geen enkele technologie met toekomst welke ze zelf hebben en geld waard is. NUL hè . Ja man mijn haar staat recht omhoog :):)

- Ik laat zelf veel in China maken. Ik zeg niet dat Bafang op zich brol is, dat is te voortvarend. Maar echt stabiel zijn ze niet, ook niet in after sales service. En waar ik vooral op doel is dat in die fiets gewoon een goedkope motor zit. 
 

- Op het frame na bestaat elke fiets merk in principe uit aftermarket parts he. Ook dat argument snap ik niet? 
 

- Misschien maken ze op een andere manier winst (je certificaten verhaal) ! JA BINGO daar heb je eindelijk gelijk ! Hun management vennootschappen waar ze zichzelf riant mee betalen die draaien een mooie winst ja. Maar voor de rest is dat donker donker donker rood. Het geïnvesteerd geld gaat nooit kunnen terug verdiend worden, never. Ja door te verkopen aan mannen met ongelooflijk veel geld die dezelfde redenering als jou maken en nul komma nul economisch onderbouwt zijn. Maar dan zal de overnemer ook de put nooit operationeel kunnen vullen. Het zal altijd een virtuele luchtbel blijven, neem dat van me aan. 

Ik zie heel veel gelijkenissen met een bepaalde mode groep , een nieuwe ster aan het firmament, waar de boekjes vol van stonden en de economen vol ontzag naar keken …….

Ps : Ja die fiets ziet er mooi uit maar kan perfect door andere gebouwd worden. Sommige merken doen dat al maar het en blijft een zeer kleine niche segment. Laat ons eerlijk zijn je koopt dat omdat je dat clean en mooi vindt en je door de miljoenen aan marketing die je er zo ingepompt krijgt. Van Moof is ook zo een speler, groter, maar even verlies latend. Fietsen voor hippies…

Het waren voornamelijk hypotheses. Niet alles is wat het lijkt, zeker niet meer vandaag. 
Ik zit in de monitoring wereld (niet meer waar ik destijds zat). Dat is een wereld waar we ook veel spelers zien komen en gaan. Maar als je in die wereld potten wil breken, dan zien we wel dat je eerst dik onder nul moet gaan, jaren aan een stuk. 

Ik werk nu zelf mee aan een platform waar het niet anders is, draait al zeven jaar rode cijfers. En toch gaan we dat tij draaien en dat terwijl het 100% gratis software is, waarvan we vanaf midden 2023 een deel aan gaan kopen (ter waarde van ongeveer miljoen per jaar). Maar het verdienmodel zit hem in de meerwaarde creatie vanuit de data (daarvoor ben ik er). 
Ik wou op mijn vorig werk net hetzelfde doen. Maar daar was het businessmodel veel conservatiever, en met zwarte cijfers tot gevolg. Toch wou ik ook daar naar een gratis model gaan, maar mocht uiteindelijk niet van de baas. 

Op korte termijn heeft hij gelijk, maar op lange termijn zal zijn conservatieve insteek wel een probleem vormen. Hij gaat ook gewoon mee moeten met de verwachtingen van de klanten. En je loopt beter voor dan achter. Net als jij heeft hij ook veel goede voorspellingen gemaakt rond bepaalde spelers op onze markt.
Maar iedere gek/cowboy die komt, laat altijd wel een beetje sporen achter en stukje bij stukje veranderd de economie wel. Het blijft voor mij dus wel belangrijk om alles in vraag te blijven stellen en er ook op een andere wijze naar te durven kijken. 

Vandaar dus mijn hypotheses, die stuk voor stuk zorgvuldig geformuleerd waren zodat ik je zeker op je paard kreeg. Niet om je te ambeteren, maar wel om zeker een antwoord te krijgen. :D Net omdat die, zoals Tuscani al aanhaalde, wel een meerwaarde zijn waar ik altijd iets uit meeneem. 

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

 Tis die mannen hun derde project (er zijn er al twee op de fles gegaan). 
 

 

Dat geeft direct wel een heel ander beeld en haalt voor mij inderdaad instant alle mogelijke hypotheses onderuit. Had je dat wat eerder aan gehaald, het was een korter dialoog geweest :D
Dat zijn punten waar je niets tegen kunt inbrengen. Ik ken nog zo van die gasten en begrijp nu wel veel beter waar je op aanstuurt. 

Verhelderend, waarvoor mijn oprechte dank! 

Maar neem me niet kwalijk dat ik het, ondanks alles, wel esthetisch een verdomd geslaagd ding blijf vinden :inlove: 

 

 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen en te kaderen (wat is het gevaar voor de eindklant bijvoorbeeld). Bedankt voor de (uitgebreide) uitleg, heren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Maaher zei:

Ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen en te kaderen (wat is het gevaar voor de eindklant bijvoorbeeld). Bedankt voor de (uitgebreide) uitleg, heren.

Niets, behalve het mogelijks gebrek aan service na verkoop.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn woorden over coucke waren nog niet koud en wat hoor ik in het nieuws..... ze hebben hem hetzelfde gelapt bij anderlecht, zoals hij (waarschijnlijk) zelf ook gedaan heeft bij zijn eigen verkoop. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Hazen zei:

Niets, behalve het mogelijks gebrek aan service na verkoop.

En onderdelen toelevering, zeker als ze overkop gaan. Maar er is altijd wel een zot die daar dan een boterham in ziet en een oplossing biedt. Toch voor de motor zou ik dat verwachten. Voor de App en bijhorende 'elektronica' kan het een ander verhaal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Roger zei:

Vandaag de nieuwe ST3 Pinion besteld, ik ben benieuwd!

Laat zeker weten hoe die bevalt! Zou wel eens met de tijd vervanging voor mij ST5 kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Roger zei:

Vandaag de nieuwe ST3 Pinion besteld, ik ben benieuwd!

Deze steekt sinds een paar weken ook serieus de ogen uit. De perfecte Stromer denk ik. Kwa afmontage. Met de rest moet je geluk hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Greg zei:

Laat zeker weten hoe die bevalt! Zou wel eens met de tijd vervanging voor mij ST5 kunnen zijn.

Rond april heb ik hem normaal gezien, en dan ga ik er 2x per week mee naar het werk (33km enkele rit). Dus ik zal snel kunnen zeggen hoe die mij bevalt. Ik heb er best een goed oog in.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week testrit met de Stromer ST2 (belt).

Men ST1X nadert einde 3-jarige leasing, maar twijfel eraan om nog door te blijven rijden met de ST1X of te kiezen voor ST2 belt of ST3 belt.

Binnenkort bij de FM, ook battery health laten checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Fille zei:

Volgende week testrit met de Stromer ST2 (belt).

Men ST1X nadert einde 3-jarige leasing, maar twijfel eraan om nog door te blijven rijden met de ST1X of te kiezen voor ST2 belt of ST3 belt.

Binnenkort bij de FM, ook battery health laten checken.

Ben benieuwd wat je van de ST2 gaat vinden. Ik heb er ook mee gereden en voor mij voldeed ie niet, vooral in bereik van de versnellingen. Verder wel aangenaam rijden. Ook de reden dat ik voor de ST3 gegaan ben, al heb ik daar niet mee gereden en heb ik mij deels gebaseerd op bevindingen van anderen die wel beide gereden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Roger zei:

Ben benieuwd wat je van de ST2 gaat vinden. Ik heb er ook mee gereden en voor mij voldeed ie niet, vooral in bereik van de versnellingen. Verder wel aangenaam rijden. Ook de reden dat ik voor de ST3 gegaan ben, al heb ik daar niet mee gereden en heb ik mij deels gebaseerd op bevindingen van anderen die wel beide gereden hebben.

Ben er ook benieuwd naar.

In de FM zei de verkoper me ook al, dat als je lang 40kmh+ wilt blijven rijden, het hoge aantal omwentelingen wel eens kan tegenvallen/niet leuk om rijden.

Deze week dus testen.. Anders is mogelijke opvolger de ST3 met belt.
Ga andere merken ook wel testen, bv een Klever.
Kom er dikwijls een paar tegen en die rijden vlotjes 47-48kmh 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd op mijn traject dagelijks 43,5km/h gemiddeld, 42km. Kan gedurende 35km wel goed doorrijden, slechts 4 verkeerslichten. Na 35km heb ik meestal zelfs boven de 45km/h gemiddeld. Het laatste stuk is rond Antwerpen, dus druk/fietsers/verkeerslichten/...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Fille zei:

Ben er ook benieuwd naar.

In de FM zei de verkoper me ook al, dat als je lang 40kmh+ wilt blijven rijden, het hoge aantal omwentelingen wel eens kan tegenvallen/niet leuk om rijden.

Deze week dus testen.. Anders is mogelijke opvolger de ST3 met belt.
Ga andere merken ook wel testen, bv een Klever.
Kom er dikwijls een paar tegen en die rijden vlotjes 47-48kmh 😬

Ik heb een Klever besteld, nummerplaat is aangevraagd.

Tijdens de testrit kreeg ik hem tot 53 op de teller zonder enorm te pushen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Klever die ik reed ging ook echt snel, zelf net geen 60 gehaald (met wel stevig meetrappen) op een licht dalend stuk. Op dat vlak is het dus wel een beetje de keuze voor het onbekende, bij Stromer enkel met de ST2 gereden. Maar uiteindelijk is dat op mijn traject niet het voornaamste, en heb ik mij toch laten leiden door de looks. Al was de Klever Alpha 45 echt wel lang mijn eerste keuze. De Klever die ik reed was wel met ketting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Greg zei:

Ik rijd op mijn traject dagelijks 43,5km/h gemiddeld, 42km. Kan gedurende 35km wel goed doorrijden, slechts 4 verkeerslichten. Na 35km heb ik meestal zelfs boven de 45km/h gemiddeld. Het laatste stuk is rond Antwerpen, dus druk/fietsers/verkeerslichten/...

Wel een stevig gemiddelde 😮 ik neem de fietsostrade Brussel-Antwerpen, en daar lukt het niet echt om dat gemiddelde te halen. Nog te veel banen kruisen waar er geen voorrang is voor de fietser, en Mechelen centrum is ook een dooddoener voor dat gemiddelde. En in elke andere gemeente die je passeert moet je wel eens de sporen over, pendelaars ontwijken, .. 🤷🏻‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn bestelling goedgekeurd gekregen op mijn fietslease voor het Specialized VADO 4.0 model 2021 nog.

Ik wilde deze nog absoluut omdat ik absoluut de 90kw motor wilde, en toch niet de 4K van het 2022 model wilde betalen.

Zal in eerste instantie voor recreatieve ritjes gaan dienen, en zo nu en dan eens woon-werk misschien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bud wijzer zei:

Vandaag mijn bestelling goedgekeurd gekregen op mijn fietslease voor het Specialized VADO 4.0 model 2021 nog.

Kameraad heeft ook de VADO maar diegene van 2019 (?), rode versie. Vind ik toch wel een indrukwekkende fiets (voor zover ik iets weet van e-bikes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Stancke zei:

Kameraad heeft ook de VADO maar diegene van 2019 (?), rode versie. Vind ik toch wel een indrukwekkende fiets (voor zover ik iets weet van e-bikes).

Ik heb zo'n 5tal fietsen test gereden, en qua motor en gevoel stak deze er bij mij echt wel bovenuit. En ik vind hem ook qua design wel mooi. Lijkt toch nog op een strakke slanke fiets. Ik heb het niet zo voor die modellen met zeer brede banden van tegenwoordig. Zeker niet voor een 25 km/h model.

Tweede was de Scott sub sport e-Ride 10 met de Bosch performance CX motor. Maar hiervan was de levertijd al ver in 2022.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, bud wijzer zei:

Vandaag mijn bestelling goedgekeurd gekregen op mijn fietslease voor het Specialized VADO 4.0 model 2021 nog.

Ik wilde deze nog absoluut omdat ik absoluut de 90kw motor wilde, en toch niet de 4K van het 2022 model wilde betalen.

Zal in eerste instantie voor recreatieve ritjes gaan dienen, en zo nu en dan eens woon-werk misschien.

Ne velo met 122 pk 😮 Damn dat moet vliegen. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid