Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Blijven zotte cijfers. Mijn motorfiets doet het mer 71 Nm voor 215 kilo droog aan de haak. 

inderdaad.

Na mijn leasingperiode zal ik hem wsl laten tunen naar 35 km/h, maar dat zal ik tegen die tijd wel zien.

Leuke gimmick aan deze fiets is de app, waarop je het vermogen kan finetunen, en ook een soort smart control systeem om je range te verlengen.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bud wijzer zei:

Vandaag mijn bestelling goedgekeurd gekregen op mijn fietslease voor het Specialized VADO 4.0 model 2021 nog.

Ik wilde deze nog absoluut omdat ik absoluut de 90kw motor wilde, en toch niet de 4K van het 2022 model wilde betalen.

Zal in eerste instantie voor recreatieve ritjes gaan dienen, en zo nu en dan eens woon-werk misschien.

Heeft de 4.0 2021 dan 90Nm en 2022 70Nm? Staat zo toch op de website?

image.png.b8939ec4efb431baed8d9727c65f5e57.png

 

Mijn shortlist momenteel:

Specialized Vado 5.0

Cannondale Canvas Neo 1

Dutch ID Phantom of Shadow (ik zie het verschil tussen de 2 nog niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Blijven zotte cijfers. Mijn motorfiets doet het mer 71 Nm voor 215 kilo droog aan de haak. 

Kan je nu niet gaan vergelijken he. Hoeveel RPM draait die motorfiets, en hoeveel die elektrische fiets :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Hazen zei:

Heeft de 4.0 2021 dan 90Nm en 2022 70Nm? Staat zo toch op de website?

image.png.b8939ec4efb431baed8d9727c65f5e57.png

 

Mijn shortlist momenteel:

Specialized Vado 5.0

Cannondale Canvas Neo 1

Dutch ID Phantom of Shadow (ik zie het verschil tussen de 2 nog niet)

Klopt idd, motorvermogen voor de 4.0 2022 is gezakt naar 70NM

Vandaar dat ik nog graag de 2021 versie wilde.

Nu moet je al de 5.0 nemen om de 90NM te hebben, en dan betaal je 5K.

Voordeel is wel dat die de 710 WH batterij heeft, maar dat vind ik redelijke overkill.

Trouwens 5K voor een 25km/h fiets vind ik er sowieso los over.

 

De Bosch Performance CX heeft ook 85NM, maar het vermogen word veel minder lineair opgebouwd dan bij de Specialized.

Tenminste dat was mijn bevinding bij de testrit.

aangepast door bud wijzer
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Roger zei:

Wel een stevig gemiddelde 😮 ik neem de fietsostrade Brussel-Antwerpen, en daar lukt het niet echt om dat gemiddelde te halen. Nog te veel banen kruisen waar er geen voorrang is voor de fietser, en Mechelen centrum is ook een dooddoener voor dat gemiddelde. En in elke andere gemeente die je passeert moet je wel eens de sporen over, pendelaars ontwijken, .. 🤷🏻‍♂️

Ken het stukje van Antwerpen tot aan Mechelen, en inderdaad, echt doorrijden kun je daar niet. Ook vrij druk "befietst"

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, bud wijzer zei:

Klopt idd, motorvermogen voor de 4.0 2022 is gezakt naar 70NM

Vandaar dat ik nog graag de 2021 versie wilde.

Nu moet je al de 5.0 nemen om de 90NM te hebben, en dan betaal je 5K.

Voordeel is wel dat die de 710 WH batterij heeft, maar dat vind ik redelijke overkill.

Trouwens 5K voor een 25km/h fiets vind ik er sowieso los over.

 

De Bosch Performance CX heeft ook 85NM, maar het vermogen word veel minder lineair opgebouwd dan bij de Specialized.

Tenminste dat was mijn bevinding bij de testrit.

En die 2021 heb je makkelijk gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bud wijzer zei:

Vandaag mijn bestelling goedgekeurd gekregen op mijn fietslease voor het Specialized VADO 4.0 model 2021 nog.

Ik wilde deze nog absoluut omdat ik absoluut de 90kw motor wilde, en toch niet de 4K van het 2022 model wilde betalen.

Zal in eerste instantie voor recreatieve ritjes gaan dienen, en zo nu en dan eens woon-werk misschien.

Schoonbroer van me had een Specialized Vado model van 2018.

Veel misserie mee voorgehad!
Haalde amper 40 kmh , fiets heeft heel dikwijls bij de FM gestaan..
Hopelijk heb jij hier meer geluk mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madam droomde al een tijdje van een elektrische fiets. Ze doet vaak korte tripjes hier in de buurt (tennis, boodschappen,..). Maar ze denkt er ook over na om met de fiets naar Brussel te pendelen.

Onlangs had ze de cowboy fiets gezien en dat vond ze de max. PC genomen en alles hierrond opgezocht. Zeer knap design, net zoals Vanmoof. Maar dit zijn fietsen voor als je in hartje stad woont. En de prijs is relatief gezien toch duur. Dus heb ik haar efkes met de voeten op de grond moeten zetten.

Ze had een paar maanden geleden een elektirsche fiets gehuurd om te kijken of dat wel iets voor haar was. Een Thompson. Batterij onder het rek achteraan. Geen verfijnde fiets. Ik heb er zelf 15 km mee gefietst en ik werd er niet vrolijk van. Om maar te zwijgen van de gigantische drop in batterijcapaciteit bij een kleine helling. Gemengde gevoelens.

Mijn gevoel zei me meer en meer dat we dus best richting een goeie setup moesten gaan. Goede batterij en goede motor. Ze wou ook heel graag een elektrische fiets met de batterij in het frame ingewerkt.

Soit, met haar eisenpakket vorige week naar de winkel geweest en daar stond em. De Scott Sub eride sport 20. Bosch CX en 625 batterij.

Eens mee gereden en wat een verschil met die Thompson. Miljaar. Heerlijke fiets. Krachtige motor. Vering op de voorvork. Leuke bediening. Direct onze handtekening gezet. Geen enkele twijfel.

Ik ga er de volgende weken ook eens mee rijden en kijken wat het geeft. Ik speel ook nog altijd met het idee om naar Vorst te fietsen.

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Hazen zei:

En die 2021 heb je makkelijk gevonden?

Ja is zelfs nu nog beschikbaar. Zelfs online hier en daar, maar dan zijn het meestal de grotere of kleinere maten.

Ik heb een L maat;

Wel via de officiële Specialized dealer.

aangepast door bud wijzer
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Mijn madam droomde al een tijdje van een elektrische fiets. Ze doet vaak korte tripjes hier in de buurt (tennis, boodschappen,..). Maar ze denkt er ook over na om met de fiets naar Brussel te pendelen.

Onlangs had ze de cowboy fiets gezien en dat vond ze de max. PC genomen en alles hierrond opgezocht. Zeer knap design, net zoals Vanmoof. Maar dit zijn fietsen voor als je in hartje stad woont. En de prijs is relatief gezien toch duur. Dus heb ik haar efkes met de voeten op de grond moeten zetten.

Ze had een paar maanden geleden een elektirsche fiets gehuurd om te kijken of dat wel iets voor haar was. Een Thompson. Batterij onder het rek achteraan. Geen verfijnde fiets. Ik heb er zelf 15 km mee gefietst en ik werd er niet vrolijk van. Om maar te zwijgen van de gigantische drop in batterijcapaciteit bij een kleine helling. Gemengde gevoelens.

Mijn gevoel zei me meer en meer dat we dus best richting een goeie setup moesten gaan. Goede batterij en goede motor. Ze wou ook heel graag een elektrische fiets met de batterij in het frame ingewerkt.

Soit, met haar eisenpakket vorige week naar de winkel geweest en daar stond em. De Scott Sub eride sport 20. Bosch CX en 625 batterij.

Eens mee gereden en wat een verschil met die Thompson. Miljaar. Heerlijke fiets. Krachtige motor. Vering op de voorvork. Leuke bediening. Direct onze handtekening gezet. Geen enkele twijfel.

Ik ga er de volgende weken ook eens mee rijden en kijken wat het geeft. Ik speel ook nog altijd met het idee om naar Vorst te fietsen.

 

 

Die sub's zijn idd ook heerlijke fietsen om mee te rijden, kan ik beamen.

Veel succes ermee.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Fille zei:

Schoonbroer van me had een Specialized Vado model van 2018.

Veel misserie mee voorgehad!
Haalde amper 40 kmh , fiets heeft heel dikwijls bij de FM gestaan..
Hopelijk heb jij hier meer geluk mee!

Deze is geen speedelec hé? De Speedelec's van Specialized schijnen idd wel eens wat problemen te hebben. Al zal dat ook wel zo zijn met Strömer ed...  Je moet altijd een beetje geluk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Mijn madam droomde al een tijdje van een elektrische fiets. Ze doet vaak korte tripjes hier in de buurt (tennis, boodschappen,..). Maar ze denkt er ook over na om met de fiets naar Brussel te pendelen.

Onlangs had ze de cowboy fiets gezien en dat vond ze de max. PC genomen en alles hierrond opgezocht. Zeer knap design, net zoals Vanmoof. Maar dit zijn fietsen voor als je in hartje stad woont. En de prijs is relatief gezien toch duur. Dus heb ik haar efkes met de voeten op de grond moeten zetten.

Ze had een paar maanden geleden een elektirsche fiets gehuurd om te kijken of dat wel iets voor haar was. Een Thompson. Batterij onder het rek achteraan. Geen verfijnde fiets. Ik heb er zelf 15 km mee gefietst en ik werd er niet vrolijk van. Om maar te zwijgen van de gigantische drop in batterijcapaciteit bij een kleine helling. Gemengde gevoelens.

Mijn gevoel zei me meer en meer dat we dus best richting een goeie setup moesten gaan. Goede batterij en goede motor. Ze wou ook heel graag een elektrische fiets met de batterij in het frame ingewerkt.

Soit, met haar eisenpakket vorige week naar de winkel geweest en daar stond em. De Scott Sub eride sport 20. Bosch CX en 625 batterij.

Eens mee gereden en wat een verschil met die Thompson. Miljaar. Heerlijke fiets. Krachtige motor. Vering op de voorvork. Leuke bediening. Direct onze handtekening gezet. Geen enkele twijfel.

Ik ga er de volgende weken ook eens mee rijden en kijken wat het geeft. Ik speel ook nog altijd met het idee om naar Vorst te fietsen.

 

 

Wij hebben nu al 2 jaar een Thompson en zijn daar tevreden van. Maar dat was de beste die wij testgereden hebben, wat ik al ondervonden heb is dat je ze nooit allemaal kan testen. Het was ook de duurste waar wij toen mee gereden hebben ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bud wijzer zei:

Deze is geen speedelec hé? De Speedelec's van Specialized schijnen idd wel eens wat problemen te hebben. Al zal dat ook wel zo zijn met Strömer ed...  Je moet altijd een beetje geluk hebben.

Idd, ieder merk heeft zijn problemen..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Fille zei:

Idd, ieder merk heeft zijn problemen..

 

Zot eigenlijk, voor de prijs van zo een 'betere' speedelec + de nodige outfit om het jaar door te kunnen rijden, kan je een kleine wagen kopen. Daar zitten hopen elektrische motoren in (ruitenwissers, sproeivloeistof, alternator, ventilator,...), en een batterij, en een verbrandingsmotor en een interieur en.... en die is voor die prijs wél probleem vrij. En de TCO zal ook nog eens lager zijn (als je in gemiddelde auto km/jaar spreekt, wat je met zo een fiets natuurlijk niet doet). 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wagens, moto’s, bromfietsen is er weinig marge voor de verkoper.  Fietshandelaren hebben wel een mooie marge op de verkoop vandaar het verschil…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbeeld fotootje van de kleur gevonden, want de kleur was niet beschikbaar bij de dealer.

Benieuwd. Levering is al volgende week.

 

15f9m8dE-1632915435-915fe8418f2292e2721c7031662cd0d6.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Hazen zei:

Het nieuwe model spreekt me meer aan. Hopelijk binnenkort tijd om eens wat te testen.

Over smaken en kleuren hé?

Het nieuwe model sluit inderdaad meer aan op de nieuwe trend om die elektrische fietsen meer op een brommer te doen lijken. Banden zijn bv ook weer een stuk breder geworden. 

Leuke aan dit model, vind ik juist, dat hij nog vrij slank toont, en hij ook nog makkelijk vervoerbaar is op een fietsendrager bv.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mijn Klever X-Speed Pinion gaan afhalen.

Nog maar 20 (natte) kilometers gedaan dus veel kan ik er nog niet over zeggen. De eerste indrukken zijn wel positief :)

Zo was er een stuk vals plat waar de wind vol op de kop stond. Zonder echt moeite te moeten doen, bleef de fiets 45 rijden. Hij ligt ook goed stabiel op de baan en tot hier toe blijken de remmen krachtig genoeg.

MIsschien toch al een puntje van kritiek, putten etc komen sterk door. De komend dagen nog wat spelen met de vering om een comfortabelere setup te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid